Kirjoittaja Aihe: 3.5.2. KORI - sääntö 2005  (Luettu 8331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« : 26.10.04 - klo: 08.48 »
3.5.2. KORI

C-12: EFRA luokiteltu. Umpinainen kaksipaikkaisen FIA C -ryhmä, GT1&2 tai IMSA/GTP.
Sallittuja korin aukkoja ovat aukot antennia, siiven- ja korin kiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Korin on peitettävä renkaat ja rakenneosat suoraan ylhäältä katsottaessa.
Sallittuja koreja ovat: Andys Sauber Mercedes; Bolink Nissan NPT90, Ferrari WSC; Buds Nissan NPT90; CEFX #14501 – DBA4(Reynard 02S); Corally #78100 – Nissan GTP (Long),  #78105 – Nissan GTP (Short), #78110 - Ferrari WSC (Hot), #78115 - Nissan GTP (Hot),  #78120 – Mercedes; Hot Bodies #12202 - Ferrari WSC, #12201 - Nissan GTP; Parma /PSE; Nissan NPT90; Protoform; Courage C-41 WSC, #1603 - Nissan P-35, #1607 – Bentley Speed 8

TS-10, TSS-10: EFRA luokiteltu FIA Touring Saloon, BTCC, DTC, Sport2000 tai vastaavan (ei lokasuojiltaan levitetty luokka), rata-ajossa käytetyn luokan, vähintään 4-paikkaisen, 4- ovisen henkilöauton umpinainen kori. Säilytettävä mahdollisimman esikuvansa näköisenä. Korissa on oltava edessä puskuri tai spoileri, ja takana korissa oleva puskuri tai korin takaosa sivuhelmojen korkeudella, sekä takavalot (maali/teippi). Sallittuja aukkoja ovat, aukot antennia ja korinkiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Vain esikuvan mukaiset aerodynaamiset lisäkkeet hyväksytään ja niiden pitää olla kiinni korissa. Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa ja kokonaan kattolinjan alapuolella. Korin pitää peittää renkaat ja rakenneosat ylhäältä katsottaessa.
Sallittuja koreja ovat: Frewer #FR29N: Dodge Stratus; GM #93430: Alfa Romeo156; HPI #7316: Dodge Stratus, #7381: Vauxhall Astra (BTCC); Parma  #10124: MG X-20, #10089: Alfa Romeo 156; Protoform #1427: Dodge Stratus, #1429: Vauxhall Vectra, #1460: Alfa Romeo 156 2.0, #1463: Vauxhall Astra BTCC, #1467: MG ZS; Slipstream (PD Designs) #TB7100: Alfa Romeo 156 (Also available under Trickbits name); Titan #T600260002: Alfa Romeo 156; Yokomo #ZR-YSB: Dodge Stratus Type A #ZR-TCB Toyota Chaser

Sallittujen korien listat perustuvat EFRA-luokitukseen. TS-10 ja C-12 luokissa sallittujen korien lista päivitetään 1.5. vastaamaan EFRA:n kuluvan vuoden listaa. Muutokset ilmoitetaan AKK:n tiedotteessa.

M2-10, M4-10, S2-10, S4-10: Prototyyppi-, C -ryhmä ja formulakorit kielletty. Korin ei tarvitse peittää pyöriä ja muutkin alustan osat voivat olla osittain näkyvissä, paitsi hammasrattaat jotka pitää olla koteloituna. Kuvitteellinen esikuva riittää, eli auto joka voisi olla olemassa.

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #1 : 26.10.04 - klo: 08.59 »
#1607 – Bentley Speed 8

Jihuu. Nyt on 1/12 listallakin hyvä kori jota voi jostain saadakkin...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #2 : 26.10.04 - klo: 09.08 »
Paitsi että on Proton tekemä eikä sillä tarvi ajaa... Parman Speed 8 ei oo listalla.

Haloooooo oikeesti! Eikö korilistan kanssa saa käyttää yhtään järkeä,prkl! 1/12 luokasta jätetty TAAS toimivimmat korit pois.

Uskallan veikata ettei tätäkään koria saa IKINÄ Suomesta.

Slipstream (PD Designs) #TB7100: Alfa Romeo 156 (Also available under Trickbits name)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #3 : 26.10.04 - klo: 10.44 »
No niimpä onki. Oli sitten ennenaikaiset juhlat... Höh

Tuosta 1/12 listasta voitais ihan oikeasti poiketa. Johan konesäännössä ja painossakin jos en väärin muita on poikettu EFRA säännöistä.

