Kirjoittaja Aihe: GS15R virityksiä...  (Luettu 5349 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
GS15R virityksiä...
« Vastaus #30 : 31.10.04 - klo: 16.26 »
No pistä se äkkiä kasaan

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
GS15R virityksiä...
« Vastaus #31 : 20.03.05 - klo: 16.52 »
Herätellääs tätä topiccia taas henkiin GS-15R aiheisella asialla. Kyseessä on em. mainitun moottorin lämmöt.

Tässä pienen rakenteluvimman ajamana raiskasin Zaboonin ja PTA 1 GP:n yhteen ja pick-upin korilla varustettuna tuli melko autenttisen näköinen pick-up. Tässä en kommentoi mitään auton kestävyydestä saati laadusta.
Auton voimanlähteenä on GS-15R ja ongelmana ovat lämmöt. Omat 6 vuoden aikana tarttuneet taidot eivät kyseisen moottorin ongelmien kanssa enää tahdo riittää, saati järki. Moottori on tiivistetty "pulloksi" ja polttoainejärjestelmän pitäisi kaiken järjen, tieteen, taiteen ja muiden sääntöjen mukaan toimia, mutta ei. Moottori käy kyllä ihan hyvin ja kulkee melko hyvin. Moottorissa on vetokäynnistin ja en tiedä jos hornii ilmaa laakerin tai sen tiivisteiden välistä. Ei näytä todennäköiseltä, mutta ainahan siihen jää pieni rako ja ilmaa pääsee läpi.
Ongelmana ovat liian korkeat lämmöt. On tiedossa, että moottorityypin julkistamisesta asti on ominaisuutena ollut hyvin kovat lämmöt jotka ovat johtaneet liialliseen lämpenemiseen ja sammumiseen. V-One S:n kanssa markkinoitiin isolla jäähdytyskannella varustettua versiota ja sitä saa myös viritysosana ja näiden moottoreiden kanssa ei ongelmaa ole enää esiintynyt.
Säädöissä ei pitäisi olla mitään vikaa, sillä neulaa on kokeiltu 1.5 kierroksesta aina 9 kierrokseen asti. Joka kerta on tuloksena ollut ylikuumeneminen. Yleisesti on käytetty 2-3 kierrosta auki. Tulppana toimii Team Infinityn kullanvärinen kylmä tulppa. Polttoaine on quickfireä, neljän lirtan pönttöön sitä on vielä lisätty noin desilitra risiiniöljyä (Castrolin M:ää tai vastaavaa).

Eli onko jotain viisasta ihmistä joka mahdollisesti voisi tarjota minulle kätevääpätevää vastausta ja ratkaisua ongelmaan. Kieltäydyn ottamasta neuvoja alle 14 vuotiailta kaikkitietäviltä neroteineiltä jotka loppujen lopuksi kyselevät vain onx hyvä ja kulkeex kovaa?. Vain tuohon hemmetin moottoriin liittyviä vastauksia. Kiitosta ja hyvää päivänjatkoa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Subaru

  • Tulokas
    • Profiili
GS15R virityksiä...
« Vastaus #32 : 01.12.05 - klo: 19.34 »
Ei oo mitään viisasta vastausta, mutta mitä hyötyä tosta risiiniöljystä tuolla bensan seassa on? Tai oikeestaan on hyvä vinkki. viritää siihen neste jäähsytyksen, en kyllä keksi kuinka...

Poissa kaosti

  • RSRCA
    • Profiili
GS15R virityksiä...
« Vastaus #33 : 01.12.05 - klo: 20.00 »
Missä lämmöissä nyt sitten mennään?