Oli säännöt mitkä hyvänsä, niin samanlaista nysväämistä siitä tulee, jos ajetaan kilpaa tosissaan. Eli kaikki lähtee kilpailijoista itsestään. Ainoa vaihtoehto moottorin nysväämisen ja hieromisen poistamiseksi on joka osaltaan (hiiliä, jousia ja laakereita myöden) luokiteltu kone ja vielä siten, että koneet arvotaan ja jaetaan järjestäjän toimesta jokaiseen kilpailuun. Jokainen voi miettiä minkälaista spekuloinita tuosta syntyisi ja kuinka toteuttamiskelpoinen idea tuo Suomen mittakaavassa on. Eikä sekään loppujen lopuksi mitään auta. Sama nysvääminen siirtyy akkuihin ja auton osiin.
Toinen totuus, jonka tähän voisi laukoa on se, että mitä vähemmän tehoa on käytössä sitä enemmän kalusto ratkaisee. Tältä kantilta katsottuna 17t on ProStockissa parempi kuin esim 19t tai 21t.
Kyse on siis pohjimmiltaan siitä, kuinka paljon aikaa, vaivaa ja rahaa haluaa polttaa. Ja kuinka paljon haluaa menestyä. Täysin sama juttu virin ja stanun kärjessä.