Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JES

Sivuja: [1] 2
1
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.06.13 - klo: 21.23 »
En naarmuttanut, kun eihän näitä nimenomaan naarmutella?

Näissä sc autois kannattaa tehdä kaikki temput maalin tarttuvuuden maksimoimiseksi, sen verran osumia tuo iso ämpäri saa! :grin:

Eli ensin pesu fairyllä ja sit vielä karhennus teräsvillalla tai karhunkielellä.
Nämähän maalataan sisäpuolelta eli naarmut ei maalipinnassa näy.

Ja maalia pitää suihkuttaa useita ohuita kerroksia, eikä yrittää kerralla peittävää.



Jussi

2
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 31.05.13 - klo: 21.39 »
Nyt tämä menee hieman ot:ksi,mutta on pakko kysyä vielä tuosta juottamisesta ,kerroit esi juottamisesta,ns.heftaamisesta ilmeisesti kyse,mutta itse mitä tuota olen kokeillut se ei ole toiminut,ilmeisesti jotenkin tehnyt sen väärin ,mutta jos kappaleet liittää vaikka päistä yhteen ja alkaa juottamaan sen jälkeen väliä umpeen,niin kappaleiden lämmetessä rapsahtaa myös nuo alkujuotokset auki ja homma on kussut käsille.Onko tuohon jotain ratkaisua ?

Tarkoitin esi juottamisella sitä, että liitospintoihin sulatetaan ohuelti ainetta ja rapsutetaan oksidipinta rikki.
tämä siis molempiin kappaleisiin erikseen ja sitten vasta ne viedään lähekkäin ja juotetaan toisiinsa kiinni.
Helpottaa kun ei tarvi enää rapsutella vaan sulatella lisää matskua saumaan.
Tuo on pakko tehdä noin varsinkin jos kappaleet on eri paksuiset, muuten ohut katoaa ennen kuin paksu on lämmin.

Lue mukana tulleet ohjeet :wink:


Jussi

3
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 31.05.13 - klo: 17.54 »
Tuolla on taulukoita eri valmistajien öljyistä.
http://www.twf8.ws/php/tip/shock.html

Jussi

4
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 31.05.13 - klo: 17.36 »
Techno-weldillä on tullu aika paljon juoteltua.
Lähinnä lennokkien pakoputkia.

Hyvää kamaa, mutta vaatii treeniä, eli ekat sata kertaa on hankalia, mutta sit vähän alkaa helpottaa :laugh:

Bräkleenillä putsaus ja rst harjalla karhennus.
Hankalissa liitoksissa kannattaa esi juottaa molemmat palat.
Aina kun kamaa sulattaa osiin, täytyy muistaa rst puikolla rapsuttaa sulan läpi oksidikerros rikki, muuten ei tartu.

Niin ja töhö pitää olla riittävän tehokas ja antaa osien rauhassa lämmetä.

Jussi

5
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Apple-laitteita omistat?
« : 25.05.13 - klo: 10.06 »
Mulla on macbook pro late-11.
Se on toiminu ihan ok.
Harmittaa kun ei tullu hommattua ssd-levyllä heti, kun on vissiin hankala vaihtaa.

Hommasin pian tuon läppärin jälkeen 2 teraisen timecapsulen, lähinnä kuvien ja videoiden turvaksi.
Siinä olikin tekemistä, että sain pelaamaan.
Eka varmuuskopiointi kesti melkein 3vrk!!! Vaikka oli piuhalla kiinni.
No rupes kuitenkin toimimaan ja sen jälkeen toimi hienosti vuoden, kunnes ilmoitti että pitää tehdä koko kopio uusiksi.
Taas meni pari päivää.
En tajua miksei tuohon voi laittaa jotain nopeaa töpseliä, edes usb:tä, kun tuolla puhelin piuhalla on noin hidas.

Ei kyllä kovin kallis ollu 2 teraiseksi, kun hinta oli 279€.


Jussi

6
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 24.05.13 - klo: 12.47 »
Minkä kolvin ostan biltemasta?

Mulla on se digitaali näyttöinen juotos asema.
Vuosia pelannu hienosti.

Tuokin toimii ja on halpa.
http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bin/shop.cgi?action=prodshow&usr=jdj85ng1g11t1bt3770j7d8h17&prodid=VTSS4N

Tolla on myös muita vaihtoehtoja, ihan tarpeiden mukaan.


