Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - zzs

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11
181
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 15.05.03 - klo: 22.54 »
No ei ollut edellinen omistaja näköjään kiristänyt tarpeeksi olan taka ja ruikannu sitä lukitetta mukaan. Ihan vaan kierteillä pysyi, oli vaan aika veikeen näköstä katella vähän levottomasti käyvää autoa siinä kori auki että miks' toi vauhtipyörä heiluu tolleen holtittomasti???

Kytkinkellon rattaat (alumiiniset?) ovat hieman kolosilla, mutta ne muoviset ovat, kuten sanoit, tosi kestävät.

Pitääpä availla ja ihmetellä tuhoja... :|

182
Polttisautot / Isompaa putsaria
« : 15.05.03 - klo: 22.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"

Eiköhän Mika ja Mascot perusteta Kyosho Superten FW-04 topicci? Ois helpompi tarkistaa, onko tullut omaa autoa koskevia asioita foorumiin.


Taisit perustaakin jo :-) Epäilenpä vaan ettei meillä riitä asiaa niin paljon, että oma kannattaisi laittaa  8)


Juuh, taisin perustaakin! Mutta jos kerran pureten alffalla tai jopa ilmanputsarillakin on oma vooruminsa, niin kyllä yks kisa-autokin ansaitsee moisen! Ja multahan noita kysymyksiä tuleepi ihan tarpeeksi täyttämään servereitä, koko ajan jotain pielessä mun autoissa :wink:

183
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 15.05.03 - klo: 22.37 »
Rattaat ovat valkosiniset.

Ulinan syytä en tiedä, tosin litran ajon jälkeen autostani irtosi pilot safti, joten en yhtään ihmettelis, vaikka jotain muutakin tipahtais maahan :?

184
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 15.05.03 - klo: 22.34 »
Towerista (www.towerhobbies.com) kattelin ja näyttäis tuo 18T olevan suurin kello 1/8 peleille, tosin voit käyttää oikeastaan mitä tahansa kytkinkelloa. Mitat vain on satuttava kohdalleen ja rattaitten sopivuus oltava täydellinen.

Toi nopeus. Kokeilin yhtä mittasysteemiä RCzonesta, joka kylläkin antaa nopeudet alakanttiin, mutta kuitenkin eli laskee välityksen ja motin kierroslukeman perusteella teoreettisen nopeuden.

14T, 40000rpm --> nopeus 65km/h
18T, 40000rpm --> nopeus 83km/h

Käytännössä tolla 14T vois mennä 75km/h ja 18T 100km/h.
Tosta laskelmasta voidaan vetää johtopäätös, että 1 hammas lisää kytkinkelloon, niin nopeutta tulee 5km/h lisää.

Kyllä se OS jaksaa kiihtyä varmasti paremmin kuin hyvin, vaikka laittaisitkin tuon 18T tai suuremmankin. Ei sudi liikaa :lol:

185
Mulla LM I:ssä kestänyt hyvin jo ainakin 3 vuotta. Ei ne hajoa, ellei ole turhan suurta väliä rattaiden välissä, jolloin varmaan sutasis tyhjää.

186
Polttisautot / Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 15.05.03 - klo: 19.01 »
No niin, tällekin autolle oma voorumi.
---

Mun auton toinen päärattaista (2. vaihteen) heiluu silleen alle millin sivusuunnassa. Tuntuu niin kuin se olisi löysästi kiinni, mutta kuitenkin kiristysruuvi on kireällä. Onko se normaalia?

Kuuluuko teillä sellaista ulinaa autosta, kun olette kiihdyttäneet kovaan vauhtiin 2-vaihteella, ja heitätte vapaalle? Vähän ihmetyttää sellainen ääni.

edit: HPI Super lisätty aihepiiriin.
-Mika

187
Ei ole. Autohan perustuu MP7.5:een, vähän samalla tavalla kuin TR-15 Rally krossi TR-15:een, eli periaatteessa samat osat, paitsi ralliauton tukivarret ym. sälät.

188
Polttisautot / Isompaa putsaria
« : 15.05.03 - klo: 17.40 »
Mistä sä teit/sait ton pakokäyrän? On nimittäin alkanut ahdistamaan toi 2-osainen vakio, koska tietää sen rajoittavan tehoa. Sellaien aito käyrä maksaa 35e, eikä oikein huvin vuoksi viitsisi vielä ostella sellaisia.

