Oli joskus Kawasaki KDX-enduro, 125-kuutionen. Harmittaa, kun menin myymään pois, sillä kun ois ollu hyvä kulkea esim. kalareissuilla mökin ympäristössä, eikä tarvis pitää edes rekisterissä... Ens kesäks ois tarkoitus joku 125cc 2-tahtienduro (ei mitään rajoitettua, vaan mielellään "hieman" piristetty) tai 250cc 2-tahtienduro hommata mökkipyöräks...
Ja arvatkkaapa harmittaako tällä hetkellä, että tuli myytyä? Noh ei varmaan niih.. Juu, eihän se, miten nii? 90-93 vuosimalliset KDX:sät taitaa olla nimittäin ainoita crossipyörään (90vm 125cc KX:ään) perustuvia 125cc katuenduroita. Moottorin alakerta KDX:sässä on nimittäin melkein suoraan KX:stä, siis Kawasakin crossimallista (KX:ssä 8 levyinen kytkin, KDX:ssä 7 levyinen ja ehkä jotain muuta pientä). Runko on identtinen, katteetkin taitaa suurimmaksi osaksi olla samoja. Alakerta siis HIEMAN kestävämpi, kuin normaaleissa katuajoon suunnitelluissa enduroissa. Ois ollu tajuttoman hyvä viriaihio meinaan toi KDX:ä! Sylinteriks käy melkein suoraan 90 vuosimallisen 125cc KX:n sylinteri (jäähdytysjärjestelmän letkuja ainoastaan pitää modata tai vaihtaa KX:n 2 osainen syyläri). KX:n sylinteri tosin vaatii KX:n kannenkin. Tällä svapilla tehoa tulee lisää jo vakiokaasarilla ja-pakarillakin paremmin virtaavan sylinterin asiosta. Ja eipä tuosta oo vaikea muutenkaan vaikeaa ois ollu ottaa samoja tehoja, kuin 90 vuosimallisessa KX:sässä on...