Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 ... 63 64 65 [66] 67 68 69
1951
Jerzi,

juttelin hallivuoroista vastaavan kanssa, mutta en viitsi vaivata kaikkia näillä välivaiheilla.

Laitoin sulle meiliä @welho osoitteeseesi.

-jarkko

1952
Yleinen keskustelu / Pääkaupunkiseutu / VAU treenivuorot
« : 29.08.06 - klo: 13.54 »
.
PÄÄKAUPUNKISEUTU / VAU:n treenivuorot sisäkaudella

TREENIPAIKKA: Rajatorpan kalliosuoja, Rajatorpantie, Vantaa
Kartta: Samassa kalliosuojassa treenaavan Jukaran kartta
näyttää sisäänkäynnin sijainnin: http://www.jukara.fi/kartat/

TREENIAJAT:
Keskiviikkoisin    klo 17.00-21.00
Lauantaisin     klo 10.00-17.00

AUTOTYYPIT:
Käytössä ovat sekä 1/10 että 1/12 kokoluokan autot matolle sopivin renkain. Pääosin ajetaan Touring-tyyppisillä autoilla,
joiden moottorit vastaavat luokkien TSM-10, TSP-10, TSS-10 ja Syndicate määräyksiä.

RATAMAKSU:
Ratamaksu (2007) VAU:n jäsenille 20 €/kevätkausi (tammi-huhtikuu) ja ei-jäsenille 40 €.

ALOITTELIJAT:
Aloittelevien kuskien harjoitteluvuoro on sunnuntaisin klo 12-16.00.
Paikalla olevilta kokeneemmilta kuskeilta saa tarvittaessa apua ja neuvoja.
Ilmaiset ajovuorot (omalla autolla) aloittelijoille aina tasalta ja puolelta n 10 min
(muilta kuin aloittelijoilta vaaditaan myös sunnuntaina ratakortti).

AMMATTILAISET :
Pe klo 16.30-21.00. SM-, EM- ja MM-tasoisille kuljettajille rauhoitettu ilta.
Erillinen maksu, ratakortti ei kelpaa. Yhteyshenkilö: Teemu Leino.

Treenivuorojen jälkeen on hallista poistuttava ehdottomasti vuoron päättymisaikaan mennessä.

Lisätietoja: jarkko.kuusinen@fountainpark.com

1953
Voidaan kokeilla samaa "1/18 autot mukana sunnuntaina" -systeemiä kuin viime talvena.

Sunnuntaina käytössä on eri luokkien ajovuorot ja 1/18-autot sopivat vauhtinsa puolesta samaan ryhmään kuin hitaammat Touring-autot.

Sunnuntaisin treenit ovat klo 12-16.

Jarkko

1954
Lauantaina 2.9. alkaa VAU:n sisätreenikausi Torpan kalliosuojassa. Treeniajat samat kuin viime talvena eli la aloitus klo 10.00.

Kävimme Maden kanssa tarkistamassa paikat ja "oven avautumisen".

Rata OK kunnossa, varikkoalueella on pakko pitää pienet siivoustalkoot aluksi.

1955
VIIMEINEN PÄIVÄ ILMOITTAUTUA. LISÄÄ ILMOJA KEHIIN !!

Sähköpostilla tulleita ilmoittautumisia on vain muutamia eli MONELTA KISAAJALTA ILMOA VIELÄ ODOTELLAAN   :D

Tervetuloa kisaamaan!

1956
Nämä tiedot ovat Kiti-järjetelmässä tällä hetkellä. Tiedän että jotkut ainakin LS-5 luokkaan tulevat ovat laittaneet ilmon suoraan meilillä Napelle ja heidän nimensä eivät näy näiden 40 joukossa

lmoittautuneet   1: TSM-10       
Fager Carl-Magnus   VAU
Helin Pauli   TamUA
Hölttä Matti   VAU
Kutvonen Viljami   VAU
Kyykkä Ari-Pekka   EPUA
Lehto Kalle   KyPak
Minkkinen Joni   LMM
Salmela Sami   VAU
Salminen Ari   RiiUA
Teponoja Miko   TamUA
Trzaska Sebastian   Jkl srk

Ilmoittautuneet   2: TSP-10        
Harmokivi Satu   LahUA
Hiltunen Joni   SWK Fin r.y.
Konoila Jyri   VAU
Korvenmaa Matti   MikUA
Koskinen Risto   TamUA
Lappi Ari   MMRc
Salmen Henry   LahUA
Tsistovski Mihail   LahUA
Vehmaa Sami   VAU

Ilmoittautuneet   3: TSS-10        
Aulin Lauri   ATAK/UA
Lindvall Niko   VAU
Lukkari Harri   MMRc
Mairue Tomi   SRC
Möller Mikko   VAU
Niinivirta Toni   MMRc
Oksanen Jami   SRC
Salmela Karri   VAU

Ilmoittautuneet   4: TP-10        
Andersson Niko   TUA
Hiltunen Joni   SWK Fin r.y.
Kupari Tero   LohUA
Kutvonen Viljami   VAU
Martynenko Boris   RUS
Minkkinen Joni   LMM
Naumov Alexandr   RUS
Pulli Jomi   KyPak
Putkonen Niko   TamUA
Saarinen Tomi   LohUA
Trzaska Sebastian   Jkl srk

Ilmoittautuneet   5: LS-5        
Löflund Olli   JärvSRK

1957
Näkyy toimivan nyt.

Kaikki ilmoittautumaan.

Tervetuloa kauden viimeisiin FinTrack/TP-10/LS-5 -kisoihin Tattarisuon radalle!

VAU

1958
Yleinen keskustelu / Auton aerodynamiikan vaikutus
« : 11.08.06 - klo: 09.38 »
Sääntökirjasta löytyy sallitut mitat eri luokkiin.

http://www.akk-motorsport.fi/saannot/

1959
Yleinen keskustelu / Tattarisuon rata
« : 10.08.06 - klo: 10.14 »
Formulathan kiinnostaa kaikkia  :wink:

Talkoot alkavat 11.00 ja CityGP klo 15.00  -->  no problem osallistua molempiin.

1960
Yleinen keskustelu / Tattarisuon rata
« : 09.08.06 - klo: 13.09 »
Tattarisuon rataa ja rata-aluetta kunnostetaan ensi lauantaina 12.8. klo 11.00 alkaen.
Ajamaan pääsee varmaan vasta myöhemmin iltapäivällä, riippuen töiden edistymisestä.

Tattiksella järjestetään vuoden viimeiset FinTrack-kisat lauantaina 26.8. ja sunnuntaina ajetaan sitten TP-10 ja LS-5 luokkien kisat.
Rata-aluetta kunnostetaan kisakuntoon.

Lauantaina on talkoissa työn alla
-ajajakorokkeen katteen uusiminen ja kaiteiden parantelu
-korjattujen kanttarien maalaus ja vanhojen maalien parantelua
-oikaisuesteiden ja kaistaerottimien korjausta
-radan reunojen ja alueen siivousta
-radan puhdistus
-jos saamme paloletkun ja muut materiaalit ajoissa, niin uusien Kuusankoski-tyyppisten oikaisuesteiden rakentelua

Tattiksen käyttäjät tervetulleita mukaan talkoisiin.

1961
Tulokset / Ensimmäinen kisa.
« : 02.08.06 - klo: 16.36 »
Ehdottomasti kannattaa lähteä mukaan kisoihin, niin saat harrastuksesta paljon enemmän irti.  Oma juniori oli 9, kun lähdettiin empien ja arkoina ekoihin kisoihin. Sen jälkeen ollaan pariinkin otteeseen mietitty kuinka paljon ilisi jäänyt puuttumaan jos RC-harrastus olisi jäänyt pelkäksi hupiajeluksi ilman kisailua.

Kuten tuolla jo aikaisemmin todettiin, alkueriin ryhmittely tehdään niin, että aloittelijat ajavat ns. hitaimmassa ryhmässä eli turha olla huolissaan muiden ajon "häiritsemisestä". Saatat muuten pärjätä paremmin kuin itse luuletkaan, mutta ekassa kisassasi aloitat kuitenkin sieltä hitaasta erästä.

Autosi, Yokomo SD CGM oli meillä käytössä viime vuoden Finntrack-kisoissa vakioluokassa ja A-finaaleissa ajettiin koko kausi eli siitä ei tarvitse kantaa huolta.

Mainitsit käyväsi RC-pisteessä. Jos koria vaihdat, niin poimi sieltä mukaasi Mazda 6 tai Stratus 3 kori. Kuvan Vauxhall on kyllä sekin laillinen korimalli kisoissa, vaikka jo hieman vanhentunut.

Lisäksi tarvitset ns. stanukoneen vakioluokkaan osallistumiseen (en tunne kuvassasi olevaa konetta).

Ainakin moottoreita ja akkuja kannattanee katsoa myös foorumin myydään -osiosta. Kärkikisaajien myymillä, muutaman kisan ajetuilla akuilla ajelee stanussa pitkään.

Tämän vuoden Finntrack sarja alkaa olla lopuillaan.  Viimeinen osakilpailu on 26.8. Tattarisuon radalla Helsingissä. Siihen vielä pääsee mukaan.

Syksyllä sisäkauden alkaessa on pääkisä Mäntsälän kapinat ja sen lisäksi pyörii alueellisia sarjoja (esim Alue-8 sarja Etelä-Suomessa), joissa on hyvä harjoitella kisaamista.

Mukaan vaan rohkeasti.

1962
Sähköautot / Kokemuksia kaivataan!
« : 16.06.06 - klo: 15.56 »
Meillä on Swallow Advance ollut kuukauden treeneissä mukana kolmantena laturina. Hyvin on toiminut ja 5A on ihan riittävä latausvirta treenitilanteeseen ja purkamiseen käytämme muita vehkeitä.

En suosittelisi kisaajalle ainoaksi laturiksi, mutta muuten helppokäyttöinen ja edullinen laturi.

1963
Tulokset / FTT SM6 Hyvinkää jälkipulinat
« : 10.06.06 - klo: 22.19 »
Onpa meillä lajissa korkeatasoinen ja nopea kuvapalvelu.

Omista kuvista suurin osa jää kisan tuoksinassa ottamatta.

Kiitos Pekalle!

1964
Polttisautot / Hobao Hyper7 TQ RTR
« : 08.06.06 - klo: 23.08 »
Ei kannata laiskuuttaan aloittaa uutta keskustelua, kun samaa asiaa käsitellään jo perusteellisesti toisessa ketjussa.

Kannattaa lukea ylempänä olevan linkin takaa nämä samat asiat.

1965
Ilpon kanssa juttelin eilen Tattarisuolla ja sain käsityksen, että on tulossa kisaamaan sunnuntaina.

Hän laskeskeli, että parhaimmillaan kisaajia voisi nykyisellään olla 1/5-luokassa jo 21.

1966
Meilläkin Spektrum toimi erinomaisesti koko viime syksyn ja toi käyttöönoton yhteydessä toivotun avun Hyvinkäällä koettuihin häiriöihin.

Sitten vuoden ekassa kisassa kuskimme tönäistiin stanun A-finaalin johtopaikalta nurin ja Spektrum sammui siihen paikkaan. Aikaisemmin ei vastaavaa ollut ilmennyt meillä.

Emme uskaltaneet jatkaa Spektrumin kanssa vaan vaihdoimme takaisin kiteisiin ja kuski totesi merkittävän parannuksen ohjauksen nopeudessa.

Nyt kaipaamme edelleen Spektrumin helppoutta, mutta kisaaminen (stanussakin) hoidetaan nopeuden vuoksi kidepohjaisesti.

Voi olla että Spektrumin Pro versio tai Futaban vastaava joskus aikanaan tuo parannuksen hitausongelmaan.

PS. Lähetin Spektrumimme tehtaalle ja siihen "päivitettiin softa" niinkuin tehdas asian ilmaisee. Käytännössä lienevät säätäneen fail safen asetusta vähemmän herkäksi. Spektrum ei päivitettynäkään palaa meillä tourinkiin  vaan saa jatkaa palveluksiaan 1/8 krossarissamme.

1967
Sähköautot / Mikä on Yokomo MRC4TCBD
« : 10.05.06 - klo: 18.18 »
Yokomo BD:n erityinen vahvuus on sen säätämisen helppoudessa. Kokoamisohjeen mukaiset perussäädöt toimivat hyvin ja vain paranee muutamilla pienillä lisäsäädöillä. Auto kestää ajaa samoilla säädöillä stanua ja viriä sekä matolla että nyt ulkona asfaltilla. Enempää ei säätämisen helppoudelta voi toivoa.

Kisapuolella Yokomo BD:llä ajaa lähes koko Fintrackin stanuluokan kärki, seitsemästä parhaasta neljä ajaa BD:llä.

1968
Sähköautot / Touring-10 renkaat asfaltilla
« : 09.05.06 - klo: 16.31 »
Talven ajan käytössä ollut virallinen kisarengas LRP VTEC27R on toiminut matolla hyvin ja sen kestävyys treenissäkin on ollut kohtuullinen.

Kun siirryimme ulos treenaamaan (Tattarisuo) oli melkoinen yllätys, kuinka nopeasti rengas kului käyttökelvottomaksi.

Yhden sisäkisan stanussa käytetyt JB:n ohuilla inserteillä olevat renkaat kestivät 10-lankaisella virikoneella treeniä 6 akkua.

Seuraavaan treeniin koottiin uudet renkaat JB:n medium insertillä ja niistä alkoi paistaa insertti 12 akullisen jälkeen.

Kavereilla oli vanhoja CS27 vielä tallella ja niiden kesto vaikutti samanlaisessa treenissä huomattavasti paremmalta.

Mitkä ovat muiden kokemukset? Myös muilta radoilta

1969
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 01.05.06 - klo: 20.25 »
Tattarisuon rata on erinomaisessa kunnossa.

En ole varma ketä kiittää, mutta eilen kuulemma Raikkaan Toni oli puhaltimen kanssa paikalla. Ymmärtääkseni hänellä oli tarkoitus ajaa C-8:lla.

Joka tapauksessa olosuhteet olivat tänään erinomaiset (tuulta lukuunottamatta). Pito ajolinjalla oli yllättävän hyvä.

Yokomo BD toimi hyvin samoilla säädöillä, joilla ollaan ajettu sisälläkin. LRP VTEC rengas ohuella JB:n insertillä piti ajolinjalla hyvin ilman pitoainettakin. Rengas kyllä kului melko nopean tuntuisesti.

Hiekkaradalla ei pitäisi nyt ajaa, koska kuiva hiekka pölyää voimakkaasti ja pöly leviää asfalttiradan puolelle pilaten pidon nopeasti.

Torstaisin on VAU:n touring-ilta edellisten vuosien malliin. Ja juuri katsoin sääennusteen, joka lupasi hienoa kesäkeliä ensi torstaille.

Sinne vaan kaikki touring-10 porukat mukaan.

1970
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 01.05.06 - klo: 00.31 »
Jaska74:
Rajatorpan kalliosuojassa sijaitseva rata ole eilen auki viimeistä päivää nyt kevään puolella. "Torppaan" mennään seuraavan kerran vasta pitkän kesämme jälkeen joskus lokakuun alkupuolella. Kalliosuojan parkkipaikka ja sisäänkäynti maan alle löytyvät Rajatorpantien ja Lastutien risteyksen vierestä.

.21:
Tattiksen rataa on sunnuntaina putsattu ja kuulemma ainakin 1/5 kuskeja on aikeissa olla maanantaina paikalla. Olosuhteet asfaltilla Ducatille varmaan ihan hyvät.

Hiekkaradan tynkä siinä varsinaisen radan vieressä pölyää kuivalla kelillä voimakkaasti ja siellä ei pitäisi sen vuoksi ajaa kuivalla kelillä ollenkaan ainakaan siihen asti kunnes mahdollinen pölynsidonta-aine levitetään (mahdollisesti).

1971
Tulokset / LAUKAAN TULOKSET JA PULINAT
« : 25.04.06 - klo: 11.47 »
Kiitos Laukaan kisojen kaikille järjestäjille erinomaisesti junailluista kilpailuista.
Niin kuin Petka jo totesikin, stanukisa oli erittäin korkeatasoinen. Kilpailu oli junioreilla tasaista ja kovaa.  A-finaali oli tasaisin pitkiin aikoihin.

Rata oli sopivan vaativa ajaa. Mollien kanssa piti olla tosi tarkkana ja muitakin virheitä tuli helposti, mutta yleisesti ottaen ainakin lauantaina kalusto kärsi paljon vähemmän vaurioita kuin Riihimäellä.

Erityiset plussat Sepon kuulutuksista.

1972
Polttisautot / tattarisuon harjoitukset?
« : 17.04.06 - klo: 21.07 »
Tattarisuon rata on tarkoitettu rata-autoille, ei esim polttiskäyttöisille monstereilla, krossareille  ja muille offroad-autoille. Niille on kullekin tarjolla paremmin tarkoitukseen sopivia paikkoja.

Viikonpäivien jakautuminen eri luokille selviää varmaan ennen kuin rata on oikeasti ajokunnossa.
1/5 autojen seassa 1/10 polttikset näyttävät armottoman pieniltä ja kolaritilanne olisi melko epätasainen (vaikka vauhtia varmaan 1/10:lläkin riittää)

1973
Yleinen keskustelu / Pienoismallimessut / Model Expo 2006
« : 13.04.06 - klo: 19.58 »
Juttelin eilen Aaken kanssa asiasta. Tämänhetkisen tiedon varassa näyttää epätodennököiseltä, että saadaan kisoja aikaiseksi.
Messuorganisaation vaatimukset radan suhteen ovat olleet sellaiset, että pitäisi ostaa kokonaan uudet matot, joille ei sitten olisi muuta käyttöä.

1974
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 13.04.06 - klo: 17.07 »
Torstaihan on ollut aikaisempina vuosina sähkötouringin treeni-ilta ja kerhokisojen ajankohta myös.

1975
Hieno paikka. Tulee mieleen Kuusankosken sali. Ilmeisesti ajaminen tapahtuu katsomosta käsin?

1976
Yleinen keskustelu / Tattarisuon lumen luonti ?
« : 13.04.06 - klo: 16.49 »
Tattarisuo on Helsingin nuorisoasiainkeskuksen alueella ja heidän toivomuksensa on, että kuskit käyvät lunastamassa ennen radalle menoa nuorisoasiainkeskuksen jäsenkortin (5 €) joka on voimassa kalenterivuoden (kotisivuilla ei tehty eroa asumiskunnan suhteen).

Toimintaa radalla ohjaa lähinnä VAU, mutta yksi ajopäivä on nuorisoasiankeskuksen ns. avoin päivä.

Päivien jakautuminen eri autotyypeille on tältä vuodelta käsittääkseni vielä pääosin auki.


VAUn ratamaksu kattaa ajamisen Lavangon ja rajatorpan radoilla.

1977
Yleinen keskustelu / Pienoismallimessut / Model Expo 2006
« : 12.04.06 - klo: 11.46 »
Tämä yllä oleva on tietysti hyvin hauskaa ja näppärää ;-)

Onkohan jollain oikeata tietoa kisaamismahdollisuuksista Model Expon yhteydessä?

1978
Yleinen keskustelu / Pienoismallimessut / Model Expo 2006
« : 12.04.06 - klo: 08.53 »
Pienoismalli- ja harrastemessut eli Model Expo 2006 järjestetään tänä vuonna  Helsingin Messukeskuksessa  5. - 7.5.2006.

linkki: http://www.model-expo.com/index.htm

Onko jollain jo tietoa autoilla kisaamisesta Model Expossa?

Miten olisi tänä vuonna krossikisat? Jyväskyläläisten kuvat omista sisäkrossikisoistaan ovat aivan upeita.

1979
Sähköautot / Foorumi toimii hienosti
« : 12.04.06 - klo: 08.35 »
Pakko kommentoida, että kyllä sai kaveri hienosti apua täältä ehkä hieman onnettomasti alkaneeseen autoprojektiinsa.

Näin juuri foorumi parhaimmillaan toimii vähemmän kokeneen harrastajan apuna.

Toiselta laidalta ovat sitten hyvä esimerkki ne yhden sanan chatti-tyyppiset kommentit, joista ei ole mitään hyötyä kenellekään.

1980
Tulokset / Riihimäen tulokset ja jälkilöylyt
« : 05.04.06 - klo: 08.53 »
Ihan ensiksi todettava, että kisat olivat erinomaiset. Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille.

Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Syökää kaurapuuroa niin kasvatte. Rata on kaikille sama. Puusilmät ei nää. Christer on edelleen vaahtosammuttimen kokoinen mutta silti näki, ajoi vaan pleksiin muualla:-) Sen sijaan et valitatte täällä, menkää treenaa! 8)


Ylläolevaan heittoon liittyen: radan erilaistamistahan ei kukaan ole ehdottanut, vaan kysymys on ajajakorokkeen ja radan rakentamisesta tavalla, joka antaa kohtuukunnolliset ajamisedellytykset kaikille osallistujille. Ei ole liikaa pyydetty, minun mielestäni.
On turha lähteä syyllistämään junioreita asioista, joihin he eivät voi vaikuttaa.

Muuten, jutellessani asiasta Crisun kanssa lauantaina hänkin totesi, etteipä radan takaosasta todellakaan näy paljoa korokkeelta. Mutta koska hän on treenannut riittävästi (ja on sen lisäksi vielä taitava) niin tuloksetkin osoittavat, että hän pystyy upeasti hanskaamaan huonommankin näkyvyyden. Kaikilla aloittelevilla ja samanmittaisilla ei ole tuollaista osaamista ole vielä ehtinyt kertyä.

Sivuja: 1 ... 63 64 65 [66] 67 68 69