Yhteenveto tämänhetkisestä tilanteesta:
Nykyiselle polttisradalla saadaan ajaa lokakuuhun saakka, eli käytännössä koko kuluva kausi, sähkörata ei ole enää käytössämme. Pienoisautoilulle on osoitettu uusi paikka uuden ison radan ja meluvallin sisäpuolelta, isoa rataa rakentaa Vantaan Moottorirata Oy. Pienoisautorata on merkitty alueen kokonaissuunnitelmaan. Käytännössä paikka tulee olemaan nykyisten UAU-toimistojen pohjoispuolella, noin muutaman sadan metrin päässä nykyisestä radasta.
Ratayhtiö on jo aloittanut maansiirtotyöt uuden radan alueella, tavoitteena on että tämä konehomma olisi valmis heinäkuun loppuun mennessä. Näillä näkymin siis voimme aloittaa työt paikanpäällä elokuussa.
Tavoitteena on aikaansaada kansainväliset mitat ja puitteet tarjoava pienoisautokeskus. Radat ja muut toiminnot suunnitellaan siten, että ne täyttävät EFRA:n määräykset, joten toivon mukaan voimme tulevaisuudessa pitää alueella myös isompia kansainvälisiä kilpailuja.
Ohjaajakorokkeet tulevat olemaan erilliset polttis- ja sähköradoille, molemmat tehdään 20- jalan konttien päälle. Polttisradan korokkeeseen tulee kaksi konttia (poikittain), joiden väliin jää avoin tila, myös osa varikkoalaueesta katetaan.
Vantaan Moottorirata Oy ja UAU ovat mukana rahoittamassa hanketta, mutta pääosa tarvittavasta rahasta pitää kerätä itse. Tätä varten olemme kehittämässä sopimuskonseptia, josta alustavasti jo tänään puhuttiin. Sopimusten myyntiin tarvitaan jokaisen harrastajan panosta ja aiheesta tullaan järjestämään erillinen tilaisuus, kunhan sopimusmallit ja mainosmateriaalit ovat valmiina, arviolta parin viikon päästä. Jokainen voi jo nyt alkaa katselemaan ympäristöstään sopivia yhteistyökumppaneita hankkeen rahoittamista varten.
Tilaisuudessa oli tänään mukana kourallinen harrastajia ns. ydinryhmän lisäksi. Toivottavasti saamme seuraavan tilaisuuteen mukaan vielä suuremman joukon aktiivista porukkaa, koska rahankerääminen vaatii todella kaikkien panosta, ilman rahaa meillä ei ole rataa, niin yksikertaistahan se on.
Kiitos läsnäolleille aktiivisuudesta.