Moottoripukki tarvitsee irrottaa, ellet sitten halua ostaa samalla blingi jäähdytysrivoilla varustettua pukkia siihen uuteen :p
Vauhtipyörän saa pois näin;
- Otat ensin sen ruuvin pois joka on sen kytkinkellon päässä, ja samalla pidät vauhtipyörästä kiinni putkipihdeillä.
Joissakin moottoreissa siinä ruuvin paikalla on e-clipsi, mutta muistaakseni savageissa on ruuvi.
- Sitten vedät sen kytkinkellon laakereineen pois
- Sitten otat ne kytkinpalat jousieen pois (muistaakseni sulla on 3-palainen kytkin tossa?) vaikka piikin tai pienen ruuvitaltan avulla. Eli laita se taltta sinne kytkinpalan ja vauhtipyörän väliin ja nosta sitä kytkinpalaa, samalla se jousi tulee paremmin näkyviin. Kun olet vähän nostanut sitä kyktkinpalaa, avita sen taltan tai piikin avulla sitä jousta irti siitä vauhtipyöränmutterista, noin sen pitäisi lähteä irti.
Toista tämä tietenkin kaikilla kytkinpaloilla.
- Sen jälkeen otat vauhtipyöränmutterin pois kiertämällä vastapäivään (tiedän, itsestään selvä asia) ja samalla pidät putkipihdeillä vauhtipyörästä kiinni.
- Sitten työnnät ruuvarin, sellasen joka mahtuu, niin tohon kuvan koloon;
Ja väännät pikkasen sivusuunnassa, pyöräytät vauhtipyörää, ja käännät taas.
Toista liikettä kunnes vauhtipyörä on irti.
- Uuden moottorin mukana luultavasti tulee kartio, eli sun ei sitä tarvitse irroittaa.
Kytkimen saat kiinni näin;
- Laita se vauhtipyörä paikalleen uuteen moottoriin, ja kierrä vauhtipyöränmutteri takaisin ja kiristä se putkipihtien avulla.
- Laita kytkinpalat takaisin, ja varmista että kytkinjouset ovat mutterin lovessa, samalla tavalla kuin ennen irroitusta.
HUOM! muista katsoa että laitat ne oikeinpäin.
- Sitten kytkinekllo takaisin laakereineen (tässä vaiheessa suosittelen ostamaan uudet laakerit jos et ole vastikään vaihtanut).
- Ja e-clipsi tai ruuvi takaisin , jos ruuvi, muista kiristää se kunnolla.
Ja jos vanhasta moottorista vauhtipyörän ja hilpeiden irrotuksen yhteydessä oli jotain prikkoja, muista laittaa ne samoille paikoilleen (tai jos uusi moottori on pidempi, eli kytkinkellon verticaali levyosa hankaa päärattaaseen, ota mahdollisia prikkoja pois ennen kytkinkellon sisempää laakeria.
Korjatkaa jos on jotakin väärin