Kirjoittaja Aihe: CEN Matrix ja Arena  (Luettu 135234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #300 : 27.07.07 - klo: 18.08 »
Hehe..tuota en tullut ajatelleeksi.. No luotan silti ihmisten hyvyyteen vielä.. Eli kiitos tarjouksesta maakari. Katotaan jos päästään ajamaan su. Vaihdoin servot autojen välillä.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #301 : 03.08.07 - klo: 11.51 »
Jotkut ovat ihmetelleet mun iskareita kisoissa - katsokaa noitten poikien iskareita tuossa kuvassa (3 autoa keskellä). Kyseessä siis Matrixin reservoir iskarit ja voin itsekin sanoa että toimii. Jousitus on erittäin pehmeä jonka saattoi todeta Tampereellakin.

http://www.neobuggy.net/images/News/centqgene.jpg

Sitten tuosta RB magnesium kannesta, siitäkin ovat useat kyselleet kuten myös 928 moottorista. Tampereen kisojen jäljiltä 2 asiaa liittyen Mg kanteen: 1) auto ei juuri kaatunut (lainkaan?) joten oma osuutensa siitä varmasti tuolla kannella 2) jäähdytyksen suhteen ei ainakaan niissä oloissa mitään ongelmaa, RB rokkas siinä missä muutkin eikä mitään häikkää toiminnassa. Kuumempiä päiviä odotellessa. Kansi näyttää olevan hyvässä kunnossa päältä vaikka jyrkkälässä testatessa tuli flippejäkin.

928 vaatii hieman vielä litroja sisään että siihen alkaa olla 100% tuntuma mutta tässä vaiheessa ei ainakaan pettymys; tehoja löytyy tarpeeksi eikä ohjainta tarvitse puristaa tehojen toivossa. Itsellä oli sisäänajossa pientä ongelmaa ja syyksi paljastui tulppa joka meni nopeasti ekojen tankkien aikana. Myös seuraavba meni aika pian mutta sen jälkeen ei ollut ongelmaa. 928 säätämiseen kun tässä alkaa myös tottua niin uskon että meno senkuin paranee. Myös autoa pitää (piti) hieman muuttaa tämän koneen myötä.
« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo: 10.41 kirjoittanut Mika R »

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #302 : 05.08.07 - klo: 22.55 »
Mitä kaikkee tarttis tuohon matrix tr arenaan jos mulla on jo moottori ja kumit. Ainakin tarttis korimaali, kaikki öljyt (diffi ja iskari) (vanteet???tuleeko mukaan.) sitten tarttis radiot. Voisin käyttää hetken rtr radioita mitkä on vanhasta autosta ja pian kun on lisää rahaa niin jotkut hyvät radiot. Mulla on kyoshon inferno st, että siitä voisi saada pikkusen varaosia. Korin voisin maalata kaksiväriseksi, kun en ole ikinä ennen maalannut eli etuosa jollain värilla ja takaosa taas jollain toisella. Tuleekos muuten autossa nivelkardaanit ja vetarit?

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #303 : 06.08.07 - klo: 09.07 »
Itsellä tuo RTR malli jota olen päivittänyt, siinä se hyvä puoli että ajamaan pääsee heti ja korikin ihan tyylikäs. Factory Race malliin tarvitset öljyt, korin ja renkaat.
Nivevetarit on, kardaanit on mallia koiranluu (dogbone). En näe niissä mitään ongelmaa ja jos haluaa tilalla voi käyttää myös Hot Bodies Lightning TR:n kardaaneja.
Inferno ST:stä saa sovittamalla jotain varaosia mutta diffit esim. ei sovi koska Arenassa on pidemmät ulostulot.

Poissa kuikka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #304 : 06.08.07 - klo: 13.49 »
osaatkos kertoa että paljon tuo kulkee vakiona ku missään ei sanota ja että onko tuo neliveto??? tilaan tommosen ens viikonloppuna.

Poissa kuikka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #305 : 06.08.07 - klo: 13.50 »
siis tuo matrix arena

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #306 : 06.08.07 - klo: 15.40 »
Kyllä se varmaan ihan tarpeeksi kulkee ja on neliveto.

