Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - blaah

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
151
Kuten Jeppe tossa mainitsi aikaisemmin, niin 9351 ohjauksessa, ja 9451 kaasussa on erittäin hyvä kombo, nähnyt monella kisakuskilla. Ja näyttää olevan samainen kombo omassakin buggyssä. Sama juttu Sanwoille, vääntävämpi ohjaukseen.
Sanwojen paremmuudesta en osaa sanoa, mutta Futaban vioista en ole kuullutkaan. Aloittaessani harrastusta tuossa vuosi sitten kaikki suosittelivat noita, ja ilmeisesti vieläkin.. Ajanut buggyä 9351/9451 kombolla, ja truggyä 9351/9351 kombolla koko kesän. Aino ongelma on tosiaan tuon truggyn 9351:en klappi. Tosin tämäkin servo ostettu käytettynä..


PS. Itse ostaisin tällä hetkellä varmasti SIIMin mikäli tarvetta olisi, kokemusta ei ole mutta kuullostaa loistavalta vs. hinta: http://rc10.fi/index.php?topic=23369.0

152
9351 piti kunnostaa kerran kulumisen/klapin takia.

Nyt kun mentiin aivan OT, niin kertokaapa fiksummat kuinka tuollaisen saa kunnostettua? Itselläni juuri samainen servo jolla ajettu koko kausi, ja klappia on yllättävän paljon (eihän rattaat voi noin paljon klapata, tai..?)  :huh:

153
Tulokset / Vs: Pre Worlds 1/8 Buggy
« : 26.10.07 - klo: 14.24 »
Jep, katselin itsekkin että ratahan on juuri normi-kisakunnossa :tongue:
Kukkaraisella löpö-sponsorinsa paita päällä, eikö vaan..?

154
Tulokset / Vs: Pre Worlds 1/8 Buggy
« : 26.10.07 - klo: 12.55 »

155
Tulokset / Vs: WinterCup 07/08 - Estonia - Race Invitation
« : 22.10.07 - klo: 16.02 »
Mika, Ari - Mä voisin tulla mukaan! Jos huolitte!!
Täältäkin voisi tulla yksi auto messiin..

156
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: 13.10.2007 Turku Open V
« : 12.10.07 - klo: 22.30 »
Merci.. Kiva että ajetaan, nyt unta palloon, huomiseen!

157
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: 13.10.2007 Turku Open V
« : 12.10.07 - klo: 19.58 »
Saisinko sellaisen tarkennuksen että ajetaanhan tuo truggy luokka?

Kiitosh

158
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 10.10.07 - klo: 23.07 »
Jep, täältäkin ollaan tulossa pitkästä aikaan radalel huomenna. Pitäisi kokeilla mikäli jokin kone tuosta ruostekasasta suostuisi käymään jotta Turkua pääsisi valloittamaan viikonloppuna. Ilokseni löysin taas erään nippelilaatikon jossa lillui ruosteisia ruuveja kevyessä vesilammikossa, muistoja viimeisen Hobao cupin jäljiltä..

159
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: 13.10.2007 Turku Open V
« : 09.10.07 - klo: 09.49 »
Mites tuo truggy-sarja, onko minimi-osallistujamäärä määritelty..? Nyt näyttää olevan jopa realistiset mahdollisuudet mitallisijalle  :roll:

Kummallisen lyhyt tuo osallistujalista, sääkin näyttää olevan ihan inhimillinen lauantaina..

160
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 08.10.07 - klo: 20.45 »
Meikäläisen patenttitapa on nykyään Himoton siipi (tai osa siitä, kestää!)  :p

161
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 02.10.07 - klo: 21.18 »
Ehkä hieman OT mutta kun ketuttaa niin..
Yritin huoltaa tuossa hieman kolmea loppuun ajettua konettani, kun ei parempiakaan hyllystä tällä hetkellä löydy ja turkuun pitäisi mennä ajamaan romurallia. Sylinteriputken olen ottanut ulos yleensä seuraavalla tavalla:
1. Nippuside pakoreiästä sisään
2. Vauhtipyörästä kierros ja voila!

Tällä kertaa vauhtipyörää ei ollut käytössä, kun molemmat fiksun kokoiset vauhtipyörät olivat muissa tehtävissä, joten laiskana jätkänä päätin vääntää akselia käyttämällä akselin päässä olevaa ruuvia (eli kytkinkelloa pitävää ruuvia). Perus 12mm ruuvi hieman hermostutti, melkein meni palasiksi hexipää, mites sen olisi sitten saannut ulos jos pyöristyy pää..?  :shocked:
Dodii, onneksi tyhjässä päässä syntyi hieno idea! Juuri pari päivää sitten sain elämäni ensimmäiset TITAANIRUUVIT. Ei muuta kuin paketista ulos, ruuvi kiinni akselin päähän ja vääntöä niin pirusti. Tuntemattomasta syystä sylinteriputki aivan pirun jumissa, naps, ai tuliko jo sylinteri ulos - no ei, mikä hiton naps - no ei kai mikään, väännetään lisää.. Tai sitten ei väännetä mitään, vaan heitetään kampiakselilla naapurin mopopoikia..



Akselin sisältä titaaniruuvin onkiminen taitaa olla aika hiljaista.
Tässä kontribuutioni moottorien ylläpitämisen ylvääseen maailmaan, ikävä kyllä vaan varoittavana esimerkkinä miten laiskuudesta sakoitetaan..


162
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 26.09.07 - klo: 15.40 »
Täällä murtunut yksi tukivarsi pitkittäin, tosin hubiosasta yksi askel sisäänpäin. Hubi pysyi paikallaan.. Eipä suuremmin suhteutettuna ajomäärään (edestä mennyt kerran/pari varikkomuuria murtaessa)

163
Hienoja kuvia, naamojen perusteella taisi olla säästä huolimatta loistavat kisat..

164
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 20.09.07 - klo: 13.42 »
Onkos Hyper ST:hen saatavilla tällä hetkellä CNC rungon jäykistimiä.

Taitaa ST Pro:ssa olla CNC jäykkärit edessä ja takaa, taidat aika kivasti ajella kun nuo kohtuu järeet vakiopalat saat rikki..  :huh:

165
OK, kiitän. Mikäli kuva irtoaisi kyseisestä rakennelmasta niin selkeyttäisi vielä paljon..

nimim., Ei-kymmeneen-vuoteen-tiskannut-tai-fairy-purkkia-ostanut  :p

166
Mulla on hobao ja tarvittaessa voin nevoo kuinka
mun patentti toimii.
Neuvo ihmeessä, vaikken Vantaan kuraan päässyt tutustumaan niin esim. edellisessä Turun kisassa olisi varmaan ollut ihan jees jokin suodatin josta olisi tunnistanut vielä että mistä itse suodatin alkaa ja mihin suodattimen runko loppuu..

167
Mitä mieltä porukka on hallilla yöpymisestä. Siellä on ihan tarpeeks lämmin makuupussimajotukseen ja miksei vaikka intin joukkueteltta hommattais jostain. Meinaan jos kisoja pidetään. Buggyt lauantaina ja tuleva SM-Truggy luokka sunnuntaina. Vaikka ekat truggy-ässämmät hallilla, mikäs sen hienompaa?

Sopii mulle, kiitos :)
Täältä Kaius Perttilä ajamaan..

168
Olethan siis soitellet (et meilailut..)?

Tänään Lavangossa 16:30-> ainakin meikäläisellä mukana pari autoa josta voin lainata(/tai jotain)kyseiset telineet.. Pistä YV mikäli ei onnistu "normaalilla" tavalla..

169
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 12.09.07 - klo: 16.44 »
yhden vastarille menevistä johoista poikki.

Okkei, kuullostaa jo vähän paremmalta. Tosin en oikein vieläkään ymmärrä miten tämä lisäisi noparin ja/tai moottorin tehonkestoa?

Eikö tuolla virityksellä ainoastaan tehdä se ettei vastari saa virtaansa noparin kautta ajoakulta? Tämä virta lienee hyvin merkityksetön 100 ampeerin virtoihin verrattuna.....?

170
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 12.09.07 - klo: 14.47 »
Mamba kestää 12 kennoa eli maksimissaan 14,8v tai 3 lipoa (kuulemma 4 lipoa jos katkaset punasen johdon).

Häh? Katkaiset siis yhden kolmesta moottorille menevästä johdosta, toivottavasti ymmärsin jotain väärin..?!
Itse surffailin jossain vaiheessa jotain tollaisia nopeusennätysautoja, ja mielestäni kyllä joku oli onnistuneesti ajellut neljä kennosella paketilla 8000kv konetta, toinen kysymys onkin että kuinka kauan..

171
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 07.09.07 - klo: 13.47 »
Tarttis vaan ostaa kiteitä, mulla kun ei ole kuin yksi pari.

Jos kisailu on tuosta kiinni, niin voin toki lainailla sinulle pari settiä kiteitä. (Oletan että sinulla 27MHz radiot..?) Tosin ei ne kiteet kalliitakaan ole, olisiko kymmpi per pari? (eli yksi radiooon, toinen vastariin..)

172
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 06.09.07 - klo: 20.02 »
Tässä (taas) tuon koneen tehdasasetukset
http://www.ofna.com/pdf/eng-hyper21.pdf
(manuska on 21 koneelle, mutta kaasuttimen osat ja säädöt aivan samat).
Tuosta sitten laihemmalle jne..

173
Mika, tuossa taidettiin visioida jo ensi vuotta..

Jani, kyllähän tuollainen trukki-sarja olisi aika  :evil:
Siitä esim. teikäläiselle vetovastuu(?), lapiotason hommiin löytynee varmasti työvoimaa..
Yksi ilmoittautunut  :azn:

174
Mugen / Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« : 06.09.07 - klo: 17.26 »
Lavangossa olen sen pari kertaa käynyt ajamassa mitä tässä nyt on päässyt ajamaan

Jep, kaksi kertaa ehdin itse viime syksynä Lavankoon ajamaan ennen kuin lumi peitti radan. Tätä ennen noin 10-12 vuotta sitten omistin pari sähkökrossia jolla rällästin pihalla pari kesää..

Tämän laajan oppimäärän ja talvella suoritetun piha"sudittelun" pohjalta lähdin sitten vuoden alussa Valkeakosken kisoihin, ja miltei joka kisa kiertänyt sen jälkeen.. Eipä tietenkään mitään järin suurta tulosta syntynyt, mutta ajamisen lomassa olen oppinut kisailusta pirun paljon. Jos olisin viettänyt sen ajan Lavankoa kiertäen, olisin oppinut ainoastaan murto-osan..

Lyhyesti: mukaan vaan!

175
Tulokset / Vs: Hobao Cup 2007 4/4 TURKU
« : 05.09.07 - klo: 23.13 »
Yhden arvottavan auton lisäksi arvotaan 3!!! autoa lisää.

Pah, Jose voittaa ne kaikki anyway..
(leikkimielistä katkeruutta Tampereen kisoista..)

176
Sen verran vielä että *mikäli* buggy & truggy kisat erotetaan omiksi kisoikseen, truggy kisoja tullaan väistämättä näkemään vähemmän, kovasti uskon näin..
Ainakin omassa tapauksessani jos kisoja olisi esim. vain pari kertaa kesässä, auto seisoisi todennäköisesti olohuoneen lattialla suurimman osan kesästä. Vaikka kisoissa mistään suuresta menestyksestä on turha haaveilla näillä ajotaidoilla, on se ainakin minulle se päämotivaattori miksi menen radalle harjoittelemaan ja virittelen autoja illat pitkät..

Njooh, pitäisi kai itse päästä mukaan järkkäilemään kisoja joku kerta, niin voisi ehkä jonain päivänä muokata noita tarjolla olevien kisojen lukumäärää parempaan suuntaan..

177
Kuvia tulossa illemmalla, ei kyllä järin paljoa muuta kuin palkintojenjaosta ehtinyt räpsiä..

Edit:



Kuvat suurenevat klikkauksella
PS. Werksi taisi olla aika pop löpö buggy-finaalissa ;)

178
Tulokset / Buggy vs truggy
« : 03.09.07 - klo: 20.03 »
Toki voimme kysyä myöskin kenen etu se on, kauppiaidenko? Servovalmistajien?.
:grin: :grin:

Hmm, aika tylyt luvut olet saannut aikaiseksi, kyllähän nuo aika hurjat ovat, pakko myöntää. Tosin niinkuin Mika sanoi, näin oli varmasti myös silloin kuin byggy kisoja ajoi noin 20 henkeä (tosin olettaisi että tryggyt aloittaisivat kehityskaarensa huomattavasti korkeammalta kiitos buggy-kehityksen..)

Syy miksi vakionaamoja on vähän suhteessa kokeilijoihin/aloittelijoihin voi olla yksinkertaisesti:
1. Ainakin omassa tapauksessani _kahden_ auton saaminen edes siihen kuntoon että menevät eteenpäin jollain tavalla on jo erittäin suuri ajallinen haaste. Esim. tämä viikko on jo aikataulutettu tarkasti jotta saisin edes jollain tavalla autot kuntoon Turun kisoihin työn teon sivussa. Jos todellakin kilpailisin mitallisijoista niin varmasti yksi luokka tippuisi pois.. Kokeneen kuskin tapauksessa tämä olisi todennäköisesti truggy, eikö vaan?
2. Mikäli olet kisailut muutaman vuoden buggy:ssä niin kalustoa ja tietämystä löytyy pirusti, miksi aloittaa nollasta?
3. Buggy-luokan kisoja ajetaan kaksi kertaa enemmän, ja nauttivat suurempaa "statusta"

Oli niin tai näin niin luokka on tervetullut jos kilpailijamäärät pyörivät kisasta toiseen tuolla 20 hujakoilla...

Oma erittäin suppea tilastopanostus:
Hobao cup Tampere: 20 truggy kuskia
Hobao cup Vantaa: 21 truggy kuskia

Jatkuvia yli 20 hengen truggykisoja nähdään toivottavasti ensi vuonna. Ongelmana tosiaan että miten kaikki saadaan ahdettua yhteen kisapäivään / miten jaetaan kisa kahdelle päivälle (ja riittääkö järjestäjillä intoa siihen)

Summasumarum: Truggy-luokan ajamisen oikeutuksena näen sen hauskuuden, on sen vaan niin siistiä ajaa sitä isoa kömpelöä malmikasaa hana pohjassa :cool:

179
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 03.09.07 - klo: 10.23 »
Tuota en ole nähnyt koskaan ongelmana.

Mikäli vastasit tuohon luistin törmäämiseen radiopoksiin niin samaa mieltä oli Heinosten mafia, kunnes näkivät asian omin silmin. Olisikohan niin että moottorit tai luistit eroavat sen verran mitoiltaan että eräillä koneilla tulee ahdasta (itsellä STS, ja se uusi/suurempi vastaripoksi). Omassa tapauksessa luistin vääntämisellä ei voinnut väistää boksia (jos ei ihan linkkuun laittanut)

180
Olihan se rata sittenkin todella siisti, muistot edellisestä kisasta radalta eivät oikein sävähdyttäneet, mutta nyt kyllä maistui ajo sitäkin paremmalta. Oli todella ikävä kuulla että rata jyrätään...
Olin jotenkin olettanut että aikaa olisi mekata enemmän koska osallistujia oli niin vähän, mutta toisin kävi. En edes ehtinyt täytää truggyn iskareita, ja buggystä jäi takaiskarit korjaamatta.. Tosin oli kyllä pirusti teknisiä ongelmia koko päivän, ihme että pääsin lopulta ajamaan finaalit. Kiitokset tästä mekkaajille, varaosakeskuksille jne...
Aikataulusta tuossa tulikin jo kommenttia, ja itsekkin tuosta urputin paikan päällä (ensin luvattiin 20min mekkausaikaa, minuutin päästä ilmoitettiin että lähtö 5:n minuutin päästä..). Anyways, suurkiitokset järjestäjille kisan läpiviennistä, ei varmastikkaan helppoa noin pienellä osallistujamäärällä. Oli mukava huomata että nostajia oli jopa paremmin kuin esim. jossain Hobao cupeissa, vaikka tuolla erittäin rajoittuneella osallistujamäärällä olisi uskonut asian olevan juuri toisin päin..

Oli aika siisti tunne johtaa truggy finaalin _molempia_ lähtöjä muutaman kierroksen ajan :) Voipi olla että seuraavaa kertaa saa odottaa jonkin aikaa.. Ilman kisan lopussa sattunutta koneen sammumista , ja allekirjoittaneen jatkuvaa kiirettä tankille, olisi ehkä päässyt jossittelemaan entistä enemmän ;)

Tuohon trukki luokan mielekkyyteen sen verran että olen samoilla linjoilla Mikan kanssa, eikö se ole aika selvää että luokka on kovassa kasvussa, ja ensi vuonna voisi hyvällä tuurillä olla puolet enemmän harrastajia mukana? Ja luokan "keskeneräisyyttä" ei varmastikkaan korjata ajamalla vähemmän.. Tämän viikonlopun osallistujamääristä ei kannattane tehdän järin pitkiä johtopäätöksiä, olihan buggynkin puolesta ylivoimaisesti pienimmät kisat tänä vuonna..
Jälkeenpäin mietittynä niin olisi varmasti kannattanut keskittyä ajamaan yhtä luokkaa noin pienessä kisassa, hieman huvittavaa että ajajakorokkeella on 2/3:aa ajasta.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13