Jussi

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 20.05.13 - klo: 22.26 »
Tuossa lainaus toiselta foorumilta tuosta nitrosta;


Elikkä jos käsissäkin on jokin avohaava ja siihen pääsee nitroa on hyvin suuri riski tuohon sokeutumiseen.

Haloo!
Nitro on eri asia kuin metanoli.
Molempia löytyy hehkutulppapolttoaineesta.
Metanoli on kai se vaarallisempi aines.

Kas kun ei taas puhuta "bensasta" tässä yhteydessä :angry:


8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 20.05.13 - klo: 18.47 »
Tohon metanoli ohjeeseen.. Kuka hitto huuhtelee nitroa pois käsistä veden alla 5-10 min?
Jotenkin kuulostaa liiottelulta.

Niin, emmä sen nitron vaarallisuudesta tiedä, mutta metanoli imeytyy ihonkin läpi, ja vaikutukset on kertyviä, eli monta altistusta pahentaa oireita.

Eipä kyllä ole tullut käsiä pestyä, vaikka välillä on roiskunut aikalailla :cry:


Jussi

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 20.05.13 - klo: 13.51 »

http://www.ttl.fi/ova/metanoli.html#ots2
Tuolta kopiointällaiset ohjeet.

"Roiskeet silmään

Huuhtele silmää runsaalla juoksevalla vedellä 10 minuuttia silmäluomia auki pitäen (poista piilolinssit, mikäli mahdollista). Jos ärsytystä esiintyy, ota yhteys lääkäriin.

Ihokosketus

Huuhdo altistunut alue runsaalla juoksevalla vedellä ja riisu heti likaantunut vaatetus. Jatka ihon pesua vedellä ja saippualla 5 - 10 minuuttia. Jos ärsytystä esiintyy huuhtelun jälkeen, ota yhteys lääkäriin.

Suun kautta tapahtunut altistuminen

Huuhtele altistuneen henkilön suu. Toimita välittömästi ensihoitopaikkaan lääkärin tutkimusta varten. Jos ensihoitopaikka on kaukana (matkan kesto 1-2 tuntia tai enemmän), anna potilaalle (aikuinen) n. 20 % alkoholia 3 - 4 desilitraa juotavaksi ensimmäisen tunnin aikana. Tällä voidaan ehkäistä metanolin myrkyllisten aineenvaihduntatuotteiden syntyminen.

Lisäohjeita saa tarvittaessa yleisestä hätänumerosta puh. 112 ja Myrkytystietokeskuksesta puh. (09) 471 977."


Tykkään erityisesti tuosta alkoholin juottamis neuvosta suun kautta altistuneelle :grin:
No, ei tietenkään leikin asia.

Kaveri kertoi joskus saaneensa pari tippaa lennokin polttoainetta suuhun.
Oli mennyt lekuriin, joka oli kirjoittanut lääkekonjakki reseptin.
Puolilitraa konua maksoi muutaman markan :azn:
Tää ei sit ollu mikää Vinkki :wink: :wink:

Jussi

10
Yleinen keskustelu / Vs: JQ PRODUCTSIN HISTORIA
« : 29.03.13 - klo: 16.20 »
Kiitos Jerry+Mutsi, Jose ja muut tapahtuman vastuu henkilöt!!
Oli hieno tilaisuus.



Jussi

11
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 26.03.13 - klo: 21.29 »
Hieno on!

Tuo tötterö pytyltä on hyvä idea.

Vaatii varmaan jonku verkon eteen.
Voi muuten olla jäähdytysrivat kiviä täynnä!


Jussi

12

Sinne mitään sähkömoottoreita tarvi. Pakosarjaan ylimääräinen polttoainesuutin, joka syöttää polttoainetta siis suoraa pakosarjaan kun moottorin kierrokset laskee tarpeeksi alas...


Ei tuota vissiin enää käytetä edes ralli autoissa kun uudet ahtimet saa pyörimään pienilläkin kierroksilla säätyvien turbiinin vastasiipien ansiosta.
Eikä taitaisi viherpiipertäjätkään oikein tykätä tuosta kontrolloimattomasta bensanpoltosta.
F1 on niin ympäristöystävällistä nykyään :grin:


Jussi

13
Yleinen keskustelu / Vs: JQ PRODUCTSIN HISTORIA
« : 25.03.13 - klo: 17.32 »
Kyllä!!!

14
Tuo uusi turbo kone tuo varmati harmaita hiuksia insinööreille, miten saada renkaat kestämään, JOS on viivettä ja sit ku kone nakkaa tenkua ulos akselille niin sutia lyö renkaat..

Nykyisillä säätyväsiipisillä turboahtimilla saadaan viive ja tehopiikki kuriin.

Esim.VW TSI koneethan vääntää jo 1300 kiekasta kuin turbodieselit.
Uskomattomia nuo uudet pikku turbomoottorit, siis väännöltään, ei kestävyydeltään :cry:


Jussi

15
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 06.03.13 - klo: 17.11 »
Mitähän noilla haetaan?

Mun ymmärtämyksellä en keksi mihin noi vaikuttaa. :embarrassed:

Ei tuo ilmankaan ainakaan heikko/löysä ole.



Jussi


16
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 28.02.13 - klo: 20.48 »
Ellei halua mitään virityksiä tehdä servon potikan paikalleen pysymiseksi, niin potikan voi korvata myös vastuksella.

Potikka on noin 5 kilo-ohmia, joten potikan voi korvata vaikka 2,2 kilo-ohmin vastuksella tai vaikka 5 kilo-ohmin vastuksella.

Edelleen oon sitä mieltä, että kannattaa tehdä virityksiä potikan säästämiseksi, mutta jos sen haluaa korvata, niin 2,2 kohmin vastuksia tarvitaan 2kpl.
Kumpaankin "suuntaan" omansa eli päätynavasta liukuun ja liusta toiseen päätyyn.


Jussi

17
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 28.02.13 - klo: 17.49 »
Jäi yks kuva pois edellisestä viestistä.

18
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 28.02.13 - klo: 17.46 »
Olen tekemässä valojen ohjausta pijokelan servokonstilla. Servon keskitin on kuitenkin liian herkkä ja liikahtaa pienestäkin tärähdyksestä esim. kun servon moottori alkaa pyöriä tai piirilevyä heilauttaa. Kannattaako se vain jumittaa vaikka liimaamalla vai onko siihen muuta konstia?

Ota se moottori ainakin pois kokonaan.

Mä laitoin potikan servon kuoreen kiinni siten, että akseli tulee servon ulostulosta.
Akseliin sitte lennokin pyöräcollari senverran kireelle, että jäykistää sopivasti potikkaa.

Mulla tuo ohjaa vain peruutus valoa, joka siis palaa vain pakki päällä.
Ei kannata potikkaa liimata, koska sillä on kätevä säätää syttymis/sammumis kohtaa.

Sain kaikki hilppeet (etuvastukset) mahtumaan servokuoren sisään, jolloin tuli nätti paketti.

Valoina Dingossa on edessä keskellä ja pakkivalona 1W ligitek emitterit, korin umpioissa 0.5W 10mm ledit.
Virrat vastarilta, eli becin antama 6V.
Siitä johtuu, että vastus joutuu haihduttaa energiaa aikalailla, joten pitää olla 2w hiilikalvovastukset.
Nekin lämpee jonkin verran, varsinkin kun ovat kotelon sisällä, muttei ole ongelmia aiheutunut.




Jussi

19
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 12.02.13 - klo: 22.05 »
Moro.

Ovat näköjään Assolla huomanneet tuon diffien shimmi ongelman.
Uudessa diffin korjaus-sarjassa tulevat sungearin taakse kuuluvat shimmit on paljon paksummat kuin kitin mukana tulleet.

Mistähän noita shimmejä löytäis irtona, ettei tarvis ostaa koko korj.sarjaa??


Jussi



20
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 07.02.13 - klo: 12.03 »
Moi.

Bensalennokkien pakoputkissa käytetään teflon putkea headeri putken ja pillin välissä.
Tuntuu olevan ikuisia, kun itsellä ei ole koskaan hajonnut.
Yhdessä koneessa oli 5 vuotta samat teflonit, eikä menny miksikään.
Moottorina oli Desert Aircraft 100 kuutioinen bokseri.

Tuo teflonputki on kylmänä aika kovaa muovia, joten pitää olla oikea halkaisija.
Hk:stakin saa montaa kokoa, toki laadusta en tiedä, kun olen käyttänyt vain Toni clarkin kamaa.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20595__Teflon_Coupler_with_clips_22mm_Pipe_for_Muffler.html
Tuonne vielä pakoputken asennnustahna väliin niin pitää varmasti.


Jussi

21
Yleinen keskustelu / Vs: RC Niksit
« : 05.02.13 - klo: 21.12 »



Ulkomailla paljon kehuvat shoe-goo ainetta ja tuota teippiä koppien vahvistamiseen+korjaamiseen. Suomesta ei Shoegoota pahemmin saa mutta itse ihan jotain liquid kontaktiliimaa hankin ja sillä tarkoitus vahvistaa savagen kori kunhan ehtii.

Sama jos koritolpat tulee korista läpi. Leikkaa mehupurkista 'prikat' sinne reikien alle ja liimaa ne koriin kiinni.

Cascon liquisole on samaa kamaa kuin shoegoo.
Sitä pitäis löytyä ainakin rautakaupoista.

Samanlaista on myös Zapin zapgoo, sitä löytyy/löytyi ainakin hobbypeoplesta tuomarilasta.


Nuo koritolpan reijän prikat voi tehdä myös korin leikkauksesta jääneistä lexanin paloista.


Jussi

22
Sähköautot / Vs: Harjaton nykii, säätimessä vettä...
« : 04.02.13 - klo: 16.19 »
Moi.

Mun Dingo teki just samaa kun harjaton sensorillinen moottori kostui.
Aluksi syytin noparia, mutta lopulta vika olikin mosassa.
Ilmeisesti sensorit ei toiminu kosteana kunnolla.
Annoin kuivaa avattuna yön yli ja aamulla toimi taas ok.
Näin tapahtui pari kertaa kunnes laitoin moottorin ilmapalloon ja ongelma poistui.



Jussi

23
Mitäpä sanoo kelkkaharrastajat tästä?  :grin:
how the drive snow scooter

Ja sitte vakuutuksesta rahat korjaukseen ja muuta harrastajat kiittää ja kuittaa kallistuneiden vakuutusmaksujen myötä :wink:

24
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 20.01.13 - klo: 20.48 »
Moro.

Tuolla sivuilla 5 ja 6 oli juttua diffien rutinoista ja shimmeistä.
No tänään tikkurilassa jouduin kesken ajojen shimmata taka diffin kun alkoi rutisemaan, eli kun piti toisesta renkaasta kiinni ja äkisti kaasutti, rusahti diffin rattaat yli.
Yhden samanlaisen shimmin lisäsin, joka poisti ongelman.
Vehkeet näköjään kuluu munkin vähäisillä ajoilla, kun uutena oli välykset ok, mutta n.20 akun jälkeen alkoi luistamaan.

Tuo diffi vika löytyi vähän sattumalta kun etsin ylimääräisen sirinän aiheuttajaa, mitä ei löytynyt :cry:
Sirinä tai naksutus kuuluu vain kaarteissa, ei muuten.
Vetarit tarkistin ja ettei renkaat ota koriin, mutta vikaa ei löytynyt, no pitää purkaa kun on aikaa.


Ei oo kyllä mikää iisein vekotin huoltaa tuo asso, tai ainakin pitää olla akkupora mukana.
Ruuvaamista riittää!


Jussi


25
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.01.13 - klo: 22.40 »
Epäilen vahvasti jotta tää "akvaariobaja" ei tule koskaan näkemään tietä oikesti :laugh:
Tai jos näkee niin tulee kyllä moottori aika nopeasti sanomaan työsopimuksen irti.
Ei tule jäähdytys toimimaan autokäytössä tolla venesylinterillä.

No joo, vois äkkiseltään luulla, että kuumenee, kun letkuissakin virtaa pääasiassa ilmaa.

No, tässä videossa sama vehje pihasudittelu testissä.
Sand Roofchopper twin rcmk watercooled 57cc 14HP

Tehua piisaa!!
Lämmöistä ei oo puhetta...


Jussi

26
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 12.01.13 - klo: 12.24 »
Käykö yksi ja sama vauhtipyörän kiinnipitotyökalu kaikkiin vauhtipyöriin, vai onko niitä eri kokoja?

Pyöritin vauhtipyörästä käsin ja huomasin, että yläkuolon kohdalla tuntuu aikamoista rahinaa. Olisko laakeri menossa p*skaksi? Tuskin mistään muustakaan voi johtua. Vajaa kaksi gallonaa ajettu kone :) Ei mielestäni laihallakaan ole käynyt.

Oliko mäntä paikallaan kun pyöritit?
Jos oli niin "rahina" voi olla normaalia, koska abc moottorin mäntä on todella tiukka yläkuolokohdassa, varsinkin kylmänä.

Jos laakeri on p*skana, niin se rahisee joka kohdassa.
Ainut tapa varmistaa, on ottaa sylinteriputki ja mäntä pois ja pyörittää sitte.


