Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - miksu79

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 12
181
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 30.03.10 - klo: 09.29 »
Jotain oot sit ilmeisesti toheltanut.

Jep jep..

En nyt sisäistänyt tän vastauksen ydintä...

Siis huomasitko että olet jotain tehnyt väärin, ja sait toimimaan, vai totesitko vaan jep jep että et ole mitään missään nimessä tehnyt väärin ja radio ei siis toimi kyseisen vastarin kanssa.

Uskomatonta kun itsellä ja jokaisella tuntemallani kyseisen radion käyttäjällä ei ole esiintynyt mitään ongelmia tämän radion kanssa... Ei 451 tai 442 vastarinkaan kanssa.

Ja siis nyt saakin lukea että yhtäkkiä on porukalla sitä ja tätä ongelmaa.
Hmmm

tampereella kahdessa eri radiossa hajonnu kaikkiaan 4 vastaria mulla 2 ekkulilla 2 ja molemmat uutta erää Lrp jakelemia hobbylinnasta ostettu molemmat radiot ja mun toinen vastari euroopasta

182
Losi Strike oli muistaakseni liian pitkä ROAR sääntöjen mukaan.
Ja tietääkseni sääntöjä muutetaan 2010 sääntöihin niin että strike mahtuu mukaan.

Kyllä ne SC:n renkaat sisälläkin kuluu, itsellä meni 5 päivässä renkaat sileeksi assosta.

jep jep ja tuosta mawericin koosta ainakaan mmitään huomattavaa etua tuskin saa kaatuu helpommin ja kontakti tilanteessa veikkaan että jää kuitenkin toiseksi. mutka nopeudet putoo kun ei pysy pystyssä yms

183
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 29.03.10 - klo: 18.45 »
Jotain oot sit ilmeisesti toheltanut.

Jep jep..

kun nyt toimis edes joku servo jollain vastarilla pidempään kun 2h  :afro:

184
Kierros hyviä M8-renkaita vanteineen = 35€, kierros hyviä SC-renkaita vanteineen = 60€. Tuon lisäksi käytettyjen tarjonta lienee monikymmenkertaista.

Talvellahan nuo renkaat ei sisäajossa juurikaan kulu, mutta ootappa kun pääset kovalle saviradalle.

Ei sillä, mulle yks ja sama, mutta kannattaa pohtia ensituntumaa pidemmälle.

kyllä ne renkaat muuten kuluu sisälläkin. ainakin tekonurmellä nokiallä asso hpi pliz ja losin strike kuluu aika vauhdikkaasti. tai sitten mun näkö ja ajotaidot heikkenee reenaamisen myötä :afro:

185
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 26.03.10 - klo: 09.19 »
combitable with all anologue and digital servos lukee muistaakseno jossain kohtaa ohjeessa. no digiservot ollu itsellä käytössä ja myös noita perus mallin vastareita hajottanu. ja noi vanhemman sarjan m11x tuntuu toimivan mutta uudet ilmeisesti tökkii että olisko jonkin asteinen huono erä tullu markkinoille

186
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.03.10 - klo: 20.23 »
meillä ollu cs noparit molemmissa jotka on kiukutellu

187
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.03.10 - klo: 14.21 »
ei omassa ainakaan ole ollu anteenijohdot mutkalla. eikä vääntyneinä eikä käsittääkseni pitäis vaikuttaa siihen että bindaaminen toiseen radioon ei edes onnistu vaikka on vieressä. eikä sitä ole mitenkään laitettu kiertoon vaan sanoin että toinen vastari on takuukäsittelyssä. ja mites kauppias selittää sen että toiselle on annettu suoraan hyllystä uusi vastari rikkoutuneen tilalle? käsittääkseni takuu asioiden hoito pitäisi olla tasapuolista kaikille. ja he itse ovat tuoneet ko radiot maahan.

188
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.03.10 - klo: 09.36 »
juu on mahdollisuus annettu korjata. eikä se auta että posti kulkee kun tuskin nosram ehtii niitä vastareita tutkia viikossa ja kun puhe oli että reilussa viikossa on uusi vastari jo täällä. ja kun uusia vastareita olisi ollu hyllyssäkin

189
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 24.03.10 - klo: 23.06 »
minkäs ton os v-spekin etu ja takalaakerin koko on? ja samat tiedot .28 rukki moottorista kiinnostaa.

190
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 24.03.10 - klo: 22.26 »
mistäs nuo hajonneet vastarit hankittu? meillä hobbylinnasta jossa takuutkin toimii todella hyvin. lähettäävät nosramille kuulemma ja sielä tutkiivat jahka sieltä kuulemma reilussa viikossa uus tilalle jota pikkusen epäilen siis tuota reilua viikkoa... nooh yritin että perutaan sitten viikon ikäisestä radiosta kaupat muttei sekään tunnu onnistuvan nooh kuluttaja neuvoja lupaili ottaa heihin yhteyttä. pikkusen epäilyttää tuo reilu viikko kun kyseessä on lrp/nosram hyvä jos reilussa viikossa ovat edes perillä sielä.

191
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 24.03.10 - klo: 19.43 »
onkos ko raariossa ollu väellä ongelmia vastareiden kanssa? itsellä viikon sisällä uudesta radiosta kaksi vastaria hajonnu molemmat samallatavalla eli kantama vaan häviää pikkuhiljaa alkaa ensin pätkimään ja lopuks kantamaa 10m eikä suostu vastari enää edes bindaamaan toiseen lähettimeen mun lisäksi tiedän ainakin kaksi muuta samallatavalla hajonnutta vastaria

192
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 17.03.10 - klo: 07.01 »
Heh, reilun 10 kertaa olen tainnut Liquidista tilata ja kaksi lähetystä on venynyt yli viikon. Tänään nakkasin taas kaksi tilausta. Kaksi, koska tapana on ollut ottaa tavaraa 50-90$ erissä eikä isoa könttää kerralla, jotain vahingon minimointia tms. Teidän juttuja lukiessa alkoi oikein jännittää, että tuleekohan osat edes perille...  :roll:

EDIT: Reilu kaksi tuntia tilauksen jättämisestä olikin jo viesti, että toinen paketti on lähtenyt.  :shocked:

jep jep eipähän lähteny paketit matkaan ja viikko sitte tilattu... pari disputea laitoin kun ei tavara lähde liikkeelle silloin kun luvataan (1työpäivä tilauksesta)

193
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 16.03.10 - klo: 00.16 »
Just sain rahat takaisin tilauksesta, johon ei ollut kirjautunut riviäkään, mutta paypalin kautta lähti kyllä $76 Visalta. Lisäksi on postissa tulossa toinen tilaus, jos mitä luultamammin puuttuu 9 tuotetta 11:stä, mutta pitää nyt odotella se ja laittaa sitten paypalin kautta claim siitä.

Kerran on aiemmin tullut epätäydellinen tilaus, siitäkin sain rahat pois koko tilauksesta ja muuten yli 40 tilausta tullut perille. Joulun alla ja jälkeen vähän kesti, muuten lähes poikkeuksetta aina viikossa tai alle tulleet perille.

notta ristus multa puuttuu kans tilauksesta pari tuotetta laittaisko noille ensin mailia vai suoraan paypalin kautta?

194
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 13.03.10 - klo: 20.18 »
viime torstaina tuli paketti renkaita toiset piti olla vaan rengas + insertti mutta tulikin valmiiksi vanteelle liimattuna oikea rengas kuitenkin. positiivinen yllätys :afro:

195
se pahin mörkö taitaa olla se maininta m8e. todellisuudessa ei varmaan isoja eroja ole

196
laskeskeltiin poikaan kanssa et m8e stä rakennettu sc auto painaa kevennettynä sen n3kg ettei se painokaan ole niin este mutta kun kuulemma geometria on niin ylivoimaisen erilainen m8e autossa verrattuna muuttolaatikkoon. toki iskarit on isommat.

197
muuten hyvä mutta paino tippuu myös m8e aika lailla tuohon painorajaan kun sitä hivenen kevennetään ja toinen akku pois kevyempi moottori ja kevyempi nopari.

198
Sivuja selaillessani tuli vastaan sellainen juttu että saksasta löytyy myös toimipiste, joka kuitenkaan ei suomeen toimita, joten täytyy tilata kansainvälisestä toimipisteestä?
Muistaakseni olen tästä jo täältä foorumilta jostain lukenut, mutta nyt en löytänyt.

 juu ei kuulemma saa saksan warehousesta tilattua suomeen mikä on ihan ahterista

199
Liquidrc:stä kannattaa tilata koreja. 99 ameriikan senttiä postitusmaksu, vaikka tilaisi mitä.

 liquidissa corri (muuttolaatikon) korit järjettömän kalliitta vaikka olis miten edulliset toimituskulut. mutta jos yks koppa maksaa 52$ niin ei hirveästi houkuta. suomestakin saa halvemmalla

200
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 09.03.10 - klo: 19.48 »
ittellä kesti viikon enneks toinen paketti lähti edes liquidiltä liikkeelle ja toinen paketti ollu matkalla 2 viikkoa.... :evil:

201
Köysi on siitä huono että renkaat kun osuu siihen niin meno loppu kuin kalkkunan lento, samoin jos akselinpää törröttää hieman mutterista ulokona niin suunnanmuutos on edessä. Molemmat voi rikkoa ripustusten osia.

Jos mahdollista niin ratareunoiksi jotain sellaista matskua mikä on enemmän osumaystävällistä. Ohutta salaojaputkea, paksua hiekalla täytettyä paloletkua tms.

ohuessa salaojaputkessa on sellainen huonopuoli että kun siihen osuu 8autolla niin se menee lähes joka kerrasta rikki se putki. ja on kuukauden jälkeen hirveän näköinen kun putkesta puuttuu paloja. eikä itsellä ainakaan kertaakaan ripustukset ole hajonnu köyteen osumasta. en tiedä miten sitten 10 autoilla käy. ja noi mun edelliset vinkit koskikin nimenomaan ulko 8 autorataa

202
edullista korin ostopaikkaa tullu vastaan jossa ei toimituskulut olisi kolmea korin hintaa.

203
ulko vai sisärataa ajatellen? ulkorataa varten jäykkää salaojaputkea siis tuplaa suodatinkangasta 315 rumpuputkea ja kansia ja pohjia siihen eli niistä salaojiin kaivot joista voi huuhdella. ja sitten sadevesiputkea (umpinaista) tuplana sekin ja 315 putkesta kaivot joilla rata alueelta kaadoilla saadaan vesi pois. soraa pohjaksi ja savea päälle väliin suodatin kangas. parkki ja varikko alueelle pintamaat pois suodatin kangas ja 0-16 murske tilalle tiivistettynä pintaan ehkä 5cm kerros 0-8 tai 0-6 tuhkaa. ajaja koroke esim kontti jossa voi sitten säilyttää radan kunnossapito tarvikkeet. pieni valssi jyrä sekä 200kg lätkä. esim tekonurmea hyppyjen nousuihin tai mattoa. esim laiva köyttä radan reunoiksi. lautaa peltiä lankkua yms ajaja korokkeen kattoon ja rakenteisiin. alueelle sähkö kaapeloida siis jo rakennus vaiheessa valmiiksi. helpoin kun vetää paikalle voimavirran ja työmaa keskuksella jakaa sitä sitten 240v ei tartte niin julmia sulakkeita.  paine ilma. ja rataa suunniteltaessa katsoa paikka ja radan suunta niin ettei esim ilta/aamu aurinko paistaisi suoraan silmiin. mahdollisuuksien mukaan radalle pari kolme vesipistettä josta saa kasteluveden ja autojen pesuunkin. ratavarikko korotettuna n 90cm korkeudelle ja ratavarikon viereen pöytätaso johon vielä mielellään 12v virtakisko josta saa starttibokseille sähkön.  tuollaisia tulee mieleen varmaan paljon jäi puuttumaankin. mutta savea soraa murskeita ja suodatin kangasta uppoaa sitten todella reilusti

204
Onko tää konetulkinta yleisesti samaa luokkaa kuin kokoluokan tulkinta, esimerkiksi autojen koreissa. Tyyliin E-maxxin koppa 1/10, vaikka auto 1/8?

Lähinnä tuohon konejuttuun itsekin toivoisin vastausta. Opiskelijabudjetilla ei millään ole varaa sooloilla useampaa konetta. Tiedän että nämä ovat halpoja kyyneleitä, kun koko harrastajamäärä lasketaan, mutta silti merkitseviä omalla kohdalla. Kuitenkin rata-ajokin kiinnostaisi tulevaisuudessa offin vastapainoksi.

eikä se kannu halkaisiakaan oikein toimi ku esim castlen xl koneet on halkaisialtaan isompia muistaakseni 42mm tosin ei joka auton pukkiin mahdu. eikä noista isommista moottoreista kauheeta hyötyä ole kun joutuu käyttämään kauheita välityksiä ja painoa tulee reilusti lisää

205
10 min menee kohtuu mukavasti eikä kauheesti edes lämpiä. moottorina novak hv 6.5t

Valmistajan taulukosta luntattuna ko. koneen maksimi teho on 0,73 kW 14,4 voltilla. Ja koska tuo moottori on suunniteltu 4s+ jännitteille, siitä tuskin saa samoja tehoja ulos puolijännitteellä?

Ja vaikka saisikin, jäisi jatkuvan virran teoreettinenkin määrä sataan amppeeriin, eikö?   

juu sinne sadan pintaan ne jääkin. ei käsittääkseni jännite vaikuta moottorin tehoon ihan mahdottomasti jos ei oikein totaaisesti romahda ja eikös käsittääkseni hv koneet ole suunniteltu toimimaan 2-4s jänöillä? nooh toinen akkukotelo viereen ja toinen akku sarjaan... rupes kyyti piisaamaan

vai ei jännite vaikuta.. jep jep!  sillonhan tuon pitäs liikkua samaa vauhtia riippumatta akusta. 2s akullä tuon koneen osalta jäätänee 350w luokkaan tehossa.

eikös jännite muuta tuon moottorin kierroslukua ja virta taasen tehoa? noin mun käsittääkseni?

206
mites tuo moottorisääntö tosiaan nyt tulkitaan kun novakin hv sarjan koneet on tosiaan 550 sarjalaisia?

 ja enää en ala koneita vaihtelemaan.

207
10 min menee kohtuu mukavasti eikä kauheesti edes lämpiä. moottorina novak hv 6.5t

Valmistajan taulukosta luntattuna ko. koneen maksimi teho on 0,73 kW 14,4 voltilla. Ja koska tuo moottori on suunniteltu 4s+ jännitteille, siitä tuskin saa samoja tehoja ulos puolijännitteellä?

Ja vaikka saisikin, jäisi jatkuvan virran teoreettinenkin määrä sataan amppeeriin, eikö?   

juu sinne sadan pintaan ne jääkin. ei käsittääkseni jännite vaikuta moottorin tehoon ihan mahdottomasti jos ei oikein totaaisesti romahda ja eikös käsittääkseni hv koneet ole suunniteltu toimimaan 2-4s jänöillä? nooh toinen akkukotelo viereen ja toinen akku sarjaan... rupes kyyti piisaamaan

208
10 min menee kohtuu mukavasti eikä kauheesti edes lämpiä. moottorina novak hv 6.5t

209
Nopeasti katsottuna puuttuu 4wd minimipaino?

PS: Muistaakseni Slash 4x4 -keskustelussa on mainittu, ettei Slashin kori peitä ylhäältä katsottuna renkaita täysin. Slash 4x4 Platinum Editionissa ei tule radiota mukana ja kori maalaamaton, muuten RTR. Miten tuo radioiden uupuminen tulkitaan tässä tapauksessa? Riittääkö, että kyseisestä autosta on kyseisellä korilla olemassa täysin RTR-versio? Pitääkö etsiä jokin toinen kori, joka peittää täysin renkaat? Entä jos tällaisesta autosta on jälkikäteen vaihdettu esimerkiksi moottori ja nopeudensäädin?

Alla vielä lainaus säännöstä:
RTR-auton ensiasennuskori ja renkaat ovat sallittu vaikka eivät täyttäisi annettuja mittasääntöjä,
auton korkeus mukaanlukien. RTR-autoksi lasketaan autot jotka ovat toimitettu tehtaalta 90%
valmiiksi koottuina. Vain osittain tehtaalla kootut autot eivät täytä RTR auton määritettä
(myyntipakkauksesta puuttuu radio-ohjauslaite ja/tai moottori, kori tjms. oleellinen osa).



tuota samaa ongelmaa myös hongnorin orkkis kopalla kun vaihdetaan muun merkin renkaat. ja eikös honkkarin orkkis vanne ole pienempi kun tuo säännöissä mainittu

210
Laskeskeltiin muuten minkä verran tollasessa cs autossa pitäs olla tehoo että vastais "oikeeta" teholtaan.

Oikeessa on 800Hp=596Kw auto painaa sen 1700kg kuskin kanssa eli tehopainosuhde on 596Kw/1700Kg=0,35kw/kg.

Omassa 2,7Kg painavassa autossa pitäs siis olla 0,94kW tehoo että olis sama tehopainosuhde kuin oikeassa, Vaatis siis 4s akut ja tommosen 8.5-7.5 L koneen.  Mahtaa olla melkonen vehe ajaa tollasilla tehoilla xD

Jos moottori on tarpeeksi nälkäinen, niin kyllähän ton tehon saa ylittymään ihan helposti 2S lipolla.

Offaria:
Joo todella helposti, virtaakin menee jatkuvaa niin vähän että lähes jokainen rtr säädin sen kestää eli n.130A jatkuvaa. Mitä lie ne piikit mahtaa tollasella koneella olla joka ottaa 130A jatkuvaa 7.4V:lla.


onneks nopari antaa 150A jatkuvaa 800A piikkeihin kun vaan akut kestäis perässä noissa piikeissä

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 12