Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Marco

Sivuja: [1] 2 3
1
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 15.11.14 - klo: 13.33 »
Driftiporukalla tehtiin tämmönen video, jolla osallistutaan Facebookissa järjestettävään #trainharderchallenge-kisaan. Käykää tykkäämässä videosta Facebookin ryhmässä niin autatte meitä pärjäämään kisassa! Kisa loppuu ylihuomenna! (https://www.facebook.com/groups/TrainHarderChallenge/)

Tiksi RC-Drift Circuit Meet November 2014

2
Ominaisuuksien ja säätöjen puolesta näyttäisi tuo Devil olevan melko kova peli, mutta itseäni alkoi ensimmäisenä epäilyttämään muovin laatu sekä osien kestävyys... Ja siihenhän tulikin vastaus näköjään tuossa edellisessä viestissä. :undecided:

Ja tähän väliin laitan vähän driftivideota Tikkurilasta. Tehtiin tämmönen pätkä, jolla osallistutaan Facebookissa järjestettävään #trainharderchallenge-kisaan, joka loppuu ensi maanantaina.
Tiksi RC-Drift Circuit Meet November 2014

3
Näin on!  -Ja Tiksin rc-keskuksen aiheessa lisää infoa... http://rc10.fi/index.php?topic=70396.msg746894#new

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 07.09.14 - klo: 22.04 »
Drifting-rata ja sen välittömässä läheisyydessä (vieressä/takana) sijaitseva drifting-harjoitusalue saatiin tänään ajokuntoon, joten ei muuta kuin kumit mattoon ja suttailemaan!

Muutamasta säännöstä muistuttaisin:
- Radalla ajo sallittu vain drifting-renkailla
- Älä muuta rataa. Jos haluat vaikuttaa radan olemukseen, tule mukaan talkoisiin kun niitä järjestetään.
- Jos radan aitoja kaatuu tai nurmikaistaleita siirtyy ajosi seurauksena, olethan ystävällinen ja siirrät esteet takaisin niille kuuluville paikoille
- Jotta rata pysyisi hyvässä kunnossa, niin pyritään välttämään turhaa radalla kävelyä ja oleilua
- Sillan päälle sekä ramppeihin ei saa missään nimessä mennä kävelemään tai makoilemaan, silta ei kestä kuin rc-autojen painon!

Mukavia luisutteluhetkiä!  :cool:

P.S.
Isot kiitokset kaikille tämänpäiväisille talkoolaisille! Paikalla oli odotettua enemmän porukkaa ja rata saatiin tosi hyvälle mallille. Vakioporukalla emme olisi ehtineet saada näin paljon aikaiseksi. KIITOS!

5
Tikkurilassa käyvät driftaajat ja luisuttelijat huom!  :cool:

Drifting-rataa alettiin kunnostamaan tänään ja silta purettiin, joidenka vuoksi rata on nyt toistaiseksi poissa käytöstä. Kunnostustyöt jatkuvat sunnuntaina 7.9., jolloin rata pyritään saamaan ajettavaan kuntoon. Radan tilanteesta tiedotetaan jälleen sunnuntaina kunnostusten jälkeen.

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 02.09.14 - klo: 22.47 »
Driftaajat ja luisuttelijat!  :cool:

Drifting-rataa alettiin kunnostamaan tänään ja silta purettiin, joidenka vuoksi rata on nyt toistaiseksi poissa käytöstä. Kunnostustyöt jatkuvat sunnuntaina 7.9., jolloin rata pyritään saamaan ajettavaan kuntoon. Radan tilanteesta tiedotetaan jälleen sunnuntaina kunnostusten jälkeen.

7
Voiko keskiviikkona illalla (klo 17->) ajaa tattiksella sähköautolla?


Itse en kehtaisi ajella jos kaverit tekee duunia radan eteen :lipsrsealed:
Jerzi
Harmi juttu, sillä just sillon olis tulossa myös uusi harrastuksesta kiinnostunut henkilö kokeilemaan lajia ja tätä kautta saataisiin ehkä koukutettua hänetkin mukaan harrastuksen pariin. Tällä viikolla kun ei muuten ehdi...

Niinno, onhan meitä driftaajia ja formulalla ajajia jo sen verran paljon, että ei me varmaan uusia tarvita... :P

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 15.07.14 - klo: 08.37 »
Voiko keskiviikkona illalla (klo 17->) ajaa tattiksella sähköautolla?

9
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 21.06.14 - klo: 20.29 »
Ruusuja parille myyjälle:
americana -sujuva ja mutkaton kauppa, auto erinomaisessa kunnossa
jsalmela -niinikään erittäin sujuva kauppa ja vastari toimii hienosti

Suosittelut!

10
Tulokset / Vs: ACS RC-Drift Challenge 21.4.2014
« : 22.04.14 - klo: 19.47 »
Siinä se syy varmaan piilee... Ens kerralla mussella sit. :wink:

Oli näköjään päässyt lipsahdus käymään tuossa tuloslistassa, kun niitä vielä tänne väsyneenä näppäili. Eli kaaviotuloksissa Eero Kaivola ja Daniel Alava olivat väärinpäin, nyt korjattu.

11
ACS RC-Drift Challenge 21.4.2014 tulokset:
http://rc10.fi/index.php?topic=84180.0

12
Tulokset / ACS RC-Drift Challenge 21.4.2014
« : 22.04.14 - klo: 00.04 »
Lajittelutulokset (1. veto/2. veto, max. 40p):

1. Tuomo Otsavaara 36/38
2. Marko Laurén 37/37
3. Jani Kirppu 35/20
4. Theo Martin 35/27
5. Janne Lehikoinen 34/35
6. Jaakko Louhi 28/34
7. Daniel Kaikkonen 33/30
8. Niklas Kaikkonen 30/29
9. Joni Arte 23/29
10. Kim Laurén 26/0
11. Roope Laasanen 0/26
12. Toni Kanerva 0/24
13. Ari Sarkimo 22/23
14. Väinö Kaivola 19/14
15. Joni Hietala 14/19
16. Tino Jokiranta 15/15
17. Eero Kaivola 14/13
18. Veeti Hietala 13/14
19. Daniel Alava 6/0

Kaaviotulokset:

Finaalit:
1. Roope Laasanen
2. Theo Martin
3. Marko Laurén
4. Niklas Kaikkonen

Top 8:
5. Tuomo Otsavaara
6. Jani Kirppu
7. Janne Lehikoinen
8. Daniel Kaikkonen

Top 16:
9. Jaakko Louhi
10. Joni Arte
11. Kim Laurén
12. Toni Kanerva
13. Ari Sarkimo
14. Eero Kaivola
15. Veeti Hietala
16. Daniel Alava

Karsinnat:
17. Väinö Kaivola
18. Joni Hietala
19. Tino Jokiranta

Top 8:ssa, Top 16:ssa ja karsinoissa tippuneet on sijoitettu lajittelun mukaiseen paremmuusjärjestykseen.

Kiitokset kaikille osallistujille!

13
Eli huomenna tosiaankin ACS Drift Challenge kilpailupäivä ja sisääntulo (niille joilla ei vielä ranneketta ole) tapahtuu siten, että kokoontuminen messukeskuksen oven 6.6 luona klo 9:30, jolloin Roope tuo sisäänpääsyyn oikeuttavat rannekkeet.

Muuten päivän aikataulu on kutakuinkin seuraavanlainen:
klo 10:00 - 10:15 ilmoittautuminen (Markolle, valkoinen ruutupaita ja valkoinen lippis)
klo 10:30 - 11:00 korikisa?
klo 11:00 - 12:30 lajittelut (osallistujalistan järjestyksessä)
klo 13:00 ->  kaaviot
n. klo 15:00 -> palkintojen jako, kuitenkin heti kaavioiden finaalin jälkeen
klo 16:00 messukeskus sulkeutuu

Oikeudet muutoksiin pidätetään  :tongue:

Suosittelen ottamaan mukaan retkijakkaroita ja pieniä pöytiä, jos semmoisia löytyy. Tuoleja on paikalla alle 10 kpl ja pöytiä 5 kpl. Sähköt ja jatkojohtoja löytyy.

14
Tulokset / Vs: Tikkurila RC-Drift Challenge 2014
« : 23.02.14 - klo: 20.38 »
Kaaviorakenne liitteenä

15
Tässä muutama kuvatus kisoista.  :roll:

Rata vähän huonosta kulmasta:


Art-D porukkaa:



Korikilpailun voittaja:

16
Mukavastihan siellä päivä vierähti. Olisit vaan tullu mukaan muiden uusien joukkoon, joita olikin lähes puolet osallistuneista. :)

Tulokset löytyvät täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=82912.0

Kuvia ja muuta seurannee lähiaikoina.

Tuomarointi menee aikalailla 1:1 mukaan. Joissain asioissa joudutaan tosin katsomaan vähän enemmän läpi sormien, ja parempi niin, jotta uudetkin kuskit pääsevät paremmin mukaan.

18
Tulokset / Tikkurila RC-Drift Challenge 2014
« : 22.02.14 - klo: 22.56 »
Lajittelutulokset (1. veto/2. veto):

1. Niklas Kaikkonen 78/82
2. Tuomo Otsavaara 67/82
3. Jani Kirppu 80/65
4. Daniel Kaikkonen76/0
5. Pekko Iivonen 75/56
6. Aatu Ruotsalainen 68/72
7. Jukka Eskelinen 52/71
8. Ari Sarkimo 62/70
9. Marko Laurén 55/69
10. Janne Lehikoinen 0/69
11. Roope Laasanen 65/68
12. Esa Sarkimo 0/67
13. Kim Laurén 0/65
14. Joni Arte 64/55
15. Miksu Kallionpää 59/64
16. Tino Jokiranta 52/58
17. Rauno Kallionpää 0/57

Kaaviotulokset:

Finaalit:
1. Roope Laasanen
2. Marko Laurén
3. Niklas Kaikkonen
4. Janne Lehikoinen

Top 8:
5. Tuomo Otsavaara
6. Daniel Kaikkonen
7. Esa Sarkimo
8. Joni Arte

Top 16:
9. Jani Kirppu
10. Pekko Iivonen
11. Aatu Ruotsalainen
12. Ari Sarkimo
13. Jukka Eskelinen
14. Kim Laurén
15. Miksu Kallionpää
16. Tino Jokiranta

Karsinta:
17. Rauno Kallionpää

Top 8:ssa ja Top 16:ssa tippuneet on laitettu lajittelun mukaiseen paremmuusjärjestykseen.

Kiitokset kaikille osallistujille, saatiin ajettua hienosti hyvällä porukalla täysi kaavio. Erityiskiitokset jälleen Roopelle järjestelyistä ja ennakkovalmisteluista. Vaikka tuomaripuolella tulikin yllättäen takapakkia, niin pelastajiksi tällä saralla nousivat Theo ja Arto, jotka suostuivat hoitamaan tuomareiden virat, ja asiallisesti hoitivatkin. Kiitos siis myös heille!

Itse olin ensimmäistä kertaa "ohjaamassa" tapahtumaa ja otettakoon tämä oppimiskokemuksena. Palautetta ja kehitysehdotuksia tapahtumaan liittyen otetaan mielellään vastaan niin valmistelujen kuin järjestelyjenkin osalta.  :smiley:

19
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 20.02.14 - klo: 23.56 »
Tiedoksi!

Drifting-rata suljetaan torstaiksi ja perjantaiksi 20.-21.2. huolto- ja valmistelutöiden vuoksi, jolloin radalla ei voi/saa ajaa. Lauantaina 22.2. klo 10 alkaen radalla pidetään kisat. Toiveena olisi, että drifting-radan ja krossi-radan välissä oleva varikkoalue pyhitettäisiin drifting-kisailijoiden käyttöön lauantain ajaksi. Kisat eivät vaikuta muiden ratojen käyttöön.

Lisätietoa itse kisoista: http://rc10.fi/index.php?topic=82150.0

Drifting-rata siis suljettu vielä huomisen, perjantain, ajan. Lauantaina aloitellaan klo 11 harjoittelulla. Tervetuloa mukaan, myös seuraamaan saa tulla.

20
Jaha, täällä onkin jo hienosti mainostettu tulevaa kisaa, mutta tässä vähän käytännön asioita koskien kaikkia tiksissä driftailevia, myös niitä jotka eivät kisaan osallistu.

Tikkurilan drifting-rata suljetaan torstaiksi ja perjantaiksi 20.-21.2. huolto- ja valmistelutöiden vuoksi, jolloin radalla ei voi/saa ajaa. Lauantaina 22.2. klo 10 alkaen radalla pidetään kisat. Toiveena olisi, että drifting-radan ja krossi-radan välissä oleva varikkoalue pyhitettäisiin drifting-kisailijoiden käyttöön lauantain ajaksi. Kisat eivät vaikuta muiden ratojen käyttöön.

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 15.02.14 - klo: 21.09 »
Tiedoksi!

Drifting-rata suljetaan torstaiksi ja perjantaiksi 20.-21.2. huolto- ja valmistelutöiden vuoksi, jolloin radalla ei voi/saa ajaa. Lauantaina 22.2. klo 10 alkaen radalla pidetään kisat. Toiveena olisi, että drifting-radan ja krossi-radan välissä oleva varikkoalue pyhitettäisiin drifting-kisailijoiden käyttöön lauantain ajaksi. Kisat eivät vaikuta muiden ratojen käyttöön.

Lisätietoa itse kisoista: http://rc10.fi/index.php?topic=82150.0

22
Komee Bimmeri! :cool:

Jouluterveisiä lumisesta Raisiosta!

Jaakko

Tänks, ihan kyllä kisakireeltä kyllikiltä tuo sinunkin luomus näyttää.  :cool:

Onko Bemmi Tamiya vai Yokomo?
Hemmetin hieno!

Kiitos! Tämä on Tamiyan versio. Näin jälkeenpäin vasta huomasin, että Yokomon versiossa olis vähän enemmän "drift-lookkia," kun siinä on puskurit, helmat, kaaret ja konepelti erilaisia. Näin niinkun vinkkinä muille.  :wink:

23
Rauhallista joulua ja hyvää uutta vuotta driftiporukalle!

Kivasti tullu uusia hahmoja syksyn aikana harrastuksen pariin ja komeita koreja puskee threadiin tasaseen tahtiin, toivottavasti sama linja jatkuu myös ens vuoden puolella.  :smiley:

Liitteeks vielä kuvaa omasta tämän hetken projektista.



24
Huh, täälähän keskustelu pauhaa ja heti jää jälkeen, ku ei muista ja kerkii käydä kattelee.  :roll: Tämmösen löysin...
Kyllä jo vähän hymyilyttää, tt01 1,5CS kokoajan helpompi ajaa  :azn:
Onnistuin jo täysiä kierroksi pyörähtämättä helpohkolla radalla.
Eilen säädin neg. Camberia lisää taakse pito parani, tänään vaihdoin UR50 öljyt iskareihin, ei hötky enää niinpaljon. Mutta sitten lisäsin 50g takapuskuriin niin vaikutti tosi paljon.

Nyt siis edessä tamiyan hard jouset, takana soft, iskariöljy UR50, ajokorkeus etu 6mm taka 4mm (liian matala nostan huomen mutta stance säilyy, tässä siis muoviöljyiskari= ei säätöä) ja edessä lisäpainoa 75g takana 50g.

Rupeeko menee vaan syvemmälle metsään?  :grin: :grin:

Mielipiteitä, huomasin tuossa Tikkurilan radan esittelyssä ainakin kaks CS autoo? (Kerran jo kyselin täällä onko Suomessa CS kuskeja, ei tullu vastauksia  :sad: )

Säädöt vaikuttaisivat olevan ihan oikealla suunnalla, kun halutaan vähän kompensoida 1,5CS:n tuottamaa huomattavaa yliohjautumista. Eli säädöt tuskin toimisivat 50:50 nelivedolla -> kovaa aliohjautumista.  :smiley:

Ja kyllä, CS kuskeja löytyy. Mm. meidän vakio treeniporukalla, kun käydään Tiksissä luisuttelemassa (4 henkilöä), niin kaikki ajaa CS:llä.  Itse ajan nykyään n. 1,4CS:llä, jota on hiljalleen kasvatettu nälän yltyessä.  :tongue:

25
Jostain luinkin että TT01:ssä isokokoiset ja painavat tasauspyörästöt mikä tietysti juuri aiheuttaa tuota että haluaa mennä suoraan kun painot ääripäissä. Täytyy hommata tuo oneway:kin ja säädellä josko nyt jonkunlaisen vielä sais... Vuottakaan ajanu rc autoilla vielä, eli en osaa ajaakaan kunnolla niin jo tulee mieleen et pitäis olla parempi alusta  :sad:

TT-01 on kyllä hyvä alusta aloittaa. Itsekin aloitin melko tarkalleen vuosi sitten samaisella alustalla. :roll:  Nykyisin luisutaan TA-06:lla, kun alkoi tuntumaan siltä, että säätövara loppui kesken TT:stä.

Jos sulla on siinä TT:ssä säädettävät tukivarret (mulla ei aluksi ollut), niin kannattaa aloittaa säätämällä noita cambereita, kun ei mitään maksa. Oneway tosiaan auttaa myös asiaa sekä jäykkä taka-akseli (spooli) jos ei semmosta vielä ole. Kyl se siitä sitten, jos vaan löytää aikaa harjottelulle.  :smiley:

26
Tuolta löytyy tietoa säädöistä http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#auraus


Hmmm tossa kuvassa näyttää että positiivinen on sisäänpäin, sitte taas Ari Pekan sanastossa sanotaan että negatiivinen on sisäänpäin  :laugh: kertokaahan nyt kumpi on oikein?  :azn::..... Aurauskulma (Toe-In/Out): Kulma, jonka renkaat ovat vinossa ylhäältä päin katsottuna auton kulkiessa suoraan. Vaikuttaa melkoisesti auton ohjauskäyttäytymiseen. Negatiivisella aurauskulmalla tarkoitetaan sitä, että renkaan etureuna on sisempänä kuin takareuna. Positiivisella aurauskulmalla tarkoitetaan puolestaan sitä, että renkaan etureuna on ulompana kuin takareuna.

Tuo pitsinkin linkki on ihan hyvä, löytyy aika kattavasti tietoo. Sen verran voisin itse sanoa, että ainakaan meidän opinahjossa ei puhuta negatiivisesta tai positiivisesta aurauksesta, vaan ainoastaan aurauksesta ja harituksesta. Eli pyörät joko auraavat menosuunnassa (sisäänpäin kääntyneinä) tai harittavat (ulospäin kääntyneinä.) Mutta kuten myös tuolla Ari-Pekan sivuilla mainitaan, niin auraus vaikuttaa enemmän auton hallittavuuteen suoralla, ei niinkään mutkassa.

Itse olen mutkahallittavuuden parantamiseksi yleensä säätänyt pyörän camber-kulmia, näillä on huomattava vaikutus auton ohjattavuuteen mutkassa jo melko pienilläkin muutoksilla. Toki täytyy muistaa, että aurauskulmien säätö vaikuttaa myös cambereihin (ja päinvastoin), ja sitä kautta pienissä määrin mutkahallittavuuteen, mutta suuremman muutoksen saa aikaiseksi muuttamalla suoraan camber-kulmaa.

Ja mitenkö muutetaan?
- Jos auto aliohjaa (puskee), niin säädä edestä camberia miinuksen suuntaan ja takaa plussan suuntaan.
- Vastaavasti, jos auto yliohjaa (perä irtoaa liian helposti), edestä camberia plussan suuntaan ja takaa miinuksen suuntaan.

Havainto-esimerkki camber-kulmista auton edestä/takaa katsottuna:
/-__-\ = miinus camber    \-__-/ = plussa camber

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 05.04.13 - klo: 18.37 »
Saako muilla radoilla ajaa lauantaina? Driftaileen oltais tulossa...

Eli kukaan ei tiedä asiasta...?

28
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 03.04.13 - klo: 22.42 »
Saako muilla radoilla ajaa lauantaina? Driftaileen oltais tulossa...

29
Jos porukalla vaan on omia helposti kuljetettavia tuoleja, ni kannattaa todellakin ottaa mukaan, koska varikkoalueella on tällä hetkellä vain 8 tuolia. Lisäksi mukaan reilua mieltä, sillä tunnelma tulee olemaan pöydillä varsin tiivis, kun kaikki 22 kuskia ahdetaan käytettävissä olevalle alueelle. :smiley:

30
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.03.13 - klo: 23.27 »
Joidenkin valmistajien tiettyihin malleihin saa ostettua myös erikseen (esim. vaikka Yokomon BMW e92), mutta yleensä tulee uuden korin mukana jos on tullakseen.

Sivuja: [1] 2 3