Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 35
211
Minusta koneiden perään on turha itkeä. Jokainen voi ostaa kaupasta myllyn millä on tehoa ja oikea vääntökäyrä tehdä kisan nopein läppi vaikka 5 kertaa perätysten. Tankkiväli voi sitten olla puolet tallikuskien moottoreista, mutta kun läppiajat on kohdillaan, niin ei kauan tarvitse moottoreitaan itse hankkia.

Uskooko joku mainoksiin? Sipaisempa vähän Axea kainaloon ja ...

Kirotusvirheitä korjattu.

212
Hei Matti

Olisiko kuitenkin sinun taulukossa painovirhe paholainen:

- M-8 EM-B Ranska, 2 paikkaa

Eikös kuitenkin 6 kpl?

213
Katsoin lähdöstä videon ja ihmetytti taas nuo lähtöpaikkojen vähäinen etäisyys. Halutaanko tosiaan lähdön olevan tuollaista kilkkauslottoa? Tuohan se tietysti jännitystä.

Onko tuosta Savoyan roskaepisodista ollut uutta tietoa? Ja haittasiko se finaalisuoritusta? Tosi ikävää moinen. Tuskin on mediatemppu.

8 eri automerkkiä finaalissa. Tosin voitto hieman tylsästi, mutta varmaan oikeutetusti, taas Kyosholle.

214
Teemun ja JQ:n pitäisi vielä molempien tsempata ainakin yksi hyvä tulos niin Teemu olisi suoraan semissä ja JQ 1/4 finaalissa. Pienellä onnella ja taidolla Josekin voi päästä vielä semiin.

Hara ei päässyt koko kymppiä ajamaan, kun myöhästyi lähdöstä ruuhkastumpin takia. Niin mielestäni kuuntelin jostain videosta. Siksi meni yksi erä pieleen.

Kyoshon alatukivarret on jo minusta legenda. Miten muuten hyvään autoon ei saada kunnon muovia puristettua. Ronnefalkilla meni yksi erä pieleen ja eikös PM-kisoissakin mennyt yksi rikki. 2009 Itävallan EM-kisoissa about puolet vähäisistä rikkoutuneista autoista oli K merkin alatukivarsia. No siinähän Tebo keittelee varsiansa. Jos muovi sillä reilusti paranee, niin silloin on tuotannossa puristettu kamat hätäisesti muottiin. t. ent muovituotannon laatupäällikkö.

215
Suomi sai kaikille B kisoihin halukkaille paikat, mutta A kisoihin on yli 10 hakijaa. 10 paikkaa on Suomen kiintiö. Lisäpaikkoja haettu. Toivottavasti ei tarvitse karsintaa suorittaa vaan saadaan ne puuttuvat paikat. Laitan vielä henk. kohtaista sähköpostia.

216
Perjantaihin aikaa ilmoittautua. Tehkääpä se niin päästään paremmin haarukoimaan paljonko on lähtijöitä.

217
http://news.efra.ws/fileadmin/news/2010/10/IFMAR%20AGM%20proposals%20rules%20gas.pdf

Kolme ehdotusta on tehty sääntömuutoksiksi, jotka ei peruskisajamppaa paljon hetkauta:
- auton puskurit oltava muovia (jossain laitettu metallisia)
- takasiiven sivulevyille maksimikoko (jossain on tehty isoooja)
- 25% nitromaksimi (säästyy rahaa+ teknisiä syitä)

Näitä siis ehdotetaan uusiksi säännöiksi. Tämä tiedoksi.

218
Hei M8-kisaajat

On taas aika ilmoittautua, jotta haetaan oikea määrä paikkoja ensi kauden EM-kilpailuihin. Kesäkuussa on Ranskan Lyonissa B EM-kisat ja heinäkuussa Saksan Sandissa varsinaiset EM-kisat. Katsokaa efran sivuilta jos löytyy tarkempaa infoa www.efra.ws

Paikkoja haetaan halukkuuden mukaan. Ne jaetaan ansioiden mukaan mikäli lähtijöitä on enemmän kuin paikkoja. Ilmoittautumalla nyt sitoutuu maksamaan kuitenkin mahdollisen kisamaksun, mikäli jättää paikkansa käyttämättä ja korvaavaa kuljettajaa ei löydy.

Eli ilmoittautumiset minulle tuukka.lintula(miau)kolumbus.fi

Lisään viimeisen ilmoittautumispäivämäärän, kun sen itse tiedän.

