Kirjoittaja Aihe: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)  (Luettu 3932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ToneDeaf

  • Tulokas
    • Profiili
Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« : 03.11.13 - klo: 23.14 »
Spektrumin lanseerama AVC lupaa tehdä rc-autoilusta ah niin helppoa ja nautittavaa.  Järjestelmä pitää sensorien avulla silmällä auton käyttäytymistä ja tekee korjausliikkeitä automaattisesti, jotta ajaminen olisi helpompaa. Ainakin Losi on jo hödyntänyt tätä tekniikkaa uusimmissa autoissaan.

Mitäs mieltä foorumilaiset ovat tälläisestä kehityksestä?

http://www.spektrumrc.com/content/AVC/

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #1 : 03.11.13 - klo: 23.20 »
Kielletty kaikissa kilpaluokissa, eikä ainakaan koskaan opeta ajamaan.

Ehkä jossain pihasudittelussa voi olla hupaisa lelu ylitehokkailla vehkeillä.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #2 : 03.11.13 - klo: 23.50 »
eikä ainakaan koskaan opeta ajamaan.

Tämän takia en ite tuollasta laittas mihinkään autooni. Näin aloittelijana on parempi vaan raa'asti opetella mitä se auto milloinkin tekee, eikä alkaa haaveilemaan mistään lisäpalikoista, mitkä kohta jo ohjaa itekseen eikä tarvitse kuin kaasua antaa :P

Tai no, onhan noi slottiautoradat ihan hauskoja...  :roll:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #3 : 04.11.13 - klo: 12.24 »
Noi voisi hyvinkin sallia jossakin unlimited luokassa, niin voisi palkata kisainsinöörin itselleen . Vaikka tuollaiset olisi käytössä, niin paremmat kuskit kuitenkin voittaisi.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #4 : 04.11.13 - klo: 23.12 »
Yhtä turhake kuin normiautossakin...
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #5 : 05.11.13 - klo: 09.49 »
Yhtä turhake kuin normiautossakin...
Näinkö on ? Aika monessa vaan nykyään sellainen joten tuskin ihan turhakaan on..

Se tuleeko se kisoihin on ehkä vähän hölmöä mutta kaikki kehittyy.. joten sen puolesta tervetullutta  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #6 : 05.11.13 - klo: 13.03 »
No se nyt oli vaan henk.koht. mielipide.
Tykkään että ohjaan itse autoa eikä mikään järjestelmä....hyviä vehkeitähän nuo normikäyttäjille on.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #7 : 05.11.13 - klo: 14.16 »
No se nyt oli vaan henk.koht. mielipide.
Tykkään että ohjaan itse autoa eikä mikään järjestelmä....hyviä vehkeitähän nuo normikäyttäjille on.
Itse ajelen joku 50tkm vuodessa ja en ostaisi autoa, jossa ei ole ABS,ESP järjestelmiä. Toki bemarista voi luistoneston ja esp:n kytkeä pois jos alkaa "lapsettamaan"

tää oli nyt hiukan offtopiccia.

takaisin aiheeseen, eikö joku foorumisti kehitellyt luistonrajoitinta tuuppeihin?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #8 : 05.11.13 - klo: 14.32 »
Takavetoisen 1:1 auton omistavalle,ja paljon ajavalle noi onkin melkeimpä pakolliset :grin:
« Viimeksi muokattu: 05.11.13 - klo: 15.22 kirjoittanut P.R »
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #9 : 05.11.13 - klo: 14.47 »
Turha viritys, ajaa hiljempaa jossei kädet riitä. Pätee myös 1:1 puolelle.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Tontu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #10 : 05.11.13 - klo: 15.09 »
Turhia höpötyksiä, kilpa-autoa ajaa kuski eikä tietokone. Pihasudittelu on tietty asia erikseen mutta tarviiko tuollaista siinäkään...

Ellen ihan väärin muista niin luistonestovirityksiä (aktiivisia siis) oli jossain Pienoismalli-lehden kisaraportissa näytillä jo 90-luvulla, jotka sitten kiellettiin kilpakäytössä.

-Toni

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #11 : 05.11.13 - klo: 15.50 »
Tekniikka friikeille nämä on hauskoja lisävarusteita. Ihan kuin quadcopteriakin vakautetaan 3akselisella gyrolla ja kiihtyvyysantureilla.
Oikeassa autoilussa voi tulla sen verran erikoisia tilanteita, joihin ei itse kykene varautumaan, niin tekniikka on itsestään selvää ja pitää auton paremmin lapasessa kuin yksikään ihminen, jonka ansiosta säästyy ihmishenkiä jne. Toki kaikkea voidaan ylimitata jne.

Tuollaiset systeemit kyllä asettavat kisa katsastuksen uuteen valoon. Millä tuonkin testaa onko kyseistä järjestelmää olemassa jne.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa ToneDeaf

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #12 : 05.11.13 - klo: 20.48 »
Tuollaiset systeemit kyllä asettavat kisa katsastuksen uuteen valoon. Millä tuonkin testaa onko kyseistä järjestelmää olemassa jne.

Vastarissa on "blinky mode", jolloin kaikki avut on kytketty pois päältä, ja tarkastaja näkee vilkaisulla että ne ovat pois päältä. Toki tuonkin varmaan jotenkin pystyy kiertämään jos oikein välttämättä haluaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #13 : 06.11.13 - klo: 00.19 »
Eiköhän tuokin ole gyrolla toteutettu.
Selviää monesti ihan vaan autoa heilutellessa kun eturenkaat yrittävät pitää auton suorassa.

Tosin kun avut ovat oikein pienellä niin ei helposti tuollakaan tavalla huomaa.

Helpoin ja varmin tapa on kieltää kyseisen vastarin käyttö kisoissa niin poistuu blinky huijauksen mahdollisuus...

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #14 : 05.12.13 - klo: 20.15 »
Turhia höpötyksiä, kilpa-autoa ajaa kuski eikä tietokone. Pihasudittelu on tietty asia erikseen mutta tarviiko tuollaista siinäkään...

Ellen ihan väärin muista niin luistonestovirityksiä (aktiivisia siis) oli jossain Pienoismalli-lehden kisaraportissa näytillä jo 90-luvulla, jotka sitten kiellettiin kilpakäytössä.

-Toni
Heikki Naulapää LRP tiimissä oli kehittämässä sitä. Joku luiskautti uutisen julkiseksi ja MM ajajakokouksessa se kiellettin jo ennen kisaa. Hyvä juttu meni ihan pilalle ( ja varma maailmanmestaruus)
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Spektrum AVC (Active Vehicle Control)
« Vastaus #15 : 05.12.13 - klo: 21.44 »
Toisaalta vaikka olisikin luistonesto, niin se ei poista hyviä säätöjä ja oikeita ajolinjoja jne. Auto kun ei kiihdy vaikka olisi mikä luistonesto, jos pitoa ei ole vaikka huonoista säädöistä johtuen.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection