91
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.05.12 - klo: 23.35 »
Mittaappa ne jännitteet. Joko yleismittarilla tai laturilla. Oamlla laturilla ainakin näkee kennojännitteet laturista suoraan, kun latauksen aikana painaa sivullepäin nuolta. Tarkistappa noparin cut-off, että on tarpeeksi alhaalla.
Jos akun jännite ladattuna näyttää täyttä, eli 4,2V per kenno ja ajon jälkeen tyhjää (riippuen cut-offista, 2,5-3,5V per kenno) niin silloin on todennäköistä että akku on jo nähnyt parhaimmat päivät niinkuin diesel-isti mainitsi. Mutta jos jännite ei nouse tarpeeksi latauksessa tai ei tyhjene tarpeeksi tyhjäksi ajossa, niin vikaa kannattaa etsiä muualta.
Jos akun jännite ladattuna näyttää täyttä, eli 4,2V per kenno ja ajon jälkeen tyhjää (riippuen cut-offista, 2,5-3,5V per kenno) niin silloin on todennäköistä että akku on jo nähnyt parhaimmat päivät niinkuin diesel-isti mainitsi. Mutta jos jännite ei nouse tarpeeksi latauksessa tai ei tyhjene tarpeeksi tyhjäksi ajossa, niin vikaa kannattaa etsiä muualta.