Tuo sääntö ei oikeesti auta ketään. Korisääntö on hyvä kun se rajoittaa tarvittavien korien määrää. Mutta kun ainoat hvät korit listalla on semmoisia joita ei KAIKKI helpolla saa ei tuossa ole järkeä.

EDIT: Saa noita koreja nykyään jo tietysti tuolta jenkkilästä suoraan valmistajalta tilattua:
http://www.cefx.net/products/bodies/C-LMP900/

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #4 : 26.10.04 - klo: 11.12 »
Uskomatonta että joku Haswellin(siis asswell) torspo säätää koko euroopan korisäännöt, eikä englanti itse edes noudata niitä!

Eikä vähiten kotiinpäin vetoa ole ottaa listalle joku PD Designin kori, yllättäen englannissa valmistettava. Asswellin selitys siihen miksi Mazda6 ei ole sallittu, on että se ei ole järkevä kori eikä tarpeeksi esikuvansa näköinen. Mikä hel***tin selitys tuo oikein on, kysyn vaan!!

Joku vois herätä noiden listojen noudattamisen kanssa!! Ei kaikkia ole tarvettakaan sallia, vapaa kori aiheuttais todella paljon pään vaivaa. Mutta niin myös tällaiset listat joiden koreja ei saa MISTÄÄN. Mazdaa sentään saa joka kioskista.

Ne jotka säätää tollasia sääntöjä, vois itse ruveta hommaamaan tollasia koreja kaikille halukkaille, alkaa vaikka maahantuojaksi.

Saa ajatella, ihan omatoimisesti. :shock:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #5 : 26.10.04 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika M"
EDIT: Saa noita koreja nykyään jo tietysti tuolta jenkkilästä suoraan valmistajalta tilattua:
http://www.cefx.net/products/bodies/C-LMP900/


No ei tossa listassa mun mielesä mitään C-LMP900 mallia vaan ainoa yhtenäisyys on CEFX?
---

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #6 : 26.10.04 - klo: 13.24 »
Ei ymmärrä, ei ymmärrä. Miksi muissa Euroopan maissa ajetaan mm. Mazda kutosilla, Stratus kakkosilla yms. uusilla koreilla mestaruuksista vaikka nekin ovat "efra-maita"? Miksi Suomen pitää noudattaa sataprosenttisesti Mike Haswellin korisääntöjä? Tuo Mazdan hylkäysselitys on jo aivan naurettava, oma Mazda taitaa jäädä kaappiin ruostumaan Haswellin eroanomusta odotellessa...

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #7 : 26.10.04 - klo: 14.02 »
Jälleen kerran pakko kysyä, että koskeeko tämä nyt myöskin TSP-10-luokkaa, koska ainoastaan TS-10 ja TSS-10 on mainittu?

Poissa Mika M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #8 : 26.10.04 - klo: 14.16 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "Mika M"
EDIT: Saa noita koreja nykyään jo tietysti tuolta jenkkilästä suoraan valmistajalta tilattua:
http://www.cefx.net/products/bodies/C-LMP900/


No ei tossa listassa mun mielesä mitään C-LMP900 mallia vaan ainoa yhtenäisyys on CEFX?


Tuota koria tuo kuitenkin tarkoittanee. Taitaa olla euroopan listoilla eri merkkisenä, että Haswellkin on ollut tyytyväinen. Miten lie sitten tulkitaan. CEFX sivut monesakin paikassa mainostaa, että vuoden alusta tuo kori on tullut EFRA lailliseksi. Tuolloin on tuo CEFX ilmestynyt tuohon listaan. Mulla on tommonen keväällä hommattu pussissa kotona. Katompa huvikseni mitä siinä pussissa lukee kun pääsen kotiin. Samoilla koreilla oli ajettu ainakin EM kisoissa.

Ei sikäli, että onhan siinä katsastajat ihmeissään, että millä koreilla saa ajaa ja millä ei. Taitaa mennä katsastajille melkein kaikki läpi tuossa 1/12 luokassa kun kisaajatkaan ei tiedä millä saa ajaa.

Muistan ihan samat jutut jo viimmevuodelta. Ja kuskeja jäi sitten SM kisoista pois kun ei ollut koreja ja kisoissa laittomiakin koreja nähtiin. Mut kun ei niillä ihan kärjessä ajettu ei kukaan sanonut mitään ja katsastajat ei voinu tietää eikä ehkä kuskitkaan. Tärkeintä et porukka sai ajaa.

