Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - l150040

Sivuja: 1 ... 47 48 49 [50] 51
1471
Sähköautot / Kiteetön ohjain+vastari
« : 21.01.03 - klo: 08.02 »
Novakilla on ainakin Sanwan M8 -ohjaimeen kyseinen moduli, jossa taajuus säädetään ruuvia vääntämällä samalla tavalla kuin vastarissakin. Katsokaan novakin sivut www.teamnovak.com ja uudet tuotteet.

Graupnerin ohjain on oikeasti JR:n valmistama, joten silläkin merkillä voi etsiä ohjainta.

1472
Sähköautot / asso vs traxxas
« : 19.01.03 - klo: 21.07 »
Asson kokoamiseen menee helposti kokonainen ilta, kun tietää mitä tekee, eli on koonnut aikaisemminkin autoja. Traxxas on muistaakseni ns. RTR-auto, eli se on käytännössä valmiiksi koottu. Tästä en ole kyllä aivan varma.

1473
Sähköautot / Asso tc3 vs. pureten alpha
« : 19.01.03 - klo: 21.00 »
Factory Team -rakennussarjan mukana ei tule koria. Paketissa on kuitenkin kaikki tarvittava mukana. Oletusarvoisesti mukana on ne kaikista halvimmat, mutta paketin saa toki millä osilla tahansa. Se vaikuttaa luonnollisestikin hintaan. RTR on käytännössä koottu Racer-versio, joten sen pohjalta voi suorittaa vertailun. Aloittelijalle kannattavampi ostos on ehkä tuo Racer tai RTR. Valinta riippuu tietenki kyvyistä ja haluista rakentaa auto.

1474
Sähköautot / keiln servo
« : 16.01.03 - klo: 08.32 »
Itselläni on kokemuksia kahdesta 5001-versiosta, jotka ovat muutaman vuoden vanhoja. Kummassakaan ei ole ollut mitään ongelmia. Toimii kuin junan vessa  :wink:  Eli hintaansa nähden ovat erinomaisia servoja. Vastaavilla ominaisuuksilla varustetusta muusta servosta saa maksaa huomattavasti enemmän.

Vertailuja tehdessä kannataa huomioida, että Keil:in servojen nopeusarvot on mitattu yleensä 45 asteella, kun muissa merkeissä tämä on yleensä 60 astella suoritettu.

1475
Sähköautot / Assot hyviä vai huonoja?
« : 06.01.03 - klo: 08.59 »
Asso on onnistunut tekemään valmiiksi kilpailukykyisen auton (kaikki mallit), eli kun auton kokoaa huolellisesti ohjeiden mukaisesti, voi lähteä käytännössä suoraan kilparadalle. Tietenkin paremmat kuskit löytää aina jotain viilattavaa. Monet muut automerkit vaativat kaikenmaailman trimmauksia ja säätämisiä, jotta sillä "uskaltaisi" lähteä radalle. Asson säätäminen on myöskin melko helppoa.

Varaosapalvelu pelaa myös erittäin hyvin. RC-Pisteestä on löytynyt melkein poikkeuksetta kaikki osat Assoihin mitä olen tarvinnut suoraan hyllystä.

1476
Sähköautot / Servoista ja moottoreista..
« : 03.01.03 - klo: 13.41 »
Periaatteessa kaikki RC-autoihin tarkoitetut moottorit ovat saman kokoisia. On luonnollisetikkin joitain poikkeuksia, kuten esim. Mini-Z:aan tarkoitetut moottorit. Jos auto on tuo Maruin (sanallisesti tunnistaminen on vaikeata), niin suosittelen edelleen sitä vakiomoottoria, koska autossa on todennäköisesti mekaaninen nopeudensäädin ja liukulaakerit. Lisäksi auto ei ole niitä kaikista kestävimpiä. Marsit vain lähimpään kunnolliseen RC-liikkeeseen ja esität asiasi, niin saat varmastikin oikeanlaisen moottorin. Jos lähellä ei ole sopivaa kauppaa, niin sitten kannattanee turvautua postitse tilaamiseen. Seuraavassa on muutama noin 30 Euron esimerkki.

www.rcpiste.pp.fi: GM Purple Bull 27t
www.power-racing.net: Yokomo Pro Stock 27 t

1477
Sähköautot / Servoista ja moottoreista..
« : 03.01.03 - klo: 12.45 »
Tuo sinun "servosi" taitaa kuitenkin olla Futaban perusvastaanotin. Koska et maininnut mitään auton merkistä, mallista jne, oletan sen olevan joku ihan tavallinen Kyosho, Tamiya tms. Moottoriksi kannattaa valita esim. joku laadukkaampi vakiokone.  Niitä löytyy melkein jokaisesta RC-liikkeestä. Kunnollisen virimoottorin käyttämisellä tällaisissa autoissa hajoittaa vain paikat huomattavan nopeasti, jos autoon ei ole vaihdettu laadukkaampia osia (mm. kuulalaakerit ja riittävä nopeudensäädin).

1478
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 02.01.03 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc-Poika"
Yleensähän siinä likulaakerit on vakiona jos siihen on kuulalaakerit viriosana..  :lol: Eihän ne mitään paikkaa kuluta, mutta kuulalaakerit lisää kulkevuutta, herkkyyttä ja ikää.


Liukulaakerit pyritään valmistamaan sellaisesta materiaalista, että ne luistaisivat mahdollisimman hyvin ja kuluttaisivat akselia mahdollisimman vähän. Toisaalta liukulaakeria ei voida valmistaa kovin pehmeästä materiaalista, jotta se kestäisi edes jotain. Tämän takia liukulaakeri kuluttaa jonkun verran akselia.

Eli jos oon ajanut autolla jo jonkun aikaa liukulaakereilla (ja varsinkin likaisilla sellaisilla), on akseli saattanut kulua jo sen verran, että kun vaihdetaan liukulaakerit kuulalaakereihin, on välys huomattavissa. Tällöin voi joutua vaihtamaan myös akselit liukulaakereiden lisäksi.

1479
Sähköautot / mekaaninen nopari, akkupatterit
« : 01.01.03 - klo: 19.38 »
Jos kaksi 700 mAh kenno on kytketty sarjaan, niin silloin niiden jännite on 2,4 V ja kapasiteetti 700 mAh. Toisaalta jos nämä kaksi kennoa on kytketty rinnan, niin silloin tuo kapasiteetti on 1400 mAh ja jännite 1,2 V. Samaa voidaan soveltaa useampiin kennoihin.

1480
Sähköautot / Laatu vehkeet
« : 31.12.02 - klo: 13.38 »
Enhän minä väittänytkään tutkimuksiani kovinkaan luotettaviksi. Ehkä minun vertailupohjani on hieman huono. Edellinen radioni oli jotain 10 vuotta vanha Futaban perusratti, jossa Bilteman akut kesti jotain 8 tunnin tienoilla. Nykyisellä JR R-1:llä olen päässyt parhaimmillani samoilla akuilla johonkin 6 tunnin tienoille.

Sitten päästäänkin siihen varsinaiseen kysymykseen. Onko radion akkujen kestettävä enemmän kuin tuo 6 tuntia? Minä en ainakaan pysty ajamaan yhden päivän aikana noita akkuja tyhjäksi, joten yön aikana ehtii lataamaan akut taas täyteen hitaammallakin laturilla.

1481
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 31.12.02 - klo: 10.01 »
Lainaus käyttäjältä: "MattiM"

No en taidakkaan ostaa tuota Integyn purkulaitetta sillä se tekisi turhankin ison aukon budjettiin. Sen sijaan ajattelin että jos väsäisin purkulaitteen joka purkaa kaikkia kennoja 2-3 amppeerilla jolloin jännite ei ehkä laskisi niin paljon kuin 4 amppeerin purussa ja ei tarvitsisi sitten odotella tasapurun kanssa niin kauan. Onko tämä järkevää?


Koita seuraavaksi rakentaa erillispurkulaite vaikka seuraavan sivun ohjeiden mukaisesti. Viisi LED:iä vain kennojen väliin ohjeen kytkennässä, niin sinulla on kunnon purkulaite.

http://users.chariot.net.au/~samstain/equaliser.html#equaliser

1482
Sähköautot / Hyvän akun kennot
« : 31.12.02 - klo: 08.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"

Olen rakentanut noita 5-LED purkulevyjä ihan tarpeeksi, olen myös rakentanut yhden jossa oli 6kpl LEDiä ja toista en jaksais ihan heti tehdä, sen verran ylimääräistä romua siihen joutui laittaa. Paras näkemäni ratkaisu on kuitenkin yhden LEDin levyt... Valmistajaa en muista, mutta taidan tehdä sellaisen seuraavasta mallista.


Ei sinulla sattuisi olemaan ihan ohjeita, miten kyseinen 5 LED:in purkulevy rakennettaisiin? Löytyisiköhän ihan Internetistä? Voisin ihan harrastusmielessä rakentaa yhden itselle, kunhan keksisin komponenttien tyypit.

MUOKKAUS: Vastaus löytyikin nopeasti sivuilta http://users.chariot.net.au/~samstain/equaliser.html#equaliser

Tuohon viiden LED:in lisääminen on aivan triviaalia. Kuuden ledin tapaukseen löytyy ohjeet sivuilta http://users.chariot.net.au/~samstain/led.html

Olisikohan kenelläkään vihjeitä mitä komponetteja kannattaisi käyttää, jos haluaisin tehdä purkulevystä nopeamman?

1483
Sähköautot / Laatu vehkeet
« : 31.12.02 - klo: 08.23 »
Katsotaanpa asiaa hieman toiselta kantilta. Tarvitseeko 12 vuotias juuri harrastuksen aloittanut 5x10 metriä kokoisella kääntöpaikalla ajava natiainen Asson TC3 FT:tä kaikilla mahdollisilla herkuilla? Eipä kai - hieman vaatimattomammallakin kalustolla voisi aloittaa.

Sama taitaa päteä radioihinkin. Sillä halvimmalla AM rattiradiolla pääsee hyvinkin pitkälle, mutta jossain vaiheessa siirtyminen ns. kompuutteriradioon tulee ajankohtaiseksi huomattavasti parempien säätömahdollisuuksien takia tai vaikka pelkästään useamman eri profiilin takia. On erittäin  tuskastuttavaa omistaa useita autoja ja säätää radio aina jokaista autoa varten uudestaan tai omistaa useampia radioita. Parin perusradion hinnalla saa jo esim. Hitec Lynx 3D:n.

Kun itselläni oli radion hankinta ajankohtainen, minulla oli tietty budjetti. Tämän budjetin puitteisiin osui uusi perusrattiradio tai käytetty huippu kompuutteriradio. Arvata saattaa, että päädyin jälkimmäiseen.

Nuo jutut virrankulutuksesta tai ärsyttävistä äänistä on luonnollisestikkin hieman liioittelua, koska kompuutteriradioista saa yleensä äänet ja muitakin ominaisuuksia pois päältä. Kompuutteriradio kuluttaa virtaa oikeastaan paljon vain kun tehdään niitä säätöjä. Tavallisessa ajossa virran kulutus on omien empiiristen tutkimusteni mukaan (todella luotettavien  :wink:) saamaa luokkaa kuin tavallisella AM radiolla.

1484
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 30.12.02 - klo: 22.10 »
Autoissa käytettävät releet on suunniteltu toimivaksi 12 V jännitteellä. Tämän takia releen kiinni vetävä jännite on yleensä liian suuri 7,2 V akkupaketille. Eli RC-akussa ei ole tarpeeksi jännitettä vetämään rele kiinni. Tämän ongelman voi kiertää esim. löystämällä releen sisällä olevaa jousta siten, että RC-akku jaksaa vetää releen kiinni puoli tyhjänäkin. Tämä vaatii jonkun verran testaamista, koska jousi ei saa olla myöskään liian löysä.

Kun jousi on sopivan löysä RC-akku jaksaa vetää releen kiinni ja pitää sitä kunnes akussa on esim. tuo 5,4 V. Tätä lopetusarvoa voidaan säätää siis tuolla vastuksen arvolla, ettei jousta tarvitse säätää ihan kellosepän tarkkuudella. Siis tuo annettu 100 Ohmin vastus sopii vain esimerkkinä olevan releen kanssa.

Ohjeessa oleva johdotusjärjestys on oikea. Eli aluksi sinun tarvitsee luonnollisestikin palauttaa alkuperäinen johdotusjärjestys.

1485
Lainaus käyttäjältä: "mesi"
miks tos irtokennuakku kuvassa on kaks johtoa jotka yhdistää noi puoliskot :?:


Esim. monissa touring- ja mattoautoissa akku ei ole kokonaisuudessan yhdessä paikkaa. Se voi olla esim. sijoitettu painopisteen optimoimiseksi kolmen kennon sarjaoissa eri puolille autoa. Tämän vapaamman sijoittelun mahdollistamiseksi tarvitaan tuo hyppylanka. Kahdella johtoa on haettu vain pienempää johdon vastusta.

Katso seuraavia linkkejä, niin ymmärrät helpommin.

http://www.rc10.com/shusting/CatalogHub/kitspecs_12l3/kit12l3.htm
http://www.corallyusa.com/istar.asp?a=6&id=COR00152!COR&csurl=%2FiStar%2Easp%3Fa%3D29
http://www.corallyusa.com/istar.asp?a=6&id=COR00050!COR&csurl=%2FiStar%2Easp%3Fa%3D29

Tuossa viimeisessä on vain neljä kennoa, mutta idea on sama.

1486
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 30.12.02 - klo: 08.31 »
Syntymäni venyi jostain syystä 70-luvun puolelle, joten ikää on melko tarkkaan 30 v.

1487
Vapaa keskustelu / Galluppi: Montako autoo omistat?
« : 30.12.02 - klo: 08.29 »
Autot:
- Asso B3 Team (kisakuntoinen)
- Asso RC10 krossareita ainakin 3 kpl + osia erittäin runsaasti
- Corally C4.1 (kisakuntoinen)
- Asso RC12LS (mallista en ole aivan varma)

Radio:
- JR R-1 (FM 40 MHz)

Vastarit:
- Novak Mercury
- JR R200

Servot:
- Ko Propo PS-2001 FET
- 2 x Keil PS-5001
- Kasa vaatimattomampia

Noparit:
- Novak Cyclone
- Novak Novak 410-hpc
- Mtronicks M.sonik-3 Sport-Plus  
- Muutama rikkinäinen

Moottoreita ja akkuja:
- Runsaasti

Laturi:
- Orion D-67
- Robitronicin purkulevy

1488
Sähköautot / Ko Propo ex-mars R
« : 29.12.02 - klo: 12.51 »
Tuo Marssiradio taitaa olla ainoa noista kunnon kompuutterirateista, jota en ole päässyt kokeilemaan. Huonoa en ole kuitenkaan siitä kuullut. Lisäksi se on melko yleisesti käytetty rattiradio kilpa-ajajien keskuudessa, joten luultavasti ei ole mikään lelu.

Yleensä tuo kierrosaika laskenta tapahtuu painiketta lipaisemalla, joka sijaitsee kaasukäden peukalolla. Niin kuin sanoinkin, en tunne kyseistä radiota, joten edellinen on vain arvaus.

1489
Sähköautot / Hyvän akun kennot
« : 28.12.02 - klo: 21.36 »
Olen käyttänyt tuota Robitronicin purkulevyä noin vuoden verran ja akkuni ovat pysyneet hyvässä kunnossa. Eli tuntuu toimivan niin kuin pitäisi (olen myös suorittanut toisinaan mittauksia). Ei ole kylläkään kovinkaan nopea, koska purkaa muistaakseni 1 A virralla.

1490
Sähköautot / Asso tc3 off-road?!
« : 20.12.02 - klo: 09.59 »
Onhan Asso sentään tehnyt rallimuutossarjan TC3:selle, jolloin autosta saadaan maastokelpoinen. Ei tämäkään nyt ihan TC3:sta krossia tee, mutta pääsee sentään hieman ulkoiluttamaan sitä.

1491
Sähköautot / AAA-akut
« : 20.12.02 - klo: 08.49 »
Lainaus käyttäjältä: "jarva"
mä näin tampereella jossain liikkessä 2000 mah AAA kennoja!!!! ne makso kait jotain 12e/2kpl, että silleen :wink:


Ettei vaan kennot olisi ollut AA -kokoa?

1492
Sähköautot / Mikä ohjain?
« : 20.12.02 - klo: 08.29 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
suosittelen ostamaan käytettynä kunnon ohjaimen.


Tässä asiassa olen samaa mieltä. 150 Eurolla saa jo todella hyviä "kompuutteri" -radioita. Juurihan täällä myytiin mm. Sanwan M-zechs tuolla 150 Eurolla. Itsekin ostin jokin aika sitten JR R-1:sen tuolla 150 Eurolla, ja en voi olla muuta kuin tyytyväinen. Toisaalta tällaisia radioita voi joutua kyttäämään jonkin aikaa. Hyviä radioita ei juurikaan myydä pois, koska vaihtamiseen ei löydy tarvetta.

1493
Sähköautot / ASSO RC-10 ?
« : 20.12.02 - klo: 08.23 »
Kyllä tollaisilla vanhoilla Assoilla aina jokin arvo on. Kunto ei kuvien perusteella ole kovinkaan hyvä, ja siinä näyttää olevan melkoisesti ns. "omia virityksiä". Tästä huolimatta minun kaltaiset varaosien kaipaajat voivat maksaa tuollaisesta joitain kymppejä.

Nopeudensäädin ei ole varmaankaan juuri tuoreempi, koska sekin tuli markkinoille muistaakseni vuonna 1992 (tasan 10 vuotta). Eli nopeudensäädin on myöskin ylittänyt keski-ikänsä, mutta ei ole ihan museovehjekkään.

Eli jos et halua jättää sitä sängyn alle odottaan museoimista, ota yhteyttä ari-pekka.liljeroos@sonera.com tai 040-5582116.

1494
Sähköautot / Voiko sähkö autolla ajaa talvella ulkona?
« : 18.12.02 - klo: 19.26 »
Luultavasti pilaat hyvän auton. Sähköosat eivät kestä juurikaan kosteutta/vettä, jolloin yhdenkin ajokerran seurauksena sinulla voi olla esim. käyttökelvoton servo, nopeudensäädin ja vastari. Ainakin sähkölaitteet täytyy suojata erittäin hyvin tai valita vedenkestävät mallit. Itse autollekkaan vesi ei välttämättä ole ihan hyväksi.

1495
Vapaa keskustelu / Kuinka monta harrastajaa Suomessa?
« : 18.12.02 - klo: 09.02 »
Tähänkin foorumiin on rekisteröitynyt noin 500 henkilöä, ja tuskin kaikki suomalaiset harrastajat on tänne löytänyt. Tämän päätelmän seurauksena voimme arvella käyttäjiä olevan yli 500. Olisikohan oikeampi luku jossain 1000 tietämillä.

1496
Sähköautot / Q: Moottorin huollosta
« : 17.12.02 - klo: 15.47 »
En ole kenenkään koskaan kuullut sanovan tarkkaa arvoa välykselle. Aina on puhuttu siitä, että sitä pitää olla, mutta mahdollisimman vähän. Olisikohan sopiva arvo jotain 0,2 mm (heitetty hatusta).

Aluksi asenna moottori ilman prikkoja. Pidä moottoria vaakasuorassa ja katso mihin ankkuri tuppaa jäämään kun liikutat ankkuria. Lisää prikkoja siten,että ankkuri pysyy tässä keskiasennossa. Tässä ei tarvitse olla aivan täsmällinen, eli yksi prikka väärässä päässä ei vaikuta hirveästi, jos prikat on ohuita. Kollektoripäässä ensimmäinen prikka on aina pakeliittiprikka tai teflonprikka (ei johtava), joka estää virran etenemisen. Muut prikat on yleensä näitä metallisia. Kun moottoria huoltaa kannattaa pitää nämä prikat järjestyksessä, jotta ne voi vain heittää paikoilleen kootessa.

1497
Vapaa keskustelu / pitääkö olla??
« : 17.12.02 - klo: 12.34 »
Huomasinpa juuri, että TapHaap oli maininnut Epoksihartsin. Tätä ei saa Biltemasta, mutta laminointiin käy myös Biltemasta löydettävä polyesterihartsi.

Ehkä on syytä vielä korostaa kerran, että ERITTÄIN hyvin tuuletettu tila todellakin tarkoittaa sitä. Laminointiin ei kannata käyttää mitään laadukkaita teloja ja pensseleitä, vaan kaappaa sieltä Biltemasta niitä halvimpia malleja. Irtoavat karvat eivät juurikaan haittaa työtä. Lisäksi nämä työkalut on kertakäyttötavaraa. Käsiin kannattaa pujottaa myös kumihanskat, jotka valitaan siten, että ne kestää hartsia (käteen sulaneet hanskat eivät ole kovinkaan miellyttävät). Hartsin sekoitusastiana voi käyttää esim. pehmeästä läpinäkyvästä muovista tehtyjä karkkilaatikoita, koska kuivuneen hartsin saa poistettua pohjalta vääntelemällä laatikkoa vähän aikaa, jolloin hartsinkappaleet lohkeavat palasiksi ja irtoavat. Hartsia kannaattaa tehdä valmiiksi vain niin vähän, että ehtii käyttää sen 20 minutin sisällä.

Koska tässä tapauksessa kyseessä on melko pieni lopputuote, kannattaa käyttää melko ohutta lasikuitumattoa ja laminoida muutamia kerroksia. Paksulla matolla ei saada kaikkia muotoja tehtyä ainakaan helposti. Taitokset ja kulmat kannattaa aina laminoida yli, eli lasikuitumaton sauma vedetään kulman tai taitoksen yli. Tällöin lopputulos on siistimpi ja kestävämpi. Kerralla kannattaa laminoida mahdollisimman vähiä kerroksia. Eli annetaan laminaatin välillä kuivua. Jokaisen maton laittamisen jälkeen, ilma telataan, töpötetään pensselillä tai painellaan pois. Ilmakuplat eivät luonnollisestikaan ole hyväksi. Hartsia laitetaan molemmille puolille lasikuitumattoa. Eli kerrokset tulee seuraavasti: hartsi-matto-hartsi-matto-hartsi jne. Hartsia ei kannata sivellä, koska sively irroittaa kuidut toisistaan ja ei kastele lasikuitumattoa täysin. Töpöttäminen on huomattavasti parempi menetelmä.

Laminaatin kannattaa antaa kuivua ainakin vuorokausi ennen viimeistelyä (esim. hionta ja maalaus). Laminaatti kannattaa kuitenkin irrottaa muotista noin tunnin tai kahden kuluttua hartsin levittämisestä, koska tällöin laminaatti on jo melko kovaa, mutta ei ole saavuttanut vielä lopullista jäykkyyttään. Näin muotista irrottaminen sujuu helpommin. Jos laminointi suoritetaan useammassa erässä. Kannattaa muotti irroittaa jo ensimmäisen laminointikerran jälkeen.

Tulikohan tuossa nyt asia selville edes pääpiirteitäin. Toivottavasti joukossa ei ole ainakaan kovin paljon asiavirheitä.

1498
Vapaa keskustelu / pitääkö olla??
« : 17.12.02 - klo: 10.29 »
Bilteman luettelosta lasikuitumattoa yms. löytyy sivulta 237 ja talomaalia sivulta 242.

Täytteet on tarkoitettu pienten reikien, lommojen jne. täyttämiseen, joten eivät oikein sovellu tällaiseen rakentamiseen. Lisäksi säästät selvää rahaa ja saat paremman lopputuloksen, kun laminoit ihan oikeasti. Vedä pintaan vielä Gelcoat, niin lopputulos on täydellinen.  :D

1499
Sähköautot / Kyosho tracker 2
« : 17.12.02 - klo: 08.22 »
Ikä tai ajomäärä ei välttämättä korreloi kuntoon. Hyvin pidetty 10 vuotta vanha erittäin paljon ajettu auto voi helpostikin olla paremmassa kunnossa kuin vuoden vanha ja vain kymmenen akkua ajettu auto. Eli auto kannattaa tutkia läpikotoisin läpi. Jos taito ei riitä itsellä, niin kannattaa pyytää jotakin asiasta enemmän tietävää antamaan mielipiteensä.

1500
Sähköautot / Kysymys "Moottori Guruille"
« : 16.12.02 - klo: 10.02 »
Parhaimpien hiilien löytämiseen ei taida auttaa muu kuin raaka kokeilu. Kannattaa varmaankin aloittaa samoilla hiilillä molemmilla puolilla (=vähemmän monimutkaisuustekijöitä), koska hyöty on kuitenkin melko pieni. Lisäksi on hyvä muistaa, että samoja hiiliä voi saada usealla eri merkillä.

Minulla ei ole kokemusta kiihdytysautoilusta, mutta ohessa on muutama hiilivaihtoehto. Jos nyt oikein muistan niin Trinityn 4383(nt) voisi olla tarkoitukseesi sopiva hiili. Integylläkin on 6% hopeahiili (M2005). Nämä molemmat taitaa olla kuitenkin "serrated" -hiiliä, mutta voihan olla, että vastaavalla seoksella löytyy myös muita pintakuvioita. Voisihan sitä koittaa myös esim. Corallyn Silver -hiiltä (30550). Toivottavasti näillä pääsee edes alkuun kokeilussa.

Sivuja: 1 ... 47 48 49 [50] 51