Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vecoxz

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 10.03.10 - klo: 18.05 »
http://www.youtube.com/user/Vecoczeli?feature=mhw4

Joskus tuli videoituu vähän liiankin leveetä linjaa.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 08.03.10 - klo: 18.39 »
Joskus tuli vähän testailtua uutta kynäruiskua.

3
Tuli vaan semmonen hölmö juttu tässä kännipäissään mieleen, että toivottavasti oot ajanu muutamia tankillisia sisään sitä autoa noilla tehdas säädöillä, kun tässä nyt vaan säätämisestä puhutaan. Mutta rikkaalla se on ainakin ollut jos viel paukkaa petroilia putkesta, että nou hätä.

4
nyt sain auton kiertämään kun avasin pakoputken ja se tiiviste oli tosi huonosti niin laitoin sen niin alko kiertämään mutta ei pysy tyhjä käynnillä muuten pelaa ja savua ja putkesta roiskuu mitä nyt tehdä?


Kiristä yläneulaa pikku hiljaa, niin kauan että se lopettaa sen putkestä räkimisen.
sitte siirryt alaneulaan.

5
Tässä ohjeet millä sain oman autoni jotenkin ruotuun:

Yläneulalla/ruuvilla säädetään huippunopeutta ja
Alaneulalla/ruuvilla säädetään alakierroksia eli kuinka auto lähtee paikaltaan ja vastaa kaasuun.

Muista säätää vain pieniä 1/6kierroksen eriä kerrallaan ja anna autolle aikaa"15-30sek" sen ollessa käynnissä tasoittaa säätöjen vaikutusta.

Lähtökohtaisesti kannattaa laittaa neulat ns. tehdassäätöihin ja tarkastaa, että tyhjäkäynti on säädetty
suunnilleen oikein.

Tämä vaihtelee vähän moottorista riippuen, mutta yleensä luistin jää auki noin 1mm.
Jos tyhjäkäynti on keturallaan, se sotkee myös alaneulan säätöä ja ihmettely on valmis.

Kun tyhjäkäynti on säädetty n.1mm ja kone ei meinaa pysyä käynnissä,
niin alaneulaa kiristää kunnes se käy tyhjäkäyntiä edes jotenkin.

Tässä vaiheessa auto ei todennäköisesti vastaa kaasuun heti vaan pröpröttää ja sammuu liiallisesta kaasusta.

Sitten vaan konetta lämpöiseksi ja kiristämään yläneulaa.

Kiristetään yläneulaa sen verran että auto kulkee suoralla täysiä ja laulaa mukavasti, mutta lähtö vaiheessa"alakierrokset" viellä tökkii.

Kun auto kulkee hyvin yläneulan kiristämisen jälkeen, ja silti tulee putkesta savua alkaa yläneula olemaan "lähellä" totuutta.


Sitten kiristämään alaneulaa.
 
Alaneulan säätöön ajat muutaman täysikaasukiihdytyksen, jätät auton paikalleen tyhjäkäynnille,
odotat 10-15sekunttia ja sitten kaasupohjaan. Jos auto lähtee kuin anoppi laiturilta, niin alaneulaa aukipäin,
jos sammuu ennen 15s tai sammuu kun laitat kaasun pohjaan niin alaneulaa kiinni.

Jos auto ei meinaa pysyä tyhjä käynnillä niin kannattaa ohjaimesta säätää kaasua vähän isommalle ja jatkaa säätämistä, myöhemmin sitten palauttaa sen nolliin ja säätää auton tyhjäkäynti sopivaksi.
mikäli vaan on tarpeen.


Noilla ohjeilla sain oman autoni edes jotenkin käymään.

Korjatkaa vaan jos on jotain lisättävää...

Jokuhan vois tehdä tänne Säätämis oppaan, mihin tulis kaikki esimerkit ja muut vianmääritykset neuvoineen  :afro:
Olis varmaa aikasta pitkä litannia

 
 



6
Polttisautot / Vs: Säätövinkkejä tarvittais!
« : 04.06.09 - klo: 23.00 »
No niin. ...juuri tuollaisten vaustausten jälkeen voi olla, että cen-mies ei enää kysy asiasta mitään. Voin olla tietysti väärässäkin. Sori OT.

Eihän ketään näissä piireissä ole ylimielinen, EI!

7
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 29.03.09 - klo: 18.09 »
Moi.

Ostin kysyisen koneen 2viikkoa sitten. Sisään ajoa suoritin tehdas säädöillä 2tankkia pukilla ja 3 tankkia pinta kaasulla, niin että auto pysyi just ja just käynnissä koska ne tehdas säädöt on todella rikkaalla,et auto meelkei tukehtuu. välillä kallistelin autoa että pillistä valu ylimääräset öljyt pihalle.

Löysin aikasta sopivat säädöt niin että auto lämpimäks, yläruuvia kiinni voin vartti, vähän ajoa sitten taas vartti.
niin kauan kunnes se meni täysii ja lauloi :D ja toi kone kans menee :D....

Alaneula:

-Sitten pysäytin auton tyhjäkäynnille annoin olla noin 10-15sek...ja löin kaasun pohjaan, tehdas säädöistä (3,75) jouduin suurinpiirtein  n.20minuuttia säätämään kireemmälle, mutta tein sen 10sekunnin välein.

vielä se on vähän rikkaalla kun lämmöt ei nouse 3 tankin jälkeen yli 80, mutta saa se vähä ollakkin viel muutaman tankillisen.

-Tulppa mulla on muuten 4, sitä myyjä suositteli näille keleille

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(((-kaasua hollätessä jättää tyhjäkäynnin huutamaan tosi ylös(ei näkyviä ilma vuotoja) )))

toi kyll vaikuttais että alaruuvi on liian kireella, mutta eihän se voi olla, jos se on se 3,75. eli ilmanputsari se sit varmaan on ku ei saa tarpeeks ilmaa? tai sitten se on liian pieni tolle koneelle.

Tyhjä käynti kannattaa säätä aina viimiseks kohilleen, koska alaneulan säätö vaikuttaa tyhjäkäyntiin. perus 1mm auki.



Sivuja: [1]