Eiköhän Mika ja Mascot perusteta Kyosho Superten FW-04 topicci? Ois helpompi tarkistaa, onko tullut omaa autoa koskevia asioita foorumiin.

189
Tottakai koripaketissa tulee mukaan sivupeilit, jos takaspoileri ym. muoviosat tulevat! Nyt puhutaan henkilöauton koreista, eikä mistään krossareista. Ja Landmax ei ole mikään krossari.

190
Polttisautot / Kisakytkin TR-15
« : 15.05.03 - klo: 14.29 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Tarkoitatko lukkojarrutuksella sitä, että renkaat lukkiutuvat?
Jos tarkoitat niin perustele kuinka se rasittaa voimansiirtoa.


Kun keskidiffi lukkiutuu, etu- ja takapään diffien rattaat joutuvat ottamaan vastaan kaiken sen renkaiden ottaman pidon. Eli rattaat on kovilla, ja jarruttaessa voikin huomata, että renkaat pyörivät toisiin suuntiin vastakkaisilla puolilla eli diffin rattaat pyörivät varmaan jonkunlaisen väännön alaisina. Jos ei osunut kohdalleen, niin viisaammat saa tietty korjata :)

191
Polttisautot / Kisakytkin TR-15
« : 15.05.03 - klo: 14.25 »
Ei se kytkinten kevennyksen aiheuttama "nykäys" ole verrattavissakaan vaihteen vaihtoa 2:selle; siinä vauhtia tulee lisää 5-10 km/h sekunnin murto-osassa. Ainakin siltä näyttää.

192
Polttisautot / Isompaa putsaria
« : 15.05.03 - klo: 11.46 »
Eiköhän sen 1/8 putsarin voisi liittää suoraan GS15R:n mukana tulleeseen hanhenkaulaan. Vai onko joku kokeillut, ettei se veny tarpeeksi?

193
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 15.05.03 - klo: 07.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Kiinnostaa !!
Minkä vempeleen kello on alunperin ??
(Minulla lienee 13 tällä hetkellä)
Mutta hammaskin on oikeaan suuntaan !!
Seuraavaksi etsitään isompi "isoratas" ja lopuksi 4stroke-engine.
Vauhti-monsteriksi hommataan savage.


Kello on Kyoshon Supertenistä. Ja sullahan on sellainen neulalaakeri siinä akselilla. Hyvä, sitten käy heittämällä sisään :D

194
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 15.05.03 - klo: 07.01 »
Sä voit kysellä sitä kytkinkelloa paikallisesta Kyosho-jälleenmyyjältäsi.
Vanhat kytkinpalat käy, mutta kun ne kuluvat alta, niin osta suosiolla racing-palat. Maksavat kyllä n. 32 egee, mutta kestävät, kestävät ja kestävät :) Ja voihan sulla olla tossa jo sellaiset, koitahan saada se kytkinpaketti auki siitä koneesta.

Jaa, voihan se vastari olla sökönä. Jos et saa mitenkään toimimaan, niin osta uusi.

195
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 14.05.03 - klo: 22.59 »
Jos sua kiinnostaa saada vääntöä lisää huippunopeuden kustannuksella, multa löytyisi ratkaisu siihen. Myyn ilmoituspalstalla 12-hampaista kytkinkelloa, joka taitaa olla pienempi kuin sun nykyinen. Kello on täysin uusi, ja jos toi 10 e on kaupan uusiin verrattuna kallis hinta, niin myyn sen sitten alle kauppojen hintojen. So simple :wink:  

Kiinnostaako? Kytkinkello käy heittämällä tohon sun koneeseen.

196
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.05.03 - klo: 22.41 »
opa, kyselin tosta pillijutusta ympäri maailmaa :wink: ja kuulemma se sun Landmaxin vakio tehopilli (se kaksosainen) kävisi koneeseen. Vaaraa koneen hajoamisesta ei siis ole. Sori mun aikaisempi väärä tieto.

Mutta kun nyt saat uuden koneen, jossa on teoriassa tuplasti tehoa, niin huippunopeuttakin ja kiihtyvyyttä tulee lisää melkein tuplasti. Pieni neuvo: älä osta sitä Hobaon pilliä ennen kuin todella tarvitset tehonlisäystä! Tosin en usko, että noin halvasta pillistä tulee tarpeeksi lisätehoa, jotta kauppa olisi kannattava. Tuolla Radio Control Zonen Landmax -foorumissa sanottiin, että sun kannattaisi ostaa tuohon koneeseen Kyoshon kisaviripilli, jossa oli tietty tyyppimerkintä. Kysy multa se sitten, jos aiot hankkia, niin ongin sen tietoon (nyt en muista sitä tyypppiä)

Vauhdin lisäys tapahtuu helpoiten sulla ton kytkinkellon vaihdolla.

Mä tein muuten ton "pohjapanssarin" balsapuulevystä. Tosi kevyt ja nyt uskaltaa mennä kivienkin yli hyvillä mielin. Tosin joudun tekemään uuden sitten kun saat ne upporuuvit; tulee reiättömämpi versio.

197
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.05.03 - klo: 14.16 »
Tsekatkaapa tämä sivu. On muuten aiiiika siisti Landmax.

198
Polttisautot / Jäähdytyskansi
« : 14.05.03 - klo: 11.38 »
Vaikka 28.5. Espoossa :wink:

199
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.05.03 - klo: 07.10 »
Se kytkinkellon ratas vaikuttaa suoraan välitykseen, joka muuttaa kiihtyvyyttä ja huippunopeutta. mitä pienempi se on, sitä paremmin kiihtyy, mutta huippunopeus jää pieneksi. Jos taas laittaa suuremman kytkinkellon, kiihtyvyys vähenee, mutta huippunopeus kasvaa. Jo yhden hampaan eron huomaa ajossa. Toi sun 14T on kyllä aika pieni sun motille, sellainen 18T tai isompikin, jos löytyy, olisi varmasti sopiva.

Kiitti van tosta kuvajutusta. Ei mullakaan digikameraa kotoa löydy, mutta broidi tuo töistä silloin kun on kuvattavaa.

200
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 14.05.03 - klo: 07.03 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Moottoripukit tulevat mukana, mutta täytyy sitten vielä noi aluslevytkin hankkia. Myydäänkö niitä ollenkaan ilman pukkeja?

ps. Mulla on auton kanssa nyt sellanen ongelma, että se autossa oleva on/off-kytkin on vähän temppuillu jo aikasemmin ja se on tehnyt sellaista, että kun se vähänkin likaantuu, niin ei pelaa. Nyt puhdistin kytkintä todella kauan, eikä siltikään toiminut. Vaihdoin kytkimen tilalle toisen, mutta ei auttanut. Voiko häiriö johtua liasta, mitä voi olla liittimissä, joilla on/off-kytkin ja patteri-boksi liitetään? Ei huvittaisi alkaa vaihtamaan kaikkia sähköosia  :cry:


Se vika voi olla oikeastaan missä johdoissa tahansa. Oletko yrittänyt etsiä sitä yleismittarilla ohmivalinnalla? Kokeile myös puhdistaa vastarin kosketuspinnat ym. Tai sitten sä voisit poistaa sen kytkimen kokonaan käytöstä ja hoitaa on/offia paristokotelon liitännän avulla. Ellei se olekin juurin se ongelmakohta, kuka tietää.

Noita aluslevyjä ei kyllä saa erikseen. Onko sulla nikkarin vikaa? Voisit saada multa tarkat mitat ym. Tai jos et halua väkertää, niin voisinhan mä ne tossa joskus sutasta :D Yritin tehdä ne pukit itse, mutta en ollut nähnyt tota kaksiosaisen pukin ideaa, niin se kariutui sitten vähän siihen. Piti nimittäin tehdä kierteet siihen pukkiin, ja eihän ne onnistuneet kunnolla. Mutta noi aluslevyt on ihan ok homma.

201
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 13.05.03 - klo: 22.03 »
Siis en mä pahalla, tuo oli vain mun ensituttavuus 1/10 auton kanssa. Pelästyin vaan, että voi kai sellaisenkin laittaa temmeltämään hiekkakentille :)

202
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 13.05.03 - klo: 21.56 »
Joo, ne Ultimatet ovat alkuperäiset. Tarvitko niitä? Saisit halvalla.

Mulla kävi vähän huono säkä sen nokan syylärien vaihtamisessa muovista metalliritilään. Hieno siitä tuli ja olin tyytyväinen tulokseen. Kuitenkin heti ekalla ajokerralla kiersin tai ainakin yritin kiertää kävelyvauhdilla 15m:n päässä olevan tolpan ja eikö mitä, keskelle sitähän se tömähti. Ja kun olin liimannut ritilän 2-komponenttiliimalla korin maalipintaan kiinni, niin kivasti repesi ja vei maalit mennessään. Arvaa harmittiko!? :x

Tarkoitatko scoopilla sitä nokkapellin päällä olevaa ilmanottoaukkoa konehuoneeseen vai mitä? Ai on siisti, no sit eikun kuvia tänne!

Meinaatko ajaa tolla uudella motilla sen vakiopillin kanssa? Voi olla ettei ole mikään paras yhdistelmä, motti voi vähän jopa kärsiä. Sä kyllä tarvitset sen 18T kytkinkellon, muuten kone huutaa leipää ja vähän äkkiä.

Kyllä sen 3-vaihteisen tomaatin saa kiinni Landmaxiin, jos hieman modaa alustaa eli vaihtaa keskidiffin kiinnitysreikiä ja siirtää tankin pois pidemmän kytkinkellon tieltä. Tai voihan sitten siihen hankkia pienemmän tankin, joka mahtuisi sen oikealle paikalle. Mutta voi olla, että 2,5hp ja 0,75dl tankki eivät oikein täsmää :wink: Yks jenkkikaveri laittoi sen 3-vaihteisen lootan Landmaxiin ja näytti olevan aika pirteä auto sen jälkeen!

Hieno motti! Oikein kuola valuu...oho, tais tipahtaakin :mrgreen:
Tota mottia olen aikaisemminkin ihastellut ja kuvitellut millaista menoa sillä ajaminen olisi. Kannattaa ostaa jo valmiiksi sellainen prätkän sisäkumi!

Oothan jo tsekannu mun sivulta Maxin kuvat?

203
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 13.05.03 - klo: 17.09 »
Mulla on Maxissa Thunder Tiger EB-4:n alumiiniset krossi-iskarit, edessä medium-jouset (keltaiset) ja takana hardit (siniset). Takana on #350 ja edessä #400 silikoniöljyt.

Ja vanhat siniset Ultimate Sport iskarit haluaisivat vaihtaa omistajaa.

204
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 13.05.03 - klo: 16.47 »
Tuosta autojen koosta... Joskus muutama vuosi sitten kävin Hesassa ja näin rc-kaupan ikkunassa jonkun Pureten 1/10 subarun. Mä katoin, et häh, mikä ihmeen mini-z tuo oikein on. Siis se oli niin säälittävän näköinen leikkiauto, että en olisi kehdannut kokeillakaan sitä edes asfaltilla. Landmax on sen verran järeämpi, että sillä uskaltaa ajaa millaisella alustalla tahansa.

205
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 13.05.03 - klo: 09.08 »
No niin, vihdoin foorumista löytyy oma osio rajulle Kyoshon ralliautolle, Landmaxille. 8)

Onnistuinkin taittamaan tuossa pari päivää sitten 4 mm paksun itsetehdyn alustan, kun hyppäsin hyppyristä ja perä tuli maahan kohtisuorasti. No, ei muuta kuin vääntelemään takaisin. Ja kyllähän se onnistui. Ajoin silloin krossiversiolla Landmaxista ja tekemäni takasiipituki osoittautui erittäin tukevaksi: pohja taittui mieluummin kuin se tuki!

206
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 13.05.03 - klo: 09.05 »
Kaikki joilla kyseinen auto on niin tervetuloa jakamaan kanssani kaikenlaista asiaa liittyen Landmaxeihin, oli sitten kyse moottorin säätämisestä, auton huoltamisesta, virittämisestä tai vaikkapa ajokokemuksista!

Säästetään tämä topikki Landmaxeille ja TT EB-4:lle! Ei epäasiallisia viestejä, kiitos!

edit: Jos jollakin on joku oma auto Landmaxin rinnalla ja haluaisitte keskustella myös siitä samassa paikassa, niin kertokaa se sitten, niin lisätään listalle.

207
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 12.05.03 - klo: 23.26 »
Mahtavaa opa, loistavaa stooria!

Eihän se LM puhtaana sisältä pysy, mutta kuvitelkaapa TR-15 Rallya, jossa ei ole edes niitä suojiakaan! Huh huh, millaista sotkua!

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Renkaita auto syö asfaltilla, kuin sika limppua, mutta kuten täälläkin topiceissa on puhuttu, niin esim. prätkän sisäkumista voi laittaa uudet pinnat renkaiden päälle ja kyllähän tuolla pitää hiekallakin ajaa, ettei mene hukkaan ralliauto-ominaisuudet!


Katos vaan, meikän slicksit saa kuuluisuutta :D

Lainaus käyttäjältä: "opa"
Itselläni ei ole oikeastaan muuta, kuin hyvää sanomista autosta. Se on NOPEA, NÄYTTÄVÄ, KADEHDITTAVA, KUOLATTAVA ja OMISTETTAVA! Kun harkitsin minkä auton ostaisin ensimmäiseksi ja päädyin LandMaxiini, niin en ole sekuntiakaan katunut päätöstä ja oikeastaan ihmettelen, miten osasinkaan valita näin loistavan auton! Autossa yhdistyy hyvät ominaisuudet niin asfaltilla ja hiekalla+soralla. Nurmikolla en ole vielä ajanut, mutta se ei voi olla muuta kuin hauskaa!


Juuri niin! Sama historia mullakin! Nurmikolla kulkee hyvin, varsinkin LandMaxX -buggyversioni. Videoita ja kuvia siitä tulossa sivulleni pian! Mukana myös uusi LandMax Racer!

208
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 12.05.03 - klo: 22.58 »
Aivan, Mika. Yhtä rankalla viritysasteella Superini kulkee yhtä hyvin kuin Max, mutta siitä puuttuu sitä jotakin..

209
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 12.05.03 - klo: 22.39 »
late, kyllä sun kannattaa varmaan se TR-15 Rally ostaa, koska sulla on jo TR-15. Osat käy näin molempiin ja aina on jotain varaosaa riistettävissä toisesta autosta.

Toisaalta kun ajattelee, buggy ja rally -versiot rakentuvat samalle alustalle ja ovat muutenkin samantapaisia autoja. Sinuna en ostaisi toista TR-15. En tosin ole testannut tai edes nähnyt luonnossa, mutta TR-15 on TR-15. Haluaisin vain tuoda esille siistimmän auton.

Landmax II:ssa on kaikki mitä RC-autolta voi vaatia. 60 cm:n pituus tekee vaikutuksen jo pelkällä läsnäolollaan. Nopeuttakin löytyy vakiona noin 60 km/h ellei ylikin. Autossa on sen verran massaa, vääntöä ja voimaa, että ajaessa tulee kunnon ralliautofiilis ja menokin on mahtavaa. Kestävyyttä löytyy, eikä pahoissakaan tälleissä mene välttämättä mitään rikki. Ja autossa on kunnon loasuojat. Lisäksi auto on erittäin monipuolinen alustaltaan. Siitä saa väännettyä MP7.5 buggyn varmaankin noin 250e:lla, jos joskus alkavat 1/8 buggyt kiinnostaa.

Kokemukseni Landmaxista perustuu 4 vuoden ajoon ykkösversiolla, ja uskoisin, että kakkosversio on vähintäänkin paljon parempi kuin mikään muu ralliauto RC-maailmassa. Hintaa tosin on enemmän, mutta onpahan hyviä ominaisuuksiakin.

1/8 on niiiin paljon erilainen kuin 1/10. Vaikka TR-15 rally kulkisikin yhtä vauhdikkaasti kuin Landmax, ei se voita Landmaxia taistelussa hauskimman ja monipuolisimman auton tittelistä.

210
Sähköautot / Kumpi stadium trucki?
« : 12.05.03 - klo: 21.23 »
Eiköhän toi Kyoshon Stadium Trucki olekin tehty kisakäyttöön, joten ei varmaan ole mihinkään halpikseen verrattavissa.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11