Laitatko venttiililohkon eturunkoon niinkuin siinä kaupallisessa muunnoksessa? Paitti että siinä ei tainnut olla kuin 2 toimintoa hydrauliikalla. Ohjaus oli muistaakseni moottorilla.
Riittää kai tuossa nostokorkeus? Sulla kuiteski useampi akseli vetää siinä sora-autossa, eikö ne ole tavallisesti hieman korkeampia.
Ajatus on laittaa venttiililohko eturunkoon ja varmaankin noparikin, ja kyllä ohjauskin on hydraulisylintereillä
.
Oot Juupeli tarkka kaveri kun huomasit ton nostokorkeuden, se on tosiaan aika tarkalla ainakin ton oman Scanian lastaukseen
.
Olis toi eturunko pitänyt mitoittaa vähän erilailla että ois saanut sylinterit parempaan asentoon, mutta kun rakensin sen ennen kuin sain sylinterit, niin näin pääsi käymään
Suurin ongelma on "paksu etuakseli", joka pakottaa nostosylinterit vähän epäedulliseen asentoon. Yläasennossa sylintereissä olis vielä liikerataa käyttämättä, mutta sylinterit alkavat ottamaan kiinni aisoihin, eivätkä pysty nostamaan enempää
.
No täytyy nyt vielä katsoa jos asialle vois jotain tehdä, rakentamatta koko eturunkoa uudestaan.
Yksi syy on myös se että nää Bruderin vehkeet on pykälää pienemmässä mittakaavassa kun Tamiyan vehkeet. Tuo 574 on kuitenkin luonnossa oikeasti iso, mutta ton mun Scanian vieressää se näyttää lähinnä joltain kiinteistöhuoltokoneelta