Kirjoittaja Aihe: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T  (Luettu 138795 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #240 : 06.09.07 - klo: 11.15 »
No hyvää jos oli apua.

 Onhan se totta, jos osta käytetyn ja ei oma aikaisempaa kokemusta alasta ja lähi naapurikaan ei tunne asiasta tuon taivaallisempaa, niin vaikeata on. Valitettavan usein juuri tästä syystä hyvää, mielenkiintoinen ja palkitseva harrastus loppuu lyhyeen.
 Toivottavasti, nämä ikävät tilanteet voitaisiin välttää vaikka keskustelupalstojen kautta. Ja toiseksi, en tiedä oletko jo …, mutta suosittelen yleisesti, kannatta tullaa ulos kotipihasta ja osallistumaan alussa vaikka katsomalla lain kisoja. Seuraavat semmoiset on esim. Vantaalla, la 15.9 http://rc10.fi/index.php?topic=23165.0 .
 Siellä näkee ja voi rohkeasti kysellä asioista mitkä askarruttaa. Itselläkin on aikomus osallistua kyseiseen skabaan. Ja onhan siellä puuhaa vaikka ei itse ajaisikaan jos vaan on omaa aktiivisutta. Esim. nostajana toimiminen, niistä on lähestulkoon aina pulaa ja jos on vasta ”vihreä” niin pienen perehtymisen (suosittelen) kautta jonkun vanhemman kuskin kanssa, hommaan pääse mukavasti sinuksi.
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #241 : 06.09.07 - klo: 12.04 »
Olen kymmenen vuotta sitten ajanut kilpaa ja silloinkin sähköcrossia joten kilpailut ovat tavallaan tuttuja. Lavangossa olen sen pari kertaa käynyt ajamassa mitä tässä nyt on päässyt ajamaan (osin työkiireiden takia). Olen tulossa kaverin kanssa (joka myös uusi harrastaja) katsomaan noita em. kisoja. Tarkoitus oli osallistua itsekin, mutta koska näyttää siltä etten ehdi yhtään ajamaan ennen kisoja, taidan tulla vain katsojana.

Tämän saitin ja Lavangon ystävälliset harrastajat ovat jo useampaan kertaan meikäläistä neuvoneet, kiitos siitä! Ilman näitä ohjeistuksia olisin varmaan jo luovuttanut..

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #242 : 06.09.07 - klo: 15.31 »
Tuut vielä näkemään, että ajamattomuus ei estä kisaamista. Tai no, onhan sillä yksi tankillinen harjoittelua jo takana. :grin:

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #243 : 06.09.07 - klo: 16.55 »
Aivan …

Pööki, ei muuta kun mukaan vaan. :smiley:

Itselläkin kunnon ajokokemusta polttis grossilla (tarkoitan oikeilla radoilla ajo, piha sudittelua ei lasketa koska sillä ei ole mitään tekemistä radalla ajamisen kanssa, tai noh … tietää ainakin missä on kaasu ja minne se kääntyy :roll:) vastaa 3x, mitä nyt kesällä kerkisi kisoja kiertää.
Hankala on tä harjoittelupuoli, kun lähin kunnon rataa oli alku kesään saakka 260km päässä (Lavanko), nyt onneksi vaan vaivaiset 120km (Tampere) ja ehkä ensikeväällä 1km. Sitä ennen, kisa missä olin viimeksi mukana, on noin 20v. sitten ja se oli 1/8 asfaltti polttis.
Onneksi radion kanssa on tullut leikitty kuitenkin koko ajan, vaan erinäisillä lentävillä vehkeillä.

Joten ei kun mukaan vaan, kaikki kynnelle kykenevät.

On muuten ollut tosi tyytyväinen kun tuli alkukesästä hankittu uusi Mugen MBX5R ja Ninja kone. On toiminut kuin unelma, jos vielä oppisi ajamaan. Tä 3-4m leveä rataa ei vaan millään meinan piisata varsinkin mutkissa :wink: ja hyppyrit on aivan onnen kauppaa  :shocked:.

Kisoista sen verran vielä. Tärkeintä on (mielestään, minkä olen huomannut) että jos tekniikka pelaa, auto on radalla suurimman osa ajasta pyörät alaspäin ja se liikkuukin vielä kaiken lisäksi, silloin on mahdollisuudet menestyä skaboissa olemassa. Ainakin omalla kohdalla on näin.
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #244 : 06.09.07 - klo: 17.26 »
Lavangossa olen sen pari kertaa käynyt ajamassa mitä tässä nyt on päässyt ajamaan

Jep, kaksi kertaa ehdin itse viime syksynä Lavankoon ajamaan ennen kuin lumi peitti radan. Tätä ennen noin 10-12 vuotta sitten omistin pari sähkökrossia jolla rällästin pihalla pari kesää..

Tämän laajan oppimäärän ja talvella suoritetun piha"sudittelun" pohjalta lähdin sitten vuoden alussa Valkeakosken kisoihin, ja miltei joka kisa kiertänyt sen jälkeen.. Eipä tietenkään mitään järin suurta tulosta syntynyt, mutta ajamisen lomassa olen oppinut kisailusta pirun paljon. Jos olisin viettänyt sen ajan Lavankoa kiertäen, olisin oppinut ainoastaan murto-osan..

Lyhyesti: mukaan vaan!

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #245 : 07.09.07 - klo: 13.27 »
Vitsi!

Ehkä sitä voisi vielä harkita osallistumista. Tarttis vaan ostaa kiteitä, mulla kun ei ole kuin yksi pari. Kertokaapas keneltä niitä kannattaa tilata ja missä hintaluokassa mennään? On tuo "harrastusbudjetti" mennyt aika tiukoille kun kaiken maailman osaa pitänyt joka viikko (välillä monta kertaa viikossa) tilata.

Mullakaan ei itse Mugenista mitään pahaa sanottavaa ole ja alkaa tuo meikäläisen perusmallikin olla kohta R-versio. Ei taida enään puuttua oikein mitään viriosaa. Tosin suurin osahan siinä oli jo valmiiksi kun sen ostin. Myös Ninjan kone ansaitsee kehut! Ainakin tällaiselle uudelle polttisharrastajalle erinomainen valinta (tiedä sitten muista koneista). Ei ole mitään säätöongelmia ollut, itse asiassa en ole koskenut mihinkään säätöihin kertaakaan. Käy hyvin, luotettavasti eikä stumppaile.

Mutta mites siis nuo kiteet?

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #246 : 07.09.07 - klo: 13.47 »
Tarttis vaan ostaa kiteitä, mulla kun ei ole kuin yksi pari.

Jos kisailu on tuosta kiinni, niin voin toki lainailla sinulle pari settiä kiteitä. (Oletan että sinulla 27MHz radiot..?) Tosin ei ne kiteet kalliitakaan ole, olisiko kymmpi per pari? (eli yksi radiooon, toinen vastariin..)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #247 : 07.09.07 - klo: 13.59 »
Tarttis vaan ostaa kiteitä, mulla kun ei ole kuin yksi pari.

Jos kisailu on tuosta kiinni, niin voin toki lainailla sinulle pari settiä kiteitä. (Oletan että sinulla 27MHz radiot..?) Tosin ei ne kiteet kalliitakaan ole, olisiko kymmpi per pari? (eli yksi radiooon, toinen vastariin..)

Omasta puolestani voin kertoa että ei kisaan pääsy kaadu vain yhteen kidepariin, tänä päivänän 90% kilpailijoista käyttää 2,4Ghz laitteita joten helpostikkin pääsee mukaan vain yhdellä kideparilla. Tämä tosin koskee vain kerhokilpailuja (aka harjoituskilpailuja), tosin tässäkin soisi SM kisoissa jo joustavan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #248 : 07.09.07 - klo: 14.10 »
Myös Ninjan kone ansaitsee kehut! Ainakin tällaiselle uudelle polttisharrastajalle erinomainen valinta (tiedä sitten muista koneista). Ei ole mitään säätöongelmia ollut, itse asiassa en ole koskenut mihinkään säätöihin kertaakaan. Käy hyvin, luotettavasti eikä stumppaile.

Ei pääneulaan koskemista kannata pelätä. Sään mukaan kannattaa kokeilla ~5min kiinni (lämpimämpi, kuivempi keli) tai auki (kylmempi, kosteampi keli). Näin siksi että lämpimässä ilmassa on vähemmän happea kuin kosteassa joten moottoria tulee säätää pikimmälle polttoaineen saannin osalta samassa suhteessa.
Kunhan muistat sen kohan jost lähdit niin osaat palata takaisin jos säädöt huononee.
Voit näin huomata yllättävän positiivisia muutoksia moottorisi ja autosi käytöksessä ;-)

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #249 : 07.09.07 - klo: 15.35 »
Tarttis vaan ostaa kiteitä, mulla kun ei ole kuin yksi pari.

Jos kisailu on tuosta kiinni, niin voin toki lainailla sinulle pari settiä kiteitä. (Oletan että sinulla 27MHz radiot..?) Tosin ei ne kiteet kalliitakaan ole, olisiko kymmpi per pari? (eli yksi radiooon, toinen vastariin..)

Voisin myös auttaa kide ongelmassa jos laitteistosi vaatii 40MHz kiteitä. Minulta löytyisi niitä vaikka 4 paria. Itse kun siirryn 2,4Ghz sakkiin joten yksi kidekäyttäjä taas joukosta pois.
 Jos tarjous kelpaa niin voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostitseen. Tiedän sitten ottaa niitä varmasti mukaan kun tuleen Lavankolle.
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #250 : 07.09.07 - klo: 20.07 »
Voi veljet!

Kiitos teille kaikille kannustuksesta ja avun tarjoamisesta. Olralle jo laitoinkin spostia noista kiteistä, mulla kun on 40Mhz radiot. Eli taidanpa tulla mukaan kisoihin!

Mekatsuksi lähtee kaverini joka osti auton kun kokeili mun pirssiä. Eli kaksi märkäkorvaa tulossa kisoihin. Kerrotaanko ajajakokouksessa säännöt ja toimintatavat tarkasti? Vai voinko lukea ne jostain jo etukäteen? En halua olla se kaveri joka missaa nostovuoronsa...

Kertoisko joku mikä kisan kulku on? Alkuerät (5min?), nousufinaalit?, finaalit (45min?)? Ilmeisesti tankkausväli on n. 10min. Kellotatteko te ne?

Vähän OT:ta, sori...

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #251 : 07.09.07 - klo: 23.02 »
 Hieno juttu! :azn:

Kyllä, asiat selviä ajajakokouksessa varsin hyviin ja jos jokin jää askarruttama niin kyllä neuvoja tulee jos vaan kysy.
Täältä löytyy jotakin http://rc10.fi/index.php?topic=5454.0 ja oikein virallista tekstiä löytyy täältä http://www.akk-motorsport.fi/saannot/menu8.htm

Omassa ensi kisassa sain hyviin neuvoja ja rakentavaa palautetta, kiitokset kuluvat Mika R:lle ja muille kokeneille kuskeille
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #252 : 08.09.07 - klo: 16.12 »
Mites tuo ponderin kiinnityspaikka? Mulla ei ole autossa sitä kiinni. Onko se auton oma varaosa vai jostain muualta hankittava? Jos se on atuon oma osa, tuskin maahantuojalta hyllystä löytyy..

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #253 : 08.09.07 - klo: 17.22 »
Se on auton oma osa ja se on autosarjassa vakiona mukana. Eikö sitä ollut auton mukana kun hommasit sen? Niitä on mukana vielä kahta mallia, toinen ruuvikiinnitteiselle ja sokkakiinniteiselle transponderille. Ruuvikiinnitteisen (AMBrc) kiinnikkeen varaosa numero on E0802F. Voisit tiedustella osan saatavuutta Mugenin maahantuojalta Future-RC (http://www.rc-kauppa.com/)
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #254 : 16.09.07 - klo: 20.38 »
Elämäni ensimmäinen polttiskisa jäi ajamatta, kelien johdosta en uskaltanut radalle mennä. Kiitos silti OLRAlle iskareiden lainasta! Hienoa kun jengi auttaa toisiaan harrastuksessa.

Taas olis uusi kysymys esitettävänä. Onko kenelläkään kokemuksia noista Fioroni:n viritysosista? Myynnissä ainakin kevyempi alusta, iskarin tuet, radiolevy ym. Mulla on tuo perusmalli eli MBX-5 ja kun katselin 5-R:n osien hintoja (mm. iskarin tuet) niin "viriosat" taitavat olla halvempia. Mutta onko ne siis ihan höpö höpö tuotteita?

Alkoi myös nuo Big Bore iskarit kiinnostaa. Mulla kun on ongelmia omien iskareiden kanssa ja varaosat maksavat saman verran kuin neljä uutta iskaria jousineen.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #255 : 16.09.07 - klo: 22.12 »
Rahat myllyihin ja polttoaineeseen niin tulokset paranee kaikkein eniten suhteessa käytettyihin euroihin.

Viripalikat ovat mielekäs sijoitus aloittelijalle lähinnä silloin, jos alkuperäiset ei kestä ja tukevampia on saatavilla.

Muutaman gramman kevennys ei näy muualla, kuin lompakossa.

Itse olen viimeaikoina kaipaillut lähinnä BBF:än etudiffiä autooni. Muuten bilikka on aikapitkälti karvalakkimalli. Toivottavasti ei osoittaudu hyödyttömäksi, jahka onnistun jostain moisen hommaamaan.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #256 : 17.09.07 - klo: 11.28 »
No niinhän mä vähän epäilinkin ettei noista viriosista sanottavaa hyötyä ole. Nuo BigBoret kyllä kiinnostaa, mutta täytyy ensin kuunnella käyttäjien kokemuksia.

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #257 : 19.09.07 - klo: 18.40 »
Itse olen viimeaikoina kaipaillut lähinnä BBF:än etudiffiä autooni.

Mitä mieltä olet Jani siitä että mielellään myyvät keskidiffin yhdessä BBF etudiffin kanssa? Jooseppi kuitenkin ajaa pelkällä etudiffillä, samoin Crompton ilmeisesti omaansa.
Ilmeisesti ei ole "pakko" hommata molempia, mutta mitä siinä menettää - mitään? Eli toisin sanoen tuleeko edut saavutetuksi pelkällä etudiffillä. Olen itsekin vähän katsastellut tuollaisia.
Josekin saa kommentoida :-)

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #258 : 19.09.07 - klo: 19.26 »
BBF:än keskidiffillä saisi masiinan lähtemään vähän paremmin. Ajettavuus saattaa kuitenkin huonontua, joten en pidä kapistusta kovinkaan hyödyllisenä. Sileilla ja erittäin hyvin pitävillä baanoilla tilanne voisi olla toinen.

Toiminee samaan tapaan, kuin tuhdimmat öljyt normaalissa diffissä? Mukava painaa kaasua, mutta jarrutukset ja röykyt ei sitten enään hymyilytä.

Tuolta:
http://www.rc-shop.at/catalog/index.php?cPath=21_23_45
yritin tilata etudiffin. Eipä ole kolmessa viikossa ainakaan tullu.

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #259 : 19.09.07 - klo: 21.25 »
OK. Kiitos Jani. Kiinnostavaa nähdä mitä näillä voi saavuttaa.


Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #260 : 06.11.07 - klo: 11.53 »
Jani, tuliko tuo diffi koskaan sinulle ja ehditkö testata?
Itse testasin lokakuun edessä ja keskellä ja tulos oli todella positiivinen. Äskettäin saapui vielä tactyl taaksekin. Mielenkiintoista nähdä vaikutukset.

Edit: Hobbyman näyttää muuten uusinen sivunsa ja ko. diffejä löytyy ainakin Cronoon.
"Tactyl diffiä suositellaan käytettäväksi ainakin edessä ja keskellä, paras ratkaisu on käyttää kaiikkina diffeinä Tactylia."
http://www.hobbyman.fi/store/index.php
« Viimeksi muokattu: 06.11.07 - klo: 11.59 kirjoittanut Mika R »

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #261 : 06.11.07 - klo: 15.39 »
Jani, tuliko tuo diffi koskaan sinulle ja ehditkö testata?
Itse testasin lokakuun edessä ja keskellä ja tulos oli todella positiivinen. Äskettäin saapui vielä tactyl taaksekin. Mielenkiintoista nähdä vaikutukset.

Edit: Hobbyman näyttää muuten uusinen sivunsa ja ko. diffejä löytyy ainakin Cronoon.
"Tactyl diffiä suositellaan käytettäväksi ainakin edessä ja keskellä, paras ratkaisu on käyttää kaiikkina diffeinä Tactylia."
http://www.hobbyman.fi/store/index.php

Eipä ole diffiä näkyny, joten testaamatta on jäänyt.

Kokeilitko pelkästään edessä uutta diffiä ensin vai pistikkö sekä eteen, että keskelle tactylit samalla kertaa?

Tuliko kierrosaikoihin eroa?

Taisit jossain topicissa mainita pääsuoraa edeltäneen mutkan muuttuneen fiksummaksi ajaa?? Saa ilmeisesti painaa kaasua normaaliin himmailuun verrattuna.

Mistä muuten tilasit ja paljonko maksoi?

Mietin, josko pitäisi taas yrittää hommata jostain diffi niin sitähän voisi käydä talvella kokeilemassa Virossa. Järjestänevät hallikisat kerran kuussa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #262 : 06.11.07 - klo: 15.52 »
Moi Jani,
harmin paikka. Saat kai rahat takaisin? Tilasin vähän mutkien kautta ruottista ja oli osittain vähän tuskaista Italian poikien kanssa, kun hyllyssä ei ollutkaan. Sinun kokeilisin Kurvisen HobbyMania, josko sieltä löytyy.
Pistin samalla kertaa. Ajamiseen tuli ainakin, tuossa CENissä ero oli tuntuva. Nimenomaan niissä "laajemmissa" kurveissa voi vetää aika kovaa. Kaveri joka on tossa mekannu kertoi heti jo silmällä huomanneen eron kiihtyvyydessä ym.
Kierrosaikoja en päässy mittaa, kun ei ollut vielä tätä uutta ohjainta eikä käsipelillä tullu nähtyä sitä vaivaa. Olis pitäny..
Hinnat oli HobbyManin luokkaa eli vastasivat aikalailla Italian listahintoja.
Viroa mekin porukalla mietittiin mutta niistä kuvista tuli vähän sellanen olo että ehkä ei sittenkään. Mutta menemällä sinne senhän sitten näkee mitä se oikeesti on.
Mä olen tykänny mitä tähän asti olen kokeillu. Lisää pitää vielä testata.
Jäin miettii sitä kun silloin aikoinaan olin ekaa krossaria ostamassa ja HobbyManilla oli käytetty jossa oli tactylit alla, kaikki kolme. No ei siitä Cronosta oikein kukaan mitään sanonut ja jätin sen. Mietin vaan että vois meikäläisenkin ajaminen voinu olla aika erilaista jos se olis tullu hankittua. Olisko päässy nopeemmin nää portaat ylös tänne asti... No ehkä en sit kuitenkaan :D

(edit: taisikin olla TT eikä crono mitä silloin katselin käytettynä. tactylit siinä kuitenkin oli)
« Viimeksi muokattu: 06.11.07 - klo: 16.04 kirjoittanut Mika R »

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #263 : 06.11.07 - klo: 22.50 »
Eivät edes veloittaneet, joten ei ongelmia siltä osin. Tuli kuitenkin viesti, jossa sanottiin tilauksen tulleen perille. Sen takia en uskaltanut heti tilata muualta. Eihän sitä tiedä puljujen toimitusajoista. Nyt ei sitten säiden takia ole tullut edes yritettyä tilaamista muualta.

Mistä muuten löytyy kuvia tuosta Viron baanasta?

Jos satut vielä ajamaan niin kokeile tavallisella keskidiffillä.

Jos oikein innostun niin meinasin pyörittää kahta autoa tulevana kesänä. Olisi turhan suuri investointi lykätä tactylit eteen ja keskelle kumpaankin. Siksi kiinnostaisi kokemukset.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #264 : 06.11.07 - klo: 22.58 »
Se viron rata on ihan mikkihiiri baana. Mikan kans juteltiin että, ei taida kannattaa lähtee ajamaan. Kuvia taisi löytyä tuolta kilpailut osiosta.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #265 : 06.11.07 - klo: 23.07 »
Se viron rata on ihan mikkihiiri baana. Mikan kans juteltiin että, ei taida kannattaa lähtee ajamaan. Kuvia taisi löytyä tuolta kilpailut osiosta.

Jepjep! Löysinkin jo ne kuvat.

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #266 : 07.11.07 - klo: 08.33 »
Eivät edes veloittaneet, joten ei ongelmia siltä osin. Tuli kuitenkin viesti, jossa sanottiin tilauksen tulleen perille. Sen takia en uskaltanut heti tilata muualta. Eihän sitä tiedä puljujen toimitusajoista. Nyt ei sitten säiden takia ole tullut edes yritettyä tilaamista muualta.

Jos satut vielä ajamaan niin kokeile tavallisella keskidiffillä.

Jos oikein innostun niin meinasin pyörittää kahta autoa tulevana kesänä. Olisi turhan suuri investointi lykätä tactylit eteen ja keskelle kumpaankin. Siksi kiinnostaisi kokemukset.

OK, no hyvä sinsänsä - ajattelinkin jotain tollasta.

Josehan se vetelee pelkällä etu BBF:llä. Tulokset on ollu hyviä ja porukka ihmetelly kuin se Josen Hobao tolleen kulkee. Jose kertoillu diffisetupista neo-buggyssa.
Voishan itsekin kokeilla. Nyt kyllä seuraavaks kaikkia kolmea.

Kahteen autoon..hehe..tulee kohtuu lasku jos täydet laittaa. Kandee varmaan aloittaa etudiffeistä. Sekin voi riittää niinku Jose on ilmeisesti todennu.

Xraylla on puoleen hintaan vastaavat. En tiedä sopivat Mugeniin, vaikka pienellä sovituksella. Nekin markkinoi omaansa vain eteen.

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #267 : 07.11.07 - klo: 13.01 »
Morjesta!

Voin pikkusen valottaa tota hommaa et millä on ajettu ainakin. Tällä autollla JQ on ajanu edessä vaan ku ei muistaakseni ollu hyvä jos oli enemmän niitä ja taas edeltäjällään se muistaakseni ajo joka paikassa niillä ja oli sika hyvä ja kronossa ajetaan ainakin joka paikassa et se kyl riippuu aika pitkälti autosta ja sen ominaisuuksista myös että toimiiko ne.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #268 : 12.11.07 - klo: 13.18 »
Jani, tällanen ranskis valmistajakin löytyy mutta hinta ei olennaisesti halvempi kuin BBF:llä

http://www.topoptions.fr/e_commerce/catalog/product_info.php?products_id=275

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #269 : 12.11.07 - klo: 13.54 »
Jani, tällanen ranskis valmistajakin löytyy mutta hinta ei olennaisesti halvempi kuin BBF:llä

http://www.topoptions.fr/e_commerce/catalog/product_info.php?products_id=275


Ei ymmärrä??  :huh:

"Couple conique à denture gros module (matériau F1)

Plateaux de pression allégés

Planétaires renforcés

Satellites avec nouveau matériau + nouveau traitement plus performant (dureté + anti-friction)

Noix de sortie avec revêtement anti-friction et anti-corrosion

Corps monobloc alliage léger forgé

GOUPILLES DIAMETRE 2,5 !

Plage de réglages revue :

de 3 à l’origine, 4 et 5 en option pour l’avant

Différentiel central à prépondérance de transfert avant (+ de confort)

Réglages centraux origine 0-3 (0-4 et 0-5 en option)

Réglage AR03 pour l’arrière (+ stabilité au freinage + amélioration des distances de freinage)

Livrés assemblés avec roulements"

Yksi diffi vai kuvan kaikki kolme tulla vajaalla parilla sadalla?