Tää on jo varma syksyn merkki kun ainakin minä ja Vesa valitetaan mattoautojen korisäännöstä täällä :)

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
CEFX
« Vastaus #9 : 26.10.04 - klo: 14.39 »
Kyllä näyttäisi siltä, että tuo CEFX sivuilla oleva koppa on sallittu:

Product: 1/12th CEFX C-LMP900 Body
SKU: CEFX14501-L
---

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #10 : 26.10.04 - klo: 16.06 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Jälleen kerran pakko kysyä, että koskeeko tämä nyt myöskin TSP-10-luokkaa, koska ainoastaan TS-10 ja TSS-10 on mainittu?

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Korisääntö ei ole miksikään muuttunut.

TSP noudattaa samaa sääntöä kuin TSS.

Eli sääntökirjasta :

3.5.2. KORI
......
Sallittuja korin aukkoja ovat aukot antennia, siiven- ja korin kiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Korin on peitettävä renkaat ja rakenneosat suoraan ylhäältä katsottaessa.
.....
.....
TSS-10, TSP-10, TSM-10: EFRA luokiteltu FIA Touring Saloon, BTCC, DTC, Sport2000 tai vastaavan (ei lokasuojiltaan levitetty luokka), rata-ajossa käytetyn luokan, vähintään 4-paikkaisen, 4- ovisen henkilöauton umpinainen kori. Säilytettävä mahdollisimman esikuvansa näköisenä. Korissa on oltava edessä puskuri tai spoileri, ja takana korissa oleva puskuri tai korin takaosa sivuhelmojen korkeudella, sekä takavalot (maali/teippi). Sallittuja aukkoja ovat, aukot antennia ja korinkiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Vain esikuvan mukaiset aerodynaamiset lisäkkeet hyväksytään ja niiden pitää olla kiinni korissa. Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa ja kokonaan kattolinjan alapuolella. Korin pitää peittää renkaat ja rakenneosat ylhäältä katsottaessa.

EFRA luokitellut korit: .... Tähän tulee voimassa oleva EFRA lista, onko se sitten -> http://www.efra.se/el_tc_bodies.html (tuon mukaan kysymäsi kori on listalla)... Tony tai Jussi voisi vahvistaa...


EFRA luokitus päivitetään vuosittain 1.4. TSM-10 ja C-12 luokassa uusi luokitus tulee voimaan 1.5.
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #11 : 26.10.04 - klo: 16.09 »
toinen sääntöpykälä....

3.5.9.4 TSP-10 Touring Saloon ProStock. Kansallinen luokka. Osallistumisrajoitus: Kilpailija joka on sijoittunut kuluvan tai 2 edellisen kauden aikana saman PA-ryhmän EM- tai MM-kilpailun parhaaseen puolikkaaseen ei saa osallistua TSP-10 luokan kilpailuun. Tekniset säännöt kuten TSS-10, mutta viritetty EFRA-säännön mukainen vähintään 17-käämikierroksinen moottori sallittu.

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #12 : 27.10.04 - klo: 00.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Asswellin selitys siihen miksi Mazda6 ei ole sallittu, on että se ei ole järkevä kori eikä tarpeeksi esikuvansa näköinen. Mikä hel***tin selitys tuo oikein on, kysyn vaan!!


Minusta stratus 1 ei muistuta esikuvaansa senkäänvertaa..

Onko tosiaan niin että korilista on täysin yhden henkilön päätettävissä? Mikähän siinä on ideana.

Oli muuten tuossa kesällä RcZonessa galluppi samaisesta aiheesta, ja jos oikein muistan niin 61% vastanneista oli sitä mieltä että ei tarvita efran listaa.

...tää on taas tätä.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #13 : 27.10.04 - klo: 01.42 »
Tästä voisi melkein tehdä gallupin tänne kilpakuljettajien kanavalle, niin nähtäisiin mikä on suomalaisen kisaajin mielipide asiaan?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #14 : 27.10.04 - klo: 07.20 »
Kyllä, Copter laitappas Gallup!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #15 : 27.10.04 - klo: 10.27 »
olen joskus kirjoittanut tällä palstalla et suomalaiset ottaa kaiken ihan liian vakavasti. Se on kai ainoa selitys myös tässä korisäännössä Vesa :D
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #16 : 27.10.04 - klo: 10.37 »
JQ  :D

Ehkä niinkin, mutta eikö ajamisen pitäs olla mielekästä ja RC harrastuksen Hi-Tech urheilua, miksi siis ajetaan huonommilla ja ikivanhoilla koreilla kun parempia on ollu saatavilla jo vuosia?


Asioista päättävä kaveri tekee ihan päättömiä sääntöjä Englannissa, ja me tyhmät niitä viel noudatetaan.

