Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1446770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa datis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4680 : 17.09.13 - klo: 20.48 »
Itselläni ainakin kun ajaa suoraan ja päästää kaasusta ja heittää pyörät linkkuun niin perä pyrkii hieman sivulle muttei tule silleen niinkuin jossain jäällä että kohta ollaan terve edellä penkassa.

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4681 : 17.09.13 - klo: 22.15 »
Nyt kaikki pro-kuskit kuulolla tai miksei muutkin kellä hyvät säädöt autossa. Painin tuolla fullscale puolellakin alustaongelmien kanssa (liekö sukuvika kun driftpulkka ei luista  :grin: ) niin samahomma jatkuu näköjään täällä scalepuolellakin...

Sehän kertoo paljon alustan säädöistä kun vertaillaan autojen käyttäytymistä ilman kaasua.
Niin kuinka teidän autot kääntyy jos ajetaan suoraan melko kovaa ja annetaan rullata vapaalla ennenkuin käännetään pyörät linkkuun? Saako perän irti pelkällä ratin käännöllä vai meneekö suoraan/kaartaa loivasti etupyörien luistaessa? Yritän selvittää onko mulla säädöt nyt ihan metsässä kun tahtoo keula edellä aina mennä.


Siis meinaatko nyt ihan että puskee puskee? Etupää puskee mutkassa etkä saa perää rinnalle? Ainaki sillon oma drifteri puskee jos on liikaa negatiivista aurauskulmaa. Niin ja taitaa olla ihan autojen säädöistä kii miten kelläki on auto säädetty että saa perän irti. Itellä pitää normisti antaa vaan kaasua että saa terveen rinnalle mutkaan. Niin ja puski se auto sillonkin vaan suoraan jos päästi kaasun ja rullaamalla käänsi renkaita kun aurauskulma oli liian negatiivisena.
« Viimeksi muokattu: 17.09.13 - klo: 22.18 kirjoittanut RCCRVETTE »
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4682 : 18.09.13 - klo: 10.03 »
Joo kyllä se tavallaan ihan puskee, sillon kun alkanut jo puskee niin ei saa perää irti ku järjettömällä kaasun käytöllä ja sillon ei enää latu riitä. Sit jos onnistuu ajaa pitemmän mutkan niin etupyöriä joutuu kääntää sisäkurvin puoleen ettei oikene.
Mitä tarkoitat neg. aurauksella? Haritusta? Sitä on vähän. Tiedossa on että perä on liian pehmee kun pompottaa heitoissa, en vaan oo saanu aikaiseks tilaa jäykempää öljyy ja jousia ku toi isokilpuri on aiheuttanu murhetta.

Oppinu vaan tänäkesänä isojen autojen kanssa et drifteri pitää olla helppo ajaa, menee tavallaan itsekseen luisussa ja kuljettaja määrää vaan vauhdin ja kulman. Etupyörät määrää mihin mennään ja jos vauhtia on liikaa niin perä edellä mennään ulos
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4684 : 18.09.13 - klo: 15.40 »
Tuolta löytyy tietoa säädöistä http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#auraus


Hmmm tossa kuvassa näyttää että positiivinen on sisäänpäin, sitte taas Ari Pekan sanastossa sanotaan että negatiivinen on sisäänpäin  :laugh: kertokaahan nyt kumpi on oikein?  :azn::..... Aurauskulma (Toe-In/Out): Kulma, jonka renkaat ovat vinossa ylhäältä päin katsottuna auton kulkiessa suoraan. Vaikuttaa melkoisesti auton ohjauskäyttäytymiseen. Negatiivisella aurauskulmalla tarkoitetaan sitä, että renkaan etureuna on sisempänä kuin takareuna. Positiivisella aurauskulmalla tarkoitetaan puolestaan sitä, että renkaan etureuna on ulompana kuin takareuna.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Marco

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4685 : 18.09.13 - klo: 20.09 »
Tuolta löytyy tietoa säädöistä http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#auraus


Hmmm tossa kuvassa näyttää että positiivinen on sisäänpäin, sitte taas Ari Pekan sanastossa sanotaan että negatiivinen on sisäänpäin  :laugh: kertokaahan nyt kumpi on oikein?  :azn::..... Aurauskulma (Toe-In/Out): Kulma, jonka renkaat ovat vinossa ylhäältä päin katsottuna auton kulkiessa suoraan. Vaikuttaa melkoisesti auton ohjauskäyttäytymiseen. Negatiivisella aurauskulmalla tarkoitetaan sitä, että renkaan etureuna on sisempänä kuin takareuna. Positiivisella aurauskulmalla tarkoitetaan puolestaan sitä, että renkaan etureuna on ulompana kuin takareuna.

