Kirjoittaja Aihe: Vs: OR5 / 4WD 2. , BC5 /2WD | Raisio 11.7.2015 tulokset ja höpinät  (Luettu 5276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
OR5 / 4WD
1.Marko Laitinen
2.Jari Paasikivi
3.Jouni Hiltunen
4.Jani Hovi
5.Esa Lehtimäki
6.Mikko Korhonen
7 Pasi Vainionperä
8 Pekka Heikkilä
9.Joonas Temonen
10.Vesa Sarja
11.Janne Temonen
12.Esa Myllymaa
13.Toni Järvinen
14.Petri Koivisto
15.Elias Lehtimäki
16.Pekko Iivonen
17.Antti Härmälä
18.Jani Lassila

BC5 / 2WD

1 . Saul Peltola
2. Rauno Kallionpää
3. Petri Koivisto
4.Jani Lassila
5. Mika Huupponen
6. Eelis Lassila

KIITOS KAIKILLE KISA PÄIVÄSTÄ.
ei haitannut sade kun VOITTI 😁
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa Temppu85

  • Tulokas
    • Profiili
Kiitokset kaikille myös täältä! Mukavaa oli vaikka eihän niiden kovien kuskien tahdissa pysy millään!;) pakko myöntää että pirun mukava tuo raision rata on kyllä ajaa kun vehkeet kestää!! Kerrankin näin:)
-Joonas Temonen-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tämän luokan tulokset aina olleet tuolleen esillä mutta olisko jossain nähtävillä mikäs oli ne oikeat tulokset.
Kierrokset näin alkuun.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Paikan päällä.
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Paikan päällä.

Onko jollain muulla parempaa infoa antaa kuin tuollainen näsäviisas pashka vastaus :undecided:
Imis kiva nähdä mikä oli se tulos. Nuo sijoitukset tiedetään jo.
Olen usein soittanut Hiltuselle ja myös Pekalle koska kiinnostaa.
Onko teillä jokin kierroslaskenta systeemi käytössä joka ei vaan kertakaikkiaan tuo tätä juttua että saisi kierroksetkin tänne.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Kun voitto ei maistu niin ei maistu  :grin:
Täytyy todeta, että oli hieno kisapäivä. Nyt on tapahtunut huikea tason nousu muutamilla kuskeilla jonka seurauksena menikin alkuerä voitot joka kierroksella eri kaverille ja koko kisan voitto hienosti Markolle, Onnea !
Finaali oli kyllä huikea näytelmä, 5 autoa jonossa 2 kierrosta jonka jälkeen viimeisessä mutkassa jokin härdelli ja oon yhtäkkiä kärjessä. Siinä menikin sellanen 10 minsaa kunnes Marko Ja Jani ajoi mut kiinni ja Marko paineli menojaan. Janin kanssa ajettiin 2. sijasta kisaa jonkin aikaa kunnes Janille tais jotain tapahtua. Tais olla siinä 20min kohdalla kun olin ajanut sitten Markon taas kiinni ja meninkin ohi ja karkasin turvallisen matkan päähän. SITTEN.... painajaismainen 1 kierros ensin kaato ja sen jälkeen tuplasta metsään. Sale vois varmaan katsoa tuloksista kuinka pitkä se kierros oli, tuntui ainakin 1h:lta No siinähän meni sitten Marko ohi ja paineli helppoon voittoon. Jari oli kiristänyt vauhtia ja ilmaantu kantaan kun saavuin metsäretkeltä takas radalle. Jarin kanssa ajeltiin kisaa useampi kierros kunnes yhdessä mutkassa tapahtui asiattomuuksia jonka seurauksena Jarille  stop and go.
Stop and go ??? Tässä nimittäin kävi niin, että tuon mutka tilanteen seurauksena jäin Jarista about 15sek päähän. Jarin kun kävi suorittamassa stop and go rangaistuksen joka oli pysähdys radan reunassa niin ero oli tämän jälkeen about 12 sek. Tässä oli se se virhe mikä oli kisapäivän ainoa erittäin huono juttu. Stop and go rangaistuksen saanut ei voi hyötyä tehdystä rikkeestä kuten tässä kävi. Jos tällainen sallitaan niin rupean myös itse kilkkaamaan porukkaa edestä pihalle ja käyn pysähtymässä radan reunassa ja jatkan matkaani voittoon (ehkä). Kuulostaa katkeran miehen puheelta, no on siinä ehkä sitäkin mutta kun voitosta ajetaan niin näillä sijoituksilla ei ole niin väliä mutta ajotapa ja rangaistukset täytyy olla kunnossa.
Summa summarum hieno päivä ja varmat ajot Markolta ja Jarilta.

+ Markon hieno ajo ja voitto
+ Jarin hieno ajo alkuerissä
+ Pekon huikea yhen läpin vauhti, vielä kun saadaan 10 min menee putkeen niin se on näkemiin muille ja voi itekin pakata kamat ja lähtee kotiin.
+ Rata oli mukava, pituutta kun sais vähän lisää
+ Radan drifti ominaisuudet märällä
+ Matin Speciaali renkaat

- Oma finaali ajo
- tuomarin huono tilanne taju (ei pahalla)
Tästä sitten jatketaan kohti Itävallan EM kisoja ja voin sanoa tämän kisan perusteella että ulkomaan ihmeillä on tekemistä meitin kanssa  :azn:


Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Kiitos Jouni tiedosta,ens kerralla kun pyydetään tuomariksi,en tule. (ei pahalla)
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Nythän sun nimenomaan kannattaa tulla kun opittu taas lisää  :grin:  ja kuten kirjoitin ei todellakaan mitään pahaa, itsepähän laitoin itseni noille sijoille taistelemaan.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Siis ei,sen p*skahomman saa joku muu hoitaa....aina tulee kitinää.
Muutenkin alkaa oleen motivaatio loppu,miksi tätä kuplaluokkaa ajetaan or:n yhteydessä,kun meidän ns huippukuskeja ei kiinosta nostohommat,vaikka pitäisi?
Aina sama juttu...
Ja tähän vielä lisätään toi s*****an jertsi,millä ei tunnu olevan mihinkään asiaan mitään muuta lisättävää kun vittuilua ja arvostelua.
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Olihan päivä ja tiukkaa kisailua.

Kelit antoivat omat haasteensa kun sai arpoa kuivan kelin renkaan ja sadekelin renkaan välillä pitkin päivää.

Rataa olikin uudistettu paikallisten työmyyrien panostuksella ja voin todeta että profiili on todellakin mennyt ison harppauksen parempaan suuntaan.

Omat kisailut tuntuu olevan mallia C- finaali, B-finaali ja jos onni suo niin vielä A-finaali päälle. Taas sama käsikirjoitus tuntui toistuvan. Alkaa vaan renkaita kulumaan turhan paljon jos haluaa aina uusilla kiekoilla aloittaa finaalin ajamisen.

No tulihan sieltä sentään paras or sijoitus kautta aikain ja pitäähän tuohon olla tyytyväinen. Kärkikuskit tosin menevät jo niin kovaa että tuollaiseen vauhtiin ei todellakaan ole mitään asiaa.

Onnittelut voittajille ja anteeksipyyntö jos töpeksin tien tukkeena turhan pitkään jonkun nopeamman kuskin edessä.

Jertzille tiedoksi, että kunhan kuvakollaasi on erään harrastajan toimesta ilmestynyt jakoon, niin siellä on myös tulosluetteloa jossa näkyy ajetut kierrokset ja kierrosajat.

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Tälleen poissaolleena... Onnittelut  Salelle tuuppiluokan voitosta...

Sitten sananen ajanotosta.
Salella on käytössä "Low budjet" LapsFree softa josta puuttuu maksullisten softien ominaisuuksia.
Tulokset toki menee läppärin syövereihin, mutta ovat muistaakseni html-muodossa.
Ja itsekkin niitä joskus nettiin kansan ihmeteltäväksi siirtäneenä, niin se ei ole ihan yhden klikkauksen takana..varsinkin jos muuttaa niitä esim pdffiksi.
Mutta kuvathan kohta kertoo enemmän kuin tuhat sanaa 😉

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa pivo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Täältäkin lähtee suuret kiitokset järjestäjille, kanssakilpailijoille ja muille mukana olleille.

Jouni tuossa viestissään selostikin kattavasti a-finaalin tapahtumat mitkä suurelta osin koskettavat itseäkin.
Oli tiukkaa mutta rehtiä kilvanajoa useammankin kuskin kanssa ja niistä selvittiin ilman suurempia kolareita.
Voin rehellisesti sanoa että onnetar oli tällä kertaa meikäläisen puolella. Kaatoja ja erinäisiä muita koomailuja :embarrassed: tuli pitkin finaalia mutta selvisin niistä ja kun muilla kuskeilla oli vähintään sama määrä ohjelmaa niin se kauan haettu osakilpailu voitto kopsahti tänne :cool: :cool:
Tavallaan oli tuplaonnistuminen, koska historian ensimmäisen kerran Elcon kesti minun ajotyylilläni finaalin maaliin asti ja vauhti oli kierrosajoista/tuloksesta päätellen kohtuullisella tasolla. 

Tästä on hyvä jatkaa kohti em-kisoja :grin:

Team Elcon + http://www.rcm.fi/ kiittää ja kuittaa.


Poissa JP80

  • Tulokas
    • Profiili
Kiitokset myös minun puolesta kisa organisaatiolle sekä radan parissa hääränneille puuhamiehille. Rata oli taas kokenut positiivisen muutoksen profiiliin. Peukutan :wink: Kiitokset myös kanssakilpailijoille ja eritoten Pasille joka jaksaa heilua kameran kanssa. Aivan mahtavia kuvia taas kerran. Oma päivä sujui kerrankin ilman teknisiä murheita ja ajokin maistui.

Poissa pivo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
a-finaali kuvattuna yhdestä paikoillaan olevasta kamerasta.
Tuosta selviää joitakin tapahtumia.

https://www.youtube.com/watch?v=3yQAjqDiMAg
« Viimeksi muokattu: 13.07.15 - klo: 09.24 kirjoittanut pivo »

Poissa peto

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pakko ottaa myös kantaa noihin A-finaalin tapahtumiin, itse olin siirtynyt jo katsomoon lievän epäonnen avittamana :)
Oma näkemykseni tuosta Jounin ja Jarin tilanteesta, joka näkyy videossa tasan 26min kohdalla on seuraava:
Autot osuvat rinnakkain toisiinsa (ei törmäystä),Jounilla pienen pieni ajovirhe mutkaan tullessa josta syystä Jarille jää sisämutka auki ja myös käyttää tämän tilaisuuden.
Mutkan jälkeen tuo osuma (autot rinnakkain) josta Jouni ajautuu letkuihin.
Tässähän taisteltiin sijoista 2 ja 3, joten videon ja oman näkemäni perusteella Jari ei tehnyt mitään väärin.
Kumpikaan ei vain antanut yhtään periksi ja Jouni veti lyhyemmän korren tällä kertaa.

HUOMIO 2
Kiinnitin huomiota nostajien toimintaan.
Aika-ajoin hosutaan liikaa!
Kun nostetaan auto takaisin radalle, varmistutaan että sitä EI LAITETA KENENKÄÄN ETEEN!!!
Tästä yksi esimerkki n. 5sek myöhemmin samassa paikassa kuin edellinen tapahtuma, kärki-auton eteen
nostetaan auto pusikosta!
Onneksi tästä selvittiin tällä kertaa säikähdyksellä.

-Pekka

Poissa jounihi

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
No nyt kun on kelattu parikytä kertaa suurennettuna tuota kohtaa niin, menee kutakuinkin niinkuin Pekka sanoi eli mulla ajovirhe hypyn jälkeen jolloin Jari saa sisä mutkan ja tulee rinnalle. Tämän jälkeen tapahtuu se virhe, eli jari ajaa kylkeen/ kiilaa mut jolloin mun auto ajautuu ulos radalta ja seuras näkyy tuosta sitten.
Samaa puhutaan formuloissa kun ei jätetä tilaa seuraavaan mutkaan vaan kiilataan toinen ulos radalta.
No joka tapauksessa tilanne oli ja meni ja tästä jatketaa, ei jaksa enää itkeä täähän on pikku autoilua joka on harrastus.

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Ajotilanteet tapahtuu aina nopeasti jonka johdosta tuomarointi ja nosto hommat ovat todella tärkeitä. Tuomaroinnista valittaminen  on säännöissä kielletty... nostajien toiminta vaatii huolellisuutta.. me ei olla täydellisiä kukaan ei edes eräs joka foorumilla soittaa poskea... kaikki me "rakastamme" tätä lajia ja pään aukominen aiheuttaa turhaa närää... yritämme parhaamme.. ainakin minä yritän.. Mitä itse kilpailuun tulee kuplissa oma ajo oli nautinto ja tulos sen mukainen (hyvällä mielellä homma toimii) or5-4wd  vehkeessä tuli aamulla vika enkä ehtinyt isompaa remonttia tekemään joten jätin ajamatta... no sainpahan keskityttyä kupla luokkaan... rata yritetään parantamaan paikalla olijat tietää tilanteeni joka on varmaan jonkun mielestä helppo.. sarjoja ajavat tietävät TOTUUDEN..
Ps. Joku taitaa olla narsisti... klamydian kappaletta lainatakseni minä..minä...minä ei kukaan muu..
« Viimeksi muokattu: 13.07.15 - klo: 15.48 kirjoittanut 69sale »
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa mylperi

  • Veteraani
    • Profiili
Oma kisa meni jälleen penkin alle, jälleen oman virheen takia. Koska mä opin?

Muiden kisailua oli silti kiva katsella, tämähän on vain pienoisautoilua, vaikka kyllähän se aidosti harmittaa kun epäonnistuu.

Selostaminen oli taas mukavaa hommaa, kuplaluokassa riitti jälleen tapahtumia. Onnea Salelle onnistumisesta!

OR5 luokan a-finaali tarjosi huimaa kilvanajoa ja yllättäviäkin käänteitä! Aivan mahtavaa katsottavaa yleisön puolelta. Pekko siinä vieressä ihan kiihtyi välillä, niin elettiin mukana  :grin:


Jokaisella kuskilla varmaan on luokan radoista se lemppari ja vähemmän lemppari, onneksemme kaikki radat ovat hyvin erilaisia. Omalta kohdaltani sanottakoon, että Raision radasta tuli tältä kaudelta juuri se oma lemppari. Rata on erinomainen ajettava 1/5 autoilla ja paranee joka vuosi. Hienoa työtä puuhamiehet!

PS.
Mun syrämmeen särkee aina kun täällä riidellään. Elkää ny...