Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 16
151
Team Associated / Vs: Team Associated TC7.1 Factory Team
« : 10.10.16 - klo: 21.53 »
Ennen kuin kerron lisää autosta kerron itsestäni sen verran että olen ajanut vuosia sitten yhden kauden stanuvireisellä touringautolla kilpaa joten en missään nimessä pysty vertaamaan autoa kokemuksen kautta muihin hienoihin markkinoilla oleviin vaihtoehtoihin vaan kerron tasan omia mielipiteitäni autosta ja sen käytöksestä niin hyvässä kuin pahassakin. RC autoilusta on muissa luokissa jonkun verran kokemusta.

Ensivisiitti radalle suoritettiin Äänekosken hienolla sisäradalla joka itseasiassa sain minut touringiin vuosien jälkeen palaamaankin. Edellisessä kokeilussa Keski-Suomen harjoittelupaikat oli melko vaatimattomalla tasolla ja nyt on siis tarjolla reilun kokoinen 24/7 käytössä oleva baana.

Ensivaikutelma vakuutti ja auto oli pakettisetupissa vakaa ja helppo ajettava. Pari akkua kevyttä totuttelua ja sitten jo pääsikin nostamaan vauhtia. En tiedä onko autot menny näin hurjasti eteenpäin vai oliko silloiset renkaat jotakin todella erikoista, koska nyt sai ihmetellä auton helppoa ajettavuutta ja takapidon määrää. Muistikuva edelliskerrasta oli jossakin karkailevan takapään ja herkän etupidotuksen alueella ja nyt sai pidotella 15min täydellä leveydellä ympäri ilman pienintäkään pelkoa takapään lipsumisesta.

Pakettisetuppia lähdin steppi kerrallaan viemään kohti Hebertin setuppia. Etenin hitaasti samalla säätöjen vaikutusta opetellessa jatkoa silmällä pitäen ja oikeastaan koko ajan auto muuttui edelleen helpommaksi ajettavaksi kuitenkin kierrosajan hiljalleen parantuen.

Tällä hetkellä setupissa on eroa suurempi taka-auraus (3ast), etuiskarien asento pykälän enemmän makuulla ja hiilikuitupohja. Läppi on pudonnut alun 13.8 -> 13.3 mutta samalla auto on muuttunut aina varmemmaksi vitosen työkaluksi. Muiden kyydistä en tiedä, mutta kuullun perusteella vauhti pitäis olla ihan ok..  :azn:

Hebertin SetUp

https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC7.1/setup_sheets/tc7-1_Hebert_carpet-testing_360_9-23-2016.pdf




152
Team Associated / Team Associated TC7.1 Factory Team
« : 10.10.16 - klo: 21.28 »
Hommasin Asson uuden touringkilpurin talven harrasteluksi ja avaan tähän autolle viestiketjun johon laitan aloitukseen hieman auton kasaamisesta, ensivaikutelmasta ja talven edetessä mitä milloinkin. Toivottavasti muitakin kirjottelijoita löytyy nopeasti.



Malli TC7.1 on siis uunituore alusta joka julkaistiin juuri kun tilattu TC7 oli saapumassa haltuuni. RCM:n Matti kuitenkin hienosti hoiteli homman ja mali saatiin käännettyä päivitettyyn versioon Valmistajan ensimmäisestä myyntierästä. Ei ole ihan joka kaupassa hyllyssä edelleenkään..  :wink:

Erot edelliseen TC7 malliin on melko suuria. Muutoksia ja parannuksia löytyy sieltä ja täältä. Painopiste on tuotu alemmaksi matalilla torneilla ja lyhyillä iskareilla, ohjaus on käännetty, vetareissa on tuplanivelet ja voimansiirtoakin on vahvistettu.



Kasaaminen aloitettiin iskareista jotka on nykymallin mukaisesti erittäin lyhyet matalan painopisteen saavuttamiseksi. Iskarit ovat Kashima pinnoitetut FOX versiot ja toiminta on sen mukaista. Jouset ovat 20mm pitkiä ja setuppia hinkatessa olen päätynyt käyttämään X-RAYN tekeleitä.

Iskareita kasatessa tuli vastaan pieni ongelma kun mäntien kiinnitysruuvit oli tehtaalla jäänyt pakkaamatta. Ruuvit on niin pieniä, ettei pakistakaan löytynyt vastaavia, mutta käynti myyjäliikkeessä korjasi puutteen.



Voimansiirrossa tulee eteen spooli teräksisillä vahvoilla ulostuloilla ja taakse ratasdiffi. Diffi kasautui ohjeen mukaan todella jäykäksi ja jätin ulostulojen ja rattaan välistä toiset shimmit pois. Nyt diffi pyörii smööthisti eikä ole osoitanu mitään oireilua vielä reilun tuhannen rataläpin jälkeenkään. Diffin kasasin pakettisetupin mukaan 3000 öljyllä, mutta myöhemmin vaihdoin tilalle 7000 öljyn. Vuotoja ei ole ilmaantunut.



Vetarit on tässä versiossa mallia tuplanivel edessä jo vakiona.



Osat on selkeästi ja ohjeen mukaisesti pusseissaan.






Alustan kasaaminen olikin lähinnä hiilikuidun ja alumiinin toisiinsa ruuvaamista ja auto kasautuu joutuisasti. Mitään vastoinkäymisiä ei matkalla tullut vastaan vaan ihan perus auton kasaamisen konstit riitti tämänkin valmiiksi saattelemiseen herkästi liikkuvilla osilla ilman mainittavia välyksiä.



Sähköt on mallia Pro Stock ja korin maalauksesta huolehti tietysti V-Dezign!

Tässä lyhyesti kasausvaiheesta. Laatu oli kaiken kaikkiaan korkeaa ja täytti kaikki odotukset. Seuraavaksi sitten kirjoittelua ajamisesta ja säädöistä. Jos tulee jotakin kyseltävää, niin mielelläni koitan parhaani mukaan vastailla.

-Jussi Rinne-

153
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot
« : 17.09.16 - klo: 22.33 »
Ei ole ainakaan minulla vielä kokemuksia mutta suunnitelmissa on päästä lauantaina kasaamaan uutta kiesiä

Päädyin Asson uutukaisen TC7.1 hankintaan. Kiinnostava auto oli kyllä Schumikin..

154
Schumacher / Vs: Schumacher Mi4 ja Mi5 -touring-autot
« : 16.09.16 - klo: 08.47 »
Terve! Onko porukalla kokemuksia kutosesta? Auto hankinnassa ja tämä olisi yksi vaihtoehto..


156
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 11.09.16 - klo: 22.44 »
Tervehdys syksyyn!

Kerrotaanpas hiukan taas autosta nyt kun kokemusta on karttunut reilummin. Kesäsarjan jälkeen voi edelleen olla autoon todella tyytyväinen. Keväällä löytyi nopeasti hyvä setuppi jota ei suuremmin muutettu koko kesänä pieniä asioita lukuunottamatta. Auto on helppo ja erittäin loogisesti muutoksiin reagoiva säädettävä ja perusluonteeltaan jo pakettisetupissa hyvässä tasapainossa.

Auton kestävyys on huikealla tasolla, eikä kesän aikana montaa osaa rikkoutumisen takia tarvinnut vaihtaa. Tuloksellisesti auton vauhti riittää helposti voittoihin sekä sisä että ulkokisoissa. Itselläni kaikki kesän radat lukuunottamatta Jyväskylää oli täysin vieraita, mutta auton helppo ajettavuus kuitenkin mahdollisti kohtuullisille sijoille ajamisen vaikka kakkosta parempaa tulosta ei vielä saavutettukkaan. Tänä kesänä sateet pilasi omat ja varmasti monen muunkin sarjapisteet tehokkaasti, mutta tulevissa sisä ja ulkokisoissa odotellaan parempia tuloksia.

Juuri ennen Jyväskylän kisaa loksahti vielä viimeiset palaset kohdilleen ja auton vauhti olikin jo hyvässä mallissa ja siksi tulevana kesänä koitetaankin olla mukana terävimmässä kärjessä.

Seuraavaksi ruvetaan hakemaan setuppia Äänekoskelle talvisarjan avaukseen ja tulen setuppini taas muillekkin jakamaan hyödynnettäväksi. Viime talvenahan Assoja olikin jo lähes puolet finaalin autoista, mutta toivottavasti niitä nähdään vielä lisää! Kuljetan kisoissa varaosia Assoon joten vahinkojen takia ei jää kisat kesken.

Jos joku harkitsee kyseisen auton hankintaa, niin suosittelen vahvasti! Auto sopii hyvin aina aloittelijasta mestaruuksien tavoitteluun.

-Jussi Rinne-

157
täytyy vissin odottaa ilmon kanssa että 26 ensimmäistä on jaettu ettei sen takia tarvitse koria teettää uudet korit.... Omasta mielestäni nuo edelliset kilpailijanumerot voisi pysyä samoina.

On kyllä raskasta hommaa.. 😂

158
Moneltako ajetaan ja kuka aloittaa?

Miro tarkentaa vielä aikataulun ja eräjaon, mutta treenit aloitetaan klo 9.00 sähkökaseilla.

159
Omien rengastestien perusteella keskimoottorituupissa toimii hyvin laippa edessä ja takana Suburb 2.0 sekä Holari M4 seoksella. Näistä kahdesta oma valinta on pienellä balanssierolla Suburb 2.0. Renkaan kulutuksesta ei tarvi olla huolissaan. Setupin suhteen ainakin itsellä toimii paremmin pehmeä auto, mutta huolehtikaa myös tasapainoisesta hyppäämisestä ja ländäämisestä. Assokuskeille löytyy Facebookin Assoryhmästä valmis toimiva setuppi.

Laittakaa ilmot ajoissa liikkeelle! Meillä on iso työ hommata talkooväki päällekkäisten kisojen takia ja olisi tärkeätä tietää ajoissa osanottajien määrä. Rata on hyvässä kunnossa ja soveltuu hyvin luokan autoille. Tilastojen valossa aurinko tulee paistamaan pilvettömältä taivaalta!  :cool:

-Jussi Rinne-

160
Tiedoksi että kaikilla autoilla tullaan ajamaan lyhyttä lenkkiä.

161
Jos aloittaa touringin Lahden kisoista ilman voimassaolevaa lisenssiä, pitää ilmeisesti hommata lisenssi sekä vuosille 16 että 17?

162
Moro,

Voitaisiinko ajaa lisäluokkana M8e:tä kuten viime vuonna?

Se oli oikein mukavaa viime syksynä, kun Jkl:n corrikisojen yhteyteen oli ympätty M8e-luokka. Ja se olisi harmi jos M8e-luokkaa ei ajettaisi, kun kysymyksessä on kuitenkin yksi Suomen parhaista M8-radoista:-)




 oon koko kesän oottanut.

En ota kantaa siihen ajetaanko kisassa lisäluokkia, mutta ihmettelen ääneen. Eikö sähkökaseille ole jo parikin kilpasarjaa joista toinen vieraili jo tänäkesänä Jyväskylässä.

163
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 17.08 »
Joo tai sit järkätään kisa Nokialla ni ei tuu kellekkään kotiinpäin vetämisen makua.

Pidetäänkö lauantaina tai vaikka sunnuntaina!  :wink:

164
Alkaaa 8.00 ja loppuu klo 20.00

Tuo aikataulu ei pidä paikkaansa! Järjestäjä on vasta ilmoittanut aikavälin missä kisat pyritään pitämään. Kisojen aikataulu julkaistaan kyllä jahka järjestäjä sen pääsee tekemään.

165
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 15.56 »
Niin kuin Mirokin mainitsi, Forecan sadetutkan mukaan aamun sateet on ohi Klo.12 lauantaina. Olisiko huono ajatus käynnistää kisat esim klo.12 ja jätetään tarvittaessa harkkarundit kokonaan pois ettei päivä veny liikaa. Tunnissa ehditään ajattamaan kierros neljällä erällä eikä välissä  tarvi olla taukoja kuin sen verran että järjestäjä ehtii laatimaan finaalilistat ja tulokset.

166
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 11.08.16 - klo: 13.48 »
Joo ei yhden noparin palaminen sähköluokassa pitäis aiheuttaa isommin keskustelua. Laukaassakin taisi palaa nopari kun ajelivat kuivassa kelissä FTT sarjaa  tovi sitten.

Ulvilan osakilpailu on aika isossa roolissa sarjapisteiden kannalta ja siksi olisi todella hieno homma mikäli kisat rohkeasti pyritään ajamaan tulevana lauantaina. Yksi vaihtoehto on tietty ajattaa Jyväskylässä tuplakisa viimeisenä viikonloppuna, mutta se tuntuisi jo vähän kotio vetämiseltä omalla kohdalla..  :azn:

Pakkohan kenenkään ei ole osallistua, mutta minulta lähtee iso peukku järjestäjälle mikäli halukkaille suodaan mahdollisuus ajaa pikku riskinkin uhalla.

167
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup 2016 IV 13.8, Ulvila
« : 10.08.16 - klo: 14.54 »
Älkää nyt pisteitä vielä laskeko... Kaksi kisaa on ajamatta, lauantaina Ajetaan Ulvila ja siitä kolmen viikon kuluttua Jyväskylä!  :afro:

168
Saisiko muuten vielä tehdä pientä Galluppia millä renkailla ajettiin kisa?
Nimi/Luokka/Auto/Rengas/Sijoitus/

Jussi Rinne / 2wd / Team Associated RC10SC5M / Holari 2.0 M4 (ympäri) / sijoitus 4.

169
Etkö käynyt kehoittamassa huutelemaan jatkossakin nostajalle. Voihan se olla että mä olen taas tulkinnu jotakin pieleen, mutta kuten itse sanoin, mua ei häirinnyt tämä, tapahtui se tai ei, eli tästä ei ainakaan tarvi jatkaa tätä turhan jauhamista. Tarjoan sullekkin kahvin Ulvilassa!  :cool:

Se oli JOKE!

Tsemppiä kaikille ja kahvi kelpaa aina (haluaisin myös pullan)!

No niin, eli juuri näin helppo on ymmärtää väärin siinä kisan tiimellyksessä muiden sanomisia ja tekemisiä. Martti mä en missään nimessä ole tai edes olisi loukkaantunut vaikka olisit tosissasi ollutkin! 😊

Tietenkin jos joku toistuvasti mesoaa ja räyhää loukaten muita, pitää siihen puuttua. Koitetaan kuitenkin olla yleisellä tasolla vähän vähemmän tarttumatta kaikkeen pieneen mitä sattuu ja tulee sattumaan. Jos kisoissa tulee ylilyöntejä, selvitellään ne vaikka kisapaikalla. Se että jokainen marina aina nostetaan foorumilla esiin jälkipyykeissä ei varmasti kerro totuutta yleisölle hienosta porukasta ja hienosta luokasta..

170
Etkö käynyt kehoittamassa huutelemaan jatkossakin nostajalle. Voihan se olla että mä olen taas tulkinnu jotakin pieleen, mutta kuten itse sanoin, mua ei häirinnyt tämä, tapahtui se tai ei, eli tästä ei ainakaan tarvi jatkaa tätä turhan jauhamista. Tarjoan sullekkin kahvin Ulvilassa!  :cool:

171
Täällähän onkin näköjään tulostopikki taas heräillyt.. Kiitokset kilpailijoille ja järjestäjille hyvin rullanneista karkeloista! Oma tavoite oli podiumi ja sen jahtaamista jatketaan Ulvilassa, eli täyttymättä jäi..

Joo se olin minä joka huikkasi nostajalle niinkin törkeästi kuin "nostaja käännä se auto!". Tilanteessa oli nostaja molemmin puolin rataa hääräilemässä ja kehoituksella sainkin ripeäti apua, kiitos siitä ja tietysti pahoittelut nostajalle jos aiheutin mielipahaa, ei todellakaan ollut tarkoitus!  :azn:

Jos huusin liian kovaa aiheuttaen ikäviä ja varmasti kivuliaitakin tärykalvon repeämiä, pahoittelen suuresti. Jos olen jonkun viisaiden sanojen saattelemana sanonut törkeyksiä, olen siitäkin sunnattoman ikävissäni. Mikäli tuntuu ettei kestä finaalipaineissa möläytettyjä vastineita, kannattaa itse olla hiljaa.

Tää on välillä kyllä ihme jeesustelua.. Marttikin menetti ajofiilikset kun joku sanoi pahasti, mutta yritti silti ilmeisesti saada  saman aikaan mulle jakamalla palautetta samalla kun nousin jo korokkeelle. No ei häirinny kun ehkä sen kuusi sekunttia.. Kisoissa tulee ja menee pikku tunnekuohuja ja mun mielestä jokaisen kannattaa hetki miettiä onko jokaisesta tarpeen loukkaantua. Jos loukkaantuu ja asia hiertää suosittelen paikanpäällä keskustelemista.

Tosiaan ainakin tuuppiluokassa A-finaalissa taistelu on kovaa mutta reilua. Jos tämän kesän kisoissa on jokaisessa ollu eri voittaja ja sarjapisteet tulee kauden lopussa olemaan todella tasaiset, ei varmaan tarvi enää puhua tästä kuuluisasta rennosta poikien kanssa rälläämisestä vaan kisaamisesta parhaalla alueella. Vaikka kaverit on korokkeella välillä ehkä turhankin tosissaan, silti erän jälkeen jutustellaan ja ollaan etittäin sovussa varikolla ja se on mielestäni sitä rentoutta parhaasta päästä.

Mitä rengassääntöön tulee, niin ei voi kuin ihmetellä nillitystä... Eikö se nyt pitänyt olla suhteellisen selvää ja hyvin informoitua että turun rata syö rengasta??

Jos Kimi haluaa tietää tarkemmin kuka olen, voit kurkata palkintojenjaon valokuvaa siitä nopeammalta puolen tai muistelet vaikka kuka sulle lainasi aamulla varikolla jatkoroikkansa kun olit omasi unohtanut.. Tärykalvoista voin Ulvilassa puskee vaikka kupillisen kuumaa mokkaa!

Jatketaan tiukkaa kisaamista Ulvilassa!

-Jussi Rinne-


172
Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät...
En tiennytkään että tuloksista näkee onko auto 100% toimiva? Käytin ekassa erässä uutta minikokoista akkua jolla sain auton minimipainoon. Se kuitenkin pätki mystisesti välillä eikä kulkenut kuten muut akut. Sanomattakin on selvää että en käyttänyt sitä enää. Olin täysin tietoinen siitä että rata on hitaampi kuivana. Ei se kuitenkaan auta yhtään kun on tekninen ongelma ekassa erässä.

Tähän on hyvä päättää keskustelu tässä säikeessä mun osaltani..  :roll:

173
Yllättävän paljon tulee merkitystä kun rikot autosi ensimmäisellä kierroksella.  Paljon mukavampi koittaa ajaa tulos kuin jäädä ulos.
Juu tiedän. Juuri näin kävi mulle Lavangossa. Ois ollut kiva ajaa tulos toisellakin kierroksella, mikä pisteillä olisi ollut mahdollista. Ei auttanut oli nopein tokalla kierroksella.

Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät... Kyllä kotiradalla ajavan olisi luullut tiedostavan missä kohtaa päivää pitää ajaa hyvä tulos. Jos vauhti ei riittänyt toteuttamaan tavoitteita kotiradalla, ei siitä kyllä kannata jäädä sääntöjäkään syyttelemään. Nillittämisen sijasta kannattaa käyttää aika vaikka treenaamiseen, sijoitukset ei tulevissa koitoksissa ainakaan helpommalla tule.  :grin:

174
Ymmärsin pisteytys touhun heti ensilukemalla.
Toinkin esille että tämäkään ei ole aukoton systeemi.
Mutta pisteytys on parempi tyyli silloin kun rata muuttuu kierrosten välissä.
Mikäli ei muutu niin tilanne on hyvin lähelle sama kuin pisteitä ei jaettaisi ollenkaan, eli pisteytyksestä ei olis haittaakaan.

Sama juttu.. Ei ole pistelasku ollut pientäkään hetkeä epäselvänä, niitä on laskettu eri versioina vuosikaudet milloin missäkin luokassa.. En tiedä onko joku kuvitellut keksivänsä jotain uutta, suurta ja ihmeellistä..?

Kirjoitin myös etten ole vastaan mitään muutosta vaan nostin esille epäkohdan joka kannattaa ottaa huomioon. Onko Kimi sitä mieltä että esimerkkini tilanne olis hänelle mieleinen ja se kannattaa jättää huomiotta?

175
Pisteistä ajettaessa mun mielestä pitää ajaa vähintään kolme rundia joista kaksi lasketaan. Yhden laskettavan rundin tuloksella tulee liikaa onnenkantamoisia keulapaikoille kun hyväonninen keskikastilainen pääsee hyötymään liikaa kärkikuskien mahdollisesta epäonnesta.
Tää logiikka ei toimi. Koska edelleen ei saada 3 nopeata kierrosta onnella. Ja toisaalta, tässä kisassahan nyt oli käytännössä yhden laskettavan rundin tulos olosuhteista johtuen joka siis sun mielestä on huono asia. Eli puhuit itsesi pussiin.

Se että siirrytään pistelaskuun tekisi vaan toisesta eräkierroksesta vähemmän turhan jos/kun olosuhteet muuttuu ja olisi varmasti lähempänä sitä ajatusta mitä on ollut kun alunperin ollaan mietitty tätä 2/1 formaattia.

Typerä viisastelu silmälaseista, luetun ymmärtämisestä tai pussiinpuhumisista kannattaa jättää pois keskustelusta, se antaa kuvan että pidät itseäsi jotenkin muita fiksumpana, enkä usko että sitä haluat?

En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.

Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...

176
Pisteistä ajettaessa mun mielestä pitää ajaa vähintään kolme rundia joista kaksi lasketaan. Yhden laskettavan rundin tuloksella tulee liikaa onnenkantamoisia keulapaikoille kun hyväonninen keskikastilainen pääsee hyötymään liikaa kärkikuskien mahdollisesta epäonnesta. Nykyinen tapa mahdollistaa taktikoinnin kun ajaa tuloksen heti ensimmäiseen erään, niin voi seuraavassa vaikka vielä testata setuppimuutosta finaaleihin tms.

Omalta osin tämä suljettu rengas ei pahemmin pienennä rengaskuluja koska ne pitää vaan testata etukäteen ja koittaa arpoa jotakin kisapäivälle omasta hyväksi havaitusta arsenaalistaan. Nyt niitä pakissa jo olevia renkaita ei vaan saa käyttää. Rajoitetulla varmaan haettiin sitä ettei rahamiehet revi pusseja auki joka erään? Sitä tarvetta ei ainakaan tuuppiauton rengaskulutuksella ole.

Toimiva yksityyppikin kyllä löytyy kumpaankin luokkaan jos tarvetta sille on. Parempi sekin on kun nykyinen suljettu, mutta itse vapauttaisin renkaan.

177
2016 kesäsarjan sännöt sallii sulle kaksi 7 minuutin yritystä olla tarvittavan hyvä kolmella kierroksella, hoidat homman ja olet hyvällä lähtöpaikalla. Pisteitä päättäjät harkitsee ehkä sitten jatkossa.. Miksei tämä kelpaa?

178
Jos kuskeja on hädintuskin kahteen finaaliin, niin pitääkö meidän hinkata maastosarjan mallilla neljä pisteytettyä alkuerärundia ja ajella sitten b finaaleja kaikki kaksi?

Syy nykyiseen järjestelyyn on se että ainakaan toinen sarjakoordinaattori ei kestä pystyssä viittä minuuttia. Kelpaako selitykseksi?  :grin:

Ei todellakaan pidä paikkaansa että radat huononee järjestäin niin että toinen rundi on aina huonompi... Se voi olla minesti myös parempi radan puhdistuessa ja bluegroven muodostuessa... Tai sitten se pysyy tasaisena koko päivän. Ei kannata huolestua itse kertomasi ensimmäisen savikisan perusteella.

179
Kiitos kilpakumppaneille ja järjestäjille mukavasta päivästä Lavangossa. Rata tälläkertaa aiheutti varmasti monelle harmaita hiuksia todella radikaalilla luonteen muutoksellaan ja kuulun itsekkin siihen porukkaan joka mielellään olisi renkaan päivän aikana vaihtanut. Minä juttelin edellispäivänä paikallisten kisakumppaneiden kanssa ja sain heiltä kyllä täysin peittelemättä vinkkiä renkaista. Pakista löytyi Suburb M4 seoksella taakse ja itse pidän myös edessä nappularengasta joka tälläkertaa oli Holeshot. Yhdistelmä toimi huikean hyvin treenipäivän illan, kisapäivän aamun ja viimeisen finaalin jossa sade alkoi kostuttamaan rataa. Itselle tuli yllätyksenä miten rengastus romahti omassa autossa ja setupissa radan kuivuessa. Setuppia ei hirveästi uskaltanut muuttaakkaan kun rataa kierrosten välissä kasteltiin, mutta kosteus ei omaan erään asti oikein enää kantanut. Jos olisin aavistanut pidon muutosta, olisi pakista löytynyt caliberi joka kulmaan millä auto on rauhallinen ajettava todella liukkaissakin olosuhteissa.

Mitä tulee rengassääntöön ja alkueriin, en usko että muualla ollaan ihan noin radikaalissa ja hankalassa tilanteessa. Tuloksen pystyy taatusti ajamaan kummassa vaan erässä ja pitokin luultavasti on stabiilimpi.

Mennään tämä kesä nyt rauhassa näillä säännöillä eikä hötkyillä yhden kisan perusteella.

Pidetään keskustelu toimivista renkaista ja setupeista avoimena, niin saadaan hyviä, tiukkoja ja tasaväkisiä kisoja. Ainakin tuuppiluokassa tullaan kauden aikana näkemään uskoakseni useita eri voittajia. Onnittelut vielä podiumille ajaneille hyvästä suorituksesta. Omat tavoitteet ei täyttynyt, mutta tää ei jää tähän!!  :wink:

-Jussi Rinne-

180
Varmasti oikea päätös.. Harmittaa kyllä vietävästi, kovasti on viikonloppua odotettu.  :sad:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 16