219
Kyllä sarjaan yksi tasamaabaanakin mahtuu. Tuleepahan oppia ajaa keskieurooppalaisella radalla varsinkin jos pinta on kova. Esimerkiksi ensi kesän Saksan EM baanalla on yksi pienehkö hyppyri ja yksi pudotus.

Jos ei Lavangon rata ole ensi kesänä kunnossa, niin taitaa tulla aika laiha kisakesä, sillä ainakin puolet kisakuskeista uuaauuulaisia. Tänään talkoilen pitkästä aikaa itsekin.

220
Voisiko tässä olla lista haasteista, joita ensikertalainen ja varsinkin nuori sellainen kohtaa:

1. Oikeiden varusteiden hankinta:
- onko auto luvallinen?

2. Maksut:
- lisenssi, mistä saa mitä maksaa - ai niin paljon. Mikä on kiti?
- pitää olla seuran jäsen, paljonko se maksaa?
- huoltajalisenssi (onko esim jalkapallon vaihtopenkkivanhemmalla huoltajalisenssi? Ei vai, no sit ei poikasi/tyttösi pelaa!)

3. Pelkääminen:
- olenko riittävän hyvä?
- Mitä muut sanoo?
- voiko tulla viimekauden autolla ilman titaaneja?
- Mitäs jos nostan väärin tai en huomaa?
- Osaanko säännöt?
- Mitäs jos katsastuksessa auto ei mene läpi?
- Saanko auton käyntiin?
- jne...

4. Kylmät faktat:
- ei ole rahaa
- ei ole vanhempia tai vastaavia tukemassa ja kuljettamassa. KKK-sääntö; kuljettaa, kannustaa, kustantaa.


Ratkaisua:

1. kohtaan voidaan auttaa tekemällä hyvän lajiesittelyn vaikka tänne rc10 sivustolla.
2. Pallo on "linjaorganisaatiolla".
3. Itse kukin voi auttaa palstalla ja luonnossa. Jokainen kiivas palstakeskustelu vaikka aiheestakin lisää pelkoa ja aiheuttaa työntöä muualle.
4. Ei oikein voi ulkopuolinen mitenkään vaikuttaa ellei hanki itselleen rc-kummipoikaa/tyttöä.

Ja itse muistan, kun Tuomas 7 vuotta sitten meni ekan kerran lauteille niin polvet veti setsuuria ja radio oli tippua kädestä. Minua jännitti vaan auton käyntiinlaitto. (Ja ei se muuten ekaan erään käyntiin lähtenyt  :laugh:)

221
Lähtöpaikka voi olla periaatteessa melkein missä päin rataa tahansa. Ponderilinja ja pienin kierrosaika täytyy huomioida. Muistaakseni Norjan Skienissä oli lähtö takasuoralla. Sinne oli jo mekkareilla matkaa, joten etäisyys varikolta ei ole este. Tosin en siinä mitään etuakaan havaitse.

222
Sadekelin autolle en itsekään lämpene. Jos joku haluaa panostaa tuohon puoleen, niin on se nytkin mahdollista. Auto kun tarkoittaa pohjalevyä. Ei siinä montaa ruuvia tarvitse irroittaa kun rojut on toiset.

Mitä tarkoitatte sadekelin säännöillä? Eikös tästä käyty jo joku lätäkkökeskustelu.

Kiinteissä numeroissa on myös "vaara", että yli satasen lukuja tulee käyttöön, joten sikälikin kaukotunnistus vaikeutuu. Kiinteissä numeroissa on myös haaste, että montako niitä tarroina tarvitaan. Osalle riittää se 3 kpl, mutta toisille ei riitä 3 kpl per kisakaan. Mitäs teet, kun numerot on loppu. Kuka huolehtii, että numerotarroja on saatavilla? Kuskitko itse? En tiedä mattoautojen systeemiä, joten sitä voisi joku valaista. Ja mitä tällä kiinteällä numerolla yritetään hakea?

Kisapäivien la ja su varauksilla on kisakeliä parantava vaikutus, mutta se voi karsia vähälukuista kisajärjestäjien määrää. Päivän vapaan saaminen hallitukselta on helpompaa kuin koko viikonlopun.

Junnu ja/tai vanhusfinaalin järjestäminen ennen a-finaalia? Toisiko lisää uusia kuskeja?

223
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 08.09.10 - klo: 16.03 »
Onkos sinulla JQ jokin ajatus miten starttiboxin kanssa menetellään tuon koneen paikan vaihtumisen suhteen? Vai säädetäänkö se aina uudelleen? Vai tuleeko sinulta sellainen starttiboxi, jossa on koko vauhtipyöräkolon kokoinen kumirulla?

Mitäs teit Tammisaaren ja Lavangon välissä autolle, kun vauhti selkeästi parani?

224
Kilpailijoiden kanava / M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« : 08.09.10 - klo: 12.48 »
Kun kausi on kisojen osalta pulkassa ja parannuskohteet tuoreessa muistissa, niin avasin tämmöisen topicin ensi kauden sääntöjen muokkaamisen osalta.

Itse en ainkaan tämän vuoden säännöistä suurta vikaa kokenut, mutta olkaa toki eri mieltä jos näin oli.

Autojen numerointiin moni kaipaa kiinteää numeroa. Jyväskylän kokemusta rikkaampana ehkä se voisi toimia vaikka siten, että siivessä olisi valkoinen tarra, johon kilpailija laittaa eräkohtaisen numeronsa. Korissa ja / tai siiven sivussa sitten se kilpailijanumero. Numerot viime kauden tulosten perusteella ja loput ilmoittautumisjärjestyksessä. Poistetaanko nro 13?! Ja onko JQ:n tarratarjous voimassa? Vai tuleeko kilpailevia tarjouksia? Sarjajohtajalle punaiset numerot vai punainen ajopaita (pyöräilystä pilke silmässä kopioituna)? Nousufinaalin startissa harhaileva mekaanikko menee lähtöruutuun 13, jos ei siivestä löydy eränumeroa.

Itse ainakin tyytyväisena katsoin tämän vuoden lähtöjä, jotka onnistuivat hyvin niin mekkareiden starttipaikan löytymisen suhteen kuin myös riittävien lähtövälien toimivuuden osalta. Ensimmäisen mutkan lotto oli pienemällä porukalla. Sietäisi efrakin kopioida tämän osan säännöistä.

SM-kisa vai sarja? Tuossa topicissa ei kukaan kaipaa M8 osalta yhtä kilpailua, joten sikäli ollaan kaiketi yhtä mieltä.

Sarjasäännöt muuten kirjoitetaan kevättalvella, joten kiirettä ei ole.

Voi tähän laitta myös muita lajin kehitystä palvelevia asioita.

225
Tulokset / Vs: M-8 PM 2010 Lavanko, Vantaa
« : 07.09.10 - klo: 09.07 »
Kiitokset järjestäjille. Loistavat jäähyväiskisat Lavangolle! Rata oli mitä mainioin niin pinnaltaa sekä muutaman paikan "laineet" tekivät jännitystä ajoon ja auton säätöön.

Oma kilpailullinen puoli jatkui kesän tyylisesti vaihtelevin suorittein. Neljäsosafinaalin lopun tsemppi nousupaikasta oli parasta menoa. Kone meni vaan vaihtoon semiä varten, kun äänet paheni ja veto hyytyi finaalin lopussa. Toinen kone koekäytettiin ihan huolella, mutta silti pääsi pahalainen pari kertaa sammumaan vieden jo heti alussa viimeisetkin haaveet afinaalipaikasta. Uutena autonhajoitusmetodilla viimeisteltiin huono meno, kun pohjalevyn korva vääntyi ylös alatukivarren alasjouston säädön kohdalta. Huomasi, että se on tehokas säätö ainakin toispuoleisena. Lavangon radan lisäksi historiaan jää kohdaltamme myös X2. Että jos jotain sattuu kiinnostamaan, niin edukkaasti lähtee... 

Kiitokset myös töpinään. Lauantain keitto maistui todella herkulliselta.

Jatkossa toivottavasti saadaan PM-kisat pidettyä elokuun alussa. Varmasti olisi enemmän osanottajia sekä sää kilpailullisempi.

Robban on niin mukava ja ruma kaveri, että ihan hyvin suomalaisesta menee...

226
Vapaa keskustelu / Se on sitten RC touhun loppu 2012!
« : 26.08.10 - klo: 10.33 »
Maailman lopun ennustajia on ollut varmaan niin kauan kuin on ollut ihmisen kaltaisia olioita.

Tässä tämän päiväinen uhka http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/188401.shtml

Se on siten aurinkomyrskyn vuoro ja kaikki elektroniset härvelit hajoavat.

Ehdotan, että kauden 2013 M8-kisat pidetäänkin siten, että servot korvataan narulinkeillä; vasuriin ohjaus ja oikealla sitten kaasu. Ohjaaja juoksee auton perässä. Tankkaus suoritetaan edelleenkin varikolla, mutta nostovelvollisuus poistuu! Ei enää kitinää hitaista nostoista. Pakollinen eräharjoittelu pidetään, silloin tarkistetaan, että kaikilla on narut tallella ja kunnossa. Ambit korvataan taululla, johon jokainen vetää viivan kierroksen täytyttyä. Eniten viivoja kerännyt voittaa! Tervetuloa! Tarkemmat uudet sarjasäännöt julkaisen myrskyn jälkeen Lavangon ilmoitustaululla, jos fillaristani ei ole kumi puhjennut.

Vielä on mahdollisuus vaikuttaa uusiin sääntöihin!

227
Tulokset / Vs: Lopputulokset Tammisaaren M8 SM - 22.8.2010
« : 24.08.10 - klo: 10.19 »
Onnittelut Arille osa- ja JQ:lle kokonaiskilpailun voitosta! JQ:n pytty jäi luovuttamatta, kun ei sitä huomattu raahata paikan päälle, mutta eiköhän se pysti löydä perille.

Kiitokset myös kilpailun järjestäjille ja kilpailijoille, niin tässä kisassa kuin koko vuoden osalta.

Oma kisamme hyytyi takaiskarin lukkomutterin irtoamiseen. Halvalla meni finaalipaikka onnekkaalle. Mieluummin sitä olisi ajanut finaalin vaikka heikomminkin kuin nostohommissa. No, tänä vuonna otettiin rennommin koko vuosi. Kolmasti harjoiteltiin ja neljästi kisattu. PM-kisat vielä niin kausi on pulkassa. Jos sitten ensi vuonna leikkisi taas tosissaan... Yleensäkin kuskin on vaikea ajaa ja mekkarin katsella, kun tulee helppoja ajovirheitä rutiinin puuttuessa. Tämä kauden koko materiaalipanostus oli sangen vähäinen; filsupaketti, gardaanit, jklpakkorenkaat, 4 kpl pyörän laakereita ja radion akku. Loput on edellisen kauden jäämistöä.

228
Tulokset / Vs: Rally Finland Nitrocross Championship
« : 02.08.10 - klo: 17.02 »
Hieno tapahtuma kaiken kaikkiaan. Iso käsi kaikille sen tekijöille!

Viimeisessä finaalissa lopussa Tuomas yritti viihdyttää yleisöä ajovirheiden lisäksi pitkillä hypyillä. En tiedä menikö pitkälle, mutta autosta meni takagardaani, ohjauslevy, ohjauslinkki, etualatukivarsi sekä etuiskarin varsi. Ajo oli driftailua, kun rengassetti oli loppu.

Toivottavasti toistuu jatkossa tämä tapahtuma. Parasta pr-työtä rc-autoilulle. Selostaja teki tapahtumasta ison. Big air!

229
Tulokset / Vs: M-8 2010 A-EM:t
« : 12.07.10 - klo: 11.43 »
Tämä on urheilulaji siinä missä muutkin. Eli nopeutta saapi vain harjoittelulla ja panostuksella. Lisäksi isojen kisojen olosuhteet pitää tuntea.

Viime vuoden EM kisoissa näki kuinka vaikka Ronnefalkin iskä panosti poikansa menestyksen eteen. Hän oli varikolla ensimmäinen ja lähtijänä viimeinen. Joka päivä. Tuskin kotimaassaankaan vain riippukeinussa löhöilee.

230
Tulokset / Vs: M-8 2010 A-EM:t
« : 08.07.10 - klo: 16.26 »
Jahas 2 rundi ohitse. Teemu ja Arto ainakin onnistujia tällä kertaa. Tomi myös paransi. Muilla ei tainnut sitten tulla parannusta. Saisi vielä Ari ja JQ nousta tasolleen ja miksei sen yli!

231
Tulokset / Vs: M-8 2010 A-EM:t
« : 08.07.10 - klo: 13.59 »
Eka rundi ohi, ei ihan nappiin ole mennyt suomipojilla ja sillä yhdellä miehellä:

34 JQ
48 Teemu
54 Ari
65 Simo
77 Tomi
92 Arto
108 Harri
115 Mikko
151 kuskia

Toivottavasti tulee tänne illalla kavereita "meriselitykset" päivän tapahtumista. Tänään on vielä 2 rundia jäljellä, joten ei muuta kuin usvaa putkeen!
 

232
Tulokset / Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« : 28.06.10 - klo: 15.22 »
Sääntöjä löytyy 3 eri paikasta: Sarjasäännöt, autourheilun sääntökirja sekä efra sääntökirja. Efra 8.7.4 sääntö - vain yksi auto per kuski.

Vaihtoehtoja:
 - jatketaan kuten nyt eli kisajohtaja päättää
 - tehdään sääntö "sade", jolