Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger Hammer S18  (Luettu 3636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Thunder Tiger Hammer S18
« : 30.12.07 - klo: 13.19 »
Tervehdys,
menin osatamaan itselleni joululahjaksi elämäni ensimmäisen RC-auton.

Auton piti olla RTR ja radioilla varustettu kohtuullisen maastokelpoinen anoppilan pelloilla ajantappamista varten. Valinta-arpa osui TT:n Hammeriin.

Auto on ilmeisen uusi, kun TT:n 2007 katalooki ei sitä tuntenut ja RC-Universenkään puolelta ei siitä tietoja löytynyt.

Joten rohkeasti tilaus SABEen ja auto vuorokaudessa kotiin matkahuollon kautta.

Hitsi miten siisti vehje. Päältä päin, mutta ihan kuin ARF-lennokit. Tämäkin piti säätää ja laittaa kasaan kumminkin. Kun nuo "tehtaan teknikot" on jättäneet hommat ½ tiehen.

Ensikertalaisena RC auton omistajana meni useampi tunti ja kirosana, kun kiinan-englanninkielisiä ohjeita yritti tulkata. Kaikki linkit oli päin peffaa säädetty ja kaasarinkin RTR asetus oli ½ kurkkua auki tyhjäkäynnille, eikä jarrukaan pitänyt saati, että pakki olisi mennyt päälle.

Moottori on taattua TT-laatua, eli kaukana ainakin OS:n lennokkimoottoreista. Pääneula on ihan tunnoton ja tiukka joka suuntaan. Avasin kokonaan ja koetin arpoa kiinni-asennon. Nyt se on sisäänajoa odottava ~3 kierrosta auki. Narusta nykimällä tuo kuitenkin pyörähtää kivuttoman, mutta ABC-tiukan tuntuisesti.

Radiohäiriöitä tuo paketti ottaa turhan hanakasti, ainakin kerrostalon sisällä. Lennuradioilla ei ole noin väpättänyt milloinkaan. ACE:n pakettiradiot taitaa mennä vaihtoon jossain vaiheessa, mikäli innostun kunnolla.
Vastari sinällään on 4-kanavainen, mikä on hyvä. Laitoin vielä jännitevahdin vapaaseen kanavaan vahtimaan vastariakkua.

Tänään on aikomus mennä sisäänajoa yrittämään ja tehdä ulkona kantamatesti radioiden laadun tarkistamiseksi. Mikäli sade lakkaa ja vaimo laskee, eikä pakkasta tule. Kylmässä on kettumaista tuhertaa otsalampun kanssa ja pitää moottori oikeassa lämpötilassa sisäänajossa.

Pistän lisätarinaa toiminnoista tai vioista mikäli niitä osuu tähän vehkeeseen.

Valokuvissa vastarikotelo vielä levällään ja odottaa pehmikkeitä.

tOnni
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #1 : 30.12.07 - klo: 13.27 »
nätti menopeli.. en ole ennen tollasta nähnykkää :D  laita juttua vaa lisää :D mikä hajoo ekana
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #2 : 30.12.07 - klo: 13.44 »
Juu, ilmoitellaan. Ominaisuuksista ja ongelmista ja tyytyväisyysasteesta.

Tuosta ekasta viestistä jäi vielä speksit pois:
-mitat: 437 mm pitkä, 350 mm leveä ja 220 mm korkea
-akseliväli 290 mm ja maavara 50 mm
-painaa 3,6 kiloa
-renkaat 135x65 mm
-moottori TT Pro 18BX
-2 vaihdetta ja pakki

tOnni
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #3 : 30.12.07 - klo: 13.53 »
onkos sulla jossaki lapussa ym  ilmotettu että paljon tälläne kulkee tehtaan mukaan?
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #4 : 30.12.07 - klo: 14.19 »
http://www.youtube.com/watch?v=z5SSP18OZy8

Ei osunut silmään. Ohessa juutuubista yksi pätkä aiheesta. Näyttää liikkuvan aika rivakkaasti ja kiihtyy. Kuskista en uskalla sanoa mitään, kun itse en ole ikinä vielä ajanut. Mutta ei kovin monimutkaista toimintaa tällä videolla.

tOnni
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #5 : 31.12.07 - klo: 16.49 »
No hitto, sehän toimii  :laugh:

Tänään pääsin testaamaan ekaa kertaa. Pääneulaa piti avata vielä liki kierros, ennen kuin kylmässä suostui lähtemään (ja pysymään) käynnissä. Hehku kiinni ajoa kaasu pohjassa ja neulaa kiristäen meni jokunen tankillinen. Hitsi kun hymyilyttää. Viimeisellä ajamallani tankillisella alkoi jo näkyä vehkeen voimavaroja, vaikka edelleenkin säädöt sikarikkaalla.(ja hehkua vaati vielä) Olisko nyt sellainen niukka 3 kierrosta pääneula auki. Kone kävi ainakin silmin havaittuna riittävän kuumana, muttei liika lämpöisenä. Sen verran sohjo kiehui ja vesi höyrysi.

Hauska härveli ja ekakertalaiselle onnitui myös perussäädöt aika kohdilleen. Jarru toimii ja vaihteet pelaa. Moottori käy ja vastaa säätöihin, tosin rikkaalla röpöttää vielä. Kyllä se vielä rähjää.

Mitään ei hajonnut vielä ja radiotkin tuntui toimivan.
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #6 : 31.12.07 - klo: 17.32 »
Thunder Tiger on tunnetusti laatumerkki, tosin tämä 18 Hammer on TT malliston halpisauto.
Eli ei kannata malliston halvimmalta mitään hirveitä odottaa, halvalla tehty on halvalla tehty.
Myynnissä on yleensä kahdenlaista tavaraa, on halpaa ja sitten sitä hyvää. ;)

Tähän mennessä mitä mulla tai kaverilla on ollu RTR:iä niin kaikki on kyllä ollut paketista valmiita ajoon, paitsi kyoshon RTR.
Viimeisin hankinta, GST 7.7 on ollut kaikista helpoin auto, iso kone on helppo säätää ja toimii kuin Sveitsiläinen kello, ei varmaan kierrä niin hirvesti mutta vääntää julmasti, autollahan on painoa n. 7kg.

Sitten takaisin itse aiheeseen, eli vaikka kuin on RTR niin tarkistakaa ainakin moottorin ruuvien kiinnitys, rattaiden välykset, kaasuttimen neulojen asetukset ja jarrulinkit jne.

Tämä TT S18 on kyllä ihan mielenkiintoinen auto, uskon että on kestävä, odotahan kun olet gallonan ajellut niin sitten se moottori alkaa vasta toimimaan, näin ainakin .28 TT moottorien kohdalla.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #7 : 31.12.07 - klo: 17.34 »
No ei teho kasva pahemmin ollenkaan 1 gallonan jälkeen äänet kylläkin.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #8 : 31.12.07 - klo: 17.39 »
Mitäh? :D
Huehue

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #9 : 01.01.08 - klo: 15.49 »
Juu, ei tuo Hammeri kyllä mikään kisapirssi ole.

Kaikki fillarit vipattaa epätasapainossa ja välyksiä tuntuu olevan joka linkissä ja voimansiirrossa.
Ruko sinällään vaikuttaa aika tyylikkäältä ja hyvin tehdyltä

Mutta ei tuon tarvitse olla juuri muuta, kuin ajaa asiansa ajantappokoneena appiukon pellolla. Täytyy alkaa katsoa alustan geometriaa ja säätöjä nyt kun sen yleistoimivuuden sain testattua. Jospa saisi kaikki renkaat osoittamaan jotenkin järkeviin suuntiin. Nyt vielä haritusta jokaisella oman halunsa mukaan.

Auto ei todellakaan ole niitä kallempia, mutta pääsee tuolla jotenkin kustannustehokkaasti RC-polttisautoiluun sisään. Täytyy vain katsoa, että myös kestää jonkin aikaa ehjänä kovaakin ajoa. Tuon TT Hammeri paketin hinnalla saa justiinsa vain järkevän kokoisen OS / Saito 4T-lennumosan.

TT:n moottoreista ei ole paljoa (hyviä) kokemuksia. Pojan lennokkiin laitoin laatikon pohjalta löytyneen GP:n se toimii joten kuten. Muistaakseni se oli ainakin alussa kenkku säätää. Siitä ei varmaan koskaan sitä gallonaa läpi mennyt.

Talvella ajo on vain yleisesti ihan syvältä. Tahtoo kesän ja kärpäsiä. 
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #10 : 12.01.08 - klo: 18.37 »
Tänään oli toinen ajokerta vehkeelle. Kulkee kuin elukka, kun pääneulaa olen saanut kireämmälle. Vauhtia piisaa ja kiipeilee iloisesti sorakasoissa. Vielä on varaa kiristää, mutta tässäkin tuntuu voimaa olevan. Tankillisella ajaa pitkään.

Ajo tosin loppui lyhyeen. Kivikasaa möyhiessä auto vain pysähtyi. Moottori kiersi, mutta auto pysyi paikallaan. Ei mennyt eteen eikä taakse. Yritti liikahtaa, mutta jäi aina paikoilleen kiljumaan.

Auto autoon ja himaan. Rullasi vapaalla, mutta vedon suuntaan löi jarrun päälle.

Auto paloiksi. Moottorin irroitus poisti kytkinvian epäilyn. Lähempi tarkastelu paljasti vian päärattaasta. Muovisen(!) rattaan hampaan väliin oli kiilautunut nuppineulan pään kokoinen graniittipala. Ja sehän siellä tökki. Rattaat on nyt aika syödyn näköiset, mutta toimivat.

Voimansiirron suojaus on vähän vaillinainen. Täytyy tutkia jotain parannusta.

Autoon on tulossa TT:n oma hex-startti narun tilalle. Quick Drive taitaa olla nimeltään.
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa onni_lahtinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #11 : 29.03.08 - klo: 10.14 »
No niin, nyt autolla on tullut ajettua jonkin verran. Hammeri on pysynyt ehjänä kohtuullisen kovassa ajossakin, eikä mitään ongelmia ole löytynyt.  Paitsi se tosiasia, että kuutiotuuman osia ei koskaan ole liikaa. Ensiajolla tehokkaan tuntuinen moottori alkaa tuntua autoon sopivalta, mutta tehoja saisi olla kuitenkin lisää. Kyllähän se ruopii ja hyppii, mutta jotain vielä puuttuu. Tuo auto on osoittautunut kuitenkin kohtuullisen hyvin tehdyksi. Voimansiirto kestää tuon ehkä kuitenkin alitehoisen moottorin hyvin. Kone käy ja kiekuu hyvin, joskin lämmöt tuppaa nousemaan kovassa ajossa yli 140 asteen. Laihalla tuo ei kuitenkaan ole. Tulpan vaihdoin kylmempään, katsotaan onko siitä apua.    Radiolaitteet ovat toimineetkin yllättävän hyvin, vaikka leluilta näyttävätkin. Servotkin ovat kestäneet vettä ja lunta. Lennokin jännitevahti tosin ei autossa kestä. Hyödyllinen se kuitenkin oli, sen aikaa kun toimi. Tuo rotostartti ei ole vieläkään autoon tullut, ollut tilauksessa jo 3 kuukautta. Mutta tuon narun kanssa olen oppinut jo elämään, eikä käynnistys ole ongelmallista, paitsi jos kone on päässyt rääkissä liian kuumaksi.  Täytyy katsoa kuinka auto kesäkeleillä kukkuu, talviautona ihan hyvä. Suosittelen, hyvä hupiauto. Mutta hinnoissa on suomessa isoja eroja.         
Kun tyttö tuutilullaa, ei Onni voi kun tulla
-Lauri Tähkä

Poissa NitroCen

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #12 : 08.04.08 - klo: 17.31 »
Aikas oudon näkönen vehje..
Hong Nor X1X-CRT/WERKS/FORCE/O.S

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #13 : 12.03.10 - klo: 17.51 »
Pahaoitttelut nostosta, mutta en viitsiny tehdä uutta topiccia. (pitää yrittää opettaa alottelijoita :wink:)

Eli asiaan. Onko teillä ollu käynti vaikeuksia? Ja katkeeko teillä putken silikonijatke?
Saako tohon jostain aluosia? Olen omistanut auton jo yli vuoden ja olis kiva saada vähän blingblingiä korin alle.

PS. Pystyykö tohon laittamaan esim savagen renkaan kiinnitys pultit/mutterit.?

Poissa pumpkinca

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #14 : 20.03.10 - klo: 11.35 »
Paljonko teillä on alaneula auki..Mulla on toi sst nitro mut ei lähe kirveelläkään käyntiin.Alaneula auki 1 kierroksen ja yläneula 2,5 kierrosta,tyhjäkäynti auki 2mm..yskii muttei starttaa millään.Näissähän on sama kone tosin siili on erilainen.

Poissa pumpkinca

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger Hammer S18
« Vastaus #15 : 20.03.10 - klo: 12.21 »
Paljonko teillä on alaneula auki..Mulla on toi sst nitro mut ei lähe kirveelläkään käyntiin.Alaneula auki 1 kierroksen ja yläneula 2,5 kierrosta,tyhjäkäynti auki 2mm..yskii muttei starttaa millään.Näissähän on sama kone tosin siili on erilainen.

Ja samalla hetkellä kone hörähti käyntiin. :cheesy: Itellä oikeat säädöt yläneula 2,5 kierrosta,alaneula 1-1,5mm yli tasan ja kurkku 1,5mm auki.