Jussi

27
Bensa-autot / Vs: Sähkoinen Turbo pensa moottoriin
« : 31.12.12 - klo: 21.50 »
Moro.
Tuolla lennokki puolella ahtamisesta aiheutuva sopan saanti ongelma on ratkaistu niin että ahdetaan seosta, ei pelkkää ilmaa.http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=73729
Eli puhallin on kaasarin jälkeen.
Toki sähköpuhallin taitaa sytyttää seoksen jo ennen sen ehtimistä pyttyyn.
Tuossa DA:ssa on remmiahdin.

Tässä videossa suomalainen lennokki jossa 196 kuutioinen 4t mosa.
Siinä omistaja on kokeillut 200 kuutioisen skootterin remmiahdinta, mutta muilta kiireiltään ei ole ehtinyt saada sitä lopullisesti asennettua.
Videolla siis vaparina.
Satasen peli

Onko kukaan kokeillut 4 tahtista sovittaa autoon.
Siinä ahtamisesta olis kunnolla hyötyä.
http://www.rotomotor.cz/rotomotor/cs/roto-35-fs.html 
tai http://www.troybuiltmodels.com/items/RCS50VT.html




Jussi

28
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 17.12.12 - klo: 13.52 »
Oon ajatellut hommata tuohon Assoon sisäkorin,miten porukoilla pysynyt lämmöt kurissa tuolla sisäkorilla.
Meinaan kertyy tuota lunta aivan hirviästi tuonne auton kyytiin ja syksyllä/keväällä on varmasti aivan tukossa koko auto.


Moro.

Mulla on Asso sc104x4:ses j-conseptsin sisäkori.
Ei mulla oo lämpö ongelmia ollu, mutta mulla onkin puhallin noparilla.
Kai se kierrättää ilmaa siellä sisällä ja lämmöt haihtuu muovin läpi.

Mosahan jää ulkopuolelle joten se ei lämpee enempää.
Pitäis kyllä moottorikin suojata jollain kun, yleensä vasta ajon jälkeen, sensorit ei tahdo pelata kunnolla.
lumi sulaa sisään mosaan.
Kuivuttuaan toimii ok.

Mun auto on FT malli ja siinä on se runkojäykkäri, mitä sisäkori suunnittelija ei ole ottanut huomioon.
Muokkasin kuumailmapuhaltimella ja putken pätkällä  tilan jäykkärille.
Ei nätti, mutta toimii.

Eilenkin pojan kanssa ajettiin akulliset puutarhaan kolatulla baanalla hirveässä sateessa ilman ongelmia, joten tuntuis nuo sisäkopat toimivan.
Pojalla on kyösti ultima sc, kans j-conseptsin sisäkorilla.


Jussi


29
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 03.11.12 - klo: 22.06 »
Mitä eroa on normi kitissä ja ft mallissa? :huh:

Moro.

Ft mallin slipperi on kai se tärkein ero.
Se kestää.

Ft:ssä tulee mukana saddlepack ja pötköakku kiinnikkeet.

Ft:ssä on runkojäykistin ja alumiini ruuveja.

Ja paljon muuta...


Täs lista asson sivuilta:
VTS4 slipper (variable torque, multi-plate slipper with 4 drive surfaces)
13mm hard anodized aluminum big-bore threaded shocks with low friction seals
Factory Team TiN coated shock shafts and inner hinge pins
Centralized-mass battery mount with carbon fiber strap
Factory Team carbon fiber chassis brace rod
Improved steering rack with new Ackerman settings
Factory Team blue aluminum clamping wheel hex adapters
Factory Team front and rear sway bar sets included
Factory Team blue titanium heavy-duty turnbuckle set
CVA drives with 6mm heavy duty axles and captured pins
Factory Team light weight differential outdrives
Factory Team blue aluminum metric screw set
SC10 Contender body (clear)


Tuo runko jäykkäri aiheutti pientä ongelmaa kun hommasin jconseptsin sisäkorin.
Se ei sopinut paikalleen ennen kun kuumailma puhaltimella lämmitin ja painelin puupalikalla parisenttiä kerrallaan tilaa jäykistintä varten.

Toki Voisin ottaa jäykistimen poiskin, mutta onnistui noinkin.


Jussi


30
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 02.10.12 - klo: 19.45 »
Moro.

Laita vaikka viestiä ja yhteystiedot meille YV:nä tai sähköpostina, niin toimitetaan se puuttunut FT-ulostulo sinnepäin (jos auto on siis meiltä tilattu). =)

Matti / RCM


Ulostulo saapui.
Kiitos hienosta palvelusta!


Jussi

Sivuja: [1] 2