Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - apophis

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8
121
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.10.09 - klo: 21.36 »
Motin jonka luulin ostaneeni kv piti olla 4600. Paketin mottia ei edes hobbycityn sivuilla ole olemassa. Tosiaan tuon 9.5T saman näköisen motin kv arvo on 2800. Mutta paketissa ollut motti oli tarran mukaan 8.5T :wink:

Mutta mysteeri on, että minne amppeerit menee, jos akku kestää saman aikaa, mikään ei lämpene ja auto ei kulje?!?

Vertailumotteina on ezrun 9T ja Castlen 4600kv motit.

122
Rikosepäily voisi syntyä vaikka siinä vaiheessa kun lipokoira osoittaa kiinnostusta pakettiin.

Korjattu.

ps. Nämä kaikki viestit voisi laittaa omaan tulliketjuun.

123
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 06.10.09 - klo: 21.42 »
Tilasinpa tuossa varamotiksi kiinasta tällaisen

http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8860&Product_Name=BMCS-8.5T_Brushless_R/C_Car_Motor_w/timing_adjust

mutta pakkauksesta löytyi

http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9825&Product_Name=Turnigy_Mach2_9.5T_Brushless_Car_Motor_w/timing_adj

Tarrassa tosin luki 8.5T.

Eilen ruuvasin motin paikalleen testiin ja tallissa pyöritellen se vaikutti jotenkin 'lusulta'. Kv arvo ei voi pitää paikkaansa?

Tänään kävin ajamassa 2 2S akullista montulla ja auto ei normaaliväleillä tuntunut liikuvan mihinkään. Vaihdoin 3 hammasta isomman pinionin, jonka jälkeen ajo oli siedettävää.

Motti ei tuntunut lämpenevän lainkaan, eikä myöskään nopari. Samoin akut tuntuivat kestävän ihan normaalin ajan?!

Mihin ihmeeseen ne tehot oikein menee? Ei ainakaan tunnu että ne 'maahan' menisivät, kun kulkuja ei ole? Voiko tuo olla noparista kiinni?

Että sellainen tapaus, oivallinen motti rauhalliseen ajoon :grin:

124
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 06.10.09 - klo: 13.04 »
Ei se varmaan siitä motin sensoriennakosta ota häiriötä. Kannattaa kokeilla noparin kaikki asetukset, jos se jollakin pyörähtää paremmin. Noparin punch ja ennakko vaikuttanee eniten?

Itseasiassa tässä kun sain Sotsin kisojen jälkeen auton pestyä (savea oli valehtelematta KILO), niin vaihdoin Slässiin 8.5T kiinamotin, jonka vasta hommasin.

Ja tilanne on Sidewinder noparin kanssa jotenkin vastaava. Motista ei tunnu irtoavan kierroksia juuri lainkaan! Toimii kyllä, mutta tuntuu että auto kulkee kuin mummo hangessa.

125
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 06.10.09 - klo: 12.51 »
Jos nopari on sensoriton, niin ei koneen ennakolla ole mitään merkitystä? Säätimen ennakko taas vaikuttaa, kun se mittaa indusoituvaa jännitettä niistä käämeistä ja ennakon mukaan puskee virtaa johonkin kolmesta käämistä.

EDIT: Vai onko sulla semmonen ezruni nopari, jossa on sensori?

126
Matkahuollossahan on helppo laittaa pakkauskulut ostajalle esim. rahtipussi tms. Toimii hyvin jos jotain isompaa ja kalliimpaa myy.

Itse pyrin saamaan lähetyskulut mahdollisimman pieniksi, niin tavarakin menee paremmin kaupaksi. Monesti kun rc tavarassa itse tavara ei paljoa maksa, niin postit alkaa olemaan suuri osa hintaa.

127
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä (tullivääntö)
« : 05.10.09 - klo: 17.35 »
Tässä mielenkiinoinen uutuuts turnigyltä:

http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10098

Johdotkin tulee akusta oikein :grin: Ja hinta on äly halapa!!

128
Vähän myöhässä, mutta kun auto oli **skana tähän asti :wink:

Matti Kantola
CORR tai T2-10
27.145 MHz
Traxxas Slash

129
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.09.09 - klo: 21.27 »
onko slashia helppo virittää esim pelkästään akuilla vai...?mitkä on hyvät ja huonot puolet?

XL-5 nopari kestää ainakin sen 8,4V akun, jolla tulee lisää kulkuja. Huonoja puolia ei ole, jos ei lasketa nimh akkuja sinänsä huonoiksi :wink:

7.4V lipollakin voi ajaa, jos laittaa erillisen lipovahdin akkuun kiinni, joka hälyttää kun lipon katkaisuraja alitetaan.

130
Hobbycity se pelaa mukavasti. Viime perjantaina myöhään tilaus sisään ja tänään tullista haku. Menee nuo EMS:t väkisin tulliin...

Tilasin mm. testiin yhden 8.5T kiinamotin ja pakkauksesta löytyi motti missä oli aivan erit tarrat päällä kuin mitä hobbycityn sivuilla kuvissa :grin:

131
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.09 - klo: 14.27 »
Auto on pakasta vedettynä ajokuntoinen, joten mitään ei välttämättä tarvi tehdä. Mutta jos muuttaa esim. sitä liipasinasetusta, niin silloin pitää ohjelmoida uudelleen. Tai jos vaihtaa noparin training jne. moodia.

Kato tuolta Traxxasin sivulta tuo video, miten nopari ohjelmoidaan:

http://www.traxxas.com/products/video/support/070911_programESC.htm

132
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.09.09 - klo: 10.56 »
Hyvän auton olet hommannut :wink: Laitat sitten harjattomat sähköt kun vakiomotti hajoaa.

70/30 ja 50/50 säätää liipasimen liikerataa. Itse tykkään pitää 70/30 asennossa, koska silloin kaasulle on enemmän liikerataa -> tarkempi. Nopari pitää kalibroida uudelleen, jos tuon muuttaa.

Slipperi on vakiona kiristetty tappiin -> ei luista lainkaan. Kannattaa aukaista 1/4 - 1/2 kierrosta, niin kestää spurri paremmin.

Käytä heti se spurrikoppa irti ja peitä se iso reikä teipillä, joka on oikean puolimmaisen vetoakselin kohdalla! Ehdoton homma, muuten on hiekkaa kopan sisällä heti.

Vakiovälitykset 18/86 on melko hyvät, vaikka laittaisit siihen harjattoman systeemin. Silloin voi jopa lyhentää vaihtamalla 16 tai 17 pinioniin. Jos ajo on asfaltilla eikä raskasta niin voi pidentää jos haluaa huippuja. Mukana tuleva 23 vara pinion antaa kyllä melko pitkät välit.

Noparin nappulaa painamalla tehdään kalibrointi tai training mode asetus. Eri aikoja kun pitää pohjassa, niin tapahtuu eri asioita. Kannattaa vaikka sanakirjan kanssa tavata se quick setup quide :smiley:

133
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.09.09 - klo: 00.27 »
Tuli juuri vaarallisen tuntuinen neronleimaus.. voiko kaksi 2S1P 2200mAh lipoakkua ladata yhtäaikaa jos tunkkaa 4->2x2 JXT piuhan, kytkee nuo akut sarjaan ja ajaa laturia 4S moodissa kylmästi? :evil:

Kyllä voi, sama asia kuin normaali 4S akku. Kennojen on tosin syytä olla tasan saman kapasiteettiset ts. samanlaiset 2S akut. Valmiita piuhojakin tuohon löytyy.

135
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.09.09 - klo: 22.39 »
pölyn kaltaista hiekkaa, joka tulee moottorin puolelta.

Tuon ongelman voi vielä ratkaista kun laittaa esim. sinitarralla ne laatikon ja moottorin väliset 'raot' umpeen. Mulla on vakio spurrisuoja, jossa teipinpalalla se oravareikä tukittuna, eikä mene juuri mitään sisään.

Laakkasen alulaatikko + RPM gear cover on lopullinen ratkaisu niin pöly kuin lämpöongelmiin  :wink:

Vakiolaatikkoonhan menee hiekkaa sinne rattaidenkin sekaan, kun se ärvöttää joka saumasta. Kannattaa käyttää auki, putsata ja teipillä peittää kaikki saumat.

136
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.09.09 - klo: 10.30 »
Onko sulla lämpöongelmia ez-runin kanssa? Mulla ainakin lämpenee nopeasti jo 2S lipolla. Ehkä 3000mAh akun voi ajaa 'rauhassa' sitten on pakko jäähdytellä. Välit on 17/90. Mottihan on sisältä pienempi kuin esim. Castlen motti, koska siinä on ne jäähytysrimat, jotka vie motin sisätilaa.

Sand Pawit ja 'rankka ympäristö' varmaan osaltaan lämmittää.

Muuten kyllä pelaa hienosti se motti ja on sopivan nopea!

137
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 19.09.09 - klo: 18.50 »
Tulleehan sitä Slashiin pikkuvikaa kun aikansa paukuttaa :wink:

Servon rattaat sileni, kun ajoin kiveen. Pitäs siihen saada korjaussetti, ne kun se ei maksa mitään ja servo on muuten ok.

Differentiaalin lähdön laakeri oli työntänyt kuulat laatikkoon. Tietämättä varmaan kymmenkunta akullista ajoin ilman koko laakeria! Aukaisin ja totesin että mitään muuta vahinkoa ei ollut tullut, vaikka kuulat pöyriny siellä.

Avasin myös diffin ja se oli kuin uusi. Rasvaa tosin vähänlaisesti, ruuttasin sen tavallista vaseliinia täyteen. Jäykkeni kummasti.

Laatikossa on kolme laakeria, jotka kuluu: diffien lähtöjen laakerit ja spurriakselin spurrin puoleinen laakeri. Muissa ei mitään kulumisen merkkejä.

138
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 10.09.09 - klo: 22.20 »
Ei kait niillä tasausliittimen johtojen väreillä sinänsä ole merkitystä? Riippuu valmistajasta. Flightmax ja EC-power lipoissa värit on mitä sattuu. Kunhan järjestys vain liittimellä on jännitteiden puolesta ok!

139
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.09.09 - klo: 22.15 »
1/16 slässissä taitaa akku ja laturikin tulla. Siitä enemmän 1/16 slash ja revo topiikissa.

Latausaika riippuu laturista, nyrkkisääntönä reilu tunti, jos 1C latausvirralla mennään.

Ajoaika riippuu akun kapasiteetista ja nopari/moottori/välitys/renkaat/ajoalusta/liipasinsormi kombinaatioista :wink:

4000-5000mAh akuilla pärjää erittäin hyvin, saa moottoriakin jäähytellä välissä.

140
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.09.09 - klo: 13.17 »
Ihan niinkuin olisin tuossa ylempänä kysellyt ja linkittänyt juurikin noista revon kumeista? Muistanko väärin?

141
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.09.09 - klo: 00.39 »
Laittakaapa linkkiä haitarikumiin! Googlella yritin haeskella, mutta en keksinyt sopivaa hakusanaa ilmeisesti. Silmät on auki myös romukaupoissa, mutta eipä ole vielä löytynyt.


142
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.09.09 - klo: 23.56 »
Mulla on nuo MIPit ja kymmenen akun jälkeen yläkupeissa kulumaa aika paljon! Vakiovetarit kestää sen puolesta paljon paremmin, mutta jumivat kun menee pölyä liikkuvien osien väliin.

Lisäksi MIP yläkuppien kiinnitys ja sovitus on aika onneton.

Tulisi paljon halvemmaksi suojata vakiovetarit niin että ei mene pskaa sisään.

143
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.09.09 - klo: 23.25 »
HOX! Jumittavat vakiovetarit ongelmana? Ratkaisu:

http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo25/resources/5451INST_Driveshaft-web.pdf

Käviskö nuo revon vetarit Slashiin suoraan tai esim. hieman lyhentämällä? Tai sitten pelkästään tuo kumihaitari Slässin vetareihin?


144
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.09.09 - klo: 15.31 »
Aina on riski olemassa, jos lipoja pelastaa liian alhaisesta jännitteestä. Seuraavalla latauksella voi pulistua tai pahimmillaan mosahtaa. Pysyvää damagea tulee väistämättä jos kennot on liian alhaisessa jännitteessä ja käyttöä jatketaan. Välttämättä tuota ei huomaa jos vaurio ei ole suuri tai alijännite kestänyt vain lyhyen aikaa.

Varovainen kannattaa olla ja pitää 'pelastettuja' akkuja silmällä!

http://manuals.hobbico.com/mmr/lipo-manual.pdf

Esim. tuolla mainittuna 2.5V yhtenä rajana

145
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.09.09 - klo: 22.36 »
Mikä jäi kennoon jännitteeksi? Jos on alle 2.5V niin aika turha yrittää pelastella. Lipo kemia tuhoaa itsensä about tuossa jännitteessä ja pelastaminen ei ole teoriassakaan mahdollista.

146
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.09.09 - klo: 22.46 »
Oliskohan siihen alakuppiin olemassa jotain kumista suojaa? Sitten sen voisi rauhassa laittaa vaseliinia täyteen. Nyt jos sen rasvaa, niin se on hiekkaa täynnä heti.

Ajattelin kattoa mitä se sanoo ilman rasvausta useamman akullisen jälkeen.

147
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.09.09 - klo: 20.18 »
Hommasin liquidista MIP CVD vetarit ja tänään asentelin ne paikalleen. Ensituntumalta verrattuina vakio muovisiin ne on *raskaat*, terästä kun ovat. Pyörivä massa siis hieman lisääntyy.

Ajossa kuuluu semmoinen hauska metallinen lisä-ääni. Takajousitus toimii paljon paremmin noiden kanssa, kun joustossa ne ei jumita lainkaan. Vakiovetarit menee hiekasta ihan juntturaan (ainakin mulla!) ja perä 'jäykistyy'.

Ehdottomasti tähän mennessä paras päivitys tähän vehkeeseen! Toivottavasti kupit kestää. Rasvaa en laittanut noihin lainkaan, vaikka sitä asennusohjeessa alakuppiin käskettiin laittaa. Veikkaan että rasva+hiekka tahna on haitallisempaa kuin pelkkä kuiva hiekka.

EDIT: Kymmenkunta lipoa takana ja jo vain on yläkupissa kulumaa näkyvissä!! Eli sama homma kuin HPI Firestormissa, kuppiin tulee kolo, johon vetari voi jumittua sitten kuin kolo on riittävän iso. Laitoin MIPille palautetta että vähän kovempaa laatua sais yläkupit olla...

Muuten kyllä erinomaiset vetarit :wink:





148
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 30.08.09 - klo: 23.08 »
Lataa 1S moodissa kenno kerrallaan, jos ei muu auta?

149
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 30.08.09 - klo: 10.57 »
Ennemmin väljistyy ne ohjaus bellcrankin muoviset puslat, jotka on vaihdettavat. Niistä tulee hiljalleen klappia, mutta tosiaan saa melko lailla olla välystä että alkas ohjaimessa tuntumaan :wink: Nuo tukivarsien reijät varmaan viimesenä menee väljäksi.

150
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 29.08.09 - klo: 22.11 »
Tuo HBX muovi näyttää aivan lelutavaralta!

Ei ole täälläkään Slashin muoviosissa mitään ongelmia vaikka lipoakullisia takana pilvin pimein.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8