Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - samulii

Sivuja: [1]
1
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 23.09.11 - klo: 22.45 »
Aika totaalisesti on spurri luovutanut, siltä vähän näyttää että kai se lämpiää(?) liikaa ja sitten sitäkautta hajoaa. Hommasin omaani sen pinion heat sinkin mutta jotenkin kyllä vähän tuntuu siltä että sen merkitys on aika olematon.

Kyllä ne renkaat vaan tänään sieltä tullin ohi putkahti. Paketin päällä on merkattu vaan sisällön arvo eikä postikuluja eivätkä olleet avannu ja tarkastanu kuittia. Ihan on pätevän oloset renkaat, testaaminen vaan taitaa jäädä ens kesälle.

2
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.09.11 - klo: 00.38 »
Nyt on Pro-Line Bow-Tie renkaat vanteineen Davella Deal Of The Day-tarjouksessa.

34 dollaria halvemmalla kun normaalisti ja säästö esim. modelsport.co.uk hintaan verrattuna postikulut huomioonottaen 60 euron luokkaa.

Tilasin etu- ja takarenkaat erikseen niin ei pitäisi kummankaan paketin jäädä tullin hampaisiin.

Joutui tarttumaan vielä tähän, nyt mä en tilaa enää mitään... kolme pakettia jo tulossa ja visa taas tapissa...

Olen koukussa radio-ohjattavan osien osteluun.

3
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.09.11 - klo: 15.07 »
Vastapuolella tarkoitin siis samaisen kopan takareunaa, josta menee kiinnike sinne tukivarren vierelle. Siihen kohtaan olen laittamut GBE:n  koneistetun alumiinisen paremman kiinnikkeen.

Eli sulta on haljennut kierrekorvake kampikammiolohkon reunasta? Joo, koko koneenhan siinä remontissa joutuis laittamaan muttereiksi sen osan uusimiseksi  :shocked: .

Aaa, aivan. Se lohkon reuna mulla tosiaan murtui, paskempi homma. Taidan tilata sellasen billet fan coverin ja juuri ton samaisen kiinnikkeen mikä sullakin on niin se tukeee tota rakennetta niiden 3 muun lohkon kiinnityspisteen kautta vaikkei sitä yhtä kiinnityspistettä lohkoon olisikaan.

4
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.09.11 - klo: 23.58 »
Huomasin että onhan se vastapuolikin murtunut ja sitäpä ei sitten ihan niin vaan vaihdetakkaan :undecided: Liimasin sen pikaliimalla, ei taida kauaa kestää mutta ajelen sitten ilman. En kyllä ala mottia purkamaan ton takia. Kai sitä vois yrittää hitsuuttaakkin jos jaksais ottaa koneen irti. Täytyy varmaan tilata uus moottori tai billet alakerta  :roll:

Tuola DDM sivuilla olevalla billet lohkolla ja hiilikuitu läpillä varustettu moottori vois olla kova (ja kallis). Ainakin mopossa oli huikea vaikutus kun vaihtoi vakion läppäpyttyyn  :cool:

Kyllähän toi aika hyväksi on jo valmistajankin toimesta tehty, kai se raja vaan pitää johonkin vetää. Kyllä sillä vakionakin ihan tyytyväisenä vois ajella jos ei tietäisi mistään muusta... Onhan se tavallaan ihan hauskaakin ostella kaikkia mieleisiään lisävarusteita, aina joku muu keksii tai kehittää jotain parempaa kuitenkin.

5
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 08.09.11 - klo: 20.23 »
Terve Bajamiehet

Kun pari vuotta sitten ostin HPI Firestorm 10T:n ja vähän sen jälkeen näin HPI:n sivuilla Bashing in the park Bajavideon, niin tiesin että tollanen on vielä joskus pakko saada ja tänäkesänä sitten toteutin unelmani.

Olen tässä pikkuhiljaa koittanut kahlata läpi kaikkia näitä yli 80 sivua ja monta asiaa on tullut luettua vasta kun se on jo opittu kantapään kautta, kuten se että jos ei suojaa konetta esim. Outerwearseilla niin vauhtipyörän siivet lentää moottorin suojuksen läpi mäelle. Ihmettelinkin että mistäköhän ne kipinät lentelee soramontulla kun ajelin.

Ajattelin selviäväni suunnilleen sillä vajaalla tonnilla mitä tohon 5B SS versioon ostaessa kuluu mutta olin väärässä, mopo lähti keulimaan ja parin tankillisen jälkeen olinkin jo tilannut DDM:stä 400 euron paketin jossa tuli Dominator V2 Silenced putki, kaikki mahdolliset Outerwearsit, Tarmac Busterit vantelle asennettuna, uudet kovempaa seosta olevat Dirt Busterit (vanhat oli jo aika p*skana), Hostilen harmaat vetarin suojakumit ja FFRC polykarbonaatti-ikkunat.

Sittemmin on joutunu laittamaan jo pari pienempääkin tilausta kun aina huomaa lähemmässä tarkastelussa että jotain on rikki. Ton Dominator putken tuoma teho oli merkittävä verrattuna HPI:n tehoputkeen kuten täältä foorumilta olin lukenutkin ja sen innoittamana sen itsekin tilasin, vaikka ensin luulin että se orkkis tehoputki olis aivan riittävä. Se lisäteho yhdistettynä asfalttirenkaisiin saikin sitten toisen vetarin mutkalle. E-Clippi lähti eturenkaasta irti ja rengas irtos montulla joten niitäkin piti tilata vetareiden kanssa. Sitten huomasin sen vauhtipyörän ja laitoin taas kevennetyn vauhtipyörän tarvittavine työkaluineen ja moottorin muovisuojuksen tulemaan, samalla tarttui mukaan vielä pinion heat sink.

Nyt alkoi tänään jo vähän vituttamaan kun kokoajan saa olla jotain tilaamassa, nimittäin huomasin että tuo moottorin metallisuojus mistä se tulee rungon etuosaan kiinni oli murtunut. Täytyy siis TAAS laittaa uusi tilaus, ja yleensä sieltä aina tarttuu sitten mukaan jotain muutakin kivaa. Nyt himottais esim. ne Worxin etu ja takapuskurit, jotka voisi ostaa ennenku kallis putki vääntyy jossain mällissä. Osien hinnat vaan on aika suolasia verrattuna siihen mitä ne todellisuudessa on, tosin paljon halvempaa tämä silti on kun oikeiden autojen kanssa pelehtiminen.

Onkos kellään muulla tapahtunu vastaavaa moottorinkiinnikkeen murtumista, ilmeisesti sen on täytynyt tapahtua jossain pahassa mällissä koska ei kai toi sentään pelkästä tärinästä voi mennä... Vähän heikko kohta toi kun koko runko on tosta kohtaa yhteydessä takaosaan vaan tolla moottorin kannakkeella ja pohjalevyllä, ja juuri tuosta koko auto pyrkinee taittumaan jos pahasti nokka edellä kolaroi.

ps. nyt se Dominaattorin tuoma tehonlisäyskin alkaa jo tuntua liian pieneltä ja mieli halajaa isompaa moottoria ensi kesäksi. Nälkä tunnetusti kasvaa syödessä.

6
Hieroin tyhjällä lompakolla ohimoa ja päätin odottaa kesää. Sitte on muutenki kivempi ostaa se kun pääsee kunnolla ränkimään.

Mutta toi Firestorm se tulee olemaan, eli takaveto. Kyllä perkaa!

7
Noista kuvista katsellen toi takaveto tuntuis jotenki hieman laadukkaammalta ja taitaa olla enemmän säätöjä pyöränkulmiinkin.  Ehkä mä sen otan, onhan se halvempikin ja muutenki tuntuu luonnollisemmalta ensin hankkia takaveto ja sitte seuraavaksi ehkä neliveto. Kesää varen se kuitenkin pääasiassa hankitaan, jos nyt talvellakin vähä pääsee koittamaan että pahin innostus saa lääkettä niin hyvä. Nyt kun vielä näyttäis että tää talvi ei kovin luminen tuu olemaan. Ja kai tossa takavedossa on sitte vähemmän putsailtavaakin ku ei eturenkaat ryöpytä kuraa kyljistä sisään ja eteen ei mee mitään huoltoa tarttevia vetareita.

8
Seinäjoella saattaa kohta olla yksi lisää. Ajattelin 1:10 polttis stadium truckin ostaa tässä. Viikonloppusin oon myös Hämeenlinnassa.

9
Jotenki vaan toi Firestorm on niin pähee ja mielipuolinen että se tuntuis olevan voitolla. Onpa ainakin haastetta ja ehkä se ajelu sitte tuntuu mielekkämmältä pidempään ku on opettelemista. Ja onhan se halvempikin kun toi hinta alkaa olla jo aika kipurajoilla. Ensiks piti ostaa joku Kyosho Lazer ZX-5 jos joku. Talvella se tietty ei mee mihinkää jos tässä nyt ylipäätään lunta tulee. Ehkä mä ostan nelivedon sitte seuraavaks jos vielä jaksaa innostaa.  :smiley:

10
Sain tässä messuilla hullun radio-ohjattava villityksen kun en pienenä sellasta koskaan saanu. Nyt oon viikon kattellu kaikkia mahdollisia ja vaihtoehdoiksi on valikoitunu noi kaksi, hinta kun ei nyt tässävaiheessa saa mennä yli ton 350e mitä toi MT2 maksaa. Ensin meinasin sähköautoa korvikkeeksi mutta sitte ajattelin että kyllä se vaan tollanen polttis on oltava tai sitten ei mitään, koska se näin 1:1 automiehenä kiinnostaa myös teknisesti.

Nyt vaan pähkäilen sitä että olisko se sitten neliveto vai takaveto. Jotenkin oudosti kiehtois toi takavetonen tosimiehen vaihtoehto mutta kun en tollasia oo koskaan päässyt ajamaan niin pistää miettimään millanen se on hallita ja saako sen takavedon harjottelemalla menemään nätisti hallituissa sivuluisuissa. Kyllä se ainakin videoissa näyttäis menevän ihan hallitusti sladissa mutta onko ne vaan onnenkantamoisia ja kuinka tarkasti sitä kaasun asentoa voi säätää ja sillä ohjata? Vai onko se sitte sellanen kiikkerä väkkärä mikä spinnailee aina jos painaa vähänkin enemmän kaasua mutkissa. Kuinkahan tehokas se neliveto sitten on ja jaksaako se sutia riittävästi että voi ajaa luisussa pitkäänkin?

Kaikki vaan puolustaa nelivetoa mutta mitävarten sitten noita takavetoja tehdään kai siinäkin joku hyöty on muukin kun tekninen yksinkertaisuus. Ehkä silläkin kiinnostaa se takaveto että se tuntuu noissa olevan aika harvinainen. Ajattelin ostaa sen vaan sellaseen suht satunnaiseen rässimiseen sekalaisessa maastossa ja ehkä pieniä hyppyreitä, mutta mitään maastoajoa ja jättiloikkia ei tartte suorittaa.

Muutenkin jos joillain sattuu olla noista kyseisistä laitteista jotain kerrottavaa ja kokemuksia niin olis kiva. Tässä ehkä ennen joulua meen jommankumman hakemaan. Nyt on vaan vähän p*skat ajokelit..ja jos lunta tulee niin siinä tietysti voi se takaveto ainakin olla ihan holtiton.

http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10411&lang=en
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10511&lang=fi


Sivuja: [1]