Poissa kuikka

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #307 : 06.08.07 - klo: 17.54 »
ok. kiitoksia. mietin vaan ku jr-hobbyn sivuilla ei mainita mitään siitä nelivedosta.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #308 : 07.08.07 - klo: 19.48 »
Laitahan Aatsi kuvia niistä sun Matrixeist.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #309 : 08.08.07 - klo: 14.32 »
moi..cen matrix:iin  tupla jouset..saako ite tehtyä??

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #310 : 08.08.07 - klo: 14.36 »
Moi.. kaikkihan on mahdollista..mutta miksi? Onko joku nimenomainen syy? Auto toimii neljällä 16mm halkaisijan iskarilla varsin mainiosti. Etenkin jos laittaa noi "ressie" iskarit joissa on tuo "piggy bag" lisäsäiliö. Kumpikin, siis Arena ja Buggy. Kuten kaikki muutkin "pukkit" ja "tukkit".

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #311 : 08.08.07 - klo: 14.43 »
niin..kuinka pitkät ne on nevakiot ja joustaako hyvin??

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #312 : 08.08.07 - klo: 15.09 »
ei mitään syytä huoleen näiden suhteen, pelaavat hienosti.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #313 : 08.08.07 - klo: 16.08 »
no hyvä:):):)

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #314 : 11.08.07 - klo: 10.41 »
tämmöstä, kohta ajaa... (kuvan ajon jälkeen)

« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo: 20.27 kirjoittanut Mika R »

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #315 : 11.08.07 - klo: 12.32 »
Moi!

Vakio jouset (vihreet) toimii Arenassa aivan loistavasti. Tämän kauden arenalla kilpaa ajaneena ja pärjänneenä voin sanoa että se on hyvä ja nopea suoraan paketista!  :afro:
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #316 : 11.08.07 - klo: 17.44 »
Niin toimii! Tuli tänään todistettua  :cool:

Kahden auton mekkaus ja huolto on välillä työlästä ja menee yötöiksi ajoittain mutta kyllä se sit palkitseekin... buggyn ajamisen ohella truggy on kyllä todella piristävää.. ja ajaminen rock'n'rollia parhaimmillaan!  :grin:

olipa taas nastaa!!  :tongue:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #317 : 19.08.07 - klo: 15.59 »
Mukava huomata että CENin diffiboksissa on nyt enemmän materiaalia ruuvien ympärillä kun vertasin uutta orkkikseen, uusi kuvassa oikealla. Kestää ruuvien reiät korkkaamatta pidempään.

Punnitsin vihdoin oman Matrixini, 3,4kg ilman koria ja korin kanssa 3,5kg tankki tyhjänä GQ renkailla joten siinä kolmen ja puolen kilon hujakoilla mennään. Tuntuu kyllä käsittelyssä tuo keventyminen.

Tuli myös vihdoin hommattua kunnon kisaradio, Futaba 3PK 2,4gHz SS tsydeemillä, aivan huippu ajaa!
Kuten Ari kommentoi radalla ero on havaittavissa perus spectrumiin ja näinhän se oli! huikeeta.

Aika hi-fi kesä: Titaaniservot, Mg kansi, lipot, 3PK+2,4gHz SS .... Ero ajamisessa on tuntuva.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #318 : 23.08.07 - klo: 09.45 »
Positiivista ollut huomata että toi factory race carbon etuiskarituki kestää nyt hyvin kun auto on kevyt ja edessä on nuo "ressie" iskarit. Nämä iskarit tulee ylemmäs ja joustaa nokkatilanteissa luultavasti juuri sen verran ettei isku ole kohtalokas pelkästään tornille. Nyt kun näin sanon niin tietty hajoo heti, mutta toistaiseksi on kestänyt testit hienosti. Etuna keveys, kannattaako sitten laskea kisaa tällaisen varaan on toinen asia.
Matrixin omistajana harkitsisin myös noita Mugenin harmaita jousia, itse olen tykännyt. Öljyt Losi nyt 32,5 edessä ja 27,5 takana. 5-5-3 toimii, ei ole peräherkkä vaan vakaa myös tuolla lyhyelläkin alustalla. Aina voi olla parempi muttä tämä tuntuu nyt toimivan hyvin.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #319 : 24.08.07 - klo: 22.39 »
Punnitsin vihdoin oman Matrixini, 3,4kg ilman koria ja korin kanssa 3,5kg tankki tyhjänä GQ renkailla joten siinä kolmen ja puolen kilon hujakoilla mennään. Tuntuu kyllä käsittelyssä tuo keventyminen.

Joo, eihän tossa ole kun 200g KEVENNETTÄVÄÄ niin pääsee jo lähelle ... :p
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #320 : 24.08.07 - klo: 22.41 »
Aivan. Losi on kevyt. Hauska kuulla että noin lähelle on kuitenkin päästy.

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #321 : 24.08.07 - klo: 22.45 »
Tai no 200g on vielä kohtuu paljon jos se pitäis saada pois. Hehe

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #322 : 24.08.07 - klo: 22.49 »
Tai no 200g on vielä kohtuu paljon jos se pitäis saada pois. Hehe

Niin nyt päästiin asian ytimeen, Onko tarvetta? Käytännössä painoero tulee esiin lähtökiihtyvyydessä...

Käyköhän tuo RB:n MG kansi muihin merkkeihin?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #323 : 25.08.07 - klo: 08.27 »
Miksei, jos on tuo RB/Novarossi 4-pulttikiinnitys.

Joo pikkasen kevyemmällä kaasulla ja näpäytyksellä pääsee nyppylöiden yli, se on plussaa. Tuntuu että se auton käsittely on tietyllä tavalla muutenkin vähän helpompaa, johtuu myös alemmasta painopisteestä. Toisaalta auto lähtee korkeuksiin helpommin jos ei oo varovainen. Painavampi auto on rauhallisempi.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #324 : 26.08.07 - klo: 23.31 »
moro..meneekö tähän jr-hobys:tä nosramin 28 kone..vai onko muita tehokaampia???????? :shock:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #325 : 27.08.07 - klo: 08.45 »
Arenaan? Kyllä siihen sopii periaatteessa kaikki 3,5cc lohkoiset moottorit. Myös tuo mainitsemasi.

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #326 : 27.08.07 - klo: 10.07 »
kiitos tiedostä..:) :afro: :afro: :azn:

Mika R

  • Vieras
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #327 : 28.08.07 - klo: 22.20 »
Hoi kanssakisaajat!
Olen nyt saanut aika mukavasti tuon RB 928 pelaamaan, siis ei juurikaan sammu paitsi joskus katollaan oltuuaan ja lähdön jälkeen ja noin. Käynnistyy siitä kuitenkin hyvin. Tehojakin ihan passelisti. #6 tulppa vaikuttaa sopivalta, ei enää pätkimistä kuten #7:lla (kylmä).
Yksi ongelma kuitenkin: Ikäänkuin kaasu jää päälle esim. Lavangon takahyndissä, seuraksena back-flippi jos ei tajuu käskee jarrulla alas. Onko kyseessä säätöasia, tulppa, ilmavuoto, etulaakeri (joka vaihdettu tosin) ?? Linkistö näyttäisi olevan kunnossa eikä minusta luisti jää auki.
Millä olette itse päässyt eroon moisesta?
Jalaksen Timpan kanssa mietittiin hetki ajojen päätteeksi tänään, hän vähän kyseli ilmavuodon perään esim. tankin osalta joka voi olla mahdollista vaikka en sellasta nimenomaisesti ole huomannut. Minusta moottori muuten vastaa säätöihin aika lailla normaalisti.
En ole tuohon asiaan kauheesti perehtynyt, lähinnä ollut tyytyväinen että auto käy ja kukkuu. Nyt voisi tuohon kuitenkin perehtyä enemmän...
Joten ideoista kiitollinen!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #328 : 28.08.07 - klo: 22.25 »
Mika R:

Kokeile säätää ihan pirruuttas alaruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi niin pienelle kuin suinkin...    Jos ei korjaannu niin sitten on oltava jonkin sortin vuoto...   ...omat ajatukseni...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #329 : 28.08.07 - klo: 23.04 »
Moi Mika R,

Mulla on ollut Trukissa vähän saman tyyppinen ongelma, ts. kaasu laskee tyhjäkäynnille jostakin syystä
liian hitaasti vaikka ainakin servot vetää kaasun alas niinkuin pitääkin.
Ja sama ongelma Lavangon takahyppyrissä meinaa tulla takaflippi.
Jos löydät ratkaisun / syyn... niin ollaan kuulolla.
 :p
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz