Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bigbear

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 45
181
Onko tietoa olisko joku paikalla jo puoliltapäiviltä

182
Totta. Eikös jo EOS kisoissa olla nelkuista tehty aika vajaa vetoisia?

183
Turun suunnalta tulee kuski/kuskeja ajamaan Tiistaina 1200 aikoihin. Onko mahdollista saada ovia auki silloin?

184
No ei tartte ku pyörän mutterit ja alapallo auki, joo ja hexitappi.
Mut eiks oo kiva vähän vääntää :evil:.
 Täytyy varoo ettei tuu tavaks  :azn:.

Tai sit se vaihto hubi ja saa samalla toiset renkaat alle?

185
Juu copy paste ei ollut aluksi täydellinen. Toi sääntö on hyvin yksiselitteinen etupyörät nyt vaan pitää pyöriä vapaasti. Sullakin on kaksi autoa ja durassakin voi tarvittaessa vaihtaa vaikka etuhubit sellaisiin jossa ei ole vetareita. Kolme ruuvia per puoli ja sulla on tuuppi. Nykyisellä modilla joudut avaamaan 4 ruuvia, joten ei iso ero. Kokonaisuudessaan siis 8 vs 6 avattavaa kohtaa kun joudut vaihtamaan muös takarenkaat erien välissä.

186
In 1/10 Elec. Off-Road, the rules are very simple  --  For 2WD, either the front or the rear wheels can be the driven wheels.
How the pair of wheels are powered is not regulated, but one pair (either front or rear) must have NO mechanical connection to any drive-train.  I would insist that the non-driven wheels have no drive shafts

Pyörät ei pyöri vapaasti jos on diffissä kiinni. Ilman vetareita on ajettava

Tuossahan on maininta ei kytkentää mihinkään vetolinjastoon, vaikka siis diffi olisi irrallaan voimalinjasta se on silti osa renkaiden pyörimiseen vaikuttavaa linjastoa.

187
saa ajaa 4wd autosta muutetulla 2wd autolla

188
Tässä sääntötarkennuksess käytetään yleistä 1/10 autojen voimansiirron määritelmää.
Lainaus Efran 1/10 sähkö off-road lajiryhmän vetäjältä.


In 1/10 Elec. Off-Road, the rules are very simple  --  For 2WD, either the front or the rear wheels can be the driven wheels.
How the pair of wheels are powered is not regulated, but one pair (either front or rear) must have NO mechanical connection to any drive-train.

189
Janille tiedoksi, että sääntötarkennus ei mitenkään ole tehty sinun mahtavan ajon takia. Samaa viritystä on käytetty myös vanhassa durassa. Mulla on jo ratkaisu, miten voit ajaa samalla autolla molempia luokkia 😏

190
Siinä voisi laittaa mekaanikon kyytiin ja ajatuttaa sitä pitkin rataa ja kysyä miten auto oikein toimi 😄. Saisi myös telemetrian kun mekatsu ottais lämpötiloja moottorista ja renkaista ja tarkkailisi polttoaine tilannetta

191
Samalla vaivalla kun leikkii tuollaisen kanssa hankkisi jo 1/1 karting auton jota sitten voisi ajaa ihan itsekin...

192
:laugh:
Väärä osasto kait, kun lähinnä huvittaa, kun katselin jotain ilmoitusta tuolla "myydään RC-tarvikkeita" osastolla...mutta ei kait se ole hullu joka pyytää...mutta jossain kait se hulluuden raja menee pyynnissäkin  :grin:

Tämä on varmaan ikuisuus kysymys. Toisaalta jokainen saa pyytää mitä haluaa ja jokainen saa maksaa minkä pystyy/haluaa.

Tosin täysin virheellisen tai harhaanjohtavat myynti-ilmoitukset tai hinnat tekevät pahimmallaan paljon hallaa harrastajaa kohtaan.


193
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 19.01.16 - klo: 13.36 »
Arrma ja Durangon 1/8 autot suunniteltiin yhdessä kun molemmilla firmoilla oli tarve kehittää 1/8 autoja. Arrma:n autoista tehtiin RTR autoja, joissa on pienemmät säätömahdollisuudet ja edukkaammat osat. Durangon autot suunniteltiin kilpakäyttöön ja niissä on mm. koneistettuja osia ja paljon enemmän säätömahdollisuuksia.

Varaosia saa mm. HF:ltä nopeasti tilattua vaikka niitä ei olisi verkkokaupassa. Myös useat Durangon vara-osat käyvät Arrmaan, joten varaosia on ihan hyvin saatavilla suomesta.
Käsittääkseni HF tilaa viikoittain tavaraa Arrmalta/Durangolta.


http://www.arrma-durango.com/
ARRMA
c/o ARRMA Durango Ltd
Suite 3, Enterprise Glade
Bath Yard
Moira
Derbyshire
DE12 6BA UK


194
Sähköautot / Vs: Arrma merkistä kokemuksia
« : 19.01.16 - klo: 13.19 »
Muistaakseni Arrma:n "kisa" 1/8 buggyllä ajettiin viime kesänä yksi M8e osakilpailu ja hienosti laite toimi.

Olishan tuollainen 6s bashaus auto aivan mieletön. Team Durango Dex8:n verrattuna siinä on kestävämpi moottorin kiinnitys ja metalli spurri. Sähköt on roiskeveden kestävät.

Autoja myy ainakin Hobbyfactory suomessa. http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot?mf=arrma&pg=1 ja varaosia löytyy hyllystä.

195
Pidetään taukojumppa eräkierrosten välissä :)

Siellä on hyvät rappuset  :grin:

Pyydetään Rolleri tyttöjen rata käyttöön ja rollaillaan sielläkin :)

196
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan. Yleiset säännöt AKK:n pienoisautoitun sääntökirjassa.

Tuo bunkkerin kisa kun lähestyy niin mitenkäs on rajataanko ettei 4wd autolla saa ajaa takaveto luokassa ottamalla etu kardaani pois? Se kai on ihan lyömätön auto tuolle alustalle?

Miro älä nyt vielä ole häviämässä kisaa kun ensimmäistäkään erää ei ole ajettu :)
Käsittääkseni jo nyt on ajettu kilpailuja 4wd>2wd konversiolla.

197
Tulokset / SC Winter Cup 2015-2016 lopputulokset
« : 12.01.16 - klo: 21.28 »
Sarjan lopputulokset
SC4-10
http://www.finrc.com/tulospalvelu/scwintercup/2015-2016/sc4-10

SC2-10
http://www.finrc.com/tulospalvelu/scwintercup/2015-2016/sc2-10
Muokkaa viestiä





SC4-10   Tilanne 2/5 kisan jälkeen   
1   Mikael Yrjänäinen   190
2   Mikko Maula   182
3   Tony Liljeqvist   158
4   Martti Myllyntaus   148
5   Jani Ravantti   129
6   Sami Suokas   123
7   Juuso Nuotio   120
8   Janne Maula   119
9   Samuli Saarelainen   100
10   Olli Palonen   94
11   Jarkko Savola   90
12   Joona Lempiäinen   86
13   Äyhö Teemu   82
14   Hartlin Tommi   78
15   Janek Pähn   76
16   Ilari Langenoja   69
17   Juuso Viholainen   66
18   petri roine   64
19   Mikko Mäkelä   63
20   Mikko Pyhältö   60
21   Meeme Kuuse   58
22   Antti Turtiainen   57
23   Jethro Lehtojärvi   54
24   Hideki Koivisto   54
25   Heikki Suontausta   52
26   Tommi Tervo   48
27   Mika Mäkinen   42
28   Ville Viholainen   40
29   Lassi-Jussi Väänänen   38
30   Tatu Kolehmainen   34
31   Teppo Heikkinen   30
32   Timo Jokinen   28

SC2-10 Tilanne 2/5 kisan jälkeen   
1   Mikko Lampinen   200
2   Mikko Heikkilä   164
3   Tommi Suuripää   144
4   Olli Palonen   142
5   Jari Toivonen   142
6   Petri Tuomainen   126
7   Pakkala Kimmo   114
8   Ilkka Teittinen   98
9   Aki Kaukovirta   94
10   Miro Simonen   90
11   Harri Kallonen   90
12   Topi Salminen   86
13   Mikko Nepponen   84
14   Meeme Kuuse   80
15   Sami Huurresalo   76
16   Jukka Jalonen   70
17   Jussi Rinne   69
18   Jon Lotila   66
19   Sampo Mykkänen   63
20   Kim Elfström   63
21   Simo Juvonen   60
22   Marko Tammi   57
23   Aki Puttonen   54
24   Albin Ljungqvist   52
25   Eetu Rajamäki   50
26   Mika Lehtiö   48
27   Petteri Langenoja   46
28   Johan Ljungqvist   42
29   Niemistö Ossi   30
30   Olle Saarenpää   28

198
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2016 II NOKIA 9.1.2016
« : 11.01.16 - klo: 08.32 »
Kiitos kisoista.

Olihan taas mukava päivä ja hienoa kisaamista! Varsinkin Mikko Maula/Martti/Tony/Mikael ajoi aivan huikeasti.
Onnittelut voittajille, niin kisan kuin erän kuin itsensäkin voittaneille kuskeille.

Lähestyn tuota Mr.Chatin asiaa myös tilastollisesti, vaikka ns. kaatokierros olisi ollut sama kuin erän oma bestlap, niin tuloksena ei olisi ollut A finaali paikka. loppu aika olisi ollut 5min 7,328s ja A finaaliin olisi pitänyt ajaa 5min 06,770s

Bunkkerissa nähdään viimeistään 27.2


199
Eikös niillä autoilla kannata ajaa, joita porukalla jo on? Toki jos M8T autoja löytyy sarjaksi asti, niin miksei silläkin siis voi ajaa.


Joo otetaan mukaan 1/10 krossarit ja mä kyllä haluaisin ajaa myös formulalla samoissa kisoissa.
Eikö tämä kilpailusarja ole 1/8 autoille ja olisi hyvä pitää sellaisena.
Tehkää niille SC autoille kaksi kesäsarjaa, missä voitte ajaa 4 sekunnin alkueriä muuta siistii. :wink:



Oskarilla on näköjään SC allergia. SC porukka on ollut suvaitsevaa ja samoissa kisoissa on ajettu myös M8e autoilla, joten miksi sama ei toimisi toisinpäin? Nykyiset SC autot ovat jo hyvin lähellä M8e autoja.

Ainoastaan autot ovat hiukan kapeampia ja niissä on SC kori päällä.

200
Eikös niillä autoilla kannata ajaa, joita porukalla jo on? Toki jos M8T autoja löytyy sarjaksi asti, niin miksei silläkin siis voi ajaa.

Millä säännöillä M8T luokkaa ajetaan? Onko esim 6s akut/sähköt sallittuja?

201
Team Durango / Vs: Durango DEX210v3
« : 05.12.15 - klo: 17.18 »
No katos vaan, epäilin että takamoottorioptiosta olisi luovuttu ja olisi "puhdas" keskimoottoriauto.
tuota varten tulee se f malli

202
Huomioikaa Muuttunut kilpalu kalenteri. Fullspeed RC:n kisa siirtyi 13.2>27.2 ajankohtaan. Siitä on sitten vain viikko Ulvilan kisaan, mutta eiköhön  SC kuskit tuosta selviä :)


203
Team Durango / Durango DEX210f
« : 02.12.15 - klo: 17.03 »
Uusi "EOS" dura tulossa
http://www.team-durango.com/race-cars/dex210f/

Onko tästä autosta lisätietoja?

204
Team Durango / Durango DEX410v5
« : 02.12.15 - klo: 17.02 »
Uutta durangoa pukkaa
http://www.team-durango.com/race-cars/dex410v5/

Onko tarkempaa tietoa mallista?

205
Nopeammin sieltä Oulusta pääsee Helsinkiin kuin Tampereelta :)

https://www.norwegian.com/fi/kohteet/oulu?D_City=HEL

Ja halvemmalla.

207
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 12.33 »


EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

Tällä saviradalla tulisi monella säätäjällä itku.

https://www.youtube.com/watch?v=YyPSfeKSbv8

Toi ennen on kyllä utopiaa, milloin oli tollaset ajat?

Tuolla radalla olisi mukava ajaa.

Itse olen harrastanut vain SC luokkaa ja siinä on riittänyt tuo uuden kumin liimaus ja kovaa ajoa. Krossissa voi varmaan viritellä enemmän?

Tosin nyt on helppo aloittaa vaikka tuuppi krossi kun perus ajaminen on sairaan helppoa verrattuna kun rata on liukas.

208
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 12.14 »
Blaah en olisi halunnut kirjoittaa mitään mutta ratkesin.... Onko kellään muistissa viime vuotta??? Kamala tappelu tennismatoista kun rengas oli sileä melkein ekalla akulla... Jostain kummasta porukka oppi säätämään autoja ja loppuvuodesta tennismatolla ajetettiin slickseillä... Vaikka se oli muutaman kympin hitaampi kuin uusilla... Silti treenaaminen oli hauskaa ja ei tarvinnut kokoajan ajaa uusilla... EOS miehet ymmärrän että ajaa uusilla koska haluavat treenaa sitä varten mutta se on heidän valinta. Radalla voi siis ajaa slickseillä ja pito on hyvin lähellä savi baanaa.

Hyvä Henkka, että kirjoitit. Mainitsit juuri tuon miksi Tennismatto on niin paljon parempi kuin EOS matto. Tennarilla voi ajaa myös sileillä renkailla olle vieläpä suht kilpailukykyinen. EOS:lla sitä et voi tehdä.

EOS matolla slikseillä pito ei ole lähelläkään savea tai tiedä sitten missä liejussa ajelua tarkoitat...

Perusharrastajan rengas kulut ovat räjähtäneet taivaisiin EOS matolla samoin renkaiden kanssa kikkailu on lisääntynyt aivan mielettömästi. Ennen riitti kun liimasi uudet minipinnit ja ajoi.

209
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 26.11.15 - klo: 20.49 »
Ihan mukava kuulla testin tuloksia.

Veikkaan "väärien" renkaiden olevan 2-4sekuntia kierroksella hitaammat kuin nopeimmat minipinnit. Pinneillä siis saisi kaataa kerran kierroksella ja olisi edelleen yhtänopea kuin hitaammilla renkailla.

Uusi minipinnit on about 0,5sekuntia jonkin verran kulunutta pinniä nopeampi, mutta paljon vaikeampi. Sliksiksi keskeltä kulunut pinni on 1,5-2s hitaampi kuin uusi. Pitää varmaan ottaa joku GT-8 alusta ja tehdä siitä corri, niin voisi olla parempi ajaa.

210
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 25.11.15 - klo: 22.00 »
Voittehan te ajaa myös krossareilla EOS matoilla

Ei se silti krossiksi muutu.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 45