Kirjoittaja Aihe: Minkä ikäisenä?  (Luettu 26051 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #90 : 01.12.05 - klo: 15.05 »
13-v ostin keväällä -05 traxxas stampeden, pidin puol vuotta ja sitte rupes kyllästyttää akkujen lataaminen ja ostin savage 25 1,5 kuukautta sitte....
Traxxas Revo 2.5

Poissa MikaelY

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #91 : 01.12.05 - klo: 15.10 »
tasan noin 5 kuukautta sitten hobao ja nyt olen jo kehittynyt kisa kuski :mrgreen:

Poissa Subaru

  • Tulokas
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #92 : 01.12.05 - klo: 15.35 »
2002 ja 10-11v taisin olla kun ekan autoni hankin ja se oli pureten alpha 2 gp...  8)

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #93 : 01.12.05 - klo: 15.51 »
Akuankan takakannesta olen kuollanut "Aitoja radio-ohjattavia" varmaan yli 5v, mutta noin 2v sitten osin ekan auton, en muista oliko sähkö vai polttis... :mrgreen:
Olisko ollu T2M pirate vai marui hunter? tais olla huntteri...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #94 : 01.12.05 - klo: 21.15 »
Sain ekan autoni 7 tai 8-vuotiaana ja autona oli Taiyo Jet Fighter 27km/h!! Mukana ihan oikeet räjäytyskuvat ja varaosluettelo. Auto oli ilmeisesti joku tamiyan rinnakkaisversio koska olen nähnyt juuri samanlaisia takaosia tamiyan QD-autoissa??? Auto oli todella kiva ajella ja vauhtia piisas varsinki ku laitto hiukan tiukemman moottorin siihen. harmi vaan ku auto on jo nyt kärrätty kaatikselle eikä jäljellä oo muuta ku kuluneet takarenkaat. :cry:
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Vigurius

  • Jäsen
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #95 : 01.12.05 - klo: 23.05 »
Varmaan joskus 10-12weenä Wanhukset toi ameriikan matkaltaan jonkun sähkövempeleen, oli äkänen verrattuna näihin kotimaassa nähtyihin :) Se kestikin monta vuotta kunnes akku hyyty ja suomesta ei tuntunu löytyvän uutta akkua(ei tienny mistä ettiä) ja se tuli tiete purettua  sillon pentuna osiin..  Kaikki kamat ois tuolla mutta ite auto on varmaan hukassa.. Akkukin löytyy nykyään.. (hmm, pitäskö rakentaa jotain siitä..)

Seuraava auto oli site tuo tamiyan tnx tuossa viikko pari taaksepäin.
Monesti aikasemmin räpeltäny kärkkäisellä jotain kössiä mutta onneksi jättäny hyllyyn.. ;)  

Ikää ny 24.
joku tnx se tais olla..

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #96 : 02.12.05 - klo: 00.57 »
Pakko antaa vähän normaalista poikkeava vastaus tähän ketjuun. Siis kohta 24V, eikä vielä(kään) sitä ensimmäistä kunnon RC-autoa ole itsellä ollu. Eikä todennäköisesti vielä muutamaan vuoteen sellaista tulekkaan olemaan. Toisaalta on tässä se etu, että sitten kun sen hommaa, niin alkaa jo oleen ihan kivasti tietoakin näistä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
long time ago, in a galaxy far far away...
« Vastaus #97 : 02.12.05 - klo: 02.02 »
Taisipa olla Maruin Toyota land cruiser v.89 ja olin silloin 14v. Siis ensimmäinen "aito" rc. Ja on edelleen (toivottavasti ClodZ:in ystävällisellä avustuksella kohta taas ajossa  :wink: )

Samoihin aikoihin oli kotipaikkakuntani seurakunnalla rc-kerho, jossa oli 2 maruin ninjaa ja 2 big bearia. Eräs kaverini oli yksi kerhon vetäjistä joten näitäkin autoja tuli jokin verran kengitettyä...

Sitä ennen oli Taiyo:n valmistama Jet Racer, sellanen 4wd crossari jolle luvattiin 25km/h huippuja..ja ihan hyvin se kulkikin. Tämä oli ehkä 1985.
Tämä auto on myös edelleen tallessa.

Ensimmäinen rc-kokemukseni oli kaverin etuvetoinen saksasta ostettu ford sierra...?  ..merkkiä en muista...mutta olin silloin ensimmäisellä luokalla ja vuosi oli 1982...  härnättiin autolla opettajan kilpikonnaa joka mönki luokkahuoneemme lattialla...ah...oi niitä aikoja.. :lol:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Minkä ikäisenä?
« Vastaus #98 : 02.12.05 - klo: 06.35 »
Niikoja on ollu aika nippu joskus mutta nyt ku ostin ekan autot niin se tais olla jossai lokakuun puolella

Poissa sulx

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #99 : 21.07.13 - klo: 22.57 »
Sain ekan autoni 7 tai 8-vuotiaana ja autona oli Taiyo Jet Fighter 27km/h!! Mukana ihan oikeet räjäytyskuvat ja varaosluettelo. Auto oli ilmeisesti joku tamiyan rinnakkaisversio koska olen nähnyt juuri samanlaisia takaosia tamiyan QD-autoissa??? Auto oli todella kiva ajella ja vauhtia piisas varsinki ku laitto hiukan tiukemman moottorin siihen. harmi vaan ku auto on jo nyt kärrätty kaatikselle eikä jäljellä oo muuta ku kuluneet takarenkaat. :cry:

Jokseenkin tutun kuulonen stoori mutta sillä erolla että löytypä mummolan navetan komerosta oma Jet Fighteri ja vielä toimii! =)



Vähän on kärsiny mutta pitäähän se entisöidä ;)

Poissa daemonsultan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #100 : 22.07.13 - klo: 14.28 »
42-vuotiaana eli pari viikkoa sitten "ostin pojalle" halpisvehkeen testailua varten. Nyt olisi tähtäimessä poitsulle (kohta 7v) RTR SC ja itselle samanmoinen kittinä. Kun en koskaan lapsena RC:tä saanut, niin pitää sitten vanhana. :P

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #101 : 22.07.13 - klo: 15.07 »
42-vuotiaana eli pari viikkoa sitten "ostin pojalle" halpisvehkeen testailua varten. Nyt olisi tähtäimessä poitsulle (kohta 7v) RTR SC ja itselle samanmoinen kittinä. Kun en koskaan lapsena RC:tä saanut, niin pitää sitten vanhana. :P

Oikee periaate!  :grin:

Mun ensimmäinen kunnon rakennussarja RC, tais olla Tamiya Clodbuster ja kaksosveli sai pian senjälkeen
Marui Thunderbirdin (joka vieläkin tallessa, joskin takadiffi sulaneena...). Tuo joskus -90luvun alussa

Nyt 33v ja varastossa 7 tai 8 RC autoa, joista suurinosa kilpakäytössä olleita, eikä pilipaleja...
Ei tästä harrastuksesta oikeen meinaa päästä eroon sitten kun uudelleen innostuu.
Mullakin oli aikoinaan "se vakio" 10v tauko kun tytöt ja mopot kiinnosti enemmän teininä :lipsrsealed:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa ak72

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #102 : 22.07.13 - klo: 16.40 »
Noin 12-vuotiaana vuonna '83 '84 Tamiya Wild Willy. Kova homma oli tuohon aikaan kasata iha ite, mutta hauskaa oli. Seuraava auto tuli sitten hommattua vasta 39-vuotiaana  :wink:
- Traxxas Ford F-150 SVT Raptor Velineon VXL 3S -EX
- Traxxas E-Maxx brushless 6S, Tamiya Wild Willy Original

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #103 : 22.07.13 - klo: 16.42 »
Noin 12-vuotiaana vuonna '83 '84 Tamiya Wild Willy. Kova homma oli tuohon aikaan kasata iha ite, mutta hauskaa oli. Seuraava auto tuli sitten hommattua vasta 39-vuotiaana  :wink:

Samainen auto joskus -85, olin 15v :)
Tiger II

Poissa Mäkistation

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #104 : 22.07.13 - klo: 17.13 »
2007 syksyllä hankin ekan auton, surullisenkuuluisan CEN NX Subarun, ikää oli silloin hieman yli 15v. Sen kanssa taistelin pari vuotta, kunnes kyllästyin jatkuvaan ruuvaamiseen. Viimevuonna alkoi taas kiinnostus virkoamaan ja talvella sitten ostinkin tuon FG:ni. Nyt on taas ahkerasti ajettu.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #105 : 22.07.13 - klo: 18.53 »
Pikkupoikana kinusin Tamiyaa ja Kyoshoo.. No en saanut. Vuonna-95 ostin opintolainalla ensimmäisen Kyoshon ja sillä tiellä edelleen  :laugh:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #106 : 22.07.13 - klo: 19.16 »
7 vuotta vanhana sain asso b3. SE JOPA KEULI!
Nyt viime kesänä ostin firestormin omilla rahoilla kun alkoi rceet poltteleen 7 vuoden tauon jälkee.
 
« Viimeksi muokattu: 22.07.13 - klo: 19.44 kirjoittanut veltsu1 »
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #107 : 22.07.13 - klo: 19.38 »
Viime vuonna 12 vuotiaana lazer,ja niinkuin p-man,kyöstillä mennään edelleen ;)
EXC125

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #108 : 22.07.13 - klo: 21.56 »
Joskus 7-vuotiaana toivoin radio-ohjattavaa joululahjaksi, ja sieltähän tupsahti Nikon sijaan Tamiya Manta Ray QD. Ensimmäinen itse ostamani (ja samalla ensimmäinen "oikea") auto oli Marui Samurai, joskus 10-11-vuotiaana. Sen jälkeen tulikin hankittua muutama Kössö, sitten Yokomo, Asso... Ja ajan myötä kalusto on päivittynyt allekirjoituksen mukaisiin.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #109 : 22.07.13 - klo: 22.49 »
Mun eka auto oli joku kiinan buggy (Mutta ei nikko) ja sen sain 8 vuotiaana.,
 sillä ajoin n. Vuoden ja siitä meni moottori hajalle ja sen jälkeen se on seisonut kaapissa...
 Ja tänävuonna sain iskän vanhan hobaon ja siitä tein sähköauton.
Ja huomenna täytän 13v :grin:

Poissa sutii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #110 : 29.07.13 - klo: 20.24 »
10v traxxas slassi ja on edelleen hengessä mukana.

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #111 : 29.07.13 - klo: 20.40 »
Tänne vois laittaa myös kuvia ja oma himoto emxt-1 9v tai 10vuotiaana mutta kolme vuotta sitte
« Viimeksi muokattu: 30.07.13 - klo: 12.40 kirjoittanut rcpoju »

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #112 : 29.07.13 - klo: 20.49 »
Öhöm... 34v, kunhan posti vaan paketin tuo tässä lähipäivinä  :grin:

Tietty silloin joskus päälle 25 vuotta sitten sain ekan auton, mutta en muista mikä auto oli kyseessä. Ei kuitenkaan nikko, niillä ei ole ikinä tullut edes kokeiltua.

Ei kun pahus! Olihan mulla nikko ilmatyynyalus aikanaan... mutta niistä viis.

Eka "oikea" (ei saa piruilla tuosta sanasta, jos jonkun mielestä ei ole kunnon peli  :roll: ) auto siis tulee olemaan tuo traxxas slash 4x4 lgc  :azn:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #113 : 30.07.13 - klo: 07.59 »
Ekana oli hienoin ja komein holiday buggy ja vuos tais olla 81  :angel:
Siitä sit myöhemmin nitro röpöttimiin. Nyt olis vuosien taon jälkeen takaisin sirisevien ja pörisevien härpäkkeiden parissa. Bensa mörkön kun sais aikaiseksi viel  :afro:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #114 : 16.08.13 - klo: 23.01 »
Meillä (mulla ja broidilla) oli vuonna 2007 tai 2008 Cen racing MG10 joka oli kyllä virhe ostos, konetta ei saannu koskaan käyntiin ja jos sai niin ei saannu säätöihin ja kaikki muovi osat oli jotain aivan p****a kamaa, riitti että ajo 20km/h puuhun niin oli ainakin tukivarsi poikki. Eli autoa sai koko ajan ruuvata, onneks en silloin ostanut sitä toista Ceniä :grin:

Mun eka "oikea" Rc auto oli harjallinen Traxxas E-Maxx ja sen ostin talvella vuonna 2009 ja olin silloin 14v. Sen muistan vaa niin hyvin kun se alko viikon ajon jälkeen pätkimään, no sain uuden vastarin takuuseen mutta se ihmetyttää että miksei Hobbylinna pistänyt sinne uutta orkkis vastaria vaan jonkuu vähän käytetyn Futaban? Mutta hyvin se silläkin toimi, kyse siis kide radiosta :wink:

Minulla oli Myös vuonna 2011 Traxxas Revo 3.3 mutta siinä oli jokseenkin sama ongelma kuin tossa Cenissä eli konetta ei saannu säädettyä. Mutta ongelma oli sillä tavalla erilainen että Revon koneen sai kyllä vähäksi aikaa säätöihin ja sillä ajoi maximissaan yhen tankin jonka jälkeen joutui taas säätämään uudestaan. Ja miltein kahden gallonan ajon jälkeen pamahti kiertokanki poikki ja männän helmasta lähti paloja. En tiedä oliko vika meissä eli ei osattu käyttää vai oliko vika koneessa? Nyt olen siis pysynyt sähköautoissa ja en ole enään polttista uskaltanu ostaa :azn:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa MST-82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #115 : 19.08.13 - klo: 22.24 »
Joo tulihan sitä junnuna ajeltua nikoilla ja olipa sitä yksi TAMIYAkin nimittäin THUNDER SHOT eli tällänen:



No pattereita meni ja eihän silloin mistään radoista oikeen ollut tietoa. Elettiin varmaan 80-luvun loppua? Auton kanssa tuli käytyä jopa jossain RC-leirilläkin. No siellä pääpaino oli lennokeissa. Sitten ruvettiin askartelaamaan pienoismalleja ja niitä tehtiinkin ahkerasti RC-touhu jäi unholaan, kunnes tuli saatua "puu"-runkoinen pienoismalli. No, se projekti jäi kesken 2000-luvun alussa ja askartelupuuhat sai muutenkin väistyä oikeiden moottoreiden tieltä. Pikaliimat vaihtui kemppiin jne. Näin jatkettiin vuosia.

Sitten bongasin tutulta FB:n kautta 1/8 crossarin myynti ilmon ja ajattelin, että tosta isille ja pojalle yhteinen lelu. Tinkaamisen jälkeen tuli siis hankittua käytetty Team Losin 8ight RTR. Tällänenhän se sit oli:




Pojan kanssa (4v.) yhdessä ajamaan lähimälle hiekkakentälle ja samalla tuli todettua, että hankinta oli lievästi sanottuna hieman liian raju 4v. muksulle. Ajattelin kunnostaa ton vanhan TAMIYAn, mut se olikin vähän turhan haastavaa. Varsinkaan, kun auton kunnostakaan ei ollut mielikuvaa. Ei auttanut kuin hankkia sällille kevyempi versio ja tällänen tuli haettua kaupasta:

S10 Twister 1/10 Electric 2WD 2.4Ghz RTR Buggy


Nyt näyttää siltä, että isi on enemmän innoissaan, mitä poika, mut toivottavasti hiljalleen hehkuva kipinä jälkipolvessa syttyy kunnon roihuun......................................

Eli itse olin varmaan siinä 6-8v. ? ja sälli aloitti nyt paria vuotta nuorempana.

ps. sittemmin tullut hankittua vielä pari honkkaria. Vielä kun pääsis / kerkeis radoille oikeen ajelemaan.
« Viimeksi muokattu: 19.08.13 - klo: 22.30 kirjoittanut MST-82 »
Team losi 8ight RTR
Hong Nor X1CR Pro

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä ikäisenä?
« Vastaus #116 : 26.08.13 - klo: 06.27 »
ps. sittemmin tullut hankittua vielä pari honkkaria. Vielä kun pääsis / kerkeis radoille oikeen ajelemaan.
Tuttu tilanne, paitsi että mulla on harrastuksen uudelleen heräämisestä jo vuosia ja
nyt noin 7-8 RC-autoa + 1 RC-vene ja 1 uus auto osina odottelee varastossa et joku niillä ajais :embarrassed:
Radalla käyn kavereita moikkaamas välillä ohimennen töistä tullessa, mutta ei sinneasti oo
autonkanssa päässy, vaikka matkaa ei oo kuin kolmisen kilometriä :cry:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars