Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JUkka-san

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 24
181
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2017
« : 05.11.17 - klo: 18.05 »
1:8 krossin PM-kisat ajetaan Suomessa kesällä 2018!

Rataluokkien (1:10 ja 1:8 ratapolttis sekä LS5) PM-kisat olisi tarkoitus ajaa samana viikonloppuna Ruotsissa.

1:10 krossin PM-kisojen järjestelyjen mahdollisuutta selvitetään Ruotsissa. Kisat ajettaisiin EOS matolla sisällä isolla radalla. Ajankohta olis alkuvuodesta 2018.

182
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA AGM 2017
« : 05.11.17 - klo: 17.53 »
Tässä hieman kuulumisia tänään päättyneestä AGM:stä:

- Pitkällinen keskustelu käytiin lisenssi- ja osallistumismaksun suuruudesta. EFRA:n hallitus ehdotti lisenssin poistamista ja osallistumismaksun korotusta 125 euroon. Lisäksi kisajärjestäjä tilittäisi EFRA:lle 30 euroa/osallistuja, jolla katettaisiin lisenssin poistumisesta tullut vaje EFRA:n budjettiin (tällä hetkellä osallistumismaksut menevät kokonaisuudessaan kisan järjestäjälle). Samalla kisoihin osallistujat hoitaisivat oman ilmoittautumisensa arvokisoihin EFRA-portaalin avulla. Nyt Miia tai minä ovat hoitaneet asian. Tämä ehdotus ei mennyt läpi. Vaikutti siltä että uudistus oli liian monisäikeinen, ja suurin osa ei ymmärtänyt koko asiaa. Lisäksi huoletti se että useampaan luokkaan osallistuvat olisivat joutuneet maksamaan selkeästi enemmän osallistumismaksuja kuin nykyisessä systeemissä. Olen melko varma että tähän ehdotukseen palataan vielä ensi vuonna, sen verran tärkeältä uudistus tuntui EFRA:n hallituksen mielestä.

- Luokkakohtaisista kokouksista keskustelua käytiin 1:8 krossissa seuraavasti. Säännöt pysyvät pääpiirteissään samoina. Suomen ehdotusta yksityyppirenkaista kannatti Espanja, mutta äänestyksessä hävisimme. Käytäväkeskusteluissa Carlos Gomezin kanssa kävi ilmi että hän suhtautui asiaan kiinnostuneesti, mutta keksi paljon hyviä syitä olla ottamatta yksityyppirengasta käyttöön. Sähköluokan ajoformaattia ei haluttu lyödä vielä lukkoon, mutta sääntöön kirjoitettiin että kilpailun järjestäjän pitää julkaista ajoformaatti 4 viikkoa ennen kisaa, jolloin kaikki tietävät miten ajetaan.

Rikulta kuulemme kuulumiset sähköluokkien kokouksesta...

Kaikki haetut arvokisapaikat saatiin, ja lisääkin voi olla tarjolla. Tähän mennessä ilmoittautuneet kaikki siis saivat paikan, ja mm 1:10 ja 1:8 krosseihin on vielä tilaa Suomen kiintiössä.

183
Kilpailijoiden kanava / Ilmoittautuminen arvokisoihin 2018
« : 25.10.17 - klo: 20.08 »
EFRA:n vuosikokous lähestyy. Arvokisakiintiöt anotaan kokouksessa 4.11. Ilmoittakaa minulle halukkuudestanne lähteä arvokisoihin viimeistään 3.11. mennessä.

Ilmoittakaa halukkuudestanne osallistua kisoihin sähköpostilla jukka.l.j.hakamies@gmail.com.

Ilmoittautumalla nyt sitoutuu myös maksamaan kisamaksun. Jos jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy niin maksua ei saa takaisin. Kansainvälisessä kilpailussa tarvitset lisäksi EFRA-lisenssin. Kansallinen lisenssi hyllytetään, jos ei maksa kilpailumaksua.

Lajiryhmä päättää kisoihin lähtijät luokkayhteyshenkilön tekemän esityksen perusteella lopullisten paikkamäärien selvittyä.

Kisapaikkakuntia:

1:12 EL (C12) EM Sittard 6-8. huhtikuuta, 3 paikkaa modiin ja 4 paikkaa spec:iin (lisäpaikkoja varmasti saatavilla)
1:12 EL (C12) MM Welkom Etelä-Afrikka 9-19. elokuuta (warm-up 26-29. huhtikuuta)

1:10 EL OR (M2/4-10) Reims Ranska 14 paikkaa
1:10 EL (TSM-10) Wiener Neustadt Itävalta 2 paikkaa
1:10 EL (TSM-10) MM-kisat Welkom Etelä-Afrikka 9-19. elokuuta (warm-up 26-29. huhtikuuta) 1 paikka

1:8 IC OR (M8) A Freixedas Portugali, 31. heinäkuuta- 4.elokuuta (warm-up 15-17.6.) 14 paikkaa
1:8 IC OR (M8) B Barco di Bibbiano Italia, 6-8. heinäkuuta (warm-up 11-13.5.) 1 paikka
1:8 EL OR (M8e) Nouex les Mines Ranska, 14-16. syyskuuta (warm-up 18-20.5.) 10 paikkaa (lisää tarjolla)
1.8 IC OR (M8) MM-kisat, Perth Australia 1-10. marraskuuta 3 paikkaa

1:8 IC (C8) Cassino Italia
1:10 IC (TP10) Vila Real Portugali
1:10 IC (TP10) MM-kisat Homestead USA

1:5 IC OR Fehring Itävalta
1:5 IC Tourlaville Ranska

184
Vielä jos on EFRA-sääntöihin muutostoiveita niin tämän illan aikana kannattaa toimittaa suunnitelmansa minulle!

185
Jotkut asiat ei vaan muutu!

186
Tulokset / 1:8 OR sähkö EM-kisat Velika Goricassa 1-3.9.
« : 09.09.17 - klo: 14.43 »
Täältä tule kisaraporttia...



Tiim Finland: Jani Hovi
                   Joonas Hyvärinen
                   Jukka Häkämies
                   Mikko Luopajärvi
                   Martti Myllyntaus
                   Ilkka Virtanen
Tiim Manager: Mika Luopajärvi
Yleismies jantuset: Jouko Hyvärinen ja Jukka Virtanen

Rata näytti ennakkovideoiden perusteella aika tylsältä. Tasainen, ei juurikaan hyppyjä ja pinta oli pölisevä. Rataan oli kuitenkin tehty joitain muutoksia keskialueelle, ja radalle saapuessamme näytti siltä että rata ei tule kestämään kisan rasitusta. Kisapaikalla oli satanut edellisen kerran kesäkuun puolessa välissä, jotan rata oli rutikuiva. Varikkoteltan virkaa hoiti suuri alumiinikaariteltta ja sen lisäksi buffalla oli oma teltta. Buffasta löytyi ruuat ja juomat aina limpparista teräviin.

Perjantain treenit alkoivat pölyisissä merkeissä. Ensimmäisen erän ajaessa oli paikoin vaikea nähdä autoja pölyn seasta. Paikallinen palokunta oli ystävällisesti lainannut paloruiskuja joilla rataa saatiin kasteltua. Kastelu suoritettiin aivan satunnaisesti, paikoin oli lätäköitä ja paikoin rutikuivaa. Välillä autot saivat varikolla kunnon vesipesun. Treenierät oli jaettu mielenkiintoisesti, itse ajoin vertaisessani seurassa mm. Ronnefalkin, Bootsin, Battlen ja Coelhon kanssa!

Reseedaus-eriin rata tuli jotakuinkin tasapuoliseen kuntoon. Suomen nuorisotiimi (Hyvärinen ja Luopajärvi) vahvistettuna Hovilla pitivät hyvää vauhtia jo treeneissä. Mara ja meitsi kakkoserään, Hovi ja Virtanen kolmoseen ja Luopajärvi sekä Hyvärinen neloseen.

Lauantain aika-ajot alkoi aika märissä oloissa. Kisajärjestäjät olivat hieman hukassa mitä veden kanssa pitäisi tehdä. Niinpä menimme kaivamaan ojia ja tyhjentämään lätäköitä. Homma näytti toivottomalta, mutta rata saatiin kuin saatiinkin kuntoon. Ensimmäinen aika-ajokierros lähti käyntiin melko ajettavalla baanalla. Ykköserä pääsi ajamaan ilman vesisadetta, mutta kakkoserän lähtiessä vesisade yltyi. Lähdin ajamaan Gridironeilla, jotka toimivat hyvin alkuun, mutta sateen yltyessä vauhti hidastui pahasti. Maralla oli I-beamit, jotka toimivat selvästi paremmin radan kastuessa. Tein vielä yhden ajovirheen johon tarvittiin nostajan apua, jäin lopulta erän viidenneksi. Mara taisi voittaa erän. Muutkin erät ajettiin kunhan sade lakkasi. Rata nopeutui koko ajan, mutta kovat kuhat olivat päättäneet olla ajamatta. Vain Wollanka ajoi kuuman erän kuskeista, ja hänkään ei katsastanut autoaan ennakkokatsastuksessa. Wollankan ajoa ei kuitenkaan hylätty...

Ensimmäisen aika-ajokierroksen jälkeen suomalaiset olivat aika hyvissä asemissa. A-finaalin tuntumassa olivat Luopajärvi, Hovi ja Hyvärinen.

Lauantain ajot loppuivat yhteen aika-ajokierrokseen. Lauantain pitwalkissa rcracing.tv haastatteli kaikkia nimimiehiä, kannattaa katsoa video http://www.efra.ws/detail/?lk=0&fk=0&nk=2065 :tongue:

Sunnuntaiaamuksi sade loppui. Nyt järjestäjällä oli selvät kuviot mitä tehdä veden kanssa. Radalla oli täysi tohina päällä, sahanpurua oli reilusti ja kaikkien yllätykseksi kisat saatiin alkuun miltei aikataulussa. Tarkoitus oli ajaa kaksi aika-ajokierrosta ja täydet finaalit.


Mun eka aika-ajo meni katastrofaalisen huonosti alussa, lopun hyvä vauhti ei enää auttanut. Kolmanteen aika-ajoon ajoin puhtaan femman ja voitin oman erän. Valitettavasti muutkin onnistuivat vikassa eräkierroksessa, joten pisteitä ei suuremmin tullut. Onneksi lauantain pisteet olivat sen verran hyvät että päärin juuri ja juuri C-finaaliin 35. sijalla. Suomalaiset sijoittuivat finaaleihin seuraavasti: Luopajärvi 18, Hovi 21, Hyvärinen 24, kaikki siis B-finaaliin. Myllyntaus ja Häkämies C-finaalissa ja lauantaina aika-ajossa epäonnistunut Virtanen D-finaalissa.

Finaaleihin rata tuli todella hyvään kuntoon, paitsi muutama todella kostea paikka peitettiin matolla. Matot hajosivat ja niistä tuli muutama ylimääräinen tilanne...

Omat finaalit jatkoivat kesän normaalia suorittamista. Olin viimeinen ensimmäisen kierroksen jälkeen ja sieltä sitten yritin nousta. Muutaman auton onnistuin aina saamaan kiinni, ja olin lopulta ensimmäisessä ja viimeisessä finaalissa yhdeksäs, loppusijoitus 35. Toisessa finaalaissa olin noussut jo viidenneksi, kunnes törmäsin pääsuoran jälkeisessä mutkassa sisäputkeen. Olin vaihtanut toiset renkaat autoon, joilla se kääntyi paljon paremmin. Lopulta tiukassa kisatilanteessa ajolinja meni hieman liian läheltä putkea ja oikean etupöyrän ripustus halusi irtautua.

Luopajärvi ajoi hyvin B-finaalissa ollen kahdesti viides. Loppusijoitus oli 18, Hyvärinen nousi 21. ja Hovi oli 23.

Koko tulokset löytyvät http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/31907/186207

Rata oli loppujen lopuksi todella mukava kilvanajoon. Vauhti oli kovaa ja tilaa oli ohituksille. Sade pelasti myös radan kunnon, reikiä ei käytännössä muodostunut ollenkaan. Kisajärjestelyt olivat vähän sinnepäin, mutta kaikesta selvisivät.

Saa nähdä ajetaanko 2019 kisat Suomessa?

                   

187
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.08.17 - klo: 15.18 »
Taisi käydä niin että kone kävi liian kylmänä sisäänajon aikana ja takoi sylinterin "liian isoksi". Sisäänajonkin aikana koneen käyntilämmön pitää olla toisella sadalla, muuten sylinteri ei laajene oikeaan kokoon.

188
Tulokset / Vs: Lopputulokset Finnish Open IV, Vantaa 2017
« : 22.08.17 - klo: 18.08 »
Kiitos Fullspeedin porukoille kisojen järjestämisestä! Rataryhmä oli tehnyt erinomaista työtä, ja rata tarjosikin vauhtia ja hyviä ohitusmahdollisuuksia. Kasteluryhmän työkin onnistui hyvin, harmittavasti kommunikaatio ei toiminut kovin hyvin polttisten semi-B:n kohdalla kun aikataulu venyi teknisen kympin takia, ja vesisade alkoi kymmenen minuuttia ennen lähdön loppua  :wink:

Rata oli aamusta mukavan tasainen ja nihkeän kostea, pitkästä aikaa Lavangon radalla pystyi ajamaan täysiä. Ajoin ekan treenin 4200 mAh akuilla, ja niissä virta riitti hyvään vauhtiin. Tokan treenin ajoin 3200 mAh akuilla, ja niillä ei auto kulkenut enää riittävästi. Pikkuakut sopivat siis vain huonolle pidolle.

Aika-ajot olivat taas normaalia tekemistä, kaksi ensimmäistä onnistui hyvin, paitsi molempiin tuli yksi nostajan apua tarvinnut kaato. Vauhti kärjessä on niin tasaista että sijoitus putoaa aika radikaalisti. Vikaan aika-ajoon sain ajettua varovaisesti viisi minuuttia pyörillään. Se riitti seitsemänteen ruutuun finaalissa.

Finaalit olivat tasavarmaa suorittamista, muutaman ensimmäisen kierroksen jälkeen olin saanut ajettua itseni viimeiseksi, ja sieltä nousin viidenneksi. Toisen finaalin keskeytin autorikkoon.

Toisessa finaalissa nähtiin ehkä kauden näyttävin ohitus. Hyvärinen pääsi sisälinjalta pääsuoralle ja tuli keulien pääsuoralla Suokkaan ohi!

Sitten vaan huoltamaan kalustoa EM-kisoja varten :cool:



189
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 12.08.17 - klo: 20.29 »
Tässä olisi loppupisteet!

https://drive.google.com/open?id=0BxfOE8DerUqfQ194dnNuRkJxWUE

Yhteispisteisiin lasketaan kolme kisaa neljästä.

Taas muutama virhe korjattu...

190
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 10.08.17 - klo: 17.39 »

191
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 05.08.17 - klo: 20.09 »
----

192
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 05.08.17 - klo: 10.42 »
----

193
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 04.08.17 - klo: 21.04 »
----

194
Tulokset / Vs: 1/8 Nitro Offroad Euros 2017 Sweden
« : 02.08.17 - klo: 20.31 »
Treenit on ajettu, huomenna alkaa alkuerät. Treeneissä kolmen parhaan peräkkäisen kierroksen tuloksissa suomalaisilla on melko mukavasti pullat uunissa Jose, Max ja Joona ovat sijoilla 13, 14 ja 15. Nopeinta vauhtia treeneissä piti yllättäen David Ronnefalk!

Huomiseksi alkuerät järjestetään uusiksi tämän päivän harjoitusten kolmen nopeimman peräkkäisen kierroksen tulosten perusteella. Ensimmäinen alkuerä alkaa 10:30 Suomen aikaa.

195
Tulokset / Vs: 1/8 Nitro Offroad Euros 2017 Sweden
« : 01.08.17 - klo: 17.56 »
Kisan alustava aikataulu löytyy MK Eskilin sivuilta http://www.mkeskil.se/wordpress/en/em-18-ic-or-2017-en/.

Meikäläisiä on historiallisen suuri joukkue ajamassa. Suomesta ovat listoilla:
Touko Silpola
Ari Koski
Tom Thusberg
Juhani Haahti
Joonas Hyvärinen
Samppa Orhanen
Max Mört
Joseph Quagraine
Ilari Langenoja
Tomi Salonen
Antti Silvennoinen
Kai Jämsä
Simo Ahoniemi
Joona Haatanen
Marko Paasonen
August Poutiainen
Tony Liljeqvist
Ari Heinonen
Arto Heinonen
Jarno Siltanen
Pekko Iivonen

Joukkueenjohtajana ja yleismies jantusena toimii Antti Silvennoinen ja mekaanikkojen etuja hoitaa Aki Savolainen :tongue:

Erälistat ja livetiming löytyy normaalisti myrcm:stä =34644]http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[E]=34644

196
Syksy tulee taas kovalla vauhdilla ja EFRA:n vuosikokous lähestyy. Sääntöjen muutosehdotukset tulee toimittaa syyskuun puoleen väliin mennessä. Jos haluatte ehdottaa sääntömuutosta, keskustelkaa asiasta yhdessä luokkanne luokkayhteyshenkilön kanssa, joka sitten kootusti kerää ne minulle.

Muutosehdotusten tulee olla minulla viimeistään 1.9!

197
Näyttää siltä että EM- kisarata käsitellään Dustex:lla tai vastaavalla aineella jotta rata pysyisi paremmin kasassa koko kilpailun ajan. Kannattaa ottaa huomioon rengashankintoja tehdessä...

198
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 20.06.17 - klo: 17.51 »
AKK pitää virallista SM-pistetaulukkoa jos vaan kilpailun järjestäjät muistavat lähettää tulokset...

199
Kesän arvokisoihin lähtijät saisivat ilmoittaa minulle seuraavat tiedot kisailmoittautumista varten:
- syntymäaika
- osoite
- puhelinnumero
- sähköposti
- transponderien numerot
- mahdolliset sponsorit (auto, moottori, akut/polttoaine, radio, renkaat jne)

EFRAN uudessa kisaportaalissa on mahdollisuus täyttää ylläolevat tiedot. Syntymäaika ja transponderi ovat pakolliset, muut eivät ole niin tärkeitä. Tietysti jos haluatte näkyvyyttä sponsoreillenne, kannattaa myös ne tiedot lähettää minulle...

Varsinkin nyt kun systeemi on uusi, kannattaa lähettää oikeat ponderinumerot (jokaiselle kuskille voi merkata 4 ponderia) ajoissa. Kisa-aamuna jos 150 kuskia yrittää käydä selvittämässä ponderinumeroita tuloslaskennassa, voi syntyä Etelä-Eurooppalainen härdelli.

Laittakaa tiedot mulle sähköpostiin jukka.l.j.hakamies(a)gmail.com. Keräilen tietoja jo Vaasan maastosarjan kisoissa nyt viikonloppuna ja seuraavana viikonloppuna Turun M8 SM-kisassa.

200
Kisan plussat ja miinukset:
+ rata!!!!
+ kisajärjestelyt toimi hyvin
+ sää (tässä on hieman sarkasmia mukana :wink:)
+ junnut ovat alkaneet pudottaa vanhoja partoja polttisfinaalista
+ kahden nakin lihikset
+ kisan osittain pelastanut yhden harjoituskierroksen lyhennys
+ oma kohtuullisen varma suorittaminen alkuerissä!
+ Pekko Iivosen loistava ajo koko päivän!

- sää, tulihan se vesisade lopultakin  :angry:

201
Tulokset / Vs: Finnish Open I, Turku, 20.5 - Tulokset
« : 22.05.17 - klo: 20.37 »
Turun kisa oli yllättävän tasainen ainakin sähkökasien osalta. Treenien jälkeen olin melkein varma että kukaan ei pysty ajamaan "puhdasta" vitosta, sen verran kulunut oli rata. Väärässä olin, löytyi ainakin kahdeksan ukkoa jotka ajoivat tarvitsematta nostajaa. Valitettavasti en itse kuulunut tuohon joukkoon ja B-finaali kutsui  :shocked:

Eka finaali meni hyvin, toka ja kolmas finaali olivat aivan karseita sekoiluja. Sijoitukset menivät sopivasti ristiin,joten voitto ja neljäs sija riittivät lopputuloksissa viidenteen sijaan!

Osallistujia oli mukana todella hyvin, toivottavasti väki vielä lisääntyy kauden edetessä!

Reseedauksen voisi kertoa ajajakokouksessa etukäteen ja myös perusteen jolla reseedaus tehdään. Tai ehkä koko reseedauksen voisi jättää pois, sillä se tuottaa ylimääräistä päänvaivaa ja venyttää myös päivää pitemmäksi.

202
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
« : 22.05.17 - klo: 20.20 »
Kierroslaskennasta ja transpondereista oli keskustelua Turun Finnish Openin yhteydessä. Vastuut ja velvollisuudet menevät seuraavasti:
- Kilpailun järjestäjä on vastuussa toimivasta ajanottojärjestelmästä
- Kilpailija on vastuussa oman ponderin toiminnasta
- Eräharjoituksissa ajanottaja kertoo jos jonkun transponderista tulee huonosti osumia (käyttäkää siis transponderia jo harjoituksissa!)
- Jos transponderin signaali katoaa kesken alkuerän tai finaalin, tulee ajanottajan yrittää laskea tulos manuaalisesti
- Jos transponderia ei ole ollenkaan autossa erään lähtiessä, tuloslaskijalla ei ole velvollisuutta laskea tulosta manuaalisesti

Alkuperäinen teksti löytyy EFRA:n sääntökirjasta sivulta 84-85 http://www.efra.ws/wp-content/uploads/2017/04/GeneralRules.pdf.

Kilpailun järjestäjät varmaan toivoisivat että kaikki ilmoittaisivat oikeat transponderinumerot jo ilmoittautuessa...

  :police:

203
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 22.05.17 - klo: 19.32 »
Antennin pystyy todennäköisesti vaihtamaan. Toisen merkkinen vastari mitä todennäköisimmin ei toimi.

204
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
« : 03.04.17 - klo: 12.41 »
Pakoputkisäännön ideana on että jos pillissä on EFRA-numero, se on sallittu. Toivottavaa olisi että ajetaan uusimman listan pilleillä kotimaan kisoissa, varsinkin jos ollaan menossa ajamaan kv-kisoja.

205
Tulokset / Vs: 1:12 EM 2017 Hollanti
« : 31.03.17 - klo: 16.07 »

206
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.03.17 - klo: 20.46 »
2650 kV kone on todella kireä kasikrossiin.... kisaporukka ajaa 1900-2100 kV koneilla. Sopivasti välitettyinä niillä pystyy ajamaan noin 15-20 minuuttia putkeen ilman lämpöongelmia.

207
Kilpailijoiden kanava / M8 ja M8e 2017
« : 29.03.17 - klo: 20.33 »
2017 kesäkausi häämöttää jo!

Uusi kasikrossikausi lähtee käyntiin EM-Warm-upilla ja PM-kisoilla Ruotsissa jo toukokuun puolessa välissä. Kotimainen sarja pyörähtää käyntiin Jyväskylästä.

Säännöt ja kisakalenteri löytyvät alla olevista linkeistä. Suuria muutoksia sääntöihin ei ole tullut.

Tervetuloa kisaamaan!

säännöt M8 https://drive.google.com/open?id=14NFtMc4krkPtMLxLcKNyoD0q9RPs3JzYh6JKJ4f_0ow
säännöt M8e https://drive.google.com/open?id=1SjXweVnu-86w2N2qAgwQNoh6RB3ft32cJLtkJ26dL74

208
Jos GT-kuskeilla on renkaiden tarvetta niin multa voisi saada täyden supportin JFT-renkaita todella pienellä rahalla :afro:

209
Kiimingin rata oli jälleen kerran paras rata tällä kaudella profiililtaan ja matoiltaan. Kahden päivän kisa on mielenkiintoinen ajettava. Toiset pärjää hyvin lauantaina ja toisten vauhti kehittyy vielä sunnuntainakin ;)

Foam-autoilla harvoin pääsee ajamaan noin hyvällä pidolla, tuli opittua taas muutama uusi asia auton säätöihin. Kiitos jälleen kerran kokeneemmille kuskeille.

Seuraavaa kautta ajatellen toivoisin seuraavia sääntömuutoksia:
- Spec-renkaat (riittävän kovat)
- ei osallistumisrajoituksia (kisat ovat sitä parempia mitä enemmän kuskeja on mukana, toivottavasti Vesa ja A-P saivat myös kisailun tuntua GTssä)
- 5 kisaa, joista 3 lasketaan mukaan (lupaan aktivoitua yhden kisan järjestämiseksi jossain päin etelä-Suomea)
- toivottavasti kahden kisan "finaali-viikonloppu" säilyy OSPAN:n järjestettävänä
- lisää kuskeja!

Katsastusvälineet voisi olla "lainassa" RaumRc:ltä kisoihin. Saataisiin maanvara mitattua melko luotettavasti. Grönforsin Marko voisi varmaan tehdä auton leveyden mittaamiseenkin uuden laatikon. Katsastuslaatikko voisi itse asiassa sisältää myös maavaramittauksen, jolloin auto vain työnnettäisiin laatikosta läpi. Leveyden ja ajokorkeuden mittaus sujuisi silloin todella nopeasti.

Mollat vai lankut? GT:lle mollat eivät olleet suuri ongelma, tai sitten niihin on tottunut kun kaikissa treenipaikoissa käytetään pääasiassa mollia.

Kokonaisuudessaan GT:n taso on tällä kaudella ollut todella tasainen. Vesa ja A-P veti hieman kovempaa, mutta sen jälkeen oli aika tasaista. Piti ajaa täysin virheettämästi jos halusi olla kärkikahinoissa mukana. A-finaalipaikka vaati onnistumista, ja B-finaaleissakin vedettiin todella kovaa.


210
M8 EM-kisoihin on valittu seuraavat:
Haatanen Joona
Salonen Tomi
Mört Max
Heinonen Ari
Ahoniemi Simo
Siltanen Jarno
Poutiainen August
Hyvärinen Joonas
Ari Koski
Thusberg Tom
Heinonen Arto
Silpola Touko
Quagraine Joseph
Paasonen Marko
Silvennoinen Antti
Jämsä Kai
Orhanen Samppa
Langenoja Ilari
Liljeqvist Tony
Haahti Juhani
Ruotsalainen Lauri

Mahdollisuus lisäpaikkoihin on jos vielä löytyy halukkaita lähtijöitä.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 24