Kirjoittaja Aihe: Harrastusmotivaatio kadoksissa  (Luettu 5555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Harrastusmotivaatio kadoksissa
« : 10.10.13 - klo: 23.22 »
Otsikko kertonee jo paljon, näin on siis käynnyt, mikä neuvoksi?

Saa myös kertoa oman tarinan tähän liittyen, mikäli näin on muilla käynnyt.

 :sad:
pöö

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #1 : 10.10.13 - klo: 23.46 »
Otsikko kertonee jo paljon, näin on siis käynnyt, mikä neuvoksi?

Saa myös kertoa oman tarinan tähän liittyen, mikäli näin on muilla käynnyt.

 :sad:

Yleensä se motivaatio löytyy kun osaa asettaa realistiset tavoitteet. Itse jätin turistit kokonaan pois tänä vuonna koska totesin etten pysty ajamaan semmosta määrää että voisin ajaa semmoisella tasolla kuin haluisin ajaa. Samaan hengenvetoon totesin että stanu tuppi on just passeli, ne kerrat kun pääsee radalle käy ajamassa akun tyhjäks kerran tai kaks ja sit kotiin hymy suin. Mitään muita tavoitteita ei ole kuin kiertää rataa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #2 : 11.10.13 - klo: 00.26 »
Just näin. Riittänee että kiertää rataa ja että kalusto kestää.
30vuotta leikkinyt ja tärkein juttu tässä harrastuksessa on nuo kaverit.
Ei sitä yksin piruvieköön kestä mutta auta armias kuin on kavereita radalla niin aika jää lyhyeksi.
Minulle riittää että sijoitus on parempi kuin viimeinen niin sitten kaikki on hyvin mennyt.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

timberjack

  • Vieras
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #3 : 11.10.13 - klo: 01.51 »
Itsellä menossa pitkä tauko bensa-autojen parista eikä loppua tauolle näy vielä vähään aikaan. Homma ei oikein toiminut millään tavalla kun yksinkertaisesti kiinnostus lopahti. Lähimmän kahden vuoden aikana harrastus kuihtunut pikkuhiljaa ja keväällä siihen tuli sitten stoppi. Syitä on monia enkä niitä tässä ala luettelemaan. Sen vaan sanon että vuorokaudessa pitäisi olla 48 tuntia että kerkeisi edes jotain tekemään. Ensi keväänä sitten katsotaan iskeekö se kipinä uudestaan. Jos ei niin se onkin huonompi juttu se  :undecided:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #4 : 11.10.13 - klo: 06.37 »
Aikansa kutakin. Rakkaus on ikuista, kohteet vain vaihtuu :wink:

Mä myin kaikki RC kamppeet pois viime talvena ja kerätään vähän aikaa happea muiden harrastusten parissa. Sen jälkeen rynnätään radoille entistä surkempana kuskina motivoimaan muitakin häntäpään kuskeja :grin:

Yksi motivaaton lopahtamisen syynä oli kun poika pisti pillit pussiin, ei ollut enään tallipäällikölle ja testikuskille käyttöä. Toinen on vuosien aikana kasvaneet autojen nopeudet, alkaa krossitkin mennä sellaista kyytiä ettei pää ja kädet riitä pitämään niitä letkujen välissä.

Oman tason nosto vaatisi nykyisillä vauhdeilla ja kuljettajien tasoilla paljon enemmän treeniä että kisaaminen olisi mielekästä. Jonain päivänä jatketaan RC:n parissa jonkun rauhallisemman luokan parissa mihin kädet vielä riittää, stanukrossi ja 1:5 Mini on tulevaisuuden vaihtoehtoina.

Mulla on aikoinaan käynyt samalla tavalla ja jonkun vuoden päästä ollaan taas redi tu reis, vai miten se meni...  :smiley:
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #5 : 11.10.13 - klo: 10.26 »
Vähän samoilla linjoilla ollaan.

Suurin yksittäinen syy minun kohdalla motivaation kadottamiseen on se, että lähimmälle kisakelpoiselle (asfaltti)radalle on matkaa nykyään noin 300 km. Toinen seikka, joka johtunee suoraan tästä on se, että helvetin yksinäistä on touhu täällä, eli sitä sosiaalista aspektia ei hommassa ole. Tietysti vois ostaa tuuppikrossarin ja mennä lauantaipäivisin pompottelemaan koulun salille, mutta se ei taida olla minun juttu.

Kiinteä sisäharjoituspaikka kunnollisella touringradalla olisi enemmän kuin sata jänistä, mutta näillä harrastajamäärillä se on ainoastaan kaukainen unelma.

Olen myös sitä mieltä, että ajanpuute ei periaatteessa estä harrastamista, vaan se on suora seuraus siitä, että motivaatio puuttuu, jolloin aika menee kaikkeen muuhun tärkeämpään.

Kyllähän autot ja ajaminen itsessään kiinnostaa edelleen.
« Viimeksi muokattu: 11.10.13 - klo: 10.34 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #6 : 11.10.13 - klo: 11.13 »
...
Yksi motivaation lopahtamisen syynä oli .............. Toinen syy on vuosien aikana kasvaneet autojen nopeudet, alkaa krossitkin mennä sellaista kyytiä ettei pää ja kädet riitä pitämään niitä letkujen välissä.
...

Koheltaja ottaa tässä esiin krossiin liittyen ongelman, joka minusta on vielä korostuneempi mattoluokissa.

Jopa moninkertainen maailmanmestari Atsushi Hara oli erityisen huolestunut viri-touringin tilasta kesällä RED-RC:ssä julkaistussa haastattelussa. Nopeudet ovat viriluokissa kasvaneet liian koviksi. Sen seurauksena menestyminen edellyttää liian suuria panoksia harjoitteluun, warm-up kisoihin osallistumiseen jne.
Kun ammattilaisillakin on vaikeuksia löytää riittävästi aikaa, niin harrastelijoilla tilanne on vielä hankalampi.

Meillä Suomessa on sama kehitys ollut nähtävissä jo 1-2 vuotta.

Harrastamisessa hauskuus ja onnistuneesta tekemisestä koituva hyvä fiilis ovat motivaation kestämisen kannalta keskeisiä asioita. Minusta lajissa tulisi kehittää asioita siihen suuntaan, että motivaation pysymisellä ja kasvulla on parhaat mahdolliset edellytykset.

Vaarana on viriluokan jääminen pienen "eliitin" taistelutantereeksi ja muut pitävät enemmän hauskaa vakioluokissa, porossa ja stanussa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Manny

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #7 : 11.10.13 - klo: 12.21 »
Eipä siinä auta ko laittaa lelut kaappiin ja tehä jotain muuta välillä.
Mulle käyny Call of dutyn kans samoin. Sellaset 8vuotta rellestäny
virtuaalisotatantereita illasta toiseen ja sitte joku ihmetteli ko sanoin että
nyt piisaa. Sittemmin pari kertaa käyny pelaileen mutta ei enää jaksa.

Ford F350 Uplift mofo party plan
ɹǝʎɐןs sɐxxɐɹʇ

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #8 : 11.10.13 - klo: 12.40 »
Löytyisikö tänne vastapainoksi tarinoita motivaation uudelleen löytymisestä. Niitäkin tapauksia on.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #9 : 11.10.13 - klo: 12.42 »
Löytyisikö tänne vastapainoksi tarinoita motivaation uudelleen löytymisestä. Niitäkin tapauksia on.
Mun viestissähän oli :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #10 : 11.10.13 - klo: 16.35 »
Yksinajeluahan se on täällä myllykosken perämetikössä. (tai siis oli)
  :sad:
pöö

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #11 : 11.10.13 - klo: 18.00 »
Mulla pumppaa edes takas nopeitten ja crawlereiden väliä toi motivaatio.

Tavallaan on aina tauon jälkeen uusia ideoita foorumeilla, intoa päästä kokeilemaan itte samaa tai parempaa.

Käväsin tavallaan eri harrastusta koittamassa, kunnon hoitamisen merkeissä. Syksyksi se hiljenee, ni taas on aikaa kattella, kuunnella, ideoida.

Tauon jälkeen iski himo saada iso monsteri (madforce tai mieluummin isompi.) Tuli katteltua kiinnostuneena!
Sitten Summit kotiutui, ja siihen löytyy tuota mainittua taas.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #12 : 11.10.13 - klo: 22.41 »
Yleensä se motivaatio löytyy kun osaa asettaa realistiset tavoitteet.

Ei oo ollut tavoitteita

tärkein juttu tässä harrastuksessa on nuo kaverit.
Ei sitä yksin piruvieköön kestä mutta auta armias kuin on kavereita niin aika jää lyhyeksi.

Eipä oo kavereita, koska myllykosken perämetikkö.

Eipä siinä auta ko laittaa lelut kaappiin ja tehä jotain muuta välillä.

Tällä hetkellä ovatkin tallissa
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #13 : 12.10.13 - klo: 14.51 »
no sen on huomannut että lapset on kasvanu eikä itseä lapseta enää niin paljoa siinä sivussa, niin kiinnostus on laskenut itselläkin. Välillä on kiva jotain puuhailla ja käydä kaverin kaa saviradalla, mutta onhan tää tosi pientä verrattuna menneisiin vuosiin. Silloin oli kai kiva päästä kotoo pois enemmän (aina ku mahollista). sähköt ovat viime aikoina korvanneet pärisevät helppoutensa takia ja voimaahan noissa on jo enemmänkin. Ulkolajina edelleen kiva kesäiltoina ku ei tuule eikä pääse surffaa. Tosi vähän mekkaamista tai muutakaan hifistelyä/mekkaamista, maltillisella budjetilla. Siihen ku lisää että on kiinnostavia (ohjelmointi)töitä niin kyllähän se harrastaminen jää kokonaisuutena aika pienelle. Ehdottoman kiva lisä silloin tällöin muutamien kavereiden kans radalla kuitenkin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #14 : 12.10.13 - klo: 15.22 »
Itsellä motivaatio on kadonnut välimatkoihin sisäradoille, noin 100km (kesällä en ajanut ollenkaan ulkoradoilla). Kun pihalla sudittelu ei kiinnosta vaan ainoastaan radalla ajelu. Vakavasti jo kerran pohdin muuttamista lähemmäksi rataa, mutta sitten olisi pitänyt kämppä myydä ja toinen työpaikka etsiä. Ja nykypäivänä kun saa vakituisen työsopparin, niin sitä ei viitsi kovin herkästi irtisanoutua.

Tosin, taas kun ilmat kylmenee, niin olen alkanut selailemaan uusia rc-autoja mitä on markkinoille tullut. Olisi niin hienoa taas päästä ajelemaan, mutta viime talvena se radalle ajaminen tökki niin pahasti, että päätin viime talvena lopettaa... ainakin hetkeksi. Jos vaikka Xrayltä tulisi se tuuppikrossi, niin ehkä voisi vielä M2-10 luokkaa ajaa.

Yksi motivaaton lopahtamisen syynä oli kun poika pisti pillit pussiin, ei ollut enään tallipäällikölle ja testikuskille käyttöä. Toinen on vuosien aikana kasvaneet autojen nopeudet, alkaa krossitkin mennä sellaista kyytiä ettei pää ja kädet riitä pitämään niitä letkujen välissä.

Itse myös huomannut ihan kolmessa vuodessa nopeuksien kasvaneen. Varsinkin SC4-10 luokassa, missä itse aloitin kisailun. Edellis talvi meni ajaessa M2-10 luokassa mikä oli varsin mukava, mutta vauhtia sielläkin kokeneilla konkareilla mielettömästi. Ja kun tähän yhdistetään pitkät välimatkat treenipaikoille, niin ei sitä menestystä tietenkään voi olla. Ja kun halu korkeammalle olisi, mutta ei vaan kykene ja sekin söi motivaatiota.

Halu olisi koittaa vielä M4-10 luokkaa vaikka tiedän sen luokan nopeudet, mutta kokeilemaan täytyy päästä joskus.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #15 : 12.10.13 - klo: 20.30 »
 Samoilla linjoilla täällä monien kanssa.Minulla vain ensin parkas kroppa, ja siinä sivussa ja ehkäpä siitä syystä motivaatio tippui. Seisomaan kun ei oikeastaan pysty kuin 10min hikisesti. Muu kalusto on myynnissä paitsi femma josta en suostu luopumaan. Toivon ja odotan että jonain päivänä pääsen taas sillä radalle. Noh, Onneksi on muitakin RC laitteita kuin autot. Taloon tuli pari kopukkaa alkuun. Sitten talvella noi Billing Boatsin RC laivat jne. Joten käsillä riittää työtä, näperlettävää ja se on pääasia. Toisinsanoen RC laitteet ovat edelleen se pääharrastus kohde vain on muuttunut tilapäisesti.

Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« Vastaus #16 : 16.10.13 - klo: 23.24 »
Tää kesä menty sillain että tt-01:tä ajettu kerran, Revoa kaks kertaa ja SCX10 defe on jääny pölyttymään hyllyyn.
Vissiin sama ku monella muullakin mun ikäsellä, kun ei muksua kiinnostanut niin jäi touhu iskälläkin.
Urheiluhommat veti sitten juniorin puoleensa mikä ei tietekään oo huono homma.
Noita laitteita ei kyllä laiteta kiertoon, sen verran jäi tää harrastus ittee kiehtomaan että josko sitä sitte ite alkais harrastelemaan...joskus
Revo ja pari pienempää nelipyörästä