Vähän sama juttu kun mä päättäisin että jääkiekkoo pelataankin torstaista lähtien kahdella kiekolla samaan aikaan, koska se on mun mielestä järkevämpää ja realistisempaa. . .
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #17 : 27.10.04 - klo: 10.52 »
Mielenkiintoista!
Kahta leiriä "ilmassa"!

Kun tuossa topicissa
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8735&sid=dcfe1e119cd5c22553f93f3e79ef8d6d
varovasti ehdotettiin vapaampaa korimahdollisuutta, syntyi miltei "sota"!

Taitaa kohta ilman korin erivapauttakin, TSP mennä yhtä kovaa kuin.....  No, voidaanhan me TSS:ssä käydä "haistelemassa" viimeisimpiä "tuulia" niistä TSP:n "harrastajaystävällisistä" moottoreista!
Toki sääntöjen sallimalta osa-alueelta vain!!!

Osa haluaisi ajaa vain, ja ainoastaan niillä stratuksilla, osa jo viisivuotta nuoremmilla koreilla....... :shock:

Lainaus eräästä kommentista:
Vähän korivaihtoehtoja, Vähän vaivaa , vähän kuluja.
Kisan ratkaisee ajotaito, ei testaus kestävyys.

Itse olen jo sisäistänyt edellämainitun, ja tullut siihen tulokseen, että yksi korivaihtoehto todellakin riittää, em. perusteluin! STRATUS

JQ kilpaileminen on vakava harrastus!  :lol:

Miksei muuten siirrytä vasemmampuoleiseen liikenteeseen, niinkuin ....... Mike Haswellin  "maassa"!
Eihän sielläkään tietääkseni pelata pesäpalloa!

Ei kai ole kovin vaikea lisätä tuohon listaan vaikka sitä pyydettyä Mazda 6:n koria, ja mahdollisesti vaikka toistakin, esim. sitä uudempaa Stratusta.

http://www.efra.se/news/download/2004-4_EFRA_1-10_electric_track_body-list.pdf

 
TS 10 vuoden alusta, TSP 10 Toukokuun alusta, TSS 10 seuraavan vuoden alusta!   :mrgreen:


EDIT:
En äänestä, mutta jos äänestäisin, se olisi tuo edellämainittu lisäysvaihtoehto, jota jo aiemminkin tarkoitin korien lisävapauttamisella....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #18 : 27.10.04 - klo: 11.05 »
Korilistojen muutoksissa tulee edetä varoen.

Kukaan ei luultavasti halua, että koreja pitää raahata mukana useampia kuin max. kaksi per kisa ?

Missään nimessä ei vapaata korisääntöä !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #19 : 27.10.04 - klo: 11.12 »
Itse en ole misään vaiheessa ollut vapaan korislistan kannalla. Vaan sen, että mukaan voi ottaa sellaisia koreja joita oikeasti saa. Ja ne pois listalta joita ei suomesta saa. Jos esim HPI:n tai PD Designin kori todetaankin hyväksi, mistä sellaista edes saadaan Suomeen riittäviä määriä? Eikö ole helpompaa että listalla on sellaisia hyviä koreja kuten MAzda6 ja Stratus 2.0 joita oikeasti saadaan joka kioskista ja torilta?

Tulloinkaan ei tarvitsisi ottaa mukaan kuin 2-3 erilaista koria. Nythän niitä pitää hommaamassa mitä ihmeellisimpiä koreja, koska puolet EFRA listan koreista on sellaisia mitä ei suomesta saa.

Näin karusti heitettynä, toivottavasti joku noista on kierroksen nopeampi kuin stratus(niinkuin onkin), niin ei ole mennyt hankinnat hukkaan ;) Ja eipä ole muilla samanlaista. Tätäkö siis haluatte?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #20 : 27.10.04 - klo: 11.22 »
Niin, ja pääpontti kirjoituksessa oli 12-luokan koreissa, joista 98%:lla teikäläisistä ei ole minkäälaista tietoa....  :roll: .
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #21 : 27.10.04 - klo: 11.25 »
Äänestys aiheesta löytyy toisesta ketjusta: http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9396

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #22 : 27.10.04 - klo: 14.04 »
Heitetään nyt omakin lusikka mukaan.

C-12 korit: Muistatko Vesa, kun pyysin sua lähettämään asiasta mailin lajiryhmälle tai Saarion Jarille, niin se tulee käsittelyyn seuraavaan kokoukseen. Asiahan oli esillä jo keväällä, mutta kun asia oli vain oman muistin varassa, niin en sitä muistanut ehdottaa sääntökokouksen esityslistaan. Tässä loistava esimerkki, miksi lähettää sääntömuutos ehdotukset kirjallisena. Nyt tarvitaan hyvä ehdotus miten edetään, esim poistetaan korilista kokonaan.

