Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mito1982

Sivuja: [1]
1
No kyllä kai sentään oot sisäänajon ajanut? Mitä oireita koneelle voi  tulla jos jättääkin sisään ajon ajamatta?  :evil:

Kyllä se sisäänajo on tehty, parisen tankkia tyhjäkäynnillä ja pari tankkia pintakaasulla ajaen. Yksi tapa ajaa kone sisään on antaa hanaa heti uudesta pitäen, mikähän se oli tämän sisäänajon nimi? Jotkut vannovat tällaisen sisäänajon puolesta  :grin:.

2
Jos esim. putsari on tukkoinen tai huono, niin kone syö vähemmän bensaa koska sitä pitää taas säätää laihemmalle jotta säädöt säilyisivät.
Tällöin ei ole oikein mitään tehojakaan joten en ole kateellinen siitä että minulla ei ole tehotonta autoa (jos siis asia on näin)
 :grin:

Koneella ajettu nyt siis noin 1,2 litraa, joten tuskin kovin tukkoinen putsari voi olla ja en ole edes ajanut kovin pölyävillä tieosuuksilla. Kone nyt ei ainakaan tukkoinen ole, auto keulii kivasti ja kulkee kovasti. Olen katsonut videoita madista ja vähintään yhtä kovasti kulkee, kuin katsomissani videoissa. Seos on vielä ehkä hiukan rikkaalla, koska sammuu satunnaisesti pyörittyään tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja sen jälkeen painettaessa kaasua. Sinistä savua tulee putkesta paljon, joten sekin viittaa rikkaaseen seokseen. Viime viikonloppuna kaadoin puolitankkia gasoa metsään, kun tuntui, että ei ne ajamalla lopu, enkä jaksanut enää ajaa...

Viime viikonloppuna ajoin suurta, vähintään jaliskentän kokoista kentää, jossa suurin osa täydellä kaasulla ajelua, niin löpöä meni enemmän, kuin tänään, mutta kyllä sielläkin tankki kesti melko pitkään, aikaa en ottanut. Tänään ajoin tosiaan melkolailla hiljaista vauhtia, ajoin nimittäin metsäpolkuja ym, joissa ei täydellä kaasulla voinut kokoaikaa ajaa. Ihmettelin tosiaan sisäänajo vaihetta, jos pitää muutama tankki pyörittää tyhjäkäynnillä, eihän siinä enää viikonloppu riitä  :shocked:.

3
Tänään kävin ostamassa lisää löpöä ja uudet, paremmat paristot vastaanottimeen. Nyt ei auto enää kaasuttanut itsestään renkaita kääntäessä. Lisäksi saan ensi viikolla 6v antavan vastarin akun  :roll:.

Tänään paloi ensimmäinen hehkutulppani, onneksi oli toinen varalla, niin ei jäänyt ajot kesken. Ajossa ilmanputsari tippui ja ajoin vahingossa hieman aikaa ilman putsaria. Kaasarin kurkussa oli hieman hiekkaa, putsasin sen ennen seuraavaa käynnistystä. Kuinkahan isot hiekanjyväset menevät sylinteriin asti, käsittääkseni kaasarin neulassa oleva reikä on niin pieni, etteivät hiekanjyväset aiheuta kulumaa, koska eivät pääse sylinteriin asti?

Ihmetyttää myös auton pieni polttoaineen kulutus, 125cc kokoisella tankilla ajaa tunnin, eli tänään ajoin kaksi tuntia ja kului hieman vajaat kaksi tankillista? Luin, että joillakin menee vastaavankokoinen tai suurempi tankki vartissa? Seokset ovat nyt jotakuinkin kohdallaan, eli kone ei käy epätavallisen laihalla.

4
Nyt ajattelin koota uudelleen tuon narukäynnistimen, ongelmana on tuo sisällä oleva jousisysteemi. Kuinka ihmeessä se on paras koota? Ei millään meinaa onnistua ja jousi vaan rämsähtää silmille.

5
Perjantaina saan vasta polttoainetta, koska ainoassa paikallisessa kaupassa oli loppu. Lisäksi kyselin vastaanottimen akkua, Kyoshon luettelossa on kahta eri kokoa, pitää selvittää käykö noista jompikumpi Mad Forceen. Se vastaanotin/akkukotelo on aika ahdas. Viikonloppuna jos pääsisi uudestaan ajelemaan  :cool:.

6
tarkista että lähettimen antenni on kunnolla kiinni ja siellä jenkoissa kiinni kanssa.

sitten jos autossa on irtonaisia metalli-metalli liitoksia niin niistä tulee häröä ja paljon sama juttu kun työnnät hehkun kiinni niin servot ottaa pientä häröä se on aikas normaalia.

eli kaikki metalli metalli liitokset tulee olla liikkumattomia tai radio häiriöt on taattuja. mikäs kone sulla on tuossa madforcesessa mulla taitas olla ylimääräsenä tollanen gs21r menevä tigerdrive.Muistelen vaan että mädiin laitettaessa se oli jotenkin vaikea käynnistettävä.Paras on opetella ryypyttämään se kone oikeen niin kunnossa oleva pata pörähtää käymään 2-3 nykäsyllä.narun saa kestämään kun sitä ei kiskota kuten moottorisahaa tai ruohonleikkuria :). tuohon sammumisongelmaan että rikkaalla tuntuisi olla jos tyhjäkäynniltä hetken seisomisen jälkeen stumppaa. Kannattaa lueskellla täälläkin esiintyviä säätö vinkkejä niin sen saa helpommin säätöihin. Yleensä rikkaalla oleva kone myös röpöttää kaasupohjassa ajessa ja ei oikeen jaksa kiertää, laihalla oleva kone taas mooa kun yrittää kiihdyttää tosin silloin kone on ja aivan liian laihalla.Joku jolla on se lilroossin vai mikä sivu se oli mistä oli säädöstä kattava paketti suomeksi voisi ystävällisesti lisätä tähän linkin itsellä on linkki hukassa.Ps.suosittelen autoon oikeaa vastaanotin akkua ei maksa paljon ja servot toimii huomattavasti paremmin kuin akkupattereilla tai normi pattereilla.


Tuntuisi, että tuossa antennissa on klappia niiden teleskooppiosien välillä. Käyn huomenna akkuostoksilla ja samalla ostamassa lisää menovettä. Tarinoin sitten, tuleeko auton sähköihin parannus...

Edit: Huomasin, että tuo antennista aiheutuva häiriö tapahtuu vain aivan auton lähellä, noin metrin-puolentoista säteellä autosta. Kauko-ohjaimen antennia kun heiluttaa auton lähellä, niin servot heiluvat hieman edestakaisin... Eli  ilmeisesti vastaanottimen lähellä oleva heiluva antenni saa aikaan häiriöitä radiosignaalissa. Tämä antenninheilutusjuttu korjaantui todennäköisesti tällä  :laugh:.

Nasty: Ehdin jo tilaamaan tiger driven. Kokeilin tuolla halvimmalla akkuporalla ja nätisti lähti auto käyntiin suoraan käynnistinakselista pyörittämällä, joten eiköhän se lähde tuolla tiger drivellakin yhtä nätisti.

7
Onko sulla täydet vastarin akut sillä ainaki omassa autossa tyhjät akut tekee sen,että kaasuservo menee itestää mihi sattuu sama on myös ohjauksessa.Et kannattaa panostaa niihin akkuihin!

Ei ne servot itsekseen mitään tee jos kauko-ohjain on sammutettu. Kake kun on päällä, ilmenee edellä kuvatut ongelmat. Pitää käydä ostamassa uusia akkuja, latauslaitteet löytyvätkin jo kaapin perukoilta aiemmilta ajoilta  :cool:.

Ihmetyttää vaan tuo kaken antennin heilutus, kun siitä servot ottavat häikkää?

8
Huomasin, että vika voi olla ohjaimessa, kun kaasuttaa kääntäessä. Jos heilutan ohjaimen antennia yhdellä sormella, se liikuttaa kaasuservoa edes takaisin. Lisäksi ohjain antaa mielestäni välillä häiriösignaalia, eli servoista kuuluu pientä surinaa välillä, aivan kuin erittäin kevyesti yrittäisi kääntää ohjausnamikkaa, tai kaasuvipua. Lisäksi huomasin, että jos laitan hehkulaitteen auton moottoriin, aiheuttaa se pientä servojen liikkumista.

Pitäisiköhän käydä näyttämässä kaupassa, onko tuossa ohjaimessa jotain häikkää? Tarkemmin taas tutkittuani, huomasin, että ohjaimen heiluttaminen (ja antennin heiluttaminen) aiheuttaa häiriötä servoissa. Samantapainen ilmiö tulee, kun antennin irroittaa ja laittaa paikoilleen virrat päällä.

Vielä seoksista, onkohan liian rikkaalla, vai laihalla, kun sammuu rauhallisesti ajaessa. Eli ajoin metsäpolkua pitkin ja annoin käydä tyhjäkäyntiä n. kymmenen sekuntia ja kaasua painettaessa sammui. Tätä tapahtui muutamia kertoja. Päästyäni metsäpolun läpi, menin hiekkakentälle, jossa ajoin lämä tiskissä n. 15 minuuttia ja auto toimi kuin unelma. Tästä läksin taas kotia, niin sama sammuminen jatkui. Yritin säätää seosta rikkaammalle yhteensä n. kierroksen verran ja se ei mielestäni muuttanut ongelmaa suuntaan, eikä toiseen.

Muuten taas antoisa ajopäivä, polttoainetta meni n. 3 desiä ja ilmeisesti patterit alkavat loppua lähettimestä tai vastaanottimesta, kun loppuvaiheessa auto lakkasi tottelemasta ja uudelleenkäynnistettyäni ohjaimen, se taas toimi hetken. Metsässä ajelu oli kivaa, ja hiekkakentän vieressä olevalla lumisella kohdalla ajaminen, pääsi testaamaan kunnolla auton hyppyominaisuuksiakin  :grin:.

9
Menee kyl offtopic ja pitkälle.. mutta tuohon tigerdriveen että saakohan yadaan sellasta?? onko tietooo kellään? tarvii varmaan soittaa sinne tampereelle ja kysästä onko niillä ku se jotain puhu että siinä ei oo uutena kun toi naru käynnistin?!? :undecided: :cheesy:

Löytyykö autoasi tältä listalta: http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveXrefcontent.htm

Onkohan tuossa tiger drivessa välitystä, eli riittää hitaamminkin pyörivä, halpa akkuporakone? Käynnistyyköhän auto suoraan kampiakselilta 500 rpm pyörivällä porakoneella, jollainen minulla olisi ylimääräisenä?

10
Ja tilasit varmaan oikeanlaisen tigerin?Niitä kun on monelle eri akselille käyviä.

Joo pomppii se madi aika hyvin...hehe...pahvilaatikko pyörillä...

Nojooo..ajaa sillä..mutta muut menee ohi.

Juu, kyllä se oikea on: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=s681&searchlink=yes&search=TIGER%20DRIVE&page=1

Ajelin tänään muutaman tankillisen ja pari viimeistä tankkia annoin jo kunnolla kaasua. Oli kyllä mukava ajella. Melko kivasti menee Madi metsässä. Ajaessani huomasin, että jos liikuttaa ohjausta vasemmalle ja oikealle, auton kaasuservokin liikahtaa antaen autolle kierroksia ja auto ryntää n. 30cm eteenpäin. Tämä ei liene normaalia? Ilmiö vahvistuu, jos säätää ohjauksen liikkeen laajuutta kaukosäätimestä? Onkohan tuossa jokin Kyoshon kuuluisa sähkövika tulossa? Ilmiö oli jo uutena, muttei noin vahvana esillä.

11
http://www.jp-nitroracing.com/index.php?manufacturers_id=25

Tuoltahan niitä kannattaa lähteä katselemaan..

Tilasin tuommoisen setin, kiitoksia infosta. Löysin tosin aika paljon edullisemmin koko satsin, jossa tiger drive ja porakoneeseen tuleva varsi. Tiger drive vaikutti hyvältä keksinnöltä kyllä tuon onnettoman narustartin tilalle  :roll:.

12
eli kyseessä on  oneway-laakeri ja eikös madforceen saa myös tigerdriven ?

Kyllä, Oneway-laakeri nimenomaan. Tuo tigerdrive rupesi kiinnostamaan, lisää infoa kiitos... Onkohan tuo tigerdrive jostain saatavillakin ja minkähän arvoisesta osasta puhutaan?

13
Sain sitten kuningasidean: käynnistysakselin ympärillä on 17-millinen mutteri

Mitähän tarkoitat käynnistysakselilla? :shocked:
Kyselin vain, kun pitäisi joku vetostarttia kestävämpi systeemi keksiä oman motin käyntiinsaamiseksi.

Tarkoitin siis moottorin takapuolelta tulevaa akselia, jossa on kiinni käynnistysnarun kela. Kela on 17-millisen mutterin ympärillä. Mutteri on Bendix-tyylinen, eli toiseen suuntaan pyörittäessä tarttuu akseliin ja toiseen suuntaan pyörittäessä pyörii vapaasti, eli moottorin käynnistyessä mutteri ei pyöri, eikä siten kiskaise porakonetta kädestäsi. Helppo huomata, mikäli irrotat autostasi vetokäynnistyslaitteen, joka on kiinni neljällä ristipääruuvilla.

14
Parempi niin.En kyllä tajuu miten sait söhöllettyy sen vetostartin kanssa itellä toimii moitteitta.Ehkä se sit on sitä kuuluisaa kyosho laatua.(oma auto ei siis ole kyosho)

Se kone oli erittäin jäykkä kun mäntä oli yläkuolokohdassa. Katsellaan muutaman tankillisen jälkeen, josko hieman välykset kasvaisivat koneessa. Huomenna käynnistän moottorin siis porakoneella, kun en tähän hätään löydä oikeanlaista käynnistysnarua. Jaksaisikohan akkuporakone käynnistää auton? Kokeilin verkkovirralla toimivalla koneella, siinä ainakin piisaa tehoja ja kierroksia vaivattomaan starttiin  :grin:.

Hienoa! Siitä se harrastus lähtee.  :grin:

Tosin tuo Kyosho.. :/

Mikäs Kyoshossa on vikana? Tiedän, Mad Force ei ole mikään asfalttitykki, vaan aika herkkä kaatumaan ym., mutta pääseehän sillä jo alkuun  :grin:. Mad Forcessa vielä aika suuri kääntösäde...

15
Parempi niin.En kyllä tajuu miten sait söhöllettyy sen vetostartin kanssa itellä toimii moitteitta.Ehkä se sit on sitä kuuluisaa kyosho laatua.(oma auto ei siis ole kyosho)

Se kone oli erittäin jäykkä kun mäntä oli yläkuolokohdassa. Katsellaan muutaman tankillisen jälkeen, josko hieman välykset kasvaisivat koneessa. Huomenna käynnistän moottorin siis porakoneella, kun en tähän hätään löydä oikeanlaista käynnistysnarua. Jaksaisikohan akkuporakone käynnistää auton? Kokeilin verkkovirralla toimivalla koneella, siinä ainakin piisaa tehoja ja kierroksia vaivattomaan starttiin  :grin:.

16
Stop!koko touhulle sisään aja se kunnolla tai pilaat vaan moottorisi!Tiedän,että se voi olla tuskallista,mutta moottorisi toimii paljon paremmin kun sisään ajat sen kunnolla.

Pitää antaa sen puksutella tyhjäkäynnillä huomenissa vielä jonkun aikaa ja sitten aluksi rauhallista ajamista, kyllä se siitä asettuu sitten.

17
Kyseiseen autoon ei taida starttiboksi sopia ja kyllä sillä vetostartilla autonsa saa käymään, jos sitä osaa käyttää. Uusi kone on vielä tiukka ja sitä tulisi mahdollisesti lämmittää käynnistyksen helpottamiseksi. Mikäli mäntä yläkuolossa revit narusta, niin ei ihme jos menee katkipoikki.

Kyllä siinä alustassa minusta on aukko starttiboksille. Tuo voi tosiaan olla vikana, että mäntä oli välillä yläkuolokohdassa, kun yritin käynnistää. Purin tuon narukäynnistyssysteemin, pitää hommata lisää narua siihen, kunhan kaupat aukeavat. Käynnistimessä oli mukavannäköinen jousihässäkkä sisällä, pitää miettiä, kuinka sen parhaiten saa viritettyä uusiksi. Kyllä se nyt saattaisi lähteäkin käyntiin, kun sain seoksetkin oikeaksi ja tyhjäkäynnin kuntoon.

Onko tuo narusysteemi muilla toiminut hyvin ja kuinka usein tuota narua täytyy korjailla, melko hankala homma, jos täytyy maastossa ruveta purkamaan sitä systeemiä ja kelailemaan sitä sisällä olevaa jousta, jotta naru kelautuu takaisin sisälle  :roll:.

Mulla olisi lennokkimoottoreille tarkoitettu käynnistin, huomasin, että Kyoshon luettelossa oli myös autoille sopiva "kumipää" siihen käynnistimeen. Olisikohan se sopiva Mad Forceen, eli onkohan tarkoitus, että kumi pyörittää vauhtipyörää, kuten starttiboksikin?

18
Polttisautot / Tänään starttasi polttisharrastukseni!
« : 07.04.07 - klo: 22.00 »
Ostin sittenkin monsterin, koska ajattelin, että tulen ajelemaan paljon maastossa ja hiekkakuopilla ym. Ostin Kyoshon Mad Forcen. Ensitunnelmista jäi mieleen erittäin v-mäinen starttisysteemi, eihän sillä saa autoa käyntiin sitten millään. Kolme tuntia yritin sillä naruntyngällä käynnistellä autoa ja kolmen tunnin aikana ehkä 10s pysyi käynnissä (starttasi kaksi kertaa). Naru katkesi ainakin kuusi kertaa.

Sain sitten kuningasidean: käynnistysakselin ympärillä on 17-millinen mutteri -> porakone kiinni siihen. Johan starttasi ja mieliala nousi huippuunsa. Sain seokset jotakuinkin kohdalleen ja annoin käydä tyhjäkäyntiä n. 10-15 min ja sitten kevyttä ajoa n. 10 minuuttia, pari kunnon kaasutusta ja homma seis. Tuli kiire lähteä kyläilemään. Tästä tilanteesta jatkan huomenna.

Ensivaikutelma autosta: melko epävakaa ajaa kovassa vauhdissa ja renkaat epätasapainoiset??? Mielestäni asfaltilla kokeillessani renkaat pomppivat, kuin olisivat epätasapainossa. Mutta oli se muuten melkoinen menijä ja erittäin hauskaa! Odottelen innolla huomista ja uutta ajokertaa.

Onkohan tuohon Mad Forceen olemassa parempia käynnistyskonsteja? Nyt eivät kaksi keulimisenesto-osassa olevaa tukitankoa mahdu paikoilleen, koska käynnistelen sitä porakoneella. Minkähän arvoinen mahtaa olla starttiboksi, joka siis pyörittää moottorin vauhtipyörää? Minkälainen virtalähde starttibokseissa on?

19
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno 7.5 Sports U.S. versio
« : 06.04.07 - klo: 23.04 »
Tuo olisi varteenotettavin vaihtoehto, nimittäin tuota myydään paikallisessa RC-kaupassa (Sports II U.S -versio). Hinta vaan kirpaisee, nimittäin on päälle 500€:n.

20
Onkohan noissa polttiskisoissa sallittua käyttää .28-moottoria, mielestäni pienempi .21-moottori on yleisempi näissä 1/8 crosseissa? Crossiautoonhan voi aina vaihtaa asfalttirenkaat, jolloin voisi käydä revittelemässä esimerkiksi Prisman parkkiksella? Katselin muitakin malleja, kuin Kyoshoa ja huomasin, että Storm Evolution olisi edullinen peli: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GSC2010DPG. Lieneeköhän tuo kestävä auto? Tuossa huonona puolena mielestäni varaosien saatavuus. Kyoshoon saisi varaosia Kuopiosta Askartelukulmasta.

Kävin Askartelukulmassa ja siellä tosiaan oli asiantunteva myyjä ja jaksoi kertoa autoista paljon hyödyllistä tietoa. Huomasin, että Kuopion urheiluautoilijoilla on oma pienoisautojaosto. Onkohan kerhossa aktiivista porukkaa? Kyseessä ilmeisesti asfalttiautoharrastajia?

21
Olen ostamassa itselleni 1/8 polttista. Ennenkuin teen ostopäätöksen, olisi kiva tutustua harrastukseen ja tietää, onko täällä Kuopion seudulla kilparatoja? Ajattelin ostaa Kyoshon Inferno MP 7.5 Sports II U.S -mallin. Olisi kiva tietää, onko tämä malli valmis kisoihin, ettei tarvitsisi moottoria ym. osia vaihtaa. Tässä mallissahan on iso .28 moottori.

Lisäksi kaipaan vinkkejä auton ostoon ja hyviin ajopaikkoihin Kuopion seudulla?

Olen aiemmin ollut mukana Alavan kirkon sähkö-rc-porukassa, onkohan täällä vielä vanhaa porukkaa? Olin mukana joskus vuosien -92-95 välillä.

EDIT: Olisi kiva myös tutustua alueen RC-polttisharrastajiin ja nähdä polttikset toiminnassa ennen ostopäätöstä.

Kuopiossahan vaikuttaa melko aktiivinen lennokkikerho, miksei autokerhoa?

Sivuja: [1]