151
Team Associated / Vs: Team Associated TC7.1 Factory Team
« : 10.10.16 - klo: 21.53 »
Ennen kuin kerron lisää autosta kerron itsestäni sen verran että olen ajanut vuosia sitten yhden kauden stanuvireisellä touringautolla kilpaa joten en missään nimessä pysty vertaamaan autoa kokemuksen kautta muihin hienoihin markkinoilla oleviin vaihtoehtoihin vaan kerron tasan omia mielipiteitäni autosta ja sen käytöksestä niin hyvässä kuin pahassakin. RC autoilusta on muissa luokissa jonkun verran kokemusta.
Ensivisiitti radalle suoritettiin Äänekosken hienolla sisäradalla joka itseasiassa sain minut touringiin vuosien jälkeen palaamaankin. Edellisessä kokeilussa Keski-Suomen harjoittelupaikat oli melko vaatimattomalla tasolla ja nyt on siis tarjolla reilun kokoinen 24/7 käytössä oleva baana.
Ensivaikutelma vakuutti ja auto oli pakettisetupissa vakaa ja helppo ajettava. Pari akkua kevyttä totuttelua ja sitten jo pääsikin nostamaan vauhtia. En tiedä onko autot menny näin hurjasti eteenpäin vai oliko silloiset renkaat jotakin todella erikoista, koska nyt sai ihmetellä auton helppoa ajettavuutta ja takapidon määrää. Muistikuva edelliskerrasta oli jossakin karkailevan takapään ja herkän etupidotuksen alueella ja nyt sai pidotella 15min täydellä leveydellä ympäri ilman pienintäkään pelkoa takapään lipsumisesta.
Pakettisetuppia lähdin steppi kerrallaan viemään kohti Hebertin setuppia. Etenin hitaasti samalla säätöjen vaikutusta opetellessa jatkoa silmällä pitäen ja oikeastaan koko ajan auto muuttui edelleen helpommaksi ajettavaksi kuitenkin kierrosajan hiljalleen parantuen.
Tällä hetkellä setupissa on eroa suurempi taka-auraus (3ast), etuiskarien asento pykälän enemmän makuulla ja hiilikuitupohja. Läppi on pudonnut alun 13.8 -> 13.3 mutta samalla auto on muuttunut aina varmemmaksi vitosen työkaluksi. Muiden kyydistä en tiedä, mutta kuullun perusteella vauhti pitäis olla ihan ok..
Hebertin SetUp
https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC7.1/setup_sheets/tc7-1_Hebert_carpet-testing_360_9-23-2016.pdf
Ensivisiitti radalle suoritettiin Äänekosken hienolla sisäradalla joka itseasiassa sain minut touringiin vuosien jälkeen palaamaankin. Edellisessä kokeilussa Keski-Suomen harjoittelupaikat oli melko vaatimattomalla tasolla ja nyt on siis tarjolla reilun kokoinen 24/7 käytössä oleva baana.
Ensivaikutelma vakuutti ja auto oli pakettisetupissa vakaa ja helppo ajettava. Pari akkua kevyttä totuttelua ja sitten jo pääsikin nostamaan vauhtia. En tiedä onko autot menny näin hurjasti eteenpäin vai oliko silloiset renkaat jotakin todella erikoista, koska nyt sai ihmetellä auton helppoa ajettavuutta ja takapidon määrää. Muistikuva edelliskerrasta oli jossakin karkailevan takapään ja herkän etupidotuksen alueella ja nyt sai pidotella 15min täydellä leveydellä ympäri ilman pienintäkään pelkoa takapään lipsumisesta.
Pakettisetuppia lähdin steppi kerrallaan viemään kohti Hebertin setuppia. Etenin hitaasti samalla säätöjen vaikutusta opetellessa jatkoa silmällä pitäen ja oikeastaan koko ajan auto muuttui edelleen helpommaksi ajettavaksi kuitenkin kierrosajan hiljalleen parantuen.
Tällä hetkellä setupissa on eroa suurempi taka-auraus (3ast), etuiskarien asento pykälän enemmän makuulla ja hiilikuitupohja. Läppi on pudonnut alun 13.8 -> 13.3 mutta samalla auto on muuttunut aina varmemmaksi vitosen työkaluksi. Muiden kyydistä en tiedä, mutta kuullun perusteella vauhti pitäis olla ihan ok..
Hebertin SetUp
https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC7.1/setup_sheets/tc7-1_Hebert_carpet-testing_360_9-23-2016.pdf