Kirjoittaja Aihe: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine  (Luettu 48662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #90 : 15.06.15 - klo: 20.51 »
Ei pitäs karstottuu samaan tapaan kuin normi 2T koneen :grin:
Noita viina koneita varten kaasari pitää vaihtaa, ettei tiivisteet sula.
Esim.
http://www.davesmotors.com/walbro-wt-499-alcohol-carburetor.html
Alessa ois tollanen metukka kone.
http://www.oneillbrothers.com/rc-car/engines/full-mod-engines/6283-obr-methanol-gas-nitrous-oxide-full-mod-29-5cc-reed-case-engine.html
Mitäköhän nuo NOSS koneetkin on nykyään :laugh:
Nappia painaa, niin autosta näy etes takavaloja sen jälkeen :grin:
60$ + hinta kun metanolilla kone käy, vaatinee tarkat puristusten mittaukset?
Yes and add complete nitrous oxide system +$215.00 :shocked:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #91 : 15.06.15 - klo: 21.00 »
kyllä se kone metanoolilla ihan sellaisenaan puristusten puolesta käy, seokset saa kyllä ruuvata aika paljon rikkaammalle.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #92 : 15.06.15 - klo: 21.07 »
Tästä lähtee artikkelisarja liikkeelle -> Naks!

Jatkoa seuraa parin setin verran, lopuksi koneen kyky testataan FO sarjan ekassa kisassa :P

Mielenkiinnolla odottelen seuraavia juttuja moottorista.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #93 : 15.06.15 - klo: 22.19 »
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #94 : 16.06.15 - klo: 00.03 »
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo: 00.12 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #95 : 16.06.15 - klo: 09.20 »
Joo mut omaks huviks. Eihän tätä Gt luokkaa just nyt tunnu olevan halukas kisaamaan.

En kyl tiedä mahtuisko edes tohon lyhyempään gt autoon (330mm wb)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #96 : 16.06.15 - klo: 09.21 »
Pistä GT kokeilun vuoksi  :wink:
Tiedä vaikka noihin joskus tulevaisuudessa tulisi oma luokka myös race kategoriaan, sulla ois sit jo pitkä kaula kisaajiin nähden.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #97 : 16.06.15 - klo: 09.24 »
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo: 09.30 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #98 : 16.06.15 - klo: 09.46 »
Heh totta   :cool:

Jos joku myis ? Vai onko saatavana uutena suomesta vielä ?

Heti vaan DM1 ja moottori tilaukseen ;)

En silti muista kumminpäin diffi tos dm onessa on et saako tota mottii siihe... Onko lautanen moottorin puolella vaiko eikö...

-Jarno

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #99 : 16.06.15 - klo: 10.13 »
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo: 11.14 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #100 : 16.06.15 - klo: 12.14 »
DM1 mul on jo :)

Miksi diffin lautanen pitäs olla moottorin puolella ? tai vastapuolella ? Pitääkö diffiboksista höylää jotain ?
Kai sen diffin saa käännettyä ku kääntää molemmat päät.

Tossa SH:n motissa on niin iso toi vauhtipyörä halkaisijaltaan, et ottaa diffin pukkiin kiinni jos koittaa asentaa sitä siten että diffin ratas on kauimmaisessa reunassa moottorista käsin katsottuna. Itse törmäsin tähän X3 buggyssä. X1X buggyyn sen sainkin kiinni, vaikkakin melko ahtaasti...
Taasen diffin kääntö ei välttämättä ole paras vaihtoehto, kun moottorin kiinnitykset ei paljoa liiku...

-J

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #101 : 16.06.15 - klo: 16.46 »
mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #102 : 16.06.15 - klo: 22.04 »
Tässä on firma jonka kanssa olen ollut yhteyksissä, nyt niillä on uusi versio 28 buggy/bensamotista, normaali mitat ja kohtuullisen kokoinen kansi,pitäis toimia paremmin kuin entinen. hinnatkin kohtuullsia. jos kiinostusta riittä vois muutaman ottaa kokeeksi(sitovat tilaukset).

https://www.facebook.com/go.engine?_rdr

ihan pirteästi liikkuu, minusta...https://www.youtube.com/watch?v=nM9LJnQ6wdM
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo: 22.09 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #103 : 16.06.15 - klo: 22.22 »
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...

FO:ta pääsee ajamaan bensallakin jos ko. kone on kiinni. Ja olishan se hauska nähdä miten buggy kulkee radalla bensakoneella vs. sähköllä vs. nitrolla.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #104 : 16.06.15 - klo: 22.23 »
Thx .. Liikaa pitoa, menee hieno kansi  :wink:

Kyllä Go on muuten tuttu vaikka tämä gasoline pannu ei ennestään.
Ainakin yks sellanen ollutkin. Tosin ei mikään kärkipään pannu ollut.
Mukavastihan tuo potkii. Pitää tsiigailla hintoja ..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #105 : 16.06.15 - klo: 22.24 »
Kiinnostais kyl. Edelleen olisin kiinnostunu kokeilee gt autossa.
Oletteko huomannut että 1/8 buggyssa  ja rata- autoissa säänöt sanoo: hehkutulppa moottori,  21 tilavuus.vain metanoli/ nitro polttoaine...

FO:ta pääsee ajamaan bensallakin jos ko. kone on kiinni. Ja olishan se hauska nähdä miten buggy kulkee radalla bensakoneella vs. sähköllä vs. nitrolla.

Niinno eiks jeppen pitänyt mut mihin se jäi?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #106 : 17.06.15 - klo: 02.17 »
Thx .. Liikaa pitoa, menee hieno kansi  :wink:

Kyllä Go on muuten tuttu vaikka tämä gasoline pannu ei ennestään.
Ainakin yks sellanen ollutkin. Tosin ei mikään kärkipään pannu ollut.
Mukavastihan tuo potkii. Pitää tsiigailla hintoja ..
Kovasti oli puhetta ja suunitelmia niitten nitromyllyjen kehittämisestä, lähetin vinkkiä mäntämateriaaleista, pintakäsittelysitä, kaikenlaisesta mikä erottaa italianmyllyt itämaisista. Yriin selittää että ei ne kukerrukset kannessa tai poraukset sylkyssä niitä eroja tee, vaan ihan muut jutut. Yhtäkkiä tuli vaan tieto että kalliiksi tulee, heidän markkinansa on nuo buggy massamarkkinat. sanoin: jassoo, O.K. jätetään sitten siihen. Kyllä sen tajuaa että jos myllyn tehtaan hinnan tarttee olla jotakin alle viisitoista taalaa, ei sitä paljoa hierota, edes Kiinassa...
No sitten tuli tietoa että bensalla ja kipinällä... Mä kirjoitin että niistä päästiin eroon jo 50 luvun taitteessa, antaa olla... Nyt niillä on sekä heli, lennokki, vene ja buggypannu. Mielestäni, jos bensalla pitää mennä niin sitten tuo O.S. zydeemi jossa homma tehdään hehkutulpalla, kovalla puristuksella ja etanolilla bensan seassa. on jotenkin tulevaisuutta. En mä käsitä että tuo Metsku ja Nitro niin kauheita mörköjä on, turvallisempia ne on kuin bensa. Sitäpaitsi ympäristöystävällisempiä. Rissahan on melkein kuin oliviöljy, hajoaa luontoon.  mettskin laimenee veteen (Pissapojan neste) haihtuu hetkessä. Nitrosta tehdään kaikenlaisia ihon hoito ja kauneusaineita, (joo räjähteitä myös, sinä sen suurin ongelma, mutta myös lannoitteita) Bensan sekaan laitettava synteettinen öljyhän se varsinainen ongelmajäte on, ei katoa kuin polttamalla jätteenkäsittelylaitoksissa.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #107 : 17.06.15 - klo: 06.30 »
mä en nyt oikee seuraa mutta tarkoitatko keskidiffiä ?

gt autossahan ei sitä ole vaan vaihdelaatikko.

mutta siltikään en oikein ymmärrä



Nii juu GT autoissahan ei tota keskidiffiä ollutkaan... Mitähän mahdoin ajatella. :D
Mut tosiaan SH:n moottori on pitkähkö, joten tilava auto pitää olla et sopii..

-Jarno

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #108 : 17.06.15 - klo: 07.40 »
Joo ok, katotaan jos päästäis kokeilee.

Heinäkuun reissussa mutta elokuussa lisää jos ennen heinäkuuta ei ehdi.
« Viimeksi muokattu: 17.06.15 - klo: 07.47 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #109 : 19.06.15 - klo: 12.58 »
Oiskyl kiva laittaa käytäntöön.

Näistä kun puhutaan mutta ei oikein näe.

Taitaa tosin mennä elokuuhun suosiolla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #110 : 26.06.15 - klo: 19.03 »
Joo on pitkästä aikaa "raportin "paikka.moottorilla olen kerennyt ajamaan noin 3 ja puoli litraa.ennen tätä päivää on ollut käynti ongelmia tyyliin ei pysy säädöissä.sama meno käynnistyi tänäänkin,mutta onneksi paikalla oli useempi silmäpari.huomasimme että bensa letkussa kulkee ilmakuplia.kumma sinäänsä kun  kaikki on uutta,mutta paikallistimme ilmavuodon ja osittain saimme sen korjattua.eli sain moottorin melkein säätöihin ja pystyin ajamaan eka kertaa rehellisesti tankillisen ilman että kone olisi ollut välillä laihalla tai rikkaalla.varsin hyvä suoritus kyky tuntuisi olevan.auto on tosin jonkin verran painavamman oloinen kun nitrokoneella,ei mielestäni hyppää niin ketterästi.tosin siihen voisi auttaa kun muuttaisi auton säätöjä.nyt uutta tankkia/pensaletkua paikalleen ja viimonen kaasarin säätö,alan pikkuhiljaa kääntyä tyytyväiseksi :grin:.tässäkin asiassa syy ei ollut laitteissa vaan käyttäjässä.mutta jos mahdollista niin on tarkempi kuin nitromotti noista säädöistä.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #111 : 26.06.15 - klo: 20.10 »
Noniin nyt on uutta tankkia ja letkua.pyöri pukilla esimerkillisesti,sunnuntaina koitankeretä radalle hienosäätämään.kantapään kautta meni tämäkin,keväällä jo kerran tämän tankki episodin kävin läpi ja vielä tökki samasta.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #112 : 27.06.15 - klo: 11.56 »
Lukis kyllä mielellään Hvoltagen raportin tästä koneesta.onko samat kokemukset kun minulla.

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #113 : 30.08.15 - klo: 21.41 »
Oli muuten uudessa Pienoismalli-Lehdessä juttua kans tuosta koneesta.
Ei vielä ajokunnossa, mut yleisesti.