Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jlaurila

Sivuja: [1]
1
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 27.06.09 - klo: 14.47 »
Hitto, nyt on Acomsin manuska hukassa muuton jäljiltä ja pitäs saada ohjaus reverse modeen. Olikohan tuossa koko ratissa kyseistä säätöä ollenkaan?
Ongelma ilmeni tuon Minin kanssa kun löin siihen tuon Acomsin mukana tulleen servon niin ohjaus toimii väärinpäin.


AO kanava laitaan, sitten trimmi nupikalla tappiin asti, josta se muistaakseni pomppaa reversedille

edit:oikea nupikan nimi ;)

2
Sähköautot / Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« : 24.01.09 - klo: 21.32 »
Mulla on ollu mamba noparien kanssa 2 ton tapasta ongelmaa.

Eka oli helppo! Just siinä radiossa piti laittaa rev-asetus eri päin ku kaikissa muissa että se toimii. (= kalibroitui kivasti ku alotti kahva takaperin kädessä ( setuppiin pakilla - jne)

toka:
EPA:t täysillä ku vertaa 1. ratissa-servon liikkeen pituutta 2. sama servo kaasukanavassa
ei tuu tarpeeksi liikettä (min 1024 askelta per suunta )
jää menemättä edes setuppiin, koska sen mielestä kaasua ei pidetty täysillä

Viimesenä hätäkonstina avasin lähettimen ja pidensin potikan rajoja säätämällä trimmereistä...
tärppäs  (tosin vain just ladatuilla meni vieläkään setuppiin)

juu, pitänee vielä kokeilla
kaverin kanssa 'perus' noparilla kokeiltiin, toiminta vastaanottimella oli sama, sitten kokeilin vielä
kummassakin kanavassa servoa, vain ykköskanavassa oleva toimi. jos vaan kakkoskanavassa servo, se toimii.
omituinen vika, mutta uutta vastaanotinta kai se on laitettava töttöröön tulemaan.


3
Sähköautot / Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« : 23.01.09 - klo: 19.34 »
hyvin suurella todennäköisyydellä on tuommoinen jako, MUTTA säädin sitä siten, että esmes servo keskittää samalla tavalla kun ratista
pienensin th(h) epaa sopivasti, sitten normina ja reversedinä -> no avail =(
tuossa on kyllä toi np-adj, jonka säätäminen taitaa vaikuttaa vain liipasimen asentoon, ei sen lähetteseen


Oliskohan liipasimessa polttisjako, eli 70/30. Pitää vaihtaa 50/50 asentoon että toimis.

Tosin.. Kai sen kuitenki pitäs mennä kalibrointimoodiin.

4
Sähköautot / Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« : 23.01.09 - klo: 19.19 »
Nyt tarttis kollektiivista viisautta intterinjetistä, kun oma polla loppuu kesken.
kokoonpano sanwa blazer ohjain, 40mhz ja mamba 25, ja ongelmana punainen led vilkkuu tasaisesti,
ei piippauksia. seuraavia juttuja olen tehnyt/säätäny:
Epat
Trimmit
kanavat ristikkäin -> mamba kalibroi ja reagoi täysin normaalisti, ja liipasimella pystyy käyttämään hallitusti servoa
(ei vaan tykkäis opetella kaasuamaan ratilla ;)) samatenkin servo keskittää 'kaasu' asetuksella täysin normaalisti.
1.17 ja 1.20 firmwaret, default asetuksin ja muokatuin asetuksin, ei vaikutusta.
eli kaikki yksittäiset laitteet tuntuis toimivan täysin oikein, paitsi kun laittaa säätimen
channel 2, kaikki elämä lakkaa (tosin servoa voi ratista kääntää silloinkin)
ideoita, tietämystä? osan ottoja?

 :afro:

Sivuja: [1]