Kirjoittaja Aihe: Kulkusuunnat muuttuvat  (Luettu 1642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kulkusuunnat muuttuvat
« : 28.09.04 - klo: 16.08 »
Tehdään tästä nyt sitten oma aihe. Itse olen ollut enemmän polttispuolella eli sähköistä en hirveästi ymmärrä.

Eli ostin RS4 microon noparin joka on Nosramin Magnum Reverse. Noparissa on "automaattikalibrointi", joka kai säätää noparin automaattisesti. Kun pistän virrat päälle, niin pitää olla kai pari sekuntia koskematta kaasuun/pakkiin, jotta nopari kalibroituu.

Sen olen kuullut ja havainnut, että jos heti virtojen päälle laiton jälkeen menee painamaan pakkia, kulkusuunnat muuttuvat eli kaasu ja pakki vaihtavat paikkoja.

Ongelma onkin se että joskus ajossakin kulkusuunnat muuttuvat?!? Mikä on vikana? Nopari on aivan uusi, kuten autokin. Ärsyttävä vika...

Viisaammat auttakaa  :wink:

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kulkusuunnat muuttuvat
« Vastaus #1 : 28.09.04 - klo: 16.15 »
en tiedä onko varsinainen syy, mutta  tuli mieleeni että josko akun ja noparin välinen liitos/liitin on huono ja se tärähtäessään pätkäisee virrat hetkeksi.

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kulkusuunnat muuttuvat
« Vastaus #2 : 28.09.04 - klo: 19.05 »
Nii toi vois olla kyl yks syy... ittekki miettiny just tota. Mutta jos virrat katkee esim. kohdassa jossa ajan suoraan eteenpäin eli painan kaasua, auto lähteekin pakittamaan yhtäkkiä? Eli en paina pakkia ollenkaan vaan kulkusuunta vaihtuu vaikka painan pelkkää kaasua.

Näin on mulle myös pari kertaa käyny...

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kulkusuunnat muuttuvat
« Vastaus #3 : 28.09.04 - klo: 21.40 »
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Nii toi vois olla kyl yks syy... ittekki miettiny just tota. Mutta jos virrat katkee esim. kohdassa jossa ajan suoraan eteenpäin eli painan kaasua, auto lähteekin pakittamaan yhtäkkiä? Eli en paina pakkia ollenkaan vaan kulkusuunta vaihtuu vaikka painan pelkkää kaasua.

Näin on mulle myös pari kertaa käyny...


mutta virtojen ollessa poikki ei vastariltakaan tule erillistä signaalia, jollei sinulla ole erillistä vastaanotinakkua.  ja ensimmäinen signaali vastarilta virtojen palatessa voi olla häiriösignaali.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kulkusuunnat muuttuvat
« Vastaus #4 : 29.09.04 - klo: 01.59 »
Mikäli nopari on ihan uusi ja olet sen juuri ostanut, niin vaadi uusi sen tilalle  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kulkusuunnat muuttuvat
« Vastaus #5 : 29.09.04 - klo: 13.40 »
GolluB:
Toi on kyl totta. Miten ne virrat voi sitte katketa nii helposti? Jos parketillaki ajaa suoraan, nii eihän siinä voi edes aiheutua minkäänlaisia tärähdyksiä jotka katkasis virran? Näin ainaki mun mielestä...

opa:
Nii eikö noilla Nosramin nopareilla ole elinikäinen takuu. En taas kyllä tiedä onko nopari rikki vai onko liitoksissa tai liittimissä jotain vikaa.