Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Turhala

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]
151
Kyllä, Tampereella on toimintaa. Katso toiseks ylin topicci "Talviharjoitteluvuorot", siellä on tiedot heti toisessa viestissä.

Nyt sunnuntaina 19. tammikuuta meillä on treenit, siitä viikon päästä viikonloppuna lauantaina 25. tammikuuta on kisat, sunnuntaina luultavasti treenit (jos sinne jaksaa heti kisojen jälkeen kukaan tulla...).

152
Sähköautot / Missä on pääkaupunki seudulla ratoja ?
« : 07.01.03 - klo: 17.26 »
Puolarin rata on yksinkertaisesti asfalttiin reunaviivoilla tehty rata. Rata lienee virallisesti hylätty, joten pito on sen verran huono mitä nyt hoitamattomalla asfaltilla voi olla. Minkänlaisia oikomisesteitä ei ole, ajajakorokettakaan siellä ei ole (enää).

Ainakin sähköautoilla siellä voi käydä ajelemassa. En tiedä miten polttiksilla, saattaa joku tulla räksyttämään tai sitten ei.

153
Sähköautot / Futaba AM-vastarin johdon pituus?
« : 02.01.03 - klo: 14.08 »
Luonnollisesti antennin pää hukku, jos se olisi löytynyt niin tääkin homma olis ratkennu helposti, mikä taas sotisi fysiikan lakeja vastaan (=Murphyn laki...) :)
No on mulla sentään silmämääränen muistikuva, kuinka pitkälle se antenni kurotteli ulos antenniputkesta, joten jos toi 35 cm vastaa suunnilleen muistikuvaa, niin kai mä sitten luotan tuohon tietoon.
Saas nähä saako kolvia lämpenemään näillä pakkasilla :)

154
Sähköautot / Hyvän akun kennot
« : 01.01.03 - klo: 12.39 »
Lainaus
jätin sitten yön yli... ja nyt otin akut 30min sitten pois ja tässä tulos:


|1,10|1,08|1,08|1,07|1,09|1,16|

eks noitten kaikkien pitäis olla just tasan samoja lukuja? ooks mä tehnyt jotain väärin?


Et sitten lukenu, mitä JesseT kirjoitti:

Lainaus
Akkujen jännitteistä ei voi päätellä oikeastaan yhtään mitään. Varsinkaan tyhjänä ja kuormittamattomana.


Jos sä haluat edes jotenkin käyttökelpoisia lukemia akusta, mittaat sitä jännitettä kuormituksen alaisena. Eli pistät akut purkulevyyn kiinni ja mittaat silloin.

155
Sähköautot / Futaba AM-vastarin johdon pituus?
« : 01.01.03 - klo: 12.33 »
Olen antanut itseni ymmärtää, että vastarijohdon on syytä olla aika tarkkaan tietyn pituinen, muuten tulee helposti häiriöitä...
Jokainen radiohäiriö on ärsyttävä, yhtään enempää niitä en halua kuin on tullakseen...

charz: millä tavalla mitaten 35 cm?

156
Sähköautot / servoista... ja Radioista. [edit]
« : 01.01.03 - klo: 12.29 »
Lainaus
Joo ja nyt vielä lisäks, et onko kokemuksia Futaban megatech junior radiosta ??? onko hyvä ? mielipiteitä kiitos.


Kelpo radio. Tärkein säätö eli EPA (end point adjustment) löytyy molempiin suuntiin erikseen. Tällä voi siis säätää, että kääntösäde on molempiin suuntiin kääntäessä sama, ja tietysti sillä voi kääntösädettäkin säätää.
Luonnollisesti siinä on trimmit ja "servo reverse", lisäksi löytyy rulla jolla voi säätää kääntösädettä molempiin suuntiin, ilman että tarvii tuota EPA-asetusta ronkkia.

Polttiskäytöstä en tiedä, kuinka siihen soveltuu, mutta sähköautoissa riittävän hyvä. Pahin puute on, että siinä ei ole muistipaikkoja, joten pitää eri autoille säätää aina erikseen.

Niin ja kantomatkaa en ole saanut mitattua, kun auto ei ollut käytännössä ajettavissa kun sitä ei enää nähnyt, kun ajoi kauas horisonttiin...
Vähintään monta sataa metriä, eli riittävä.

157
Sähköautot / Futaba AM-vastarin johdon pituus?
« : 30.12.02 - klo: 23.14 »
Olen käyttänyt autossani Futaban Megatech Juniorin mukana tullutta 27 Mhz perusvastaria. Siitä katkesi antennipiuha, enkä tietenkään tiedä, kuinka pitkä sen pitäisi olla.
Eli jos sinä tiedät, kuinka pitkä sen pitäisi olla, olisitko ystävällinen ja kertoisit?

Tämä vastari on yleinen, tiedän sen, joten jos sinulla on se, viitsisitkö juuri sinä mitata oman vastarisi johdon pituuden ja kertoa sen?

Kiitos

158
Vapaa keskustelu / Joulun "aktiviteetit"
« : 23.12.02 - klo: 11.35 »
"Joulun aktiviteetit" :roll:

Tossa teille vääntämistä vaikka koko jouluksi:
http://www.a-very-merry-christmas-from.com/miniworldgames/sobersanta.html

P.S. "Stunts are performed by professionals or under the supervision of professionals..." eli ei muuta kuin kokeilemaan :wink:

159
Sähköautot / Individualisti
« : 12.12.02 - klo: 20.43 »
Yksi vaihtoehto on unohtaa kultaiset keskitiet ja tehdä oma ratkaisunsa:
Ensinnäkin, osta hyvä radio, jossa on kunnon säädöt kaasulle.
Toisekseen, älä hanki perinteisiä moottoreita ja noparia, vaan hiiletön moottori ja sille nopari.

Etuja ratkaisusta olisi harjoittelussa:
+ hiiletön moottori on lähes häiriövapaa
+ et joudu jatkuvasti rassaamaan moottoria, ajat samalla myllyllä kesät talvet kaikki ei-kisatoiminnat
+ tulee pitkällä tähtäimellä halvemmaksikin, kun et joudu uusimaan moottoreita
+ saat pidemmät ajoajat
+ radion kaasun säädöillä voit säätää, kuinka tehokkaalla myllyllä haluat ajaa milläkin akullisella

Ja haittapuolia:
- hankintakustannukset korkeat. En tiedä, paljonko sellainen tulisi maksamaan, joten en arvaakaan mitään
- kisailua varten joudut kuitenkin hankkimaan perinteisiä moottoreita + noparin
- varmasti auto on jonkin verran erilainen ajaa hiilettömällä koneella kuin perinteisellä hiilellisellä ratkaisulla, joten vaikea sanoa, kuinka sopiva se olisi kisaharjoittelua varten

160
kynsilakkaa...

161
Polttisautot / Pöö
« : 12.12.02 - klo: 20.24 »
TapHaap: jos nyt en täysin väärin muista, me (TamUAlaiset) järjestettiin kisat botski&prätkä-näyttelyn yhteydessä.
Saatiin sunnuntaiksi käyttöön koko B-halli, eikä saatu siitä käytettyä läheskään kaikkea tarjolla ollutta tilaa. Radan ja varikon takana oli reilusti tilaa. Jos teidät minkä kokoinen B-halli on, voinet itse arvioida että mahtuuko sinne kiihdytteleen(?)
Pito oli hyvä, eikä tietääkseni hallin omistajatkaan paljoa valittaneet jälkikäteen meidän sotkuista.

On mahdollista, että jotain säpinää taas ensi keväänä järjestetään, mene ja tiedä. Kevääseen on pitkä aika, vaikea nähdä tulevaisuuteen on...

Mielipiteenäni: yleisöä tuolla oli paljon, ja jotain väliaikanäytöstä olisi mielestäni voinut hyvinkin olla. Olis se ollu kiva auton ruuvauksen lomassa kattella Dragster- tai jotain muuta kivaa toimintaa.
Ei siinä, etteikö A-hallin prätkissä prätkissä mitään vikaa ollut, niitä vain oli kovin vähän näytillä :(

162
Sähköautot / Asso TC3 Factory Team Paketti
« : 17.11.02 - klo: 15.54 »
Off-topic:
Mielipiteeni ilmaisten, voisi foorumin ylläpito muuttaa linjaa kunnolla ankaremmaksi. Turhat topicit lukkoon, vielä turhemmat - kuten tämä, jonka THX jo aikaisemmin loi - poistetaan ilman mitään selittelyjä.
Häiriköt voi bannata, jos tosissaan joku vitt*ilee täällä, niin IP-bannit.

Jos joku kirjoittelee turhia yksityisasioita foorumilla eikä yksityisviestillä, voisi viestin poistaa ja jättää tilalle ylläpidon terveiset "nämä asiat yksityisesti.
Näillä toimenpiteillä viestien määrä vähenisi kyllä, mutta yleinen taso nousisi.
Jääkiekossakin ankara tuomarointi näyttää siistivän peliä tehokkaasti..

P.S. Kirjoitanpa minäkin väärään topicciin, väärälle alueelle ja vielä yksityisviestiä ylläpidolle julkisesti. Pitäisiköhän mut bannata :?

163
Sähköautot / Thunder Tiger/Nuova Faor: maahantuonti
« : 27.10.02 - klo: 21.50 »
Tarvii saada tietää, ketkä tuo Suomeen otsikonmukaisia merkkejä.

Thunder Tigeriä tuo maahan ainakin Hobbyman. Onko muita?

Entä Nuova Faorin maahantuojat?

Kiitos vastauksista!

164
Tulokset / Enpähän nyt viitsi uutta topiccia perustaa..
« : 12.09.02 - klo: 18.00 »
Pari ehdottoman mahtavaa maailman pelastavaa kehitysehdotusta touringralliin:

1. Lisää ajettavaa! Kisa alkaa seitsemältä ja päättyy ennen kuutta, onko järkee?
Eka toive olis, että kisa alkaisi vaikkapa yhdeksältä. Näin ei kisan päättyminen venyisi liian pitkälle
TAI
Toka toive olisi, että jos se kisa silti pitää aloittaa seitsemältä, niin lisätään ajettavaa. C- ja B-finaalit tuplana sekä A triplana, niin saadaan lisää parasta ajoaikaa. Nousufinaalit on kuitenkin mielenkiintoisemmat kuin normi-touringkisan finaalit.

2. Ratoihin enemmän rallimaisuutta. Kirjoitan nyt Turun radasta..
pieniä kevennyksiä lisää mutkien välille, ettei voi tykittää hyppyriin kovaa lentämättä suoraan mutkasta ulos. Lisää haastavuutta eli pakko-ajaa-hiljaa-mutkia rataan.

165
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 02.09.02 - klo: 15.59 »
Tjs: kesällä ei treenata, lähin rata on Hyvinkäällä.

Mutta talvisin treenataan, ja talvikausi alkaa nyt sunnuntaina 8.9.
Hervannassa myllyvuoren koululla on meillä vuoro lähes joka sunnuntai kello 9-14 aamulla. Lähes sen takia, että koulu voi perua treenit meiltä tarvitessaan saliaan "parempaan" käyttöön.

166
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 31.08.02 - klo: 01.04 »
PAkkohan se on osallistua, ei NOIN huono suoritus kelpaa. PAKKO SAADA REVANSSI :)
Jos nyt tääkin kisa menee yhtä penkin alle, tarttee varmaan muuttaa nimea ja muutta ulkomaille harrastamaan, ettei tartte varjoissa loppuikää kulkea :)

167
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 31.08.02 - klo: 01.00 »
"Ihan vain soppaa hämmentääkseni toteaisin, että suurin kustannuksia nostava tekijä kaikissa sähköautoluokissa on liiallinen pito."

*Arvokisailijoiden kantaa en mitenkään halua ennakoida, joten unohdettakoon heidät tässä kommentissa.*

Jotkut valittaa, että touring - varsinkin vakiosellainen - ei kysy ajotaitoja. Se voittaa, ken osaa autoaan huoltaa & virittää.

Toisaalta ´kommenteista voisi päätellä, että kaikki pitoa hiemankin heikentävät muutokset tappavat lajin, että ei tarvi ajaa.

Nyt ainakin vakioluokkaan vain CS-27-renkaat sallituiksi! Olkoon ajaminen luistelua eli ei tai kyllä, ajotaidot rupeaisivat silloin ratkaisemaan varmasti enenmmän kuin nyt.
Tosin olisiko se enää silloin VAKIOluokka, jossa on helppo aloittaa kisailu ilman liian tehokkaita autoja tms.

168
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 02.08.02 - klo: 17.07 »
Mutta mihis sitten panostetaan, kun halutaan menestystä mutta ei ole paikkaa missä treenata/"testata" :?
-------------------------
Tampere sucks!

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6]