Järjestäjille ja Buffalle kiitos.
Kisa oli kuuma ja kostea , keitto kuuma ja tulinen
Kisat meni just niin hyvin kuin odotukset olivat... kun ei ole autolla tullut ajeltua Tammisaaren kisan jälkeen metriäkään. Eikä turffi/talvi-setuppi oikein istunut tälläkään kertaa Lavangon baanalle....
Mutta empä mä tuosta sijoituksesta niin välitä ... näitä kisoja ajellaan muista syistä löysin rantein
Joskin lisätään omat ajatelmat tähän soppaan/keskusteluun
1. Reseed , ei vaikuta omalta osalta ajettavaan erään. Mutta jotenkin vie mielikuvan harjoituksesta...totisempaan suuntaan. Kisoissa kun tuloksia kurkin niin 13/20 oli ajanut paremman tuloksen toisessa harjoituksessa...vaikka mielestäni ajajakokouksessa puhuttiin , että toisen harjoituskierroksen perusteella tehdään uusjako. No taisi olla tietotekninen juttu ...ja oliko loppujen lopuksi mitään väliä...tuskimpa
2. Kolmen peräkkäisen kierroksen tulos. Ei sovi itselle sen paremmin kuin 5min tuloskaan
Eli ihan sama
3. 7min erä on hyvä juttu tuon 3kierroksen tuloksen teon kannalta... lisää mahiksia onnistua
4. 2 alkuerää ja 5 finaalia on OK. Toisaalta Finaalijaossa voi jollekkin käydä tuuri ja toiselle ei, kun alkueriä on vain kaksi. kuten _jtr_ tuossa kirjoittelikin.
5. Renkaan leimaaminen ennen alkueriä, huono juttu.
Niinkuin Jon jossain vaiheessa ehdotti , että leimaus ennen Finaaleja voisi olla kokeilemisen arvoien juttu. Varsinkin niille kuskeille joilla ei ole mahdollisuutta tulla reenaamaan ennen kisoja ja jemmasta löytyvä valikoima on rajallinen ( kustannuskysymys ). Eli ei välttämättä löydy sitä "ykkösrengasta" kyseiselle radalle vaikka tiedon saisikin paikallisilta ennen kisaa ja kahden harjoituskierroksen perusteella päätöksen teko on ainakin omalla kohdalla ihan Lottoa.
Omalla kohdalla tämä sääntö ei ainakaa ole vaikuttanut rengaskuluihin mitenkään... Kun kuitenkin ajelen niillä renkailla mitä sattuu olemaan olemassa... Ja niistä olen vaan sitten ottanut yhdet ..mustat...nappulalliset
toisin sanoen rengaskauppiaat eivät ole saaneet senttiäkään kuluvana kautena.
6. Yksityyppi rengas. Toimiiko ulkona eri pinnoilla sittenkään toivotusti... Savien koostumut aivan erilainen kun verrataan esim Jyrkkälä - Lavanko - Jyväskylä Tammisaaren turffista puhumattakaan
Voisiko vaihtoehtona olla, että järjestäjä ilmoittaa 2-3 toimivaa rengasta kisakutsussa ja niistä voi sitten jokainen oman rengastilanteen mukaan valita gummin alle. Toisaalta tämä tarkoittaa, että järjestäjän puolesta pitää olla aktiivisuutta tehdä tuota "rengastestiä" ja tuoda tulokset ( kotietu ) julki
No katsotaan mihin tämä tarina päättyy .
Talvihan tässän tulee seuraavaksi ja sisäkisojen renkaita / ajoalustoja tässä varmaan pitäisi miettiä / pohtia ennemminkin kuin kesägummeja.
Seuraavan kerran varmaan Jyväskylässä jononjatkona
Timppa