Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - pukki81

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9
121
Sunnuntain Truggy kisasta muutama räpsy

http://auvo.kuvat.fi/kuvat/Finnish_Open_Tampere_3.5.2009-Truggy/

Mistä löytyy tuloslistat? Kiinnostaisi tietää vähän millaisiin aikoihin tuota rataa ajettiin.

122
Polttisautot / Vs: HongNor X2 - CRT - RTR
« : 30.04.09 - klo: 12.10 »
Hyvin olen ainakin x1 crt:n vakioservoilla pärjäillyt... Riippuu tietty mihin käyttöön...

Hienompi tuo x2:en pohjalevy.... Suojaa jopa pakoputkea hieman enemmän

123
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 29.04.09 - klo: 15.13 »
No voi pergules.. Garagesta sanoivat,että saavat vasta 2viikon päästä dm-1:sta hyllyyn. Otin kaasuun ja ohjaukseen sanwan erg vz servot. Tuskallista odottelua luvassa siis.. :undecided:

Voi voi kun alkoi tämä dm-1 kiehtoa minuakin... kun kerta kaveri osti tuollaisen inferno gt-1:en.

124
Juum kyllä tuo sammutus on ongelmallista. Itsellä hong nor x1 crt sanoi klik, tässä n. kuukausi takaperin.

Millään en saanut sammumaan, korikin on niin hankala irroittaa, kun renkaat vispaavat täysiä... Pakoputkea tukin kengällä ja vauhtipyörää myös, mutta eipä perhana sammunut.

125
Samat vekottimet ovat.

Suosittelisin ehkä x2 ja kittiversiota jos lompakkosi kestää...

126
Failsafesta ei ole mitään hyötyä jos autosta katkeaa virrat. Halvin ja paras keino välttää auton karkaaminen on kuminauha joka vetää kaasarin luistin kiinni jos autosta katkeaa virrat.

Minulla fail safe ainakin toimii silläkin lailla kun auton pattereista akku tai mikä nyt kullakin lienee on rupeaa virta olleen vähissä se vetää jarrun päälle. Lisäksi merkki valokin palaa koko ajan jos virta rupee loppumaan.

juu jos virta on vähissä mutta jos vastarin ja akun yhteys katkeaa niin millä virroilla servo vetää kaasun kiinni?

No se onkin sitte voi voi. en väheksy kuitenkaa kuminauhaa ja jousta. Itse en ole vitsinyt vielä laitaa patenttia

Eikö tuo kuminauha lisää rasitusta kovasti kaasuservolle?

127
Itselläpä oli vikaa virtakytkimessä. Oireena pätkiminen ja lyhyt kantomatka.

Onko vastarin antenni kunnossa?

ottakaa nyt äkkiä pois ne virtakytkimet.niistä ei ole muuta kuin riesaa.
ne pitäis lailla kieltää.

Hmm? eikö kovat jätkät käytä virtakytmiä? Itsellä tuo kytkin on aiheuttanut karkaamisen ainakin 3 kertaa...

128
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 17.04.09 - klo: 20.18 »
Naurattaa aina kun näen tuon kyoshon ohjausservon rautalankavirityksen

http://www.kyosho.fi/images/modeller/01.31277R_08_A.jpg

Aivan huippua.

129
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 17.04.09 - klo: 20.09 »
Onko esim. werksin löpössä rissaa...? Tuota on itsellä ollut käytössä.

Force .32 "napsahti" ihan normaalissa käytössä. SH:n kiertokanki meni kyllä siten, että auto karkasi ja katolleen huutamaan. Tuntuvat vaan hajoilevan todella helposti.

Eivät nuo lennokkimoottorit nyt kuitenkaan _niin_ erilaisia ole säätää. Toiminnot ovat samat.

130
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 16.04.09 - klo: 21.13 »
Yksi ääni hobaolle, pomminvarma auto.

Älä karsasta .21 moottoria.

131
Itselläpä oli vikaa virtakytkimessä. Oireena pätkiminen ja lyhyt kantomatka.

Onko vastarin antenni kunnossa?

132
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 16.04.09 - klo: 21.08 »
Aiheeseen liittyvä kysymys: Itsellä on ollut lennokkikäytössä polttismoottoreita 3kpl (ja yksi nelari) kokoluokkaa 21-51. Yhdenkään kanssa ei ole ollut _mitään_ ongelmaa, ikinä ei ole tarvinnut edes avata näitä koneita. Ja ovat kärsineet isojakin "krässejä".

Autopuolella taas käsittelyssä ovat olleet forcen .32 ja sh 28. kummatkin ovat hajonneet alle 3 gallonan ajossa. Forcesta meni kampiakselin pää poikki ja kone meni myös väljäksi. Sh:sta napsahti kiertokanki poikki.

Johtuvatko erot polttoaineesta? Eli tuosta öljyn määrästä. Eli jos ajelisi vaikkapa coolpowerilla autoja niin kestäisivätkö koneet pidempään? Lennokkipuolella tuntuvat myös sammuvan helpommin kun kone menee laihalle...

133
Polttisautot / Vs: Moottorin esilämmitin
« : 15.04.09 - klo: 22.36 »
Niin mikä tässä oli ideana? Eikö tuo aja saman asian kun ajaa pari kierrosta?

134
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 15.04.09 - klo: 22.35 »
Ja viimein onnistui vasaroida (tosin varovasti) männäntappi irti. Kiitos kaikille vinkeistä.

135
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 15.04.09 - klo: 17.00 »
En ollut ehkä aivan selkeä, siis männässä on reiät kummallakin puolen, mutta männäntapissa on toisessa päässä myös reikä. Esim. metallitikku mahtuu sen sisälle.

136
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 15.04.09 - klo: 15.30 »
Hep, sainkin jo yv:n kautta apuja. Mutta männäntappi on ja pysyy :D

Vain toisella puolen on reikä, sieltä puolen olenkin sokan ottanut pois.

Osat olivat uunissa n. 170c n. 15min mutta eipä lähde tappi. Kaippa sitä täytyy sitten alkaa vasaroimaan  :shocked:

137
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 14.04.09 - klo: 22.21 »
Aluksi yrittäisin leikata vanhasta renkaasta sopivaa paikkaa ja liimata sitä paikalleen, jos ei pysy niin sitten jotain enemmän toimenpiteitä vaativaa... Kunnon liimalla kun sopivasti kumia kumiin liimaa, niin kestää yllättävän paljon.

Toimi loistavasti, kiitoksia neuvoista.

Seuraavaan aiheeseen: Sh 28 pro koneesta katkesi kiertokanki, ja mäntäänkin tuli pientä vahinkoa alareunaan, kun katkennut kiertokanki löi siihen.

Kysymys kuuluu: Miten sh koneessa irroitetaan tuo männäntappi? Pienenpienen prikan (tai sokan) sain irrotettua, mutta tappi ei tunnu työntämällä tulevan ulos? Vinkkejä kaivataan jälleen.

138
Polttisautot / Vs: Re: Oman polttoaineen sekoitus
« : 09.04.09 - klo: 15.06 »
Lainaus käyttäjältä: Hjpt
Mistä olette tilanneet metanolin, nitron ja öljyt?

Viimeksi ostin  Kärkkäiseltä. Sanderssonassakin taitaa olla raaka-aineita myynnissä.

Lainaus käyttäjältä: Hjpt
Minkälaisia suhteita käytätte noissa aineissa? 15/15/70?

74% metanolia(10L)
15% nitroa(2L)
11% öljyä (1.6L) 50/50 rissa/synteettinen

Lainaus käyttäjältä: Hjpt
Ja sitten vielä, että minkälaista öljyä metanolin ja nitron lisäksi laitetaan?

Ihan risiini-öljyä(mieluusti Castrol M) ja jotain metanoliin sekotettavaksi tarkoitettua 2T-öljyä esim. Aerosave, Kendall ML-70, Motul Micro.

Nostamme vanhaa topiccia. Kaupoista ovat nitrot lopussa, kausi alussa ja hinnat ylhäällä.

Mikäs idea tuossa 50% rissaa laittamisessa on? Eikö tuo tuki "vehkeet"?

Edit: Mitäpäs sanotte jos lantraa ite 5% nitrolle tuota löpöä? Ajeleeko kukaan alle 25% nitrolla? Tarkoituksena siis "huvikseen" kisailu. Harrastuksen alkuvaiheessa muistan ajelleeni 10% lennokkimetukalla, ja hyvin taisi mennä.

