Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jyrsija

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: Tamiyan re-release:t jatkuvat
« : 03.12.09 - klo: 22.31 »
>>> äh, Viitaten jerzicarin viestiin

En mä ihan samaa mieltä ole mutta turha siitä tässä on väitellä kun nää RC autot ei ole mulle kun ajanviete silloin kun on aikaa muusta elämästä.

(=jos varaosia ei enään saa, ja auton haluaa ajokuntoon, pieniä modauksia joutuu tekemään, mitä siis yritin sanoa)

2
Sähköautot / Vs: Tamiyan re-release:t jatkuvat
« : 03.12.09 - klo: 22.05 »
Onhan se kiva olla nostalginen tiettyyn pisteeseen, mutta ...

Mä tossa kuukausi pari sitten annoin toistaiseksi periksi vanhan Monster Beetlen kanssa, kun yritin saada sen jotenkuten ajokuntoon ja kestämään.

On kyllä niin v___n huonosti suunniteltu MB/Frogin runko ettei ole mitään tolkkua, fleksaa ja taipuu takapäästä ihan joka suuntaan, puhumatta sitten koko etupäästä. Tarvis laittaa kohtuullisen paljon jäykisteitä yms aikaavievää fiksailua että viitsisi edes vähän ajella noilla vanhoilla autoilla.

Mut tokihan ne hyllynkoristeeksi kelpaa nuo jos on liikaa hyllytilaa

Tiedä sitten oliko tuo Sand Scorseri sitten vähän tukevampaa tekoa. Luultavasti Tamiya kuiteskin on suunnitellut kaikki ripustukset yms paremmiksi mitä ne ovat olleet nuoissa ekoissa versioissa(?)

3
saakohan tuohon mavereckiin mistään varaosia? (koneita, isompia akkua yms yms)

Kirjoitin aiheesta jokin aika sitten aika pitkän sepustuksen. Käytä hakua niin se löytyy varmaan. Olen kohtuu perusteellisesti mitannut ja sovittanut erinäisiä Asson osia vehkeenseen yms ...

Mutta lyhyt vastaus kysymykseesi on kyllä

4
Sähköautot / Vs: Maverick Atom XB
« : 09.11.09 - klo: 09.29 »
Kyllä tuohon vekottimeen saa varmaan tuon Turnigyn noparinkin sovitettua. Ja moottorikiinnityksethän ovat suht vakioita että sekään ei ole se ongelma.

Mutta jos harjattoman tuohon Atomiin sovittelet, sulla voi olla edessä isompi remontti. Nuo alkuperäiset diffit nimittäin suli mulla 2 minuutissa kun ekan kerran ajelin harjattomalla. Voipi olla että diffit oli liian löysällä, mutta epäilen että ongelma on nuo muoviset diffien ulostulot, eivät kestäneet sitä vääntöä hammaspyöräpäässä(?)

Iskareista: Tuskinpa Asson muoviset originaali-iskarit ovat sen parempia. Täältä kun jaksaa lukea niin nekin näyttää korkkaavan suht nopeasti. Iskarin "korkki" saisi mielellään olla metallia jotta jengat ei mene heti sileiksi

5
Sähköautot / Atom XB viritystä Asso RC18 osilla
« : 26.10.09 - klo: 13.34 »
Jeps,

Runsas vuosi sitten tuli 18 (!) vuoden "RCauto-tauon" jälkeen ostettua Maverick Atom XB hetken mielijohteesta. Tarkoitus oli jättää se hyllylle, ajaa sitä itse kun huvitti ja antaa tuttujen kakaroiden käyttöön kun ovat kylässä.

No muutaman kuukauden se pysy vakiona, sit ruuvimeisseli ja Proxxon pääsi valloilleen, osittain sen takia että osat rupes hajoamaan. Tuli sit tilattua erinäisiä Asso RC18 osia siihen, kun niitä nyt oli hyvin saatavilla ja autot ovat hyvin samanlaisia.

Seuraavat Asso osat siihen on nyt sovitettu, kuvattuna kuinka helppoa oli asennus:

- iskarit (menee heittämällä)
- pitemmät tukivarret, vetoakselit (tukivarret suht helppo asentaa, vetoakselit eri pituisia, jouduin pidentämään alkuperäiset vetarit kun diffien ulostulot ovat erilaisia Assossa RC18 ja Atom XB:ssä)
- etupuskuri (kiinnitys täysin erilainen, piti tehdä välipala jotta Asson puskurin sai kiinni vekottimeen)
- ohjauslinkit (Atom XB:n ohjaus täysin erilainen, sovittaminen vaati pihtejä, uuden alumiinipalan & Atom XB pohjalevun muokkausta)
- diffit (melkein heittmällä: Asson diffin laakeriväli n 2 mm suurempi, piti miniporalla suurentaa diffikoteloita. Diffien ulostulot myös vähän erilaisia). Diffin kuulat ovat Rc18:ssa isommat kun AtomXB:ssä
- Diffin ratas/kulmaratas: koot ovat identtisiä AtomXB alkuperäisten kanssa.
- Graupnerin 2S LiPo akku (Assoon menee ilm suoraan mutta vaati Atomipommiin suht laajan modauksen, mutta tehtävissä)

Niin ja tietysti autoon piti vaihtaa harjaton systeemi, mikä oli syy/seuraus osaan yllämainituista päivityksistä...

Seuraavia Asso RC18 (viritys/vakio) osia en ole viitsinyt sovitella:

- Iskaritornit: Assossa kiinnitys runkoon näyttää olevan täysin erilainen.
- Diffikotelot: Sama asia
- Kardaani. Luultavasti sovitettavissa, jos ei ole liian lyhyt?

Tämä nyt vaan tiedoksi jos joku omistaa ko vehkeen joka vaatisi vähän kestävämpiä osia mitä tai jos tuunausvirus on iskenyt :roll:   

6
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.09.09 - klo: 10.54 »
Tasaako se sun laturi?

Toni  :huh:

Kyllä se tasaa käsittääkseni? Ainakin siinä on kolmas liitin plussan ja miinuksen lisäksi ja 2 kennoinen se akku on (Canonin järkkäri digikamera-akku), mihinkä muuhunkaan se kolmas piuha oikein voisi olla, tai siis tätä mä ihmettelen?

Kait yhdesta akkupaketista pitäisi purkaa pois muovikuoret ja kattoo onko sisällä muuta kun kaksi kennoa. Tuskinpa ...?


7
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 27.09.09 - klo: 23.05 »
Lueskelin läpi tätä keksustelua ja aattelin kysäistä vähän LiPo akun latausvehkeistä:

Eli tuli sitten pitkän pähkäilyn jälkeen hommattua yks 2S Lipo miniautoon joka nyt tarvis vähän virtaa. Kysymykseni on että onko mitään syytä miksi Li-Ion laturi ei kävisi hommaan. Ko laturi syöttää ulos 8,4 V, 1,2 A (DC tietYSTI) jolla pitäisi pystyä turvallisesti lataamaan 2S 7.4V 1.8A LiPo:t, jos ei rähmäkäpälänä onnistu kytkemään piuhat väärin? Laturi on tehty 7.4V 1,4 Ah Li-Ion akulle, (=2*3,7 V)

Latausaika on mulle ihan se ja sama, mieluumin hi-taaasti välttäen ylikuumenemista.

Syy ei nyt ole rahnuska ettenkö voisi hankkia yhden laturin lisää, vaan yksinkertaisesti se että kaapeissa on noita latureita nytkin ihan tarpeeksi enkä ole varma tulenko koskaan hankkimaan mitään RC-vehjettä joka tarvis 3S lipoja...  :tongue:

Mitään uudenvuoden ilotulitusta ei tarvis saada aikaan.

Sivuja: [1]