Kirjoittaja Aihe: EFRA GP Prague 26.-28.11.  (Luettu 962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
EFRA GP Prague 26.-28.11.
« : 29.11.04 - klo: 19.10 »
Kisat  takana.

Täsä lyhykäinen raportti kisasta ja siitä miten tilanteet voivat muuttua yllättäviksi.

Perjantai:


Perjantaina ohjelmassa oli vapaata treeniä 13.00-21.00.

Käytössä oli AMB eli koko ajan pysty tsekkaan missä mennään koska about kaikilla oli personal ponderi autossa.

Koska mukana ei ollut Suomesta muita, kerron miten kisa eteni omalla kohdallani. Kisassa oli mukana vaikuttavia nimiä mm:

Marc Rheinard
Marc Fischer
Martin Hudy
Thomas Pumpler
Peter Pinish
Jilles Groskamp

sekä paikallisia kovia nimiä

Michael Bok
Vaclav Strupek
Michael Nemecek

Perjantai suju hyvin, ja olin puolessa välin päivää porukan kärjessä.. Fiilis oli hyvä, enkä ruvennu testaamaan kuin yksillä uusilla renkailla, toisin kuin monet testas monella uudellla setillä loppu illasta. Näin sijoitus vähän putos ja olin perjantain jälkeen 6. tai 7. nopein. Ihan ok tulos siis kovassa seurassa.


Lauantai


Lauantai aloitettiin kahdella erätreenillä. Erätreenissä ajoin uusilla renkailla ja mulla vaikutti menevän ihan ok. Erätreenin jälkeen järjestys oli tällainen:

1. Jilles
2. Hudy
3. Pumpler
4. mä

Tässä vaiheessa fiilikset oli aika katossa, vaikkakin kisa oli huippu tasaista.

Alkuerät ajettiin pisteillä eli 4/6 tulosta loppupisteisiin.

Ekassa alkuerässä otin varmanpäälle ja ajelin sijalle 8.

Toinen alkuerä oli vauhdikkaampi, ja tulossa oli hyvä tulos ja noin 7. sija, mutta hitaampi kuski torppas mut katolleen ja siihen meni 5s.  Sijotus eräkierroksella 10.

Kolmannessa oli taas yritystä mukana, mutta jostain syystä vehkeet ei liikkunu mihinkään ja alkoi dumpata jo 4 minuutin kohdalla. Vaihdoin erän jälkeen noparin ja uudella innolla seuraavaan erään. Sijotus eräkierroksella 11.

Neljännessä erässä meni ajo taas hyvin, mutta hitaammat torspoilijat teki hommasta välillä vaikeeta. Tietä ei meinannut millään irrota. Sijoitus eräkierroksella 10. Kokonaissijoitus alkuerissä oli 4/6 laskettaessa 7.

Viides eräkierros oli samaa luokkaa kuin edellisessä.  Sijoitus oli muistaakseni 9. eräkierroksella.

Viimeiseen erään lähdettäessä mun sijoitus oli tasapisteissä 10 paikan kansssa. Parantaa siis tarvis!!

Kuudenteen erään tsekkasin joka kamppeeen viimesen päälle iskuun.Normaali ajo riittäisi a finaalipaikkaan, koska pisteissä oli pari heikompaa sijoitusta ja tulosta. Koneesta kaikki tehot irti, parasta patteria kiinni. Kokeilin voimansiirron ennen starttia, tuntui olevan "herkempi kuin uusi".
Ennen starttia kokeilin autoa vajaan kierroksen, tehoa oli enempi kuin aikasemmin ja alustan säätömuutokset vakuttivat hyvältä. Olin ajamassa autoa ruutuun kunnes autosa jokin jumitti totaalisesti. Kaveri hälyytettiin paikalle heti ja luulin ensin roskan tms joutuneen moottoriin baanalta. Mutta ei. Hihnapyärän laakerilla oli tullut mittarilukema täyteen, ja se päätti leikata kiinni juuri ennen starttia. Aikaa ei ollut enää, joten uutta ei ehtinyt vaihtaa. Joten...... Varmalta vaikuttanut A-finaalipaikka jäi saamatta, ja been paalu tasapisteissä 10 paikan Bokin kanssa oli tosiasia.  Pahinta oli, että viimeisessä erässä porukka kämmäili erittäin paljon, ja mun normaali ajo ilman kolarointia olisi tuonut n5 sijan eräkierrokselta.

Voin kertoa että pettymys oli valtava.


Sunnuntai

Sunnuntain ajot alkoivat finaalitreenillä. Sisuuntuneena voitin sen kierroksen erolla seuraavaan. Finaaleissa marssijärjestys kulki samaan malliin ja voitin 3 finaalia pois kuljeksimasta. Ehkä pahin suola-annos haavoille oli että läppi ajat ja finaalivauhti oli sama kuin kisan 4. ja 5. sijoittuneilla kavereilla. Mutta toisaalta, ainakin selvisi, mihin vauhti ilman kolareita ja paskoja laakereita riittää.


Lopputulokset
A-finaali

1. Rheinard
2. Hudy
3. Jilles
4. Pumpler
5. Pinish
...
..
..
10.Bok

B-finaali

1. V.Yli
 :cry:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
EFRA GP Prague 26.-28.11.
« Vastaus #1 : 29.11.04 - klo: 21.31 »
Onnea voitosta! (Jonkunhan se B-finaalikin on voitettava :wink: )

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
EFRA GP Prague 26.-28.11.
« Vastaus #2 : 29.11.04 - klo: 22.12 »
Tuo kunnia olisi kuulunut jollekin muulle kuin mulle.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC