Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mikko L

Sivuja: 1 ... 51 52 53 [54] 55 56
1591
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 29.04.08 - klo: 08.49 »
Kertokaas asiantuntijat jotain hyviä jenkkiläisiä kauppapaikkoja, mistä vois tilata osia Sharkkiin. Ja oliks se joku vendetta vai millä nimellä niitä osia pitää katella?
- Action Model Centre - englannissa (FTX Vendetta) Kannattaa kysäistä saatavuutta etukäteen
- The Toyz
- RC Mart
- EG Racing

Tässä muutama, mistä minä olen tilaillut ja aiempaa keskustelusta löytyy ainakin valtaosa noista merkeistä ja malleista, mitkä vastaa LRP Sharkkia

1592
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 29.04.08 - klo: 08.23 »
Autot mitä olen testannut ja nähnyt radalla niin niissä on ollut ihan selkeesti liikaa jarrua joten kokeilkaa nyt hyvät kuskit semmoista että jarruttaessa ne eivät lukkiudu ihan täysin/kokonaan.
Siinä mennettää auton hallinan ihan kokonaan ja sitä paitsi tuo tattiksen rata ei hirveästi vaadi sitä jarrua kuin käyttää sitä isoa/pitkää rataa.
Ikäänkuin ABS mallinen on varmasti paras.
Jerzi
Ootko testannu kylmiltään vai vasta kun autolla on ajettu muutama kierros? Meinaan, että ainakin mulla noi orkkisjarrut toimii kylmiltää oikein hyvin - ei luki pyöriä, mutta hidastaa riittävästi. Ongelma onkin, että nuo originellit "häipyy" siis teho katoaa kun jarrut lämpiää ja sen jälkeen jarruja ei ole ollenkaan - ei hyvä.

Ite toivosin, että noi hiilikuitujarrut olisi tehokkaat ja pitäisivät jarrutustehonsa myös lämpimänä. Tällöin voisi sitten linkistön/ epan avulla säätää tehoa sopivaksi - toivottavasti. Ja jos toi hiilikuitulevy + hiilikuitupalat ovat liian tehokkaat niin pitää koittaa metallipaloilla.

Katotaan ny, kunhan pääsee radalle testaamaan...

1593
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 28.04.08 - klo: 15.09 »
Mikko, kuva ei näy (varmaan private)
Näkyykö ny  :laugh:?

Taisin hosua kuvanlaiton kanssa ja otin linkin ennen kuin tein kansiosta julkisen...  :shocked:

1594
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 28.04.08 - klo: 13.30 »
Nyt on mosaan uusittu sitten etulaakerikin - kiitos Mikalle. Olisi tietysti pitänyt vaihtaa samalla kun vaihdoin hajonneen takalaakerinkin... Vanhassa laakerissa ei ollut kuin toiella puolella tiiviste, toisin kun uudessa (keraamisessa) laakerissa oli tiivisteet molemmilla puolilla. Voisi kuvitella, että tiivistää paremmin  :roll:

Lisäksi laitoin samalla jarrut uusiksi.



Ebaystä hommasin ja hintaa jäi karvan alle 20e, eli mukana tuli siis kaksi settiä paloja ja kahdet levyt. Käytännöntestiä en ole vielä päässyt tekemään, mutta jospa huomenna kerkeäisi.

Vielä kun löytäisi tuon 15/19 pinionin, etujäykkärin mahdollisesti kallistuksenvakaimet ja pätevät renkaat niin alettas oleen valmiina kesän koitoksiin  :cool:

1595
Tänään suoraan koulusta n. 14:12 radalla. Poislähtö kun kaikki nitrot on poltettu. Perjantaina saan toivottavasti lisää polttoainetta.
Mä tähtään tiistaihin - joskus viiden jälkeen koitan päästä baanalle.

1596
Huomenna (sunnuntai) ajattelin mennä heti 12 aikaan ajelee. Kerkee ajamaan muutaman tankin ennen formuloita. Onko mukaan lähtijöitä?
Moottoriin tarttee vaihtaa etulaakeri  :undecided: Myöhemmin viikolla sitten - sääkin näyttäs olevan ihan kohtuullinen, ainakin torstaihin asti...

1597
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 26.04.08 - klo: 21.38 »
Mikäli oikein muistin niin astonin kori oli jotain 80 luokkaa kun viime viikolla kysyin.
Oliko maalaamaton? Koska mulle sanottiin joskus, että maalaamaton on noin 50e ja maalattuna just Aston oli noin 80e...

Mene ja tiedä - jos se on maalaamattomana tuon 50e ni mä aiaskin varmaan otan - jos se sitten on jotain 80e ni sitten rupeen kattelemaan jo toisaaltakin. Jos joku löytää jostain edullisesti ni voitas tehdä kimppatilaus ni säästettäs posteissa  :p

1598
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 26.04.08 - klo: 21.12 »
Jos joku tietää mistä maasta saa halvimmalla maalaamattoman korin (aston taikka verrari) niin kiitollisin mieli ottaisin tiedon vastaan. Koitin kattella muttei mistään oikein löytynyt.
Juu ei oikein tahdo löytyä, edullisin mitä minä tiedän on ihan pro shopista ~50 e. Aston DB9 on kylä mun suosikki - tänään ihastelin messuilla ja muutama päivä sitten ihan livenä liikenteessä  :laugh:

1599
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 26.04.08 - klo: 21.03 »
Olipas mukava päästä ekaa kertaa IGT:llä radalle ajamaan  :lol:

Moottori vuoti vaan kovasti polttoinetta mikä todennäköisesti johtui etulaakerista - minkä hölmönä jätin vaihtamatta samalla kun vaihdoin takalaakerin  :undecided:

No mutta saanpahan taas rempata autoa ja se on aina mukavaa  :grin: Nyt vois puhdistaakin kunnolla kun ei tartte enää pölysellä parkkipaikalla suditella  :tongue:

1600
Ilpo & co tulossa maalaushommiin ja silloin UAU:n vesiimuri on myös käytettävissä. Sen avulla  vesi lähtee tehokkaasti asfaltin huokosista.
Autan mielelläni maalauspuuhissa mikäli tarvetta/ vielä maalaamatta kun pääsen paikalle, iltapäivällä joskus.

1601
Mites olis porukkaa tulossa huomenna ajamaan?

Mä meen perheen kanssa aamusta ensin model expoon, mutta sen jälkeen joskus vois tulla.

1602
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 24.04.08 - klo: 11.46 »
Jos joku meinaa tilailla nuo motin laakerit keraamisina niin jos viitsii niin samalla pari ylimäärästä. Lunastan sitte pois tavatessa.
Tosiaan jos joku löytää tuon takalaakerin keraamisena, niin mulle kans...

Sen koko on muistaakseni 14x24x6 - eikä löydy ihan joka kaupasta...

1603
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 24.04.08 - klo: 02.10 »
Mikäs mahtaa olla meininki tulevana lauantaina?

Olisiko muita IGT-kuskeja tulossa tattikselle? Mun on jo pakko päästä kurittamaan bemua radalle... :p

1604
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 19.04.08 - klo: 22.04 »
Hinku oli taas kova päästä pärtsäilee kundien kanssa, eli ei muuta ku takakoritolppa super epoksilla kasaan ja menoks  :p

Hyvinhän se kurvailu meni ja välillä oli hien pintaan nostavia tilanteita, mutta ilmeisesti suuremmilta vaurioilta selvittiin. Jopa mun epoksiviritys kesti yhden subarun perään runttauksen   :tongue:

Ens viikko sujahtaa työreissun merkeissä, mutta heti perjantaina on pakko päästä taas puikkoihin  :laugh:

1605
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 19.04.08 - klo: 17.10 »
Mä ostin just ebaystä tämmöisen vastaavan hiilikuituisen levyn, sen pitäisi toimia hyvin ihan metallisten palojen kanssa.

Näkee ny kunhan pääsee testaa...

1606
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 19.04.08 - klo: 16.59 »
Laitoin koneen nippuun tässä aamusta ja hyvinhän se meni - ja taas parkuu  :tongue:

Piti sitten vetästä se tankillinen loppuun tossa kotikadulla ja kas kaivon kannesta "pikkupomppu" ja noin 20 volttia ja lopputuloksena katkennut takakoritolppa - pitikin ajaa ilman koria... Se oli sitten 10 (€) hyppy  :lol:

Frantsilla tais käydä ihan samalla lailla...

Tota takakoritolppaa pitää kyllä miettiä jos siihen sais oman kestävämmän patentin - eihän tota toki pitäs ajaa ilman koria  :undecided:

1607
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 18.04.08 - klo: 21.49 »
Kuvista kyllä otan kunnian mutta laakeri menee Franzin nimiin  :wink:
Vai sanoitko sä, että kiertokanki olisi väljä? Oli se - ihan horo...

No mutta nyt on uudet osat hommattu ja bonuksena komboshiitti kykäpalat. Ei muuta kuin kasailemaan. Jarno aavisteli, että tuommoinen laakerivika sattaa syntyä jos kone seisoo käyttämättä ilman asiallista voitelusuojausta pidempään ja tuo minun auto on nimenomaan seissyt pitkään käyttämättä...

Eli kauden päätteeks pitää vissiin töötätä kone täyteen sopivaa öljyä.

1608
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 18.04.08 - klo: 09.26 »
Moi,

Mulla on pihalla kasa sepeliä, jota voidaan käyttää. Yritän saada jostakin peräkärryn tämän roudaamiseen (koukku on).
Hiukan ot, mutta tiedäthän ja muutkin, että yksi kuutio sepeliä painaa reilun tonnin (1000 kg) ja erittäin harva henkilöauton kärry kantaa edes 400 kg. Lisäksi harvempi ha saa vetää yli tonnin painoista jarrullista kärryä. Eli siis laillisesti/ kärryä rikkomatta saa ajaa melko monta reissua, että saa edes hiekkalaatikollisen sepeliä paikasta toiseen.

Ihan vaan tuli mieleen, kun viime kesänä painin vastaavan kuljetus ongelman kanssa...

1609
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 18.04.08 - klo: 09.16 »
Kävi vähän huono tsäkä sulla tämän käytetyn kanssa mutta toisaalta, pääsit kyllä revittelemään aika maukkaasti eikä tämä ole iso kustannus huomioiden millä hinnalla auton sait  :wink: Joten pata eheäksi ja homma jatkuu.
No joo, mutta hei tää on moottoriurheilua ja nää kuuluu asiaan  :tongue: Ja kustannukset ei (onneksi) tässä tapauksessa ole kummoiset - pitäähän sitä mootoritekniikan opiskelusta hiukan maksaa :grin:. Ja tosiaan vaikka joutusin ostamaan uuden koko mosan niin toi mun kulkine oli edullinen, todella edullinen :lol:

Täytyy varmaan seurata ebayta jos vaikka löytys varapannu edullisesti  :wink:

1610
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 18.04.08 - klo: 09.00 »
Boltsille iso kiitos kuvista ja 10 p. + papukaijamerkki moottorin käyntiongelmien syyn arvauksessa  :p

Takalaakeri oli aloittanut ylimääräisten kuulien poiston  :shock: Vielä kun olisi yks tai kaks kuulaa poistunut niin olisin varmaan saanut vaihtaa muutakin kuin laakerit  :embarrassed:. Nyt siis kaikki muu säilyi ehjänä, mäntä, sylinteriputki, pytty, phiuh... Eipä ollu ihme miks tulpat tuntu hajoavan herkästi  :undecided:

Tulipahan moottori tutuksi - tänään tarttee hommata uudet laakerit, mutta mitkä? Uskaltaako laittaa K-laakerit vai pitäsikö hommata jotkut muut SKF tms? Tästä seuraa kysymys, eli minkä kokoiset noi laakerit ovat?

Samaan syssyyn lienee hyvä vaihtaa kiertokankikin, vai?

1611
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 17.04.08 - klo: 14.50 »
vermon parkkipaikka oli aika kuoppanen ja likainen kun viimeksi kävin.
Milloin kävit? Menen kuitenkin neljän jälkeen katsastamaan tilanteen ja palaan asiaan...

1612
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 17.04.08 - klo: 12.23 »
Muista vaan tehdä koriin reikä hehkulle :) (ajattelin vaan muistuttaa) Oliko sinulla takaikkuna leikattu auki että saa vetostartilla käyntiin, vai oliko sinulla starttiboksi?
Heh, joo ja vielä oikeaan kohtaan  :tongue: Takaikkuna on leikattu auki, mutta ei tota vetostarttia voi oikein siitä käyttää, liian takana - ikkuna siis. Mulle on just tulossa starttiboxi - loppuu tuo nykiminen  :p

1613
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 17.04.08 - klo: 12.06 »
Taidetaan saada vähäsen ajoa jopa aikaseksi, tai sitten taas jengien vehkeet leviää....     :shocked:
 :lol: :lol: :lol:

Tilasin muuten juuri pitkävartisen hehkun Sabesta - ei tartte enää irroitella koria käynnistäessä  :grin: Viimeks meinas hermo mennä kun auto stumppas muutaman kerran just kun oli korin saanu takas paikoilleen...

1614
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 17.04.08 - klo: 10.47 »
Sää näyttää kivalta tänään ja tuossa tulikin jo YV:tä veivattua sen verran, että tänään voitas käydä vähän ajelee jos joku keksii ehdottaa jotain hyvää ajomestaa...
Vermon parkkiksella olisi ainakin tilaa - hiekasta en osaa sanoa, mutta veikkaan että ei ole...

Mä saatan tulla paikalle jo aiemmin - voisin yrittää tuossa neljän jälkeen kurvata sitä kautta ja tarkastaa tilanteen ja saada sanaa tännekin - ellei jollain sitten ole tiedossa jotain varmasti hyvää paikkaa.

1615
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 12.04.08 - klo: 22.02 »
Kunnes kohme kangistaa sormet  :mrgreen: tai vehkeet levii  :p
Nyt tais leikki tosiaan loppua kun vehkeet levis  :p

Pietolla hajos jarrupala

FrzT:lla karkas Subaru lehtoon ja vanne meni kappaleiks

Ite ajelin hetken pakosarja liki irti ja lopuksi oli käynnistys ongelmia.

Onneksi FrzT:lla oli stattiboxi ni ei rystyset oo ihan ruvella, omani saan viikon päästä...

Mutta rapatessa roiskuu ja niin edelleen - hauskaa oli  :cheesy:. Jos ens viikon lopulla säät sallii niin uudelleen.  :lol:

Edit: Ja tosiaan ISOkiitos Pietolle uudesta tiivisteestä ja "jätkille" säätöauvusta - ite kun oon tällänen uusavuton...  :tongue:

1616
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 12.04.08 - klo: 15.34 »
Yritän tulla. Meinaatteko olla siellä pitkään?   :afro:
Kunnes kohme kangistaa sormet  :mrgreen: tai vehkeet levii  :p

1617
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 12.04.08 - klo: 14.45 »
Oli ompussa FrzT:n kanssa puhe, että mennään Tattiksen parkkikselle noin kuudeksi, siellä ei ainakaan ole hiekkaa ja tilaakin on.

Hiukan päästiin jo fiilistelemään ompun parkkiksella, vaikka tulppa olikin hengetön. Nyt on uusia tulppia ni ehkä moottori kävisi ilman hehkua hiukan paremmin  :tongue:

Mutta tulkaa muutkii tattikselle kuuden nurkilla...

1618
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 12.04.08 - klo: 10.51 »
Nyt on laakerit vaihdettu kuulamallisiin tuohon 2. vaihteen spurrille - ei oo enää välystä, eikä ratas heilu. Toinen noista liukulaakereista oli käytännössä kulunut sisähalkaisijataan 0,35 mm  suuremmaksi. Tuo sai rattaan heilumaan aikalailla. Saapi nähä kuinka kuulalaakrit kestää, varmaan oikein hienosti.

1619
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 12.04.08 - klo: 09.44 »
Mites se huominen? Onko ajoja jossain päin espoota?
Tän päivän suunnitelmat omalta osalta hiukan muuttu, mennään poikien kanssa omppuun ajamaan ja otan IGT:n sinne mukaan. Jos jotku olisi menossa myöhemmin jonnekin suttaileen, niin mahdollisesti voisin tulla sinnekin...

1620
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« : 11.04.08 - klo: 11.48 »
Minulla on kolmeen neljään saakka menoa, mutta sen jälkeen ois kyllä innostusta lähtee jonnekin..
Joo eihän sitä aamusta vielä jaksa lähtee :tongue:

Hitto ku eilen olin areenalla, mutta en älynny kattella oliko hiekka putsattu...

Varmaan jo tänään illemmalla kuuden jälkeen tuun tähän Kiloon duunin pihaan (aidattu alue ja hiekat on jo harjattu) koittaan - saa tulla muitakin jos intoa riittää :cheesy:

Sivuja: 1 ... 51 52 53 [54] 55 56