139
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.04.09 - klo: 23.35 »
Toisenlaista kysymystä; Ostin ihkauudet prolinen crimefighterit autoon, ja parin ajon jälkeen huomasin että eturenkaassa on noin 0,5cm reikä keskellä! Saako tuota jotenkin paikattua... aloin harkita jos keittelisi rengasliimat irti ja vetäisi jeesusteipinpalasen renkaan sisälle ja kiinni rengasliimalla. Meneekö tuo renkaan foami pilalle keittämisestä?

140
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 06.04.09 - klo: 23.32 »
löytyipäs tämäkin auto alle neljänsadan hintaan briteistä.
mitenkäs auto sopii pihasuttailuun, onko kestävä ja minkäläinen on kulkupuoli? ja auto sopii aloittelijalle, jolla ei ole polttiksista ennen kokemuksia?

http://www.salveohobbies.co.uk/product.asp?id=1757 <- tuolta.
on siis RTR versio, mukana HN.32 kone.

tälläisen tai crt 5 pikku trukkin ostan luultavasti peden tilalle kesän aikana.


E: ehkä sitä joskus voidaan radalle auton kanssa myös eksyä..

Auto on todella hyvä, tuolle hn. 32 motille en paljoa antaisi arvoa. Itsellä juuri tuo auto, ja ko. liikkeestä ostettuna. Force 32: kova kulutus, suht vähän tehoa. Hankin tilalle käytetyn sh 28. pro koneen. Jos ostaisin nyt koneen uuteena, valinta olisi joku .21.

142
Polttisautot / Vs: Vastarin kotelon tiivistäminen
« : 01.04.09 - klo: 22.10 »
Tuollainen tiivis kotelo olisi kyllä hieno. Ihan hyviä vinkkejä tuli, pitää huomenna mennä kokeilemaan  :p

143
Polttisautot / Vastarin kotelon tiivistäminen
« : 31.03.09 - klo: 17.36 »
Terve,

Nyt hjälp. Kelit ovat muuttuneet kosteiksi. Ajon jälkeen vastarin&akun kotelossa n. desi vettä. Vaikuttaa ikävästi laitteen toimintaan.

Miten tuon vastarikotelon saa tiivistettyä? Onko olemassa tuuning-osaa, valmiiksi tiivistä, esim. o-renkailla tjsp. tiivisteillä?

Käytännön kannalta esim. minigrip-pussit eivät toimi, ei vain mahdu tuonne vastarikoteloon.

Mikä ihme tuossa on ettei voi tehdä tiiviitä vastarin koteloita autoihin...


144
Yleinen keskustelu / Vs: Viialan RC-harrastajat
« : 27.03.09 - klo: 22.32 »
Tulen hymyssä suin, kunhan lumet lähtevät. Pari kertaa olen käynyt lahdesjärvellä ihmettelemässä nyt lumien aikaan. Ps. lumikolat heilumaan niin eikö tuola voisi ajella talvet läpeensä?

145
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.

Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.

Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.


Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?

146
Sisäänajoa vailla nyt.

HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen





Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.

147
Eipä tuossa suurta riskiä ole, ihan maalaisjärjellä toimiva osa tuo vetostartti. Suosittelisin että otat sieltä sisuskalut pois lopullisesti ja käynnistelet sillä starttiboksilla.

Edit: sieltä = vetostartin muovikotelosta jousen ja narun.

148
Yleinen keskustelu / Vs: Viialan RC-harrastajat
« : 23.03.09 - klo: 11.41 »
toijalassa on ainakin 7 ajajaa

Nostan vanhaa topiccia. Mikä on tilanne tällä hetkellä? Ilmoittautukaa :D

Käymme suht aktiivisesti ajelemassa "kisaa" erinäisillä tehdasalueilla. Truggy % Buggy 1/8

149
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo 2009
« : 21.03.09 - klo: 19.57 »
Sydän itkee verta kun ei pääse tuonne tänä vuonna millään!

150
Polttisautot / Vs: Sh 28 Käynti ongelmat!?
« : 20.03.09 - klo: 13.16 »
Aivan totta... Tulppa juuri uusittu, toimiko se sitten sitä ennen olevalla tulpalla paremmin? Tai onko kone ollut ikinä toimiva. Tietysti jos on toinen kone niin voisi kokeilla heittää kiinni jotta saisi selvyyden onko vika autossa vai moottorissa.

No tuskin se auton vaihto auttaa asiaa. Suosittelen hakemaan kaupasta vaikka tuon os a3 tulpan. Mikä on nyt käytössä?

Itse ostin sh28:in käytettynä ja todella helppo kone säätää.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9