Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 69
121
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 16.10.14 - klo: 16.34 »
...
FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ....

Milloin kaavailu muuttuu päätökseksi? Meidän pitää ihan lähipäivinä saada viikonlopun formaatti tietoon, koska vasta sen jälkeen pystymme tekemään kilpailukutsun.

Onko tiedossa kuka toimii FTT I tuomariston puheenjohtajana?

122
Eli siis 10 on se keskiasento, ei 0 kuten kirjoitin. Ainakaan testimoottorissa joka on tässä pöydällä ei ole ongelma lukea asteikkoa.

Pointti ei ole pelkän asteikon näkyminen kannun reunassa tai luettavuus vaan se kuinka kilpailijoiden oikeusturvan kannalta luotettavasti katsastus pystyy tarkkailemaan sitä, että säädettävässä päädyssä oleva nuoli on kaikilla juuri sääntöjen mukaisessa kohdassa suhteessa asteikkoon.

Toivon, että kuvassa näkyvästä asetelmasta syntynyt huoli on turha. Taustalla on se, minkä kaikki stanua hiilikoneaikana ajaneet tietävät, että hyvinkin pieni lisäennakko on etu tiukassa kisassa. Tästä syystä kiinteän päädyn koneessakin käytettiin hyödyksi ruuvireikien väljyys ja käännettiin päätyä ennakon puolelle se mitä se liikkui. Katsotaan miltä näyttää, kun saadaan moottori käteen.

123
Onko prostockin moottorin ennakkoa todellakin mahdollista säätää. Kuvan moottorissa asteikko näyttää tarkkaa lukemista ajatellen olevan aika kaukana osoittimesta.
Lukutarkkuus on katsastamisen vinkkelistä tärkeää eikä katsastuskohteeseen saisi liittyä tulkinnanvaraisuutta. Onko katsastukseen tulossa jotain lukutarkkuutta parantavaa mittatyökalua tms.?

124
Lainaus
MM finaaleissa nostajien pitää olla ulkopuolisia, kuskit eivät kelpaa. Näin ne IFMARin säännöissä on määrätty.

Tottakai tuon säännön tiedän mutta kaipa sinne kuitenki halutaan nostajia jotka edes osaa sen homman.
Pönttöjähän ne olivat.
Jerzi

Tästähän syntyy Jerzin toimesta määritelmä sellaiselle henkilölle, jokoa on RC harrastuksen ulkopuolinen:
Pönttöjähän ne olivat.

 :evil:

125
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 28.09.14 - klo: 13.04 »
Koska kisapäivät, kisapaikat  ja päätös siitä mitkä luokat ajetaan minäkin päivänä selviää kansalaisille?

FTT 1/2015 osalta ennakkotietona, että
- alkavan kauden 1. osakilpailu ajetaan kahden kuukauden kuluttua 28.-30.11.2014
- järjestäjä on PKSRCA ja paikkana Tikkurilan RC-keskus
- tapahtuma on TSM-10 luokan osalta samalla PM-kilpailu
- kilpailu ajetaan Tiksin touring-radalla tällä hetkellä käytössä olevilla matoilla
Muita asioita ei kannata vielä alkaa kysylemään, vaan niihin palataan myöhemmin kisakutsun myötä.

Laittakaa siis FTT 1/2015 kalenteriinne.

Aikaa kisaan on 2 kk eli hyvin ehtii saada uudenkin kaluston kisaiskuun. Treenaamaan kisamatoille pääsee melkein joka päivä. Treeniajoista tarkemmin tiksin omissa keskusteluissa ja www.pksrca.fi .

126
Thanks guys.

Koska rc-puuhailu ja erilainen kokeileminen on hauskaa, taidan tilata pari noita tehovastuksia ja pultata ne kiinni jostain lainattavaan siiliin. Katsotaan saadaanko akku sillä lailla tyhjäksi.

127
Kokeile Jarkko tollasella vastuksella: 0.21 ohmia 84wattia.
Tosin en ole varma löytyykö tollaista kaupasta.

Kiitti Aleksi. Tämäntyyppistä tietoa juuri kaivattiin.

128
Kun oma osaaminen on muilla alueilla, niin pitää täältä etsiä asiantuntijaa.

Jos 5500 mah puretaan 1S lipo-akusta 8 min aikana, niin mikä on KESKIMÄÄRÄINEN purkuvirta? Kuinka se nyt lasketaankaan kun luvut ovat
-5500mah
-8 minuuttia
-ajatellaan lipon jännitteeksi vaikka keskim. 3,6V

Hetkelliset virrathan voivat olla hyvinkin suuria, kun viriin ei suositella 90A säädintä vaan 120A säädin.

Ja ensimmäisessä viestissä kuvattu tarve toisin ilmaistuna on saada selville minkälainen vastus (elektroniikkakomponentti) tarvitaan aikaansaamaan akun purkaminen suunnilleen samassa ajassa kuin ajamalla sillä erä.
Suojaavaa elektroniikkaa tai säätöjä ei tarvita.

Ajaisikohan auton 55W polttimo asian? tai kaksi rinnan? Minkälainen virta lähtee 1S akusta jos siihen kytketään 55W polttimo? Menikö se niin että W=VA, jolloin 55=3,6xA ja A = 55/3,6 eli 15,3. Se olisi jo huomattavasti enemmän kuin mihin yksikään laturilaite pystyy purkutoiminnollaan.

129
Miksi et pura niitä akkuja akkulaturilla??
Eikö kaikissa lipolatureissa ole myöskin purkuohjelma?

Omalta pitiltä löytyy 4 eri laturia joissa kaikissa on purkuohjelma, MUTTA yksikään ei pura akkua isommalla virralla kuin 3A. Se on liian hidasta eikä herätä akkua samalla tavalla kuin ajaminen.

On nykyajan latureille hyvin tyypillistä, että lataus hoituu noin 5-8 kertaa nopeammin kuin saman energian purkaminen akusta. Purettaessa akkua laturilla syntyy lämpöä sitä enemmän, mitä suuremmalla virralla puretaan eikä latureita haluta tehdä käsittelemään sellaista lämpöä.

NiMh aikaan oli tarjolla erillisiä purkulaitteita, joilla pystyi purkamaan kennoja isolla virralla. Olen koittanut viritellä 30A purkulaitteesta lipolle sopivaa, mutta vastukset on siinä suunniteltu 1,2 V jännitteille.
Omat tiedot ja taidot eivät riitä nyt kertomaan minkälainen vastus sopii aloitusviestissä kuvaamaani tarpeeseen.

130
Tarkoituksena on herätellä pitkään käyttämättömänä varastolatauksessa olleita 1S lipo-akkuja. Runsaan puolen vuoden varastoinnin jälkeen ne eivät ensimmäisillä latauksilla yleensä oikein ole kunnolla hereillä. Muutaman käyttökerran jälkeen alkavat toimia paremmin.
Kun en jaksaisi ajamalla niitä herätellä, niin rupesin etsimään jotain purkavaa laitetta, joka sopisi 1S lipolle. Käytännössä noin 3,7-3,9V jännitteessä olevaa akkua purettaisiin 3V tasolle, jolloin siitä purkautuu akusta riippuen 1000-2500 mAh.

Minkälainen tai millä arvoilla oleva vastus tarvitaan antamaan noin 3-4V jännitteiselle 1S lipo-akulle noin 20 ampeerin purku?

Huolta ei ole purkautumisesta liian "alas" tai akun pääsemisestä kuumenemaan, koska purku tapahtuu tarkan valvonnan alaisena.

131
Moi,

 Itse tykkään vielä ajatella asian niin, että kun ostan suomalaisesta liikkeestä, maksan myös siitä tuesta, mitä kaupasta/kauppiaalta/tiimikuskeilta/lähipiiriltä/kauppiaan serkulta saan. Toki saman tuen voi saada Virosta tai ameriikasta, tai mistä vaan, mutta jotenkin itselle on aina ollut helpompi tukeutua suomalaisen kauppiaan tukeen.

 Voin kuvitella, että moni kauppias Suomessa alkaa jo hieman turhautua tilanteeseen, jossa asiakas ostaa tavaransa ulkomailta ja on heti perään kyselemässä teknisen tuen ja avun perään, kun radalla törmää - etenkin jos ko. kauppias edustaa vielä samaa merkkiä Suomessa. Toisaalta, ei se kauppias voi tukea lopettaakaan, sillä muuten loppuu ne viimeisetkin asiakkaat. Vähän "kiusallinen" tilanne ehkä.

Samppa

+1
Jos me emme asioi kotimaisissa kaupoissa, niin kohta ne häviävät. Se on lajille huonoin ja kaikille harrastajille pitemmän päälle varsin huono vaihtoehto.

132
Toimitan Lahden LTCC kilpailun katsastukseen proto tyypin Viljamin kuvailemasta laitteesta joka mittaa kahden taajuuden suhdetta(renkaankierrosluku/moottorin kierroslukuun). Laittetelen infoa kun saan softan ja raudan kasaan. Testailen tässä saako kannun päältä tarpeeksi tarkan kierrosluvun vai pitääkö kierrosluku ottaa sensorilta.

Wow, mielenkiintoista kuulla testin tuloksia.

133

@jarkko: toimikoon tämä samalla ilmona toimitsijaksi katsastukseen 29.11. Tikkurilan FTT -kilpailuun.

-Erno

Kiitos, erinomaista!!!  :smiley: :smiley: :smiley:

134
Tässä luonnos katsastuskortiksi (nauruversio).

Kunhan sisältö saadaan kohdilleen, niin sitten joku osaaja sovittelee asiat 1/2 A-nelosen kokoiseen tilaan.
Sellainen lappu kulkee hyvin taskussa tms. ja mahtuu taitettuna esim. siiven alle kun auto jätetään katsastuksen pöydälle erän jälkeen.

Ja sehän toimii esim. niin, että
>ilmoittautumisen yhteydessä osallistuja saa kortin, johon täytetään omat ja kaluston tiedot
>kortti kulkee siitä eteenpäin auton mukana aina kun auto tulee katsastukseen
>katsastus merkitsee korttiin katsastamiseen liittyvät merkinnät
>kadonnut kortti = parhaan tuloksen menetys

Ainakin tietoihin pitää lisätä renkaiden ostaminen, varmaan muutakin nousee esiin.

135
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 18.09.14 - klo: 10.00 »
En viitsinyt laittaa tätä FTT keskusteluun, kun tuoreet juuret sääntöihin liittyvälle keskustelulle ainakin osittain lienevät tässä topiikissa.

Näyttää siltä, että sääntökeskustelussa "vastakkain" on kaksi erilaista periaatetta tai "filosofiaa"
> TOISAALTA kaiken mahdollisen nykyisen ja lähiaikoina tulossa olevan säätäminen säännöissä etukäteen jolloin fokus on "sääntöjen mukaisuudessa" ja niiden valvonnassa. Tämä on jo johtanut siihen, että toimiakseen oikein kilpailijan pitää lukea ja sisäistää noin 40 sivua tiheään kirjoitettua sääntöohjetta sekä vielä kahlata läpi muutamat EFRA jne. listat joihin em. ohjeissa on linkit. Ilmoittautuessaan kisaan kilpailija nykyisin samalla sitoutuu tuntemaan nuo edellä mainitut säännöt, siis ne noin 40 sivua tekstiä.

> TOISAALTA esillä on muutaman lyhyen minimisäännön tyyppinen sääntöjen laadintatapa, missä määritellään vain muutama keskeinen asia ja muu jätetään vapaaksi. Tästä kertyy luettavaa ja sisäistettävää ehkä 1 sivullinen tekstiä.

Vaikka kansallisella virallisella SM-sarjalla on luonnollisesti oltava asialliset säännöt, niin voidaan kysyä olisiko aika kypsä sääntöjen laatimistavan ja "filosofian" arviointiin?
Yksi lisäsyy sääntöremonttiin tähän voisi olla se, että nykyisin radio-ohjattavalla pienoisautolla FTT-sarjaa ajavaa koskee koko joukko sääntöjä jotka kumpuavat AKK:sta ja 1/1 isojen autojen maailmasta. Samoin moni kilpailunjärjestäjää koskeva ohje ja vaatimus. Samassa dokumentissa on mukana myös slotti-autojen säännöt.

Kyllä kokenut kuski (ja kisajärjestäjä) pärjää tuon kaiken keskellä, mutta kieltämättä sääliksi käy tuoretta kuskia, jolle ekoihin kisoihin tullessaan annetaan ohje ensin lukea ja sisäistää säännöstöt ja soveltaa omaan autoonsa ja kisakäyttäytymiseensä. Kaikki tämä siinä vaiheessa kun muutenkin jännittää ja pitäisi saada oma auto ja ajaminen kisakuosiin.

Nimim.
"Yksinkertainen ei ole pelkästään kaunista, vaan usein myös hyvin toimivaa"

136
Peitsamon jo esiin nostama katsastuskortti hoitaa ison osan auton ym. tunnistamiseen liittyvistä asioista. Kuski kirjoittaa siihen millä ajaa ja pistää puumerkkinsä vakuudeksi asiasta.

Esim. DHI-cup tyyppinen katsastuskortti on muutenkin hyvä käytänto otettavaksi meille.

137
Se, että joku on tehnyt autoonsa sellaisen muutoksen, joka voisi FTT-kisaan tultaessa aikaansaada kaluston sääntöjenvastaisuuden, EI ole syy olla luottamatta FTT-kilpailuun tuleviin kuskeihin.
Minusta luottamus on lähtökohta ja sääntöjä vain just sen verran kuin on minimissään tarpeen, ei mitään "varmuuden vuoksi" -tyyppisiä sääntöjä.

Myös sillä ensikertalaisella (tai huoltajalla) on vastuu oman kaluston säännönmukaisuudesta, jos on ilmoittautunut FTT-kilpailuun. FTT-kisaan on syytä tulla eri lähestymistavalla kuin kerhokisaan, joissa pääpaino on opettelemisessa. SM-kilpailun oheisluokka ei ole perusasioiden opettelupaikka.

138
Tämä muistuttaa hieman taannoista keskustelua siitä kuinka hankalaa jne tulee olemaan katsastaa sitä, että kaikki stockissa ajavat laillisella noparilla. Oli pelkoja siitä kuinka ryhdytään keksimään erilaisia huikauskeinoja ja tilataan tehtaalta ties mitä räätälöityjä ohjelmistoja.
Eipä se käytännössä tainnut sittenkään olla niin hankalaa enkä muista kuulleeni, että "rikollisia" olisi saatu kiinni laittomuuksista. Jonkun kohdalla ehkä katsastus tai kisakaverit joutuivat neuvomaan, mutta saatiin hyvä sääntö kuitenkin ajettua sisään ja toimimaan ilman että kenenkään oikeusturvaa loukattiin.

Itse kannatan kuskien vastuuttamista ja luottamisen kautta etenemistä.
Alussa joudutaan porukkaa varmaan hieman valistamaan ja patistamaan tutustumaan oman autonsa välitykseen. Ei varmaan muutenkaan ole huono juttu ihmisten ymmärtää hieman auton välityksistä.
Näillä näkymin toimin uusilla säännöillä ajettavat ensimmäisen FTT-kilpailun kilpailunjohtajana ja olen valmis vaikka ilmoittautumisen yhteydessä pyytämään lisätietona jokaiselta stokkikuskilta
-automerkin ja mallin
-tiedon pinjonin sekä isorattaan koosta
-tieto siitä onko käytössä vakio sisäinen välitys (paketissa tulleet osat) vai onko sitä muutettu.

Ilmoittautumisen yhteydessä vielä asian esille nostaminen ja muistuttaminen rajasta tyyliin "onhan sulla välitys lyhyempi kuin sääntöjen raja-arvo x,x".

Aika epeli on se, joka uskaltaa naama suorana sanoa auton olevan laillinen, jos tietää toisin.

Katsastussuunnitelmaan voidaan lisäksi ottaa nopeimpien autojen välitysten pistemäiset tarkastukset ja kertoa ohjaajakokouksessa tämä + rangaistus säännön rikkomisesta.

139
Jos maksimivälitystä ei tule niin voisi veikata, että melko pian uuden tyypin laitteiden käyttöönoton jälkeen ensimmäisten ylivälitystä seuranneiden hajoamisten seurauksena alkaa keskustelu moottorien kestävyydestä.

Minun suositus on "stock + spec" ainakin stanuun eli sääntöihin välitykselle maksimi. Porossa voisi jättää pelin avoimemmaksi.

140
Villi kysymys.
Mikähän välitys tulee olemaan sellainen perus vakioluokkaan jos 21.5 on se koneen numerot. Ja tullaanko saamaan sellaiset kiinni joka autoon. Tiedä sitten.
Jerzi

Lrp:n X20 21.5T manuaali suosittaa 1/10 turistiin 2S akulle välitystä 3,5.

141
Ainakin juurikin tuossa sxx v2 meni ainakin sen noparin sisäinen boosteri rikki siis se mikä nosta jännitteen vastarille sopivaksi, joten eipä tuokaan olisi mikään mahdottomuus.

Boosterin rikkoutuminen selittäisi esim. ohjauksen toimimattomuuden, mutta hajonneen boosterin ei kait pitäisi jättää myös noparia kuolleeksi, ei valoja noparissa, ei kaasussa eloa.  Paitsi kun laittaa 2S akun jolloin kaikki toimii.

Piti siis tilata F1 auto, jossa voi käyttää 2S akkua, ou jee. Taas saadaan SXX hommiin.

142
Kokeneemmille elektroniikkaosaajille kysymys LRP SXX Version 2 nopariin liittyen.

Tämä SXX on tähän asti ollut meillä vain 1S autoissa käytössä (C-12 ja WGT).

Ohjeen mukaan se on 1S ja 2S akuille yhteensopiva. Hiljattain piti tsekata muutaman servon toimintaa ja pistin nopariin normaalin ehjän 2S akun kiinni, jolloin samantien poksahti noparin suunnassa. Savua eikä muita merkkejä ei näkynyt.

Virta päälle katkaisijasta ja kaikki toimii normaalisti. SITTEN vaihdoin takaisin 1S akkuun ja koko nopari vaikuttaa ihan kuolleelta, ei mitään elämää missään koko autossa.
Voiko noparista hajota 1S toiminta mutta 2S käy ja kukkuu normaalisti? Ja miksi se hajoaisi, kun laittaa kiinni speksiin kuuluvan 2S akun?

143
Kilpailijoiden kanava / 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 09.09.14 - klo: 10.58 »
ETS sarja vaikuttaa olevan RC-maailmassa vastavirtaan kehittyvä ilmiö. Siellä on kasvua.

ETS sarjan 8. kauden ensimmäisen osakilpailun (joulukuun alussa Tsekissä) ilmoittautuminen alkoi eilen klo 21.00 ja klo 22.00 mennessä oli tullut jo 200 ilmoittautumista.
Nyt 292 nimeä listassa:
  -stock-luokassa 153
  -virituristissa 88
  -formula 1 luokassa 51

Pistää miettimään mikä aikaansaa ETS:ssä tuon kiinnostavuuden ja suunnattoman suosion. Millä keinoilla kiinnostavuus aikaansaadaan?

Säännöt ovat äärimmäisen yksinkertaiset:
  -auton mitat samat kuin FTT (leveys, korkeus, paino). EI MUITA autoa rajaavia sääntöjä.
  -kori oltava jokin kaupallisesti tarjolla oleva turistikori EI KORILISTOJA
  -akku 2S lipo, jossa oltava CE-hyväksyntä. Lataus pussissa ja max. jännite 8,44V. EI AKKULISTOJA
  -pitoaine on kaikilla sama. Pullon saa ilmoittautumisen yhteydessä ja sisältyy hintaan.
  -renkaat RIDE REX 30. Yksi sarja sisältyy osallistumismaksuun ja saa lisäksi ostaa ja käyttää max. yhden lisäsarjan missä vaiheessa kisaa haluaa
 
Stockissa samat ja lisäksi:
  -kaikilla sama 0-ennakko säädin (voi ostaa 60€ hintaan tai vuokrata 10€ per kisa)
  -kaikilla sama moottori (saadaan kisapaikalla lainaksi). Moottoriin ei saa tehdä mitään muutoksia.
  -välitys rajattu max. 5,0

Formulassa on yhtä yksinkertainen linja säännöissä.

ETS kisan ominaispiirteitä
  >säännöt ovat äärimmäisen simppelit, ei tarvitse paljoa aprikoida, että pääseekö mukaan
  >lisenssejä ei tarvita
  >stockissa ja Formulassa pelikenttä tehty hyvin tasaiseksi
  >iso rata ja tasokas kisapaikka

Mitä paikalla olleet ja kisoihin osallistuneet lisäisivät houkuttavuustekijöiden listaan?

Olisiko ETS:stä jotain oppia otettavaksi kotimaisiin kuvioihin?


144
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.09.14 - klo: 09.58 »
CRC:n kuvissa kaikissa autossa on kumirenkaat.

Sivuilta poimittu kommentti:  "In addition to ride height, the front and rear wheel width is very adjustable. The car has a great deal of flexibility in the front and rear widths, easily meeting the popular 190 mm width rule."

Mun logiikalla kannattaa valita sellainen merkki, jolla on hyvät näytöt F-1:ssä käytettävän alustatyypin osaamisesta. Ja sehän on mattis vaikkakin kumirenkailla.

Toinen vastaan tullut vahvaa mattisosaamista edustava F-1 autoa tarjoava merkki on Serpent. Yokomo myös. Niihin sopii milliset työkalu, kun CRC:hen tarvitaa tuumaset.

Kerro Juha mihin päädyt, voisin harkita omaan huvitteluun samaa.

edit: lisätty Yokomo

145
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 07.09.14 - klo: 22.35 »
CRC:n uusi WTF-1 on voittanut jenkeissä Snowbirdsin ja Las Vegasin IIC-kisat.

http://www.teamcrc.com/

Sen saanee tänne Futuren kautta noin 2 viikossa.

146
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 05.09.14 - klo: 11.06 »
Onko touring -rata jo käytössä ?

Voitaisiin ehkä tulla lauantaina ajamaan.

Touring-rata on kunnossa ja käytössä.

147
....Mitähän tyhmää taas kirjoitin kuin otetaan heti herne nenään minun kommentista joka oli vielä varmasti aika teoreettinen oikea vastaus vai oliko se sen takia että en ole seuran jäsen ja näin ollen en ole oikeutettu vastaamaan tähän kysymykseen/topikkiin.
Jerzi

Hei Jerzi, älä turhaan ota henkilökohtaisesti sellaista mikä ei ole henkilökohtaista ;-)

Tartuin viestiisi, kun se oli arvailua, niin kuin itsekin sanot:
                  "Oma veikkaus on että toiset kuskit ovat katsoneet että mini inferno on niin pieni että kolarin           
                   sattuessa se voi mennä rikki.  Tietysti omalla vastuulla aina mennään radalla.
                   Jerzi"

Halusin todeta, että jos noin toimittaisiin, kuten veikkasit, niin se olisi vastoin seuran tapaa toimia.

PKSRCAn linja on se, että kaikki harrastajat ovat tervetulleita ajamaan ns. oikealle radalle. Sääntäjen tuntemus sekä noudattaminen rata-alueella ovat luonnollisesti seuran kokeneempien kuskien vastuulla.

148
Oma veikkaus on että toiset kuskit ovat katsoneet että mini inferno on niin pieni että kolarin sattuessa se voi mennä rikki.
Tietysti omalla vastuulla aina mennään radalla.
Jerzi

On parempi, että seura vastaa ratojen käytön linjanvedoista ja säännöistä kuin, että paikalla olevat kuskit alkavat tehdä omia linjanvetojaan sopimisesta tai sopimattomuudesta ja kertovat omia näkemyksiään radalle pyrkiville - vaikka kuinka olisi hyvät aikomukset ja tavoitteet mielessä.

149
Enpä muista, että viimeisen 10v. aikana olisi Suomen joukkue sähkötouringin EM-kilpailuissa ollut noin pieni - vain 2 kuskia. Laatu korvaa tietty määrää, mutta jo muualta tuttu signaali tulee nyt täälläkin vastaan.
Jos kokonaismäärä jää alle 50 osallistujan niin alas on tultu voimakkaasti.

Viime viikolla polttistouringin vastaavissa kapinoissa Espanjassa oli sentään 92 kuskia ja 4 Suomesta. 

150
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 23.07.14 - klo: 23.45 »
Oisko mahdollista saada merkittävää kohennusta Tattarisuon radan sosiaalitiloihin ja radan pintaan/ veden poistoon ?
....
Terv. JV


Tattarisuon radan omistaa Helsingin kaupunki ja toimijana kaupungin puolesta on Nuorisoasiainkeskus (myöh. Nuke), joka on tehnyt PKSRCAn kanssa sopimuksen ratatoiminnan pyörittämisestä (eräin rajoituksin ja ehdoin).

Kaupungin päättäjät ovat jo useita vuosia yrittäneet saada aluetta (Malmin lentokenttä + Tattarisuon alue) asuinrakentamisen käyttöön. Kun lentokentän kohtalo ja aikataulu ratkeaa, niin samalla ratkeaa Nuken "alivuokralaisten" RC-radan ja mikroautoradan tilanne.

Olemme (PKSRCA) hyvässä yhteisymmärryksessä Nuken kanssa RC-radan ja alueen kehittämistarpeista, ja heiltä on tullut vuosittain erilaista materiaalitukea toimintaan.

Merkittävät kohennukset "sosiaalitiloihin" ja radan vesiongelman kokonaisratkaisu uusimalla asfaltti vaatisivat molemmat sellaisia rahallisia panostuksia, että nykyisen epävarmuuden tilanteessa kukaan ei ole sellaisiin valmis ja kykenevä.

Jos kaupunki tekisi päätöksen vaikkapa >10 vuoden jatkoajasta Malmin kentälle, niin isommista kehityspanostuksista ehkä olisi mahdollista aloittaa keskustelu.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 69