Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 16
121
Samoin kaikki Joensuun kulmilta löytyvät SC autot mukaan kilpailemaan. SC kisat on loistava tapa aloitella kilpauraa, jäähdytellä vanhempia kisaranteita tai sitten ottaa haaste vastaan ja lähteä kokeilemaan kuinka helppo sitä kärkeä on haastaa tässä hauskassa luokassa. Rohkeasti nimiä listaan!

122
Miltäs renkaan kuluminen vaikuttaa nyt kun ootte päässy ajamaan? Tarviiko perjantain treeniin toisen setin vai meneekö viikonloppu yhdellä? Perjantaina on tarkoitus ajella ihan reilusti..  :azn:

123
No niin, hieno homma! Koitetaan saada 6 kuskia Jyväskylästä tuuppiin.. Missä kohtaa radalta otetaan matto pois ja kisaleiska saa muotonsa? Tampereelta on kuulemma tulossa sen luokan prässiä, että täytyy varmaan miettiä treenireissua jo ennen perjantaita.  :cool:

124
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 06.12.16 - klo: 09.24 »
Millasilla kannuilla porukat tätä ajelee?

Hommasin tänään G Forcen 7.5T motin ja nyt tuli mieleen, että mahdoinko olla vähän ahne.... :/

Riippuu ajokokemuksesta. Itse ajan 7.5 koneella, mutta monet muut kilpakuskit ajaa miedommillakin. 7.5 alkaa
Olla SC autoon aika tiukka kone ja ainakin ajamisen ja ajolinjoilla pysymisen harjoittelu on helpompaa ja mukavampaa miedommalla koneella. Moni tekee alkumatkalla sen virheen että hankkii turhaa tehoa vaikka kierrosajat olisi miedommalla varmasti parempia. Hyvät Sc koneet liikkuu varmaankin alueella 7.5 - 10.5.

125
Kiitokset mukavasta kisaviikonlopusta sekä järjestäjille että kilpakumppaneille. Saavuttiin Keski-Suomesta jo perjantaina pelipaikalle treenaamaan ja kotona oltiin jo ennen puolta yötä sunnuntaina vaikka ajokeli koitti vähän laitella kampoihin kotimatkalla. Pitkä viikonloppu oli näin poikkeustapauksena oikein mukava irtiotto arjesta ja ajamisen lisäksi tuli muutenkin nautiskeltua Helsingistä kavereiden kanssa.  :azn:

Oma auto oli rakennettu valmiiksi arvausten pohjalta matalaksi ja esim ulosjoustot oli rajoitettu reilusti. Missään vaiheessa viikonloppua ei ollut vaikeuksia kaatumisen tai haukkomisten muodossa vaan auto oli lähinnä passiivinen. Perjantaina tuli treeneissä läpsyteltyä matalalla ja kovalla autolla balanssivaikeuksista kärsien kunnes säätövinkkien avulla saatiin pyörät siihen asentoon että auto alkoi jotenkin pysymään halutussa suunnassa vaikka keskihypyissä oli edelleen vaikeaa. Perjantaista jäi ihan hyvä maku ja iltaa lähdettiin viettämään hyvällä fiiliksellä.

Lauantaina illan lyhyissä treeneissä Miron oivalluksesta ja keskihyppyjen vaikeuden rohkaisemana nostettiin autot kesäkorkeuteen, poistettiin ulosjouston rajoittimet kokonaan ja laitettiin kevyempää jousta ja öljyä iskariin. Näillä muutoksilla auton balanssiongelmat poistui kokonaan ja samalla rata muuttui todella helpoksi. Edelleenkään autoa ei saanut kaatumaan muuten kuin ajovirheen seurauksena. Best läppi oli ok tasolla heti ensimmäisestä perjantain akusta lähtien. Nyt oli auto valmis kisaa varten.

Itse kilpailupäivästä tuli omalla kohdalla turhauttavan tylsä kun vauhti ei riittänyt kärjen haastamiseen vaikka kuinka koitin ajoa ja autoa päivän mittaa hieroa paremmaksi ja taas takaa ei löytynyt haastajia kun suuri joukko vakio kilpakumppaneista oli jättäytynyt kisoista pois. Tässä kohtaa nousi esille outo ilmiö maton ja renkaan yhdistelmästä oman kaluston osalta. Mulla oli käytännössä sama vauhti jo perjantain ensitreeneistä aina sunnuntain finaaleihin asti vaikka kokeilin jatkuvasti kaivaa lusää vauhtia radikaaleillakin muutoksilla. Auto ei käytännössä reagoinut muutoksiin juuri mitenkään vaan aina pystyi ajamaan samaa vauhtia. Ainoastaan ajamisen helppous muuttui korkeutta nostaessa. En ymmärrä tätä edelleenkään..  :tongue:

Kisapäivä sujui mallikkaasti ilman ongelmia ja järjestelyt oli mallikkaat. Kiitokset kanttiinille maittavasta lounaasta
Ja muista päivän tarpeista. Onnea voittajille ja menestyneille. Bunkkerin olosuhteet ei parhaat mahdolliset ole, mutta toivottavasti saatte hallihankkeen liikkeelle ja sitäkautta suunnan kohti huikeita puitteita. Kiitos!

Loppuun vielä hiukan bunkkerin kisoihin suoraan liittymätöntä asiaa kilpakumppaneille. Kirjoitan tähän siksi että uskon että se tavoittaa porukan parhaiten. Pidetään tulostopikki siistinä ja jatketaan mahdollista kehityskeskustelua vaikka muualla.

Meillä on nyt eväät ajaa kisoja kaikilla alustoilla luokan hengen mukaisesti rengassäännön avulla, se on nyt todettu. Nyt olisi tärkeää että ne kuljettajat jotka haluaa jatkossa ajella näitä mukavia koitoksia, osallistuvat hiukan sitoutuneemmin myös muihin kuin niihin lempi / lähikisoihin. Paras tapa viedä luokkaa eteenpäin on osallistua itse. Osallistumalla me saadaan viihdyttäviä ja näyttäviä kisoja niin kilpailijoille kuin yleisöllekkin. Jos kuskeja on mukana aina se puolitoista finaalia, tasoerot karkaavat suuriksi jo saman finaalin sisällä. Pienellä osallistujajoukolla voi käydä niin että kärjessä päivä on tylsä ja taas se ensimmäistä kisaansa ajava ei välttämättä nauti siellä A-finaalissa tullessaan ohitetuksi neljällä kierroksella. Nämä seikat johtaa taas sarjan lisää kuihtumiseen.

Seuraavaksi meillä on hyvä haaste saada itsemme liikkeelle ja osallistua koko arsenaalilla uudetkin kuskit mukana raahaten joensuun kisoihin tammikuussa. Siellä odottelee varmasti huikea baana Strömmin ja muiden puuhamiesten toimesta. Joensuussa ei kotikenttäedusta kärsi kukaan, nähdään siellä!

-Jussi Rinne-

 





126
Alustava aikataulu, haluaako pitkänmatkalaiset lopettaa aikasemin?

Täältä löytyy linkit pariin videoon winter jumpsin 4wd A-finaaleista mistä näkee profiilia, tosin profiilia tullaan vielä muokkaamaan torstai iltana.

Niemis

Ainakin Keski-Suomelle passaa ihan kumpi vaan aloitus.

127
Mä oon aina ihmetelly tätä sääntöjen tulkintamallia pikkuautopuolella. Akk:n alaisissa 1:1 kilpailuissa on erittäin selvää että sääntöjä tulkitaan aina niin että mikä ei ole erikseen sallittu kannattaa lähtökohtaisesti mieltää kielletyksi. Toisinpäin asian tulkitseminen jättää päättymättömän joukon "oivalluksia" väärinkäytettäväksi. Hauska esimerkki autolla kilpailussa ajamisen ja suurella virralla purkamisen yhdistämisestä.. Toinen on käsittääkseni kilpailussa tapahtuva selviö ja toinen ainoastaan keino kiertää kiellettyä pykälää.

128
Ainakin finaalien aikana oli paikalla muutama järjestelmäkamera...

Kuvia Ois niin Kiva nähdä...

Täytyypä koittaa kysellä kuvaajien perään jos löytyis otoksia.

129
Minä olen syyllinen kisan aloitusajankohtaan kun on päässyt ohjeistuksessa ehdotettu ysin aloitus livahtamaan ohi ja tein aikataulun tavanomaisen kisapäivän aloituksen mukaan. Aikataulua ei voinut muuttaa enää siinä kohtaa kun virhe tuli esille syystä että osa kilpailijoista ei välttämättä enää tietoa tavoita ja saapuvat väärään aikaan. Pakottavaa tarvetta korjausliikkeelle ei muutenkaan ollut koska kasin aloitus on hyvä ja ihan tavallinen käytöntö muissa luokissa. Kisat saatiin ajettua, kaikki heränneet paikalle saapuneet vaikuttivat ihan tyytyväisiltä, eikä kukaan satuttanut itseään aamuliikenteessä. Eikö muiden mielestä tämä aikataulusta purnaaminen ole yhtään erikoista? Alkaako seuraavaksi Oulun porukat vaatimaan etelän kisoissa aloitusta iltapäivälle kahdeksan tunnin yöunien toivossa? Muistaakseni seuraavienkin SC-kisojen aloitusaikataulussa oli jotakin totutusta poikkeavaa, mutta ei se mitään, sekin sopii kunhan lopetetaan tämä turhasta veivaaminen...

Pyydän virhettäni anteeksi ja yritän olla jatkossa tarkempi.

130
Toisaalta jos päivä alkaa aikaisemmin, niin myös alkuerät loppuvat aikaisemmin ja on kotona hyvissä ajoin ennen kisan päättymistä.

Hmm... Hyvä pointti, mutta tämä edellyttää, että on aamulla paikalla. Omalta osaltani kisat jäivät väliin tekniikkaongelmien takia, mutta tällä aikataulululla olisin kuitenkin jättänyt kisat väliin. En lähtisi aamulla kello neljältä ajamaan, siinä kohtaa minulla tulee raja vastaan. Aikataulu olisi hyvä tietää hieman ennakkoon myös tulevissa WJ-kisoissa, jos aikataulu on sama, jää sekin väliin. Jokaisella on toki vapaus valita, sekä järjestäjällä, että kilpailijalla.

Eiköhän WJ aloitella samaan aikaan, eli kriteereilläsi kannattanee ehdottomasti jäädä myös silloin kotiin.

Näinhän se lähtee osallistujamäärät kasvuun kuuntelemalla kuljettajia...

Eiköhän valtaosalle ole ihan ok aloitella päivä kahdeksalta niin kuin suurimmassa osassa kisoista on yleisesti tapana. Aiheesta on täysin turha jatkaa tässä nillittämistä.

131
Sitten voisin omalta osin vetää vähän kisaa kasaan. Syksyllä näytti sisäratojen suhteen huonolta vähän siellä sun täällä Suomenniemellä ja Jyväskylän päässä päätettiin kääntyä Äänekosken porukan puoleen kisojen järjestämisen suhteen. Päätös oli todellakin oikea ja näin saatiin talvisarja käyntiin ja Äänekosken porukalle ensimmäinen sarjaosakilpailu kerryttämään kokemusta. Haluan tässä nostaa esille Äkpa:n huikean innokkuuden työhön ja halun kehittää itseään ja samalla tätä koko lajia Suomessa. Heillä on kalenterissa vielä monta kisaa talven aikana ja nyt ensimmäisen koitoksen jälkeen he haluavat kuljettajilta kommenteja ja vinkkejä jatkoa varten. Nyt kannattaa ottaa asioita esille koska tiedän että niihin todella tartutaan ja aidosti halutaan että jokainen heidän vieraakseen saapuva viihtyy ja tuntee olonsa tervetulleeksi. HIENOA!!!

Itse kisavalmistelut meni mukavasti ja ainoastaan radan pito oli tavoiteltu aavistuksen paremmaksi, mutta siinä ei nyt aivan nappiin päästy. Profiilissa isoilla autoilla kisaamisen suhteen ensimmäisen mutkan jälkeinen shikaani osoittautui vähän ahtaaksi ja sitä varmasti mietitään jatkossa. Itse lähdin kolme ensimmäistä finaalia liikkeelle joukon hänniltä vaikka kertaakaan en shikaanissa mitään päälleajomeininkiä osakseni saanutkaan vaan siinä vaan oli liian ahdasta. Muuten rata oli mielestäni ok ja turha paikallistuntemus pidettiin poissa helpolla profiililla ja näin kisaaminen oli mukavaa ja tasaista.

Itse kisa meni osaltani lopulta hyvin vaikka vauhti oli päivän alussa kateissa ja lähtöruutua olin ajatellut vähän korkeammaksi. Onnistumiset oikeassa kohdassa nosti sijoituksen toiseksi mikä oli parasta mitä nyt oli otettavissa Lampisen huikean hienon ajon takia. Koitetaan kaivaa vähän vauhtia sekä kuskista että autosta jos pääsis vielä tulevissa kisoissa haastamaan. Kiitos ihan jokaiselle kuskille tuupin finaalissa! Ajo oli todella tiukaa, siistiä ja mukavaa tässä jo tutuksi tulleessa porukassa. Onnittelut myös Monosen Jukalle ja Nepposen Mikolle hienoista sijoituksista.

Erityiskiitoksen ansaitsee kuuluttajamme Petri Ström ja myös laskennasta vastannut Jarno Siltanen. Tulokset oli aina luettavissa kun taululle käveli, eikä Peten kuuluttajan taidot varmaan jättäny ketään kylmäksi!

Kiitos myös monipuolisesta ja edullisesta kanttiinista Äkpan naisille!

Nyt on muutama viikko aikaa houkutella kaikki uinuvat kuskit mukaan kisoihin että saadaan vähän parempi osallistuminen ja samalla parempaa kisaa aikaiseksi. Nähdään Bunkkerissa!

-Jussi Rinne-




132
Toisaalta jos päivä alkaa aikaisemmin, niin myös alkuerät loppuvat aikaisemmin ja on kotona hyvissä ajoin ennen kisan päättymistä.

Hmm... Hyvä pointti, mutta tämä edellyttää, että on aamulla paikalla. Omalta osaltani kisat jäivät väliin tekniikkaongelmien takia, mutta tällä aikataulululla olisin kuitenkin jättänyt kisat väliin. En lähtisi aamulla kello neljältä ajamaan, siinä kohtaa minulla tulee raja vastaan. Aikataulu olisi hyvä tietää hieman ennakkoon myös tulevissa WJ-kisoissa, jos aikataulu on sama, jää sekin väliin. Jokaisella on toki vapaus valita, sekä järjestäjällä, että kilpailijalla.

Eiköhän WJ aloitella samaan aikaan, eli kriteereilläsi kannattanee ehdottomasti jäädä myös silloin kotiin.

133
Äänekosken ja Jyväskylän porukat kiittää kaikkia kilpailijoita mukavasta talvisarjan avauksesta Keski-Suomessa.

Onnittelut voittajille ja kaikille menestyneille!

Tuloksia voi kaivella linkistä..

http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=en&hId%5B1%5D=evt&dId%5BE%5D=29962#


134
Miksi kisat pitää aloittaa jo 8.00? Luulisi olevan kaikkien mieleen nukkua tunti tai kaksi pidempään ja silti päivä loppuisi hyvissä ajoin.

Aikataulu on hyvä, eikä sitä ole tarvetta muuttaa.. Jos tekee enemmän mieli nukkua kun ajaa, voi aina passata ekan treenirundin.

135
Aikataulu lisätty ketjun alkupäähän..

136
mitenkäs huomenna perjantaina ovet aukeaa reenaajille ?
Toivottavasti hyvissä ajoin, tavoite olla siellä noin 14.00.

Ovet on auki aamusta lähtien.

137
Erälistat julkaistu ketjun alkupäähän. Kilpailun aikataulu julkaistaan viimeistään perjantain aamupäivän aikana.

Ovet aukeaa seitsemältä ja kilpailu alkaa ohjatuilla treeneillä klo 8.00.

Rata on aamulla ennen kilpailua vapaa harjoittelulle.
 

138
Vielä mahtuu mukaan, eli ilmoittautumista jatkettu keskiviikkoiltaan asti..

139
Lauantain kilpailuun on päätetty toivottaa tervetulleeksi myös M2-10 kuljettajat lisäluokan nimikkeellä.
Nyt on oiva tilaisuus lähteä tutustumaan tuupilla WJ-ratapaikkaan ja samalla kannattaa tietysti napata hyllystä mukaan se SC-autokin jos sellainen löytyy (ja jos ei löydy, niin vielä ehtii hankkimaan).

Ilmoittautuminen M2-10 kilpailuun saman linkin kautta kuin SC-luokkienkin Ilmot.

Sunnuntai-iltaan asti (klo.23.59) aikaa ilmoittautua!

140
Mistäs sitä streamia pääsee seuraamaan?

141
Äänekosken pienoisautoilijat toivottavat Sc kisaan osallistuvat kuskit tulevana sunnuntaina treenaamaan ilman ratamaksua! Kaffepannukin on varmasti kuumana.

Ilmottautumisaikaa on jäljellä pari päivää, eli sunnuntai-iltaan asti. Osallistuneet näkee seuraavasta linkistä.

http://tinyurl.com/j7ou245


142
Aloittelijan kyssäri, tarviiko nuo numerolätkät hankkia itse ja mistä näitä saa?

Ei tarvi. Ilmoittaudut kilpailuun ja saat kisapaikalla sitten numerotarran autoosi.

143
Sunnuntain iltaan asti aikaa ilmottautua! Laittakaa rohkeasti niitä ilmoja tulemaan, viimetinkaan jättämisestä ei jaeta tyylipisteitä. Tällähetkellä ilmottautumisia on tullu todella vähän..

144
Eipä näy numerolistoja sarjavastaavien taholta joten ilmoittautukaa rohkeasti numerolla nolla jos ei ole numero tiedossa.

145
Ilmoittautuminen talvikauden avaukseen auki, nyt kaikki sankoin joukoin kisaamaan loistaviin olosuhteisiin!

146
Video lisätty viestiketjun alkuun.

147
Kilpailupäivän aikataulu löytyy linkin takaa..

Päivä alkaa klo 8.00 ja päättyy palkintojen jakoon klo 17.30.

http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/29962/180217



148
Erälistat alla, aikataulu julkaistaan viimeistään perjantaina aamupäivällä.

Group1 (M2-10)

1. Jormanainen Niklas
2. Möttönen Vesa
3. Gabrielsson Jamiel
4. Toivonen Jari
5. Lampinen Mikko

Group2 (M2-10)

1. Siltanen Jarno
2. Silpola Touko
3. Rajaniemi Juho
4. Ylinen Mikko
5. Suokas Sami
6. Suontausta Heikki

Group3 (SC2-10)

1. Teittinen Ilka
2. Kaukovirta Aki
3. Lotila Jon
4. Mononen Jukka
5. Mononen Jari
6. Tetri Marko
7. Tikkinen Tomi
8. Nurmi Jani

Group4 (SC2-10)

1. Lampinen Mikko
2. Heikkilä Mikko
3. Toivonen Jari
4. Simonen Miro
5. Rinne Jussi
6. Pakkala Kimmo
7. Nepponen Mikko
8. Puttonen Aki

Group5 (SC4-10)

1. Ylinen Mikko
2. Suokas Sami
3. Turtiainen Antti
4. Sundberg Janne
5. Suontausta Heikki

Group6 (SC4-10)

1. Myllyntaus Martti
2. Maula Mikko
3. Maula Janne
4. Liljeqvist Tony

149
Pieni videoklippi radasta. Rata on vielä keskeneräinen ja testaamme erilaisia vaihtoehtoja. Radalla pääsee kuitenkin jo tässä vaiheessa ajamaan jatkuvasti, eikä suuria muutoksia enää tehdä.

https://www.youtube.com/watch?v=5jgySSqNjVM


150
Äänekosken Pienoisautoilijat Ry. toivottaa kaikki rc-autoilijat tervetulleiksi SC2-10 ja SC4-10 luokkien SC Winter Cup -sarjan 1. osakilpailuun 12.11.2016.2016 Äänekoskelle.

Rata
Äänekosken RC-areena
Osoite: Teollisuuskatu 3, Äänekoski.
Hallin seinässä lukee Powernet ja sisäänkäynti tapahtuu H-ovesta.
Pinta: Pinnoitettu lattia, koko n. 19x27m
Pituus: Riittävä
Leveys: Vähintään riittävä

Luokat
Lauantai 12.11.
* SC2-10
* SC4-10
* M2-10

Ajotapa
Eräharjoitus 2 x 5min
Alkuerät 2 x 7min. (Kolme parasta peräkkäistä kierrosta)
Finaalit 5 x 5min. ( Kolme parasta tulosta lasketaan )

Kilpailunjohto
Kilpailunjohtaja : Miro Simonen
Tuomari :
Tuomari :
Ajanottopäällikkö : Jarno Siltanen
Kuuluttaja : Petri Ström
Ratamestari : Risto Saarinen

Säännöt

SC Winter Cup sarjasäännöt.  http://rc10.fi/index.php?topic=97635.0

Renkaana toimii parhaiten puolikulunut MiniPin. Rata ei syö hurjasti rengasta. Kulutuksesta luovutetaan
lisää infoa kun on saatu hieman kokemusta.

Aikataulu
Perjantai 11.11.
* Vapaa harjoittelu 9.00-22:00
Ratamaksu 10€/kilpailija. Rata varattu kilpailijoiden käyttöön.

Lauantai 12.11.
* Kilpailu aloitetaan aamulla ja lopetataan kun on valmista. Aikataulu tarkennetaan hyvissä ajoin.

Vastuu
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan sääntöjä ja järjestäjän ohjeita. Järjestäjällä on oikeus peruuttaa, siirtää tai muuttaa kilpailuaikataulua olosuhteiden niin vaatiessa. Kilpailija on velvollinen antamaan kilpailukalustonsa sääntöjenmukaisuuden selvittämiseksi tai vastalauseen esittämisen johdosta tarkistettavaksi.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset kilpailuun viimeistään keskiviikkona 8.11.2016 MyRCM:n kautta.

Ilmoittautuminen :  http://www.tinyurl.com/SCWinterCup1-ilmot

Ilmoittautuneet : http://tinyurl.com/j7ou245

Ilmoita vähintään: nimi, osoite, numero, luokat, puhelinnumero, seura ja henkilökohtaisen transponderin numero (ei pakollinen). Transponderin vuokra on 5 euroa.

Ilmoittautumismaksu on 20 euroa per luokka. Jälki-ilmoittautumismaksu 40 euroa. Ilmoittautumismaksu maksetaan kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Muut
* Kilpailupaikalla on kahvio, jossa on tarjolla suolaista, makeaa, kylmää, kuumaa juotavaa ja syötävää. Kilpailupäivänä tarjolla lämmin lounas kanttiinista.

*Rata-alueella on mukavat olosuhteet ja T-paitakelit. Varatkaa omat jatkojohdot mukaan. Pöytiä ja tuoleja löytyy jonkun verran kerhon toimesta, mutta kannattaa varata omat mukaan jos mahtuu.

*Samassa tilassa sijaitsevalla touringradalla kaikenlainen ajaminen ja kävely kisapäivänä on tarpeetonta ja samalla ehdottomasti kielletty.

*Lisäinfoa majoituksista yms. kilpailuun liittyvistä asioista lisäisllään tähän topikkiin aina kun aihetta ilmenee.

SC Winter Cup -sarjaa tukemassa:

EuroRC
 
http://fi.eurorc.com/


[/quote]

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 16