TS-10 korit: Periaatteessa tuo EFRA lista + lisäykset on hyvä idea ja se on käynyt itselläkin mielessä, mutta millä perusteella koreja lisätään listaan? Lisätäänkö silloin, kun kilpailija haluaa, maahantuoja haluaa tai valmistaja lähettää korin hyväksyttäväksi. Toisin sanoen täytyy tehdä jonkin tyyppinen hyväksyntäprosessi. Uudessa lajiryhmässä (löytyy uudesta seuratiedotteesta) on vain kolme jäsentä ja allekirjoittaneen tavoitettavuus on hieman heikompi ensi vuonna eli jää käytännössä kaksi täyspäiväistä jäsentä joiden pitäisi pelastaa koko suomen pienoisautoilu omalla vapaa-ajalla (lue resurssit ei riitä asiaan).

Vaikka olis kiva itsekin ajella muilla koreilla, mutta tämä ratkaisu on järkevin lajiryhmän kannalta sekä kilpailijan kannalta, kun on yksi lista käytössä. Loppuun vielä tämä hieno lause "Se on kaikille sama"
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #23 : 27.10.04 - klo: 15.06 »
Vaikka tuolla aikasemmassa ketjussa olenkin puhunut korilistan vapauttamisesta, niin itse en kuitenkaan ole sillä kannalla. Lähinnä tuon aikasemman viestin tarkoituksena oli ainoastaan antaa vastapainoa aikasempiin ehdotuksiin. Itse kannatan että EFRA:n listan mukaiset korit kaikki olisi hyvä olla, mutta siihen sitten olisi lisättynä muutamia koreja listan ulkopuolelta.

Kuitenkin ongemaksi tässä kuten Spif mainitsikin saattaa muodostua se, että mikä / kuka on se taho joka näistä lisäyksistä päättää ja millä perusteella.

Koska tuntuu että parhaiten koreista ajan tasalla ovat maamme huippukuskit, jotka siis käyvät kisoissa ulkomailla ja siellä näkevät millä muut ajavat ja kuulevat varmasti ulkomaisilta tiimikuskeilta palautetta ja kokemuksia eri korityypeistä, niin oma ehdotukseni olisi, että esim. 3-5 PM- / EM- / MM-tason kuljettajaa löisivät päänsä yhteen ja perustaisivat työryhmän, joka valmistelisi tästä aloitteen lajiryhmälle, jonka he voisivat sitten käsitellä seuraavassa kokouksessaan. Miltä kuullostaa?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #24 : 27.10.04 - klo: 22.18 »
Vai olisiko hyvä, jos olisi työryhmä, joka testaisi efra listalla olevat korit ja valitsisivat 5 koria, jotka ovat edullisia, helposti saatavia ja hyvin toimivia.
Työryhmä voisi olla vaikka 3 huippukuskia (EM / MM-tasolta) ja 3 stanukuskia SM sarjan top 10 kärjestä.

Miten olisi?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #25 : 28.10.04 - klo: 12.36 »
Ei stanukuskien tarvitse testailla niitä koska stanussa on aivan sama minkä korin siihen autoon asentaa.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #26 : 28.10.04 - klo: 16.27 »
Sähkörata-autojen MM-kisoista!

http://www.fseara.org/gallery/album51

Virikuskeille vähän "kuolattavaa"!   8)
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
kori 2005
« Vastaus #27 : 03.12.04 - klo: 15.45 »
sellaisesta asiasta kyselisin että onko kori laiton jos siinä on ylimääräisiä reikiä? entä saaka käyttää ns "porsaanreikiä" säännöissä hyväksi siten että laittaa ylimääräisten reikien päälle jonkinlaisen tarran?
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Re: kori 2005
« Vastaus #28 : 03.12.04 - klo: 16.28 »
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
sellaisesta asiasta kyselisin että onko kori laiton jos siinä on ylimääräisiä reikiä? entä saaka käyttää ns "porsaanreikiä" säännöissä hyväksi siten että laittaa ylimääräisten reikien päälle jonkinlaisen tarran?


Säännöissä lukee:

"Sallittuja korin aukkoja ovat aukot antennia, siiven- ja korin kiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten."

Eli muita aukkoja ei saa olla. Ylimääräiset reijät voi peittää teipillä, niin kauan kun pysytään kohtuuden rajoissa.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
3.5.2. KORI - sääntö 2005
« Vastaus #29 : 30.01.05 - klo: 21.39 »
Eli mikä nyt on TSP:ssä käytettävä korilista?
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti