Kirjoittaja Aihe: CEN Matrix ja Arena  (Luettu 135068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« : 31.07.06 - klo: 22.44 »
Tuli tässä loman aikana uuden surffilaudan ohella tollanen idän ihme hankittua nelari-Kyöstin rinnalle:

http://www.cenracing.com/cars/matrix_pro/matrix_pro.html

Ihan makee kärry, ja vaikka konstruktioltaan kovin tyypillinen krossari (plussaa sekin koska siten helppo kasattava ja mekattava) niin myös hieman totutustakin poikkeaviakin fiitsereitä löytyy. Laatu on todella hyvä etenkin työstetyissä ja hiilikuituosissa, mutta muovi on osittain hieman heppoista.

Fiitsereistä vois mainita tuhdit Genesiksestä lainatut diffit, joissa ei ole tappeja vaan rattaat ovat kiinni sellaisilla tukilevyillä. Vaativat kyllä sisäänajoa porakoneella ennen radalle menoa mutta uskoisin että sitten kyllä kestävät mitä vaan. Sen verran järeetä kamaa. Tosin myös Kyoshon diffit sopivat autoon, joita olen joidenkin kuullut käyttävän omassaan.

Takana on pyörän hubeissa 1/8 rata-auton laakereita vastaavaa kokoa olevat isot laakerit, joten kulumista ei ole ihan heti odotettavissa.

Iskarit ovat todella järeät big bore iskarit, joiden halkaisija on ainakin Kyoshon iskareita huomattavasti isompi. Tuntuvat pehmeiltä ainakin pöydällä.

Kaikki ruuvit hexejä.

Alustalevyn voi vaihtaa pidempään tai lyhyempään radan mukaan ilman lisäosia. Itsellä on nyt molemmat ja aloitan pitkällä joka vastaa aika lailla SP2 pituutta.

Ripustukset järeän oloiset, hiilikuitu sopii kuvaan mainiosti yhdessä punaiseksi eloksoitujen aluhilppeiden kanssa.

Isompi miinus tuli kitistä puuttuvien ruuvien osalta, jonka takia radalle en ole vielä päässyt testaamaan. No eipä ole korikaan vielä tehty.

 CENin jenkkilän pojat ovat kyllä todella mukavia joten ruuvisetti tilannetta paikkaamaan on tulossa, ja CENin forumi on muuten yksi parhaista. Näistä ensimmäistä kiteistä vissiin puuttui kaikista ruuveja vaihtelevasti.

Mitään varsinaisia osia ei sen sijaan puuttunut, ja esim. kytkinjousia tuli erivahvuisia pari kierrosta, samoin iskarien mäntiä eri rei'illä.

Splash Guard kiertää koko polttoainetankin ympäri.

Laitetaan vähän kuvia kun auto on RTR ja sitten juttua lisää kun on päästy testaamaan radallakin. Siinä meneekin sitten loppukesä.
Kisoista tällä en vielä osaa sanoa mitään.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #1 : 31.07.06 - klo: 22.53 »
TUHLATTUAAN KYMMENIÄ TUHANSIA EUROJA KYOSHOKAUPASSA, LEGENDAARINEN KYOSHO TURKU TIEDOTTAJA, MIKA RINNE ON SIIRTYMÄSSÄ CEN:ILLE! NÄIN OVAT PIKKULINNUT LAULANEET! VOI VOIMASANA SENTÄÄN. NYT MENEE 1/8 POLTTISCROSSI SKENE UUSIKSI

Tervetuloa Lavankoon. Ja ilmoitin sinut jo PM kisaoihin.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #2 : 31.07.06 - klo: 23.04 »
Tuskin tässä mistään siirtymisestä kannattaa puhua.... Mutta mielelläni testaan tätä CENin Matrix autoa. Onhan mulla myös HPIkin, ja erimerkkisiä autoja ollut vaikka kuinka monta. Mutta ymmärrän vitsin :D

Kyosho pysyy ja paranee edelleen mutta 4-T konversiosta tuli niin makee etten millään raaski purkaa sitä haha.... Ja 11v kundi tykkää ajaa sitä ihan älyttömästi. Ja sillä voi ajaa muuallakin kuin radalla koska se ei häiritse ketään.

Mistään kustannuksista ei ole kyse, koska Kyoshoon en ole laittanut kuin pari prolinen koria, yhdet kytkinpalat ja K-factoryn saranatapit alatukivarsien lisäksi viime kesän jälkeen. Ja ajettu on kohtuullisen paljon voisin väittää. Renkaita tietty mutta niintähän kuluu kaikissa yhtälailla.

ps. surffilauta maksaa 1400€. Se on kallista, elämä on. Ja sillä pelkästään ei edes surffaa - Loppukamoihin menee toinen mokoma. Suosittelen silti, vauhdin huumaa!

Toivottavasti pääsen radalle testaamaan pian. Kisaaminen on vähän niin ja näin kuten tuli aiemmin sanottua. Jos kulkee niin mikä ettei, mutta sitten pitää yrittää sovitella myös kotijoukot.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #3 : 31.07.06 - klo: 23.43 »
mistäs liikkeestä tommosen auton voi ostaa?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #4 : 01.08.06 - klo: 00.23 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Mistään kustannuksista ei ole kyse, koska Kyoshoon en ole laittanut kuin pari prolinen koria, yhdet kytkinpalat ja K-factoryn saranatapit alatukivarsien lisäksi viime kesän jälkeen. Ja ajettu on kohtuullisen paljon voisin väittää. Renkaita tietty mutta niintähän kuluu kaikissa yhtälailla.


Kyoshoon vai ainostaan tähän yhteen autoon???
Sanoisinko että kyllä on nähty aikalailla osien vaihtoa, päivitystä ja pimppausta jos jonkinmoista tässä parin vuoden aikana...
Eikös tuo nimimerkkikin juonna jostain  :wink:

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #5 : 01.08.06 - klo: 09.34 »
Vaikka ei nyt oikeastaan liity aiheeseen niin tossa kun oikein muistelin niin hommasinhan tänä vuonna triplaseiskaan optiojouset (valk eteen, vihr taakse) ja seiskapuolkin jäljiltä oli yksi extra kierros iskareita. Ja hyvä että oli, koska pari etummaista meni lavangossa poikki. SP2 päivitys tietty viime vuoden elokuussa ja sen lisäksi uusi runkolevy eBaysta tälle kesälle. Tän lisäksi ei taida olla ku kierros vanteita ja siipi. No tuleehan tosta tietty hintaa. Nelarikonversiota ei voi laskea koska auto (edit:siis se landmax) on jo myyty ja siitä pidin vain moottorin ja sovitusosat. Samoin kaikki ylimääräiset SP1 osat on myyty pois aikaa sitten.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #6 : 01.08.06 - klo: 09.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
mistäs liikkeestä tommosen auton voi ostaa?


Netistä :)

Itse hommasin tarjouksen myötä eBayn kautta (RGX Grafix joka on paikallinen CENin diileri usan länsirannikolla), ekat 50 tilausta sai mukaan korin (koska kit ei sisällä koria) ja samalla tilasin tuon pidemmän alustalevyn. Hinnat oli paljon halvempia ku saksassa alvinkin jälkeen. Tuo tarjous taitaa olla kyllä jo päättynyt. Samalla tuli CENin pojat siellä tutuksi.
Vara/viritysosia nyt saa monestakin paikasta.

Mutta Jartsa kertoi että autoa voisi saada myös heiltä, jp-nitroracing siis. Kotimaisia jälleenmyyjiä ei varsinaisesti tälle ole mahdollisesti Jartsaa lukuunottamatta.

Ruuvit tulivat muuten, joten saan auton nippuun. Korikin on suunnilleen tehty.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #7 : 01.08.06 - klo: 14.39 »
Tänään tuli Xtreme RC Cars lehti jossa sattumalta oli arvostelu tästä Pro kitistä. Paljon samaa mistä jo kirjoitinkin. Autoa kehuttiin vahvaksi. Alla lehden plussat ja miinukset:

+ Something different from the rest of the pack
+ Well thought placement of aluminium and carbon fiber parts
+ A pleasure to work on
+ Additional option parts and spare parts are a plus

- Fuel tank sits up higher than I would like
- Could use a little more steering throw
- Needs better "set-up spec" from factory
- Body not included, hard to find

"The Matrix Pro is worthy opponent in the 1/8 class. ... Our test buggy was strong, fast and realiable, and only needed some diff tuning to get it up to speed at the track ..."

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #8 : 01.08.06 - klo: 16.29 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Vaikka ei nyt oikeastaan liity aiheeseen niin tossa kun oikein muistelin niin hommasinhan tänä vuonna triplaseiskaan optiojouset (valk eteen, vihr taakse) ja seiskapuolkin jäljiltä oli yksi extra kierros iskareita. Ja hyvä että oli, koska pari etummaista meni lavangossa poikki. SP2 päivitys tietty viime vuoden elokuussa ja sen lisäksi uusi runkolevy eBaysta tälle kesälle. Tän lisäksi ei taida olla ku kierros vanteita ja siipi. No tuleehan tosta tietty hintaa. Nelarikonversiota ei voi laskea koska auto (edit:siis se landmax) on jo myyty ja siitä pidin vain moottorin ja sovitusosat. Samoin kaikki ylimääräiset SP1 osat on myyty pois aikaa sitten.


Kukaan ei puhunutkaan tämän vuoden kustannuksista vaan ylipäänsä...  :wink:

Mutta mitäpäs sillä merkitystä...

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #9 : 01.08.06 - klo: 21.03 »
Ei ookaan ;-)

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #10 : 01.08.06 - klo: 22.17 »
Mika et oo ilmottautunut hobao cuppiin???????????
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #11 : 01.08.06 - klo: 23.33 »
Moi Ari
On niin hankala järjestää tuota vapaata aikaa :(
Täytyy tsekata tilanne hallitukselta

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #12 : 02.08.06 - klo: 08.13 »
laita anomus sisään ja tuu ajamaan  :lol:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #13 : 02.08.06 - klo: 15.31 »
Olisi kyllä hienoa päästä tuolla uudella kärryllä - jos se nyt edes pysyy nipussa

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #14 : 02.08.06 - klo: 15.36 »
Mika nippusiteitä ja pikaliimaa :lol:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #15 : 02.08.06 - klo: 15.36 »
Haha...ja rautalankaa. Anomus on vetämässä....

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #16 : 02.08.06 - klo: 15.43 »
Mihin jäi ilmastointiteippi?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #17 : 02.08.06 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Mihin jäi ilmastointiteippi?


Liian kallista ;) BTW: Rautalankaa sanottiin joskusmuinoin "foortin pulteiksi" meni muuten kohtuu OT:ks...

Tuu Mika ees näyttää sitä CENiä... :wink:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #18 : 02.08.06 - klo: 19.14 »
Boring ;-)

En hommannut autoa hyllykoristeeksi  :wink:

niin siis jos oli epäselvä viesti tarkoitin ettei sitä voi tulla vain näyttämään vaan sitä pitää myös ajaa

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #19 : 03.08.06 - klo: 19.43 »
Muutama räpsy





Kenenkä väritys tää nyt sitten on ?  :lol:

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #20 : 05.08.06 - klo: 22.39 »
Käytiin vähän Salossa testaamassa, 3-vuotias mukana. Säpinää oli sielläkin  8)

Matrix hyppää hienosti mutta diffisetuppi meni uusiksi, perä kun tahtoi mennä keulan edelle. Katsotaan miten uudella setupilla joka on "square"

8 1/2 tässä vaiheessa

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #21 : 06.08.06 - klo: 12.26 »
Kuvei eiliseltä














Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #22 : 07.08.06 - klo: 11.48 »
Jatketaan täällä..

Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
3-5-3, joista kaksi ekaa spidereita. Iskareissa 60/40 ja aika pystyssä. Linkit on pitkät ja takaa sisältä ylhäällä. Renkaiden kulmat on sitten "hobaomaisen tarkat" vähän sisäänpäin killillään. Eli ihan peruskauraa paitsi tuo jäykkä etuiskari, josta JQ jaksaa aina kettuilla, mutta minkäs teet kun laittaa laihempaa niin auto ei toimi.

Ja jarrut on muuten säädetty niin, että abs:t rynkyttää vain eturenkaita ja takaa lukossa. Eli pystyy tekemään kässäreitä tahallaan tai tahtomattaan.


Ok, kiitos

Itsellä 3-3-3. Tosin nuo diffit saattavat olla vielä hieman uutuudenjäykät. Niissä on myös LSD/TCD tyyppiset kehät rattailla jolloin ote luultavasti tiukkenee kun kierrokset kasvaa.

Mites takajäykkäri - kireä vai löysä? Minusta kireä paransi kaarreajoa.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #23 : 07.08.06 - klo: 12.22 »
No nyt lounaan voimalla.

Takajäykkäri on tuntematon tekijä vielä meille = ei vaihdeta. Se on kuitenkin jäykkä.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #24 : 07.08.06 - klo: 12.23 »
Laita laihempaa öljyä taakse. Se voisi rauhoittaa peräpäätä.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #25 : 07.08.06 - klo: 12.26 »
Ja toinen juttu on se, että sinulla on näemmä etuiskarit enemmän vaa'assa kuin takana. Jos laitat takaiskareita enemmän vaakaan, niin pylly rauhoittuu.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #26 : 07.08.06 - klo: 13.21 »
Joo, se on ollut seuraavana mietinnässä, tosin jo nyt 30 wattinen ja isommat männän reiät takana eli kauheesti ei viitsi tuosta pudottaa. Laitoin takaiskarit alhaalta ulos jo eilen ja sekin paransi kun samalla nostin hieman maavaraa. Kallistaakin vielä voi.

Oikeastaan se toimi jo aika pirun hyvin muutamia spinnejä lukuunottamatta, jotka tosin voi johtua kaasusormesta.

Voisi myös kokeilla komposiittipaloja kytkimeen.

Eiköhän tuo vielä löydy.. Kiitos Tuukka kommenteista.

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #27 : 09.08.06 - klo: 11.14 »
Yep.. 20 WT öljy takana, ehkä vielä aavistuksen parani.

Sami kiinnitti huomiota verrattain vähäiseen ulosjoustoon, mietin jos lisäisi sitä dremelillä mutta hyppääminen sujuu jo nyt mainiosti myös isojen iskareiden ansiosta ja auto oli varmasti yksi parhaimmista whoopseissa (pyykkilaudat) joten hieman epäilen asian tarpeellisuutta, mitä mieltä?

Verrattuna poikien autoihin hoppa seiskaan ja mugen vitoseen pysyin aika hyvin perässä jo. Pikkasen fish tailingia ajoittain, mutta otetaan huomioon että diffit ovat vieläkin karheat. Isompia spinnejä ei enää tullut vaikka rata oli todella irtonainen.

Krossari ohjekirja neuvoo seuraavaa:
"Adding more internal travel limiters is a very effective way of reducing traction rolls, if not the most effective way. "

Joku neuvoi rajoittamaan ulosjoustoa entisestään mikäli rata on liukas. Mitä mieltä olette tästä?

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #28 : 09.08.06 - klo: 16.48 »
Sain lisää droopia siirtämällä takalinkkien paikkoja; takarenkaan hubi oti vastaan

Mika R

  • Vieras
CEN Matrix ja Arena
« Vastaus #29 : 12.08.06 - klo: 09.21 »
Kerroinko jo että mursin CENin etuiskaritornin? No uutta tilalle, alumiininen tällä kertaa. Ei nuo hiilikuituiset kestä Lavangossa, vaikka tuokin 5mm paksu. Taakse saa hiilikuituinen jäädä, vaihtoon vasta jos menee rikki muuta harvemmin kai nuo takaa hajoo kun siipi suojaa, eteen tulee iskut paljon kovemmin.

Myös takana ulompi saranatappi oli vääntynyt mutta sen väänsin takaisin muotoonsa. Kyoshon vastaava oli pari milliä vajaa. Sen voisi kyllä laittaa jos hioo pikkasen tukivarresta siitä kohtaa pois. Ne ei nimittäin ole koskaan vääntyneet.

Kyöstistä meni sitävastoin K-Factoryn saranatappi edestä sisempi paksu siitä kierteiden kohdalta. Laitoin Kyoshon oman takaisin.