Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Cale

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53
1531
Tulokset / Re: FT 2003 mitä ajetaan ?
« : 26.10.02 - klo: 20.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Siis lauantai ajetaan TJ ja alkuperäisestä tilauksesta tullut TJH (tai TH) sekä TS.

Sunnuntai päivä on järjestäjien päätettävissä, mitä kaikkea lisäluokkia haluavat ajattaa. Voivat ja saavat poiketa toisistaan järjestettävistä FT-viikonlopuista.

Ja tuo lauantai siis TJ osalta, tarkoittaa käytännössä porukan jakamista kahteen osaan ns. junnuihin ja harrastajiin (paappoihin, vanhuksiin, ikääntyneisiin, ei junnuihin, myöhäisheränneisiin, myöhäisnuoriin, tms.. ), kalusto on täysin sama (tämä oli alkuperäinen tilaus ja näin ajetaan, jos TJH ei saa kannatusta sitten sitä ei tietenkään ajeta).


Tarkoittaako tuo sitä, että lauantaina on siis pakko järjestää tuo TJH?

1532
Tulokset / Re: 3 luokkaa
« : 26.10.02 - klo: 15.27 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Käsittääkseni keväällä ajetaa TSJ, Th (TjH) C-10 lisäluokkina ???|


SIIS TÄH?  :shock:

Minkäs värisiä sieniä sitä on tänään tullut syötyä?  :wink:

1533
Tulokset / Re: Pro Stock starttaa
« : 26.10.02 - klo: 15.23 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Mr. Cale: Mites on, lunastatko hyvän ideasi ja järkkäät Kuusankosken FT:iin Pro Stock 17 -luokan?


On ehkä väärin sanoa, että minä ne kisat järjestäisin, mutta yritän toki parhaani mukaan ohjailla kerhomme järjestelevää koneistoa siihen suuntaan. Sen verran asian hyväksi on jo tehty, että kilpailutila on varattu sekä lauantaiksi, että sunnuntaiksi. Ja idea olisi ajaa luokat niinkuin aiemmin tässä topicissa sovittiin, eli TS ja TJ launtaina, C-12, TSF ja Pro Stock 17 sunnuntaina.

Ainoa (minulle) epäselvä asia on, että mitä sanoo FinTrackin organisaatio ja AKK näistä lisäluokista ( Kerhomme kun haluaa säilyttää hyvät välit molempiin instansseihin.). Ainakaan minun silmiini ei ole vieläkään osunut mitään talven FinTrack-sääntöjä? Voi siis toki olla, että kerhon johtoportaalle on säännöt jo lähetetty, mutta tieto ei vaan ole kiirinyt allekirjoittaneelle asti.

1534
Tulokset / Kapina tulokset
« : 21.10.02 - klo: 13.16 »
Ihan mukavasti näytti olevan porukkaa kisoissa. Hyvä homma :)  ...oi joospa oisin saanut olla muu-kaa-na!

Minkälainen oli tuloshajonta alkuerissä 10 kärjen osalta?

Ja sympatiapisteet Vesa Y:lle   :mrgreen:

1535
Tulokset / Kiistelty Stratus 2.0?
« : 11.10.02 - klo: 15.31 »
Näinhän se menee... :lol:

1536
Tulokset / Re: 2.0
« : 11.10.02 - klo: 09.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
En siis ymmärrä, miksi kori ei olisi laillinen???????


Vaikka en asiasta olekaan "henkeen ja vereen" mitään mieltä, niin jos kori on EM-kisoissa todettu laittomaksi, niin miksi se olisi Suomessa sitten yhtäkkiä laillinen. Ja jollei sitä jatkossakaan tulla EFRAN kisoissa sallimaan, niin en näe tarvetta minkäänlaiseen "sooloiluun" myöskään Suomessa. Mutta kuten sanottu, asia on mulle aivan sama.

Se on kyllä valitettavan totta, että nykyiset korit ovat hyvin vähän esikuvansa näköisiä. Korin merkki ja malli tulee lähinnä etumaskista ja tarroista. Eli jos stratus 2.0 olis jonkun muun niminen, niin ongelmaa ei olisi.

