Päävalikko

Talviajo

Aloittaja artell, 18.09.04 - klo: 12.26

artell

Tervehdys!

Ostin heinäkuussa Inferno 7.5 MP Sports RTR:n ensimmäiseksi polttiksekseni ja sillä enemmän ja vähemmän onnistuneesti ajelleena iski innostus ostaa sellainen kiesi jolla voisi ottaa oikein kisaakin ottaa. Infernosta kun tuppaa nuo etupään osat hajoamaan kunnon röykyissä ja Kyosho perii aikas paljon varaosistaan.

Tilannetta paikkaamaan tekisi mieli ostaa HoBao hyper 7 jonkin sortin viriosilla, mutta talvi pukkaa päälle kovaa vauhtia.

Olen suunnitellut tällaista järjestelyä, että ostaisin sen HoBaon  halpismoottorilla (Hyperin .21 8P maksanee 120e?) ja ajaisin sillä talvellakin. Käsittääkseni jos suojaa moottoria lumelta ja laittaa servot ja akut plastidipillä, niin talviajo onnistuu. Vielä kun pistää pienet naulat renkaisiin ja lanaa radan vaikka järven jäältä niin ettei ole riskiä ajaa umpihankeen, niin ajon pitäisi onnistua.

Keväällä sitten ostaisin talvella väljäksi muuttuneeseen mottiin uuden männän ja putken ja laittaisin sen tuohon vähän tehottomaan infernoon ja ostaisin kunnon kisakoneen Hobaoon.

Tällä tavoin saisin itselleni kunnon auton jolla voisi lähteä keväällä haastamaan juniorisarjaan ja mikä tärkeintä, aikaa harjoitella ajoa talvellakin. Lumesta saa tehtyä eri hienoja hyppyreitä ja kallistuksia pienelläkin vaivalla. 8)

Kestääkö rc-autot talviajoa, jos ei huomioida moottorin lisääntynyttä kulumista, jota saakin tapahtua jos vaan kunnolla ajamaan pääsisi? Etsin foorumilta talvi-hakusanalla ketjuja, mutta mitään ehdotonta vastausta en löytänyt, tokkopa sellaista onkaan.

Onko tässä suunnitelmassa siis heikkoja kohtia, joihin kannattaisi kiinnittää huomiota?

MarGox

Lainaus käyttäjältä: "artell"Tervehdys!
... Infernosta kun tuppaa nuo etupään osat hajoamaan kunnon röykyissä ja Kyosho perii aikas paljon varaosistaan.
Itselläni vastaava Ferno ja etupää on ainoa paikka joka on säilynyt ehjänä. Mitä siitä rikki olet saanut ja kuinka?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

artell

Toisen iskarin kiinnipitävä pultti oli ensin vääntynyt hypyissä, sitten se katkesi ja koko iskari irti. Tämä oli vain vähäinen ongelma, mutta tänä aamuna kaveri soitti Lavangosta (Inferno on yhteisomistuksessa) että eturipustus rikki, en tiedä mistä kohtaa ja miten se on mennyt, kuulemma ei ollut mitenkään erityisen rajusti ajanut.

MarGox

Lainaus käyttäjältä: "artell"Toisen iskarin kiinnipitävä pultti oli ensin vääntynyt hypyissä, sitten se katkesi ja koko iskari irti. Tämä oli vain vähäinen ongelma, mutta tänä aamuna kaveri soitti Lavangosta (Inferno on yhteisomistuksessa) että eturipustus rikki, en tiedä mistä kohtaa ja miten se on mennyt, kuulemma ei ollut mitenkään erityisen rajusti ajanut.
- Ei tietenkään ollut rajusti ajanut :) Itse kanssa suunnittelen jo talvea, jotta ajellakko vai ei. On kyllä tullut jo kaksi moottoria (ja autoakin) hommattua, mutta jos ajaisin, ajaisin "ykkösautolla" koska RTR:ni on jo ympäriinsä päivitetty paremmilla osilla (...tiedän nyt, entiennyt silloin... jotta rahaa menee ennenkuin alkaa kestämään), mutta moottorit ovat edelleen GX21. Siks toisekseen, kun osa hajoaa - se vain on ehjättävä jos ajaa meinaa. Ajattelin tuossa myös kuinka se ajotaitoja kehittää tuo talviajo, kun on NIIN paljon erilaista kelit talvella kuin kesällä.
- onnää sellasia vehkejiä jotten kyllä suosittele yhteisomistusta.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

copter

Keskustelua aiheesta aikaisemmassa ketjussa: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=4315

Jatketaan jutustelua siis siellä.. ;)