Tuo pitsinkin linkki on ihan hyvä, löytyy aika kattavasti tietoo. Sen verran voisin itse sanoa, että ainakaan meidän opinahjossa ei puhuta negatiivisesta tai positiivisesta aurauksesta, vaan ainoastaan aurauksesta ja harituksesta. Eli pyörät joko auraavat menosuunnassa (sisäänpäin kääntyneinä) tai harittavat (ulospäin kääntyneinä.) Mutta kuten myös tuolla Ari-Pekan sivuilla mainitaan, niin auraus vaikuttaa enemmän auton hallittavuuteen suoralla, ei niinkään mutkassa.

Itse olen mutkahallittavuuden parantamiseksi yleensä säätänyt pyörän camber-kulmia, näillä on huomattava vaikutus auton ohjattavuuteen mutkassa jo melko pienilläkin muutoksilla. Toki täytyy muistaa, että aurauskulmien säätö vaikuttaa myös cambereihin (ja päinvastoin), ja sitä kautta pienissä määrin mutkahallittavuuteen, mutta suuremman muutoksen saa aikaiseksi muuttamalla suoraan camber-kulmaa.

Ja mitenkö muutetaan?
- Jos auto aliohjaa (puskee), niin säädä edestä camberia miinuksen suuntaan ja takaa plussan suuntaan.
- Vastaavasti, jos auto yliohjaa (perä irtoaa liian helposti), edestä camberia plussan suuntaan ja takaa miinuksen suuntaan.

Havainto-esimerkki camber-kulmista auton edestä/takaa katsottuna:
/-__-\ = miinus camber    \-__-/ = plussa camber

Poissa Atsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4686 : 19.09.13 - klo: 19.45 »
Nyt kaikki pro-kuskit kuulolla tai miksei muutkin kellä hyvät säädöt autossa. Painin tuolla fullscale puolellakin alustaongelmien kanssa (liekö sukuvika kun driftpulkka ei luista  :grin: ) niin samahomma jatkuu näköjään täällä scalepuolellakin...

Sehän kertoo paljon alustan säädöistä kun vertaillaan autojen käyttäytymistä ilman kaasua.
Niin kuinka teidän autot kääntyy jos ajetaan suoraan melko kovaa ja annetaan rullata vapaalla ennenkuin käännetään pyörät linkkuun? Saako perän irti pelkällä ratin käännöllä vai meneekö suoraan/kaartaa loivasti etupyörien luistaessa? Yritän selvittää onko mulla säädöt nyt ihan metsässä kun tahtoo keula edellä aina mennä.

Jos autosi on neliveto niin noinhan nää vähän tuppaa käyttäytymään.

Suurimman muutoksen saat laittamalla onewayn eteen tai muuttamalla taka-akselin pyörien pyörimisnopeutta suhteessa eteen (CS). Jälkimmäistä en suosittele TT-01:een, loppuu ohjauskulma kesken. Oneway taas on hyvä lisä, saat perän helpommin irti päästämällä kaasusta. Toisaalta en saanut omasta TT01:sta tuollakaan tuota kovasta vauhdista puskemista täysin poistettua, CS:llä tietysti saisi, kun perä pyrkii aina edelle.

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4687 : 19.09.13 - klo: 21.34 »
Jostain luinkin että TT01:ssä isokokoiset ja painavat tasauspyörästöt mikä tietysti juuri aiheuttaa tuota että haluaa mennä suoraan kun painot ääripäissä. Täytyy hommata tuo oneway:kin ja säädellä josko nyt jonkunlaisen vielä sais... Vuottakaan ajanu rc autoilla vielä, eli en osaa ajaakaan kunnolla niin jo tulee mieleen et pitäis olla parempi alusta  :sad:
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Marco

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4688 : 20.09.13 - klo: 16.50 »
Jostain luinkin että TT01:ssä isokokoiset ja painavat tasauspyörästöt mikä tietysti juuri aiheuttaa tuota että haluaa mennä suoraan kun painot ääripäissä. Täytyy hommata tuo oneway:kin ja säädellä josko nyt jonkunlaisen vielä sais... Vuottakaan ajanu rc autoilla vielä, eli en osaa ajaakaan kunnolla niin jo tulee mieleen et pitäis olla parempi alusta  :sad:

TT-01 on kyllä hyvä alusta aloittaa. Itsekin aloitin melko tarkalleen vuosi sitten samaisella alustalla. :roll:  Nykyisin luisutaan TA-06:lla, kun alkoi tuntumaan siltä, että säätövara loppui kesken TT:stä.

Jos sulla on siinä TT:ssä säädettävät tukivarret (mulla ei aluksi ollut), niin kannattaa aloittaa säätämällä noita cambereita, kun ei mitään maksa. Oneway tosiaan auttaa myös asiaa sekä jäykkä taka-akseli (spooli) jos ei semmosta vielä ole. Kyl se siitä sitten, jos vaan löytää aikaa harjottelulle.  :smiley:

Poissa Thumprider

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4689 : 23.09.13 - klo: 13.00 »
TSAU

Mahtaakohan tollasella combolla poijjaat päästä luistelemaan kahva edellä ??

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/reventon-stock-club-race-esc-10-5-motor-combo.html

Niin, ja autona on TT-01 (Drift Spec).
Team Associated RC10B3 & B4FT, Team Associated SC10FT (x2), HPI Super Nitro RS4 Rally, Tamiya TT-01D.

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4690 : 23.09.13 - klo: 19.17 »
TSAU

Mahtaakohan tollasella combolla poijjaat päästä luistelemaan kahva edellä ??

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaadin-moottori-combot/reventon-stock-club-race-esc-10-5-motor-combo.html

Niin, ja autona on TT-01 (Drift Spec).


Kyllähän sitä tollasella combolla luisuu ihan hyvin.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Tapsal

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4691 : 24.09.13 - klo: 22.43 »
Tuli nyt sitten hurahdettua tähän hommaan ja ajopeli työn alla... Millaisilla välityksillä kannattaa lähteä liikkeelle? Vai onko sillä suuresti edes merkitystä...?

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4692 : 04.10.13 - klo: 11.13 »
Kaikkee sitä tulee kokeiltuu...
Kävin ajamassa 1,5 CS spoolilla äsken, ja mullahan ei oo vielä oneway:tä :grin: :grin:
Eihän se suoraan mennyt yhtään kun eturenkaat pistää vastaan mutta jos ajo ässää kokoajan niin kyllä siihen sai tuntumaa. Oli niin kivaa et sudittelin akun tyhjäks! Kyl toi CS on mun juttu, heti on realistisempaa kun perää pystyy roikottaa ilman et vauhti nousee kolmeensataan :)
Vaikeetahan se tulee olemaan ainakin alkuun.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4693 : 04.10.13 - klo: 11.36 »
Kaikkee sitä tulee kokeiltuu...
Kävin ajamassa 1,5 CS spoolilla äsken, ja mullahan ei oo vielä oneway:tä :grin: :grin:
Eihän se suoraan mennyt yhtään kun eturenkaat pistää vastaan mutta jos ajo ässää kokoajan niin kyllä siihen sai tuntumaa. Oli niin kivaa et sudittelin akun tyhjäks! Kyl toi CS on mun juttu, heti on realistisempaa kun perää pystyy roikottaa ilman et vauhti nousee kolmeensataan :)
Vaikeetahan se tulee olemaan ainakin alkuun.
Eiks realistisempaa ole juurikin se, että kun sä driftaat oikeella autolla pitkää luisua niin kyllä sitä vauhtia vaan kertyy ihan kerpeleesti  :wink: Mutta siis salettii kyllä hauskaa tuolla spoolilla..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4694 : 06.10.13 - klo: 16.09 »
Nytse ois jotakuinki valmis. BMW e36 Sedan kori. Drifti videoo tulee myöhemmin.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Jalo

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4695 : 10.10.13 - klo: 21.47 »
Komian näköne Bimmeri ;) Ittelläkin ollu koppaa työnalla, taino, tällänen koppa on ollut iankaikkisuuden tarkoitus tehdä, mutta nyt vasta sai aikaiseksi :P

Pistän parempia kuvia projektin edetessä, ulkonakin on nii komia keli että pitää päästä sinne kuvailee :)

Väri on itte sekoitettu, ja luonnossa paljon enemmän tuon 1:1 auton värinen.
Kertokaas mielipiteitä :)

Jaakko
- JL Signature - Awesomatix - Lrp - Sanwa - Faskolor - Bittydesign - Power Racing - Art-D -

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4696 : 10.10.13 - klo: 22.20 »
RC BMW e36 Sedan Drift Black Celebration. Siinä ois nyt vitteeo  :cool:

RC BMW e36 Sedan Drift BLACK CELEBRATION
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4697 : 10.10.13 - klo: 23.41 »
Komian näköne Bimmeri ;) Ittelläkin ollu koppaa työnalla, taino, tällänen koppa on ollut iankaikkisuuden tarkoitus tehdä, mutta nyt vasta sai aikaiseksi :P

Pistän parempia kuvia projektin edetessä, ulkonakin on nii komia keli että pitää päästä sinne kuvailee :)

Väri on itte sekoitettu, ja luonnossa paljon enemmän tuon 1:1 auton värinen.
Kertokaas mielipiteitä :)

Jaakko

11/10 autovalinnasta  :wink: hyvin oot myös saanu esikuvan ulkomuodon siirrettyä tuohon koriin! Onkos tuo muuten se Yokomon Silvia vai jonkun muun valmistajan?

Poissa Jalo

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4698 : 12.10.13 - klo: 14.08 »
Juuu elikkäs tua on HPI:n valmistama s13, Yokomon tai Pandoran kopassa olis tietty enemmä yksityiskohtia, mutta koitetaha rakennella tosta nytte ainaki alkuu ;)

Lissää kuvei

Jaakko
- JL Signature - Awesomatix - Lrp - Sanwa - Faskolor - Bittydesign - Power Racing - Art-D -

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4699 : 14.10.13 - klo: 21.55 »
Morjesta!
Olisi muutama kysymys tuohon driftaukseen. Elikkä mulla on traxxas ken block vxl ja kysyisin millaiset diffi öljyt olis sopivat tuohon? Mitä muita säätöjä tuohon olisi sopiva laittaa että driftaus onnistuisi? Millaset välitykset olisivat parhaat? Millaset renkaat? Maavara? Renkaitten aurauskulmat? Renkaitten kääntyvyys ym säädöt? Kiitokset vastauksista etukäteen!  :smiley:

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4700 : 15.10.13 - klo: 18.00 »
Kaikkee sitä tulee kokeiltuu...
Kävin ajamassa 1,5 CS spoolilla äsken, ja mullahan ei oo vielä oneway:tä :grin: :grin:
Eihän se suoraan mennyt yhtään kun eturenkaat pistää vastaan mutta jos ajo ässää kokoajan niin kyllä siihen sai tuntumaa. Oli niin kivaa et sudittelin akun tyhjäks! Kyl toi CS on mun juttu, heti on realistisempaa kun perää pystyy roikottaa ilman et vauhti nousee kolmeensataan :)
Vaikeetahan se tulee olemaan ainakin alkuun.
Nyt tuli postista oneway. Onhan toi CS aika vaikee ajaa, en tiiä kuinka paljon vaikuttais jos aloittais jollai 1.2x cs:llä, muutaman luisun sai menee aika hyvin mut ei puhettakaan et täyttä kierrosta omatekemällä radalla asvaltilla. Täytyy seuraavaks muuttaa tota ohjausta, teräsvetarit on varastossa jos ei vakiot käänny tarpeeks. Nyt taas tarvii lisää pitoa perään  :cool: vähän parani kun pistin jäykemmät jouset eteen. Täytyy noita cambereita kokeilla säätää huomen.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4701 : 17.10.13 - klo: 19.29 »
Kyllä jo vähän hymyilyttää, tt01 1,5CS kokoajan helpompi ajaa  :azn:
Onnistuin jo täysiä kierroksi pyörähtämättä helpohkolla radalla.
Eilen säädin neg. Camberia lisää taakse pito parani, tänään vaihdoin UR50 öljyt iskareihin, ei hötky enää niinpaljon. Mutta sitten lisäsin 50g takapuskuriin niin vaikutti tosi paljon.

Nyt siis edessä tamiyan hard jouset, takana soft, iskariöljy UR50, ajokorkeus etu 6mm taka 4mm (liian matala nostan huomen mutta stance säilyy, tässä siis muoviöljyiskari= ei säätöä) ja edessä lisäpainoa 75g takana 50g.

Rupeeko menee vaan syvemmälle metsään?  :grin: :grin:

Mielipiteitä, huomasin tuossa Tikkurilan radan esittelyssä ainakin kaks CS autoo? (Kerran jo kyselin täällä onko Suomessa CS kuskeja, ei tullu vastauksia  :sad: )
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4702 : 17.10.13 - klo: 21.57 »
Kannattaa kirjottaa asioita myös Facebookin puolelle RC DRIFTING FINLAND Jos haluaa jotain CS tietoa. Täällä ei välttämättä vastausta saa. Sielä kumminki pörrää CS kuskeja ja viestit huomataan helpommin kuin täällä.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4703 : 17.10.13 - klo: 22.42 »
Kannattaa kirjottaa asioita myös Facebookin puolelle RC DRIFTING FINLAND Jos haluaa jotain CS tietoa. Täällä ei välttämättä vastausta saa. Sielä kumminki pörrää CS kuskeja ja viestit huomataan helpommin kuin täällä.
Tästä päästään taas siihen että oon uppiniskainen jörö juntti   :grin:
En oo veisbuukis... Taas yks syy liittyä, niit ei kyl montaa oo.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4704 : 17.10.13 - klo: 23.31 »
Millasia välityksiä teillä on noissa driftareissa? Käytättekö suurta kiihtyvyyttä vai huippunopeutta?

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4705 : 18.10.13 - klo: 15.06 »
Millasia välityksiä teillä on noissa driftareissa? Käytättekö suurta kiihtyvyyttä vai huippunopeutta?
Mulla TT01:ssä vakiovälitys 7.93 ja 10.5T moottori. Pelas hyvin hitaissakin paikoissa. Tiuhavälitys parantaa kaasutuntumaa ( luin jostain)

edit : korjasin välityksen.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4706 : 18.10.13 - klo: 15.26 »
Saako suomesta traxxas 1/16 rallyyn driftirenkaita ja jotain vauhdikkaanpaa koppaa (esim subaru impreza)?

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4707 : 18.10.13 - klo: 15.48 »
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4708 : 18.10.13 - klo: 17.07 »
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?

Poissa RCCRVETTE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #4709 : 18.10.13 - klo: 22.16 »
Teippaat ne renkaat näin ensin ja kokeilet sillä josko homma kiinnostaa.

Halpaa ja helppoa!

Jotain kiiltävää teippiä muutama kierros renkaan ympäri.

Vois jopa toimia...
Kyllä homma kiinnostaa kun on päässy ajelee hyvin sileällä betonilla ja auto menee melkein koko ajan luisussa ja pystyy ohjaamaankin jonkun verran. Tosin noi asfaltille tarkotetut renkaat on kulunu niin paljo et ihan sileet niin tuskinpa ne paljoakaan eroaa ihan driftirenkaista. Täytyy vähän vielä säätää cambereita ja ettii sopivammat tohon autoon. Mitä toi oneway tarkoittaa kun pari sivua taaksepäin kun kelaa niin siellä puhutaan siitä?



Suosittelisin kyllä ihan muuta alustaa driftaamiseen kuin tuota traxxas 1/16. Pääsisit oikean driftauksen makuun. 1/16 korejakin vaikea löytää ja muutenkin osia. Ostat 1/10 drifterin ni drifti säädöt sujuu paremmin ja renkaitaki löytyy RC kaupan hyllyltä.
3Racing Sakura D4 Drift car, | HBX Basilisk Rock Crawler | Maverick Strada XB EVO S Brushless | SC DESC410V2