1537
Tulokset / Kiistelty Stratus 2.0?
« : 10.10.02 - klo: 13.11 »
Sääntökirja:
"FIA Class 1 ja 2, BTCC, DTC, Sport2000 tai vastaavan (ei lokasuojiltaan levitetty luokka), rata-ajossa käytetyn luokan, vähintään 4-paikkaisen henkilöauton umpinainen kori. Säilytettävä mahdollisimman esikuvansa näköisenä. Korissa on oltava edessä puskuri tai spoileri, ja takana korissa oleva puskuri tai korin takaosa sivuhelmojen korkeudella, sekä takavalot (maali/teippi). Sallittuja aukkoja ovat, aukot antennia ja korinkiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Vain esikuvan mukaiset aerodynaamiset lisäkkeet hyväksytään ja niiden pitää olla kiinni korissa. Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa kattolinjan alapuolella. Korin pitää peittää renkaat ja rakenneosat ylhäältä katsottaessa."

Siis periaatteessa, jos autoa ei ole edes olemassa, ei sitä olla voitu käyttää missään rata-ajossa. Joten korihan on aivan selvästi laiton. Ja kai me muutenkin toimimme täällä Suomessa ennemmin Euroopan kuin USA:n käytäntöjen mukaan.

1538
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 06.10.02 - klo: 15.37 »
Miltä kuullostaisi, jos Kuusankoskella FinTrack 1 yhteydessä sunnuntaina solukumi- ja C-12 -luokkien lisäksi ajettaisiin Pro Stock 17? Järjestäjän puolesta tämä varmaankin onnistuu, jos vain FinTrack talvisarjan säännöt sen mahdollistaa.

VesaK tai joku muu luokasta kiinnostunut voisi funtsia ja ehdotella sopivia sääntöjä.
- Kone vapaa min. 17 kier
- renkaat?
- ajoaika?
- osallistumisrajoitukset?
- muuta...

1539
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 03.10.02 - klo: 13.05 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
No eikö VAU voisi olla se kerho, joka järjestää kansallisen kisan juuri niillä säännöillä mitkä tuntuu hyvältä ja siten houkutella tätä mainitsemaasi uutta porukkaa ajamaan?

Erittäin hyvä ajatus!


Ei kyllä voinu tulla vasta nyt ekaa kertaa mieleen... :lol:

1540
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 02.10.02 - klo: 17.31 »
No eikö VAU voisi olla se kerho, joka järjestää kansallisen kisan juuri niillä säännöillä mitkä tuntuu hyvältä ja siten houkutella tätä mainitsemaasi uutta porukkaa ajamaan?

1541
Tulokset / FinTrack talvisarjan säännöt?
« : 30.09.02 - klo: 13.11 »
No jos nyt sitten lähdetään siitä, että solukumiluokka ajettaisiin sunnuntaina C-12 kanssa, niin siinähän olisi sitten vielä tilaa jollekkin luokalle. Esim. syndicate yms... :?:

1542
Tulokset / Re: renkulat
« : 29.09.02 - klo: 17.20 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

Alussahan kaikki ajaa tietenkin polttisturisti renkailla, mutta jenkkirenkaissa pito on kuulemma huimasti parempi, eka kisassa se nähdään.

Tietenkin voisi rajoittaa kisarenkaat polttisturisti renkaiksi(FAST, ATS ja EFRA), silloin ainakin rengas kulut pysyy aisoissa !


Tuo renkaan rajoittaminen voisi olla ihan asiallinen juttu. Mutta kun luokka nyt kerran ajetaan lisäluokkana on hyvä kerätä kokemuksia eri jutuista tulevia talvia varten.

Saa nähdä millaiseksi pito kisaolosuhteissa kehittyy. Se on ainakin varmaa, että solukumeilla ajettaessa rataan tulee huomattavasti enemmän pitoa. Joten jos kumirenkailla ajettaisiin samana päivänä pääsisivät myös nämä sankarit nauttimaan siitä.



Edit: tuli kirjoitettua vähän käsittämätöntä soopaa, kun puhu puhelimeen samaan aikaan...

1543
Tulokset / Re: lipsuu lipsuu
« : 29.09.02 - klo: 17.06 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
MrCale:"Oma henkilökohtainen mielepiteeni on, että talvikausi on ajotuntuman ylläpitämistä kesää varten. Ajetaanhan kaikki arvokilpailutkin kesällä ja ulkona."
Eiköhän TS -luokka kumirenkailla ole selvästi lähempänä kesä-ajoa kuin kiskopito FOAM -luokka?


Voi olla, mutta mun mielestä matolla ajaminen kaikkiaan on aika kaukana ulkona ajamisesta. Ennenhän ajettiin matolla mattoautoilla ja puhuttiin sen nopeatempoisuuden kehittävän reflekseja, minkä takia se oli aikanaan myös krossikuskien kovassa suosiossa. Solukumeilla turisti on vähän nopeatempoisempaa kuin kumirenkailla, joten siinä jotain väkisin väännettyä perustelua. ;)

P.S. Eikös se Christerkin ollu ihan mielissään niistä solukumeista?

1544
Tulokset / FinTrack talvisarjan säännöt?
« : 29.09.02 - klo: 16.55 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
En siis aio ajaa foameilla, jos se ei tullut jo selväksi ;)


Ootko kokeillu?  :lol:  Olen itse kokenut sen fiiliksen ja nähnyt parilla muulla kaverilla sen kestohymyn mitä noi solukumit saa aikaan. Ittellä se on jatkunut nyt noin 3 viikkoa (putkeen yötäpäivää... välillä ihan naurattaa) :wink: .

Jos tuolla mainitsemallasi logiikan puutteella viittaat näihin säästöpuheisiin, niin solukumeillakin (niinkuin millä tahansa muillakin renkailla) voi ajaan just niin halvalla kuin itse haluaa. Renkaat tulee valmiiksi liimattuina vanteella edulliseen hintaan. Ja ainakin käyttämäni merkin renkaat kuluu suht hitaasti. Eilen lähti eturenkaista 11 akullisella 0.4mm ja pintaa riittää ainakin 6-7mm. Eli renkaat kestänee noin 190 akullista. Ja pito riittää mainitsemani kestohymyn ylläpitämiseen  :lol: .

Mut ihan rallimies rallimiehelle, kokeile!  :)

1545
Tulokset / FinTrack talvisarjan säännöt?
« : 29.09.02 - klo: 16.19 »
Ei tässä ollakaan mitään perinteistä TS-10 syrjäyttämässä. Foameilla ajettaisiin vaan talvella.

Luokka on alkujaan kai enempi vähempi pro-kuskien ideoima. On kuitenkin huomattu, että kukaan kuka on solukumeja matolla turistissa kokeillut ei meinaa enää kirveelläkään vaihtaa takaisin kumirenkaisiin. On totta, että pidon lisääntyessä teho (akut) ratkaisee enemmän, mutta pointti onkin se että halukkaille annetaan mahdollisuus kilpailla solukumirenkailla keskenään.

Oma henkilökohtainen mielepiteeni on, että talvikausi on ajotuntuman ylläpitämistä kesää varten. Ajetaanhan kaikki arvokilpailutkin kesällä ja ulkona. Pääasia on että ajaminen on hauskaa ja sitä se solukumeilla totisesti on. Ei haittaa pätkääkään vaikka "prokuskit vetää edellä ylivoimaisella kalustollaan" :roll: (piikki kalustopiipittäjille), ajan silti matolla sata kertaa mieluummin solukumeilla kuin lipsuulipsuu-kumeilla.

1546
Tulokset / FinTrack talvisarjan säännöt?
« : 28.09.02 - klo: 16.22 »
Tumppi tai joku muu asioista perillä oleva:

Milloin julkaistaan talvisarjan säännöt? Lähinnä kiinnostaa solukumiluokan kohtalo. Siis tottakai ajetaan, mutta milloin? Oma ehdotukseni olisi, että ajetaan samana päivänä muiden luokkien kanssa.

1547
Tulokset / Re: Foam
« : 15.09.02 - klo: 14.45 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Teppo:asia on harkinnassa, oliskohan kuskeja tulossa ajaan FOAm luokkaa?

Tulisin, mut napsahti tentti lauantaiks 19.10.  :(

Kokeilin foameja ekaa kertaa matolla tänään, ja voin suositella lämpimästi kaikille. Talven kisoihin on ehdottomasti saatava foamiluokka niille, jotka haluaa ajaa kovaa!

1548
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Tuon suuntaisia ajatuksia, mulla on ollut kun olen jo alustavasti miettynyt tuon ohjeiston rakentamista, koskien sekä matto että asvalttisarjaa 2003 sekä NM/SM viikonloppua !


Talvisarjan ohjeistusksen olisi syytä alkaa olla pikkuhiljaa valmis. Salivaraukset pitäisi olla tehtynä jo paljon ennen vuodenvaihdetta. Itseasiassa pitäisi olla tehty jo. Joten olisi hyvä tietää, onko tarkoitus ajaa sekä lauantaina, että sunnuntaina.

1549
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 03.09.02 - klo: 14.22 »
Kiitokset Turkulaisille hyvistä kilpailuista. Kiitos myös kaikille kanssakilpailijoille hyvistä taisteluista ja rennosta meiningistä. Ens vuonna jatketaan. :)

Tampereen Hurjat tulee sitten ens vuonna entistä hurjempina mukaan. Eiks je?

1550
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 30.08.02 - klo: 18.29 »
Erälistat 1.9.2002 KyPak-ralli 4 Turku

Erä 1

Pekka Reittilä  JärvSRK
Olli Löflund  JärvSRK
Visa Helmijoki  TamUA

Erä 2
Veini Mäkinen  JärvSRK
Ismo Vuorinen  KyPak
Riku Aalto  TamUA

Erä 3
Kai Jansson  KyPak
Mikko Pyhältö  TUA
Janne Vainio  VAU

Erä 4
Kalle Lehto  KyPak
Pekka Vainonen KyPak
Mari Pyhältö  TUA

1551
Tulokset / Kysely koko radioautomaailmalle.....
« : 28.08.02 - klo: 18.24 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Turha huuto ei auta yleensä mutta olen Tomin linjoilla tuon 22 tai 27 renkaan kanssa. 27 ollessa ainoa rengas on pidon saavuttamiseksi tehtävä seuraavia toimenpiteitä... hankittava kunnolliset renkaanlämmittimet 200 euroa, hommattava kaikki mahdolliset myrkyt jotta renkaan pinta saadaan sulamaan pehmeemmäksi, ajettava liian pehmeillä ja tyhjillä inserteillä, jotta renkaista saisi pitoa irti... jolloin renkaat kuluvat ihan karrelle eikä tasaisesti kuten sopivalla insertillä ajettaessa...

Foamit voivat alkaa kyllä kiinnostamaan varsinkin jos ne tarjoisivat myös liukkailla mikkihiiriradoilla edes jonkinlaista pitoa...


Näinpä.
Kuskit pyrkii yleensä maskimaaliseen pitoon ja keinot voivat olla juurikin Tepon mainitseman kaltaisia ja samoin seuraukset.
Kyllähän edelleenkin on kyse nopeuskilpailusta ja se kuski, joka saa aikaan parhaan pidon on yleensä voittaja tai ainakin nopempi.


Varmasti löytyy pitoaineita, joilla CS-22:setkin on nopeampia kuin nyt. Ja mm. allekirjoittanut käytti renkaanlämmittimiä kevään kisassa CS-22:lle, joten mikään ei muutu vaikka ajettaisiinkin CS-27.

1552
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 28.08.02 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?


Edelleen kyseiseen luokkaan puuttumatta.

Rengastyypin rajaaminen yhteen renkaaseen kahden sijaan pudottaa rengaskuluja huomattavasti. Puolet vähemmän testattavaa.


Voi olla, että ehdotetussa luokassa juu, mutta halusin yleistää tämän tässä samalla käsittämään tehdyn kyselyn tuloksen.
Veikkaan kuitenkin, että inserttirumba alkaa heti, kun rengastyyppi rajoitetaan yhteen.
Sama koskee tietty TS:ää



Sama inserttirumba on ollut käynnissä kaiken aikaa. Ja kun käytössä olleita rengastyyppjä on ollut kaksi on testaamista ollut siis kaksin verroin. Multa on ainakin tänäkesänä mennyt renkaita ihan järjettömästi. Mä ainakin otan 1-tyyppirengassäännön ihan ilomielin vastaan.

Keväällä kylmässä kelissä (rata n 10-15 astetta) meidän radalla CS-27 rengas oli maksimissaan vajaa pari kymppiä kierroksessa hitaampi kuin CS-22. Ja ihan mukava ajettava.

1553
Tulokset / AVOIN LUOKKA
« : 28.08.02 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
En puutu itse luokkaan, mutta miksi ihmeessä vain yksi rengastyyppi/kausi ehdolla tähänkin ?
Kertokaa nyt tyhmälle, kun en ymmärrä miten tuosta saavutettaisiin haittoja suuremmat edut ?


Edelleen kyseiseen luokkaan puuttumatta.

Rengastyypin rajaaminen yhteen renkaaseen kahden sijaan pudottaa rengaskuluja huomattavasti. Puolet vähemmän testattavaa.

1554
Tulokset / KILPAILUKUTSU - KyPak-ralli 4 1.9.2002 Turku
« : 26.08.02 - klo: 19.59 »
Pitäkääs kisat mielessä. Ilmoittautumisaikaa vielä pari päivää. kypak@luukku.com

1555
Tulokset / Re: re
« : 24.08.02 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
osanottajat taisi äänestää jaloillaan:) ehkä näin tuleekin sitten järkeä SM-touhuihin... toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että kisat olisi pitänyt ajaa ja se SM pokaali pitänyt antaa vaikka sille yhdelle ainoalle osanottajalle.


Niin, siis kyseessähän ei ollut sähköluokkien SM-kisat. Ainoastaan TP-10 SM.

1556
Tampereen hurjat!

Ajatuksia kisoista ja luokasta?

1557
Tulokset / Kutsu: Laukaan I. kestävyys ajo 18.8.2002
« : 02.08.02 - klo: 16.00 »
Kuullostaa hauskalta. Tuolla seuran sivuilla sanotaan, että parit arvotaan. Periaatteessa hauskaa, mut esim mulla ei ole stanumyllyjä ja olis helpompaa lähteä kisaamaan oman seuran stanumiehen kanssa, jolla vanhoja myllyjä silmät ja suut täynnä.

1558
Tulokset / Re: Ikäraja
« : 02.08.02 - klo: 15.35 »
Lainaus käyttäjältä: "miab"
Lueskelin vanhaa foorumia ja silmiin pisti tälläinen kirjoitus (Aiheessa keskusteltiin "Pappa" sarjan perustamisesta):

http://pub12.ezboard.com/frcmaailma73087rcautot.showMessage?topicID=1169.topic

-------------------------------------------------------------------------------
winqqu
Vierailija
(8/24/01 4:48:51 pm)
Reply  ikäraja
--------------------------------------------------------------------------------
 Hyvä Vesa,
Olen tässä harmitellut itsekseni stanukisojen yläikärajaa joka oli arvokisoissa muistaakseni 27vuotta sääntökirjan mukaan. Aloittelija kun voi olla myös vanhempaa polvea. Harrastus on itselleni lähinnä terapiaa työn ja perheen ohessa mutta tie vie lähemmäs "oikeita" kisoja ja stanuilu olisi mielekästä.
Ehdotan Pappa sarjan alaikärajaksi 28v. ( Vai olenko liian vanha stanuihin ja liian nuori Pappikseen ?, heh. )  
-------------------------------------------------------------------------------


Onkos tuo 27-vuoden ikäraja arvokisoissa totta?  :cry:


-Miab-


Siis tuo 27 vuoden ikäraja on Nuorten mestaruus -kilpailuissa. Eli vakioluokan "ainoassa arvokilpailussa". Suomen mestaruus -kisoissa ei mitään ikärajoja ole.

1559
Tulokset / AJOTAITO vs. KALUSTO
« : 25.07.02 - klo: 17.55 »
Turostahan taisi tulla nyt sitten kerta heitolla kilpakuski, kun sijoittui parhaaseen kolmannekseen SM-kisoissa. Eli stanukisoihin ei asiaa kausina 2003 ja 2004.

1560
Tulokset / Touring SM tuloksia
« : 23.07.02 - klo: 16.18 »
Tuon yllä olevan kirjoitin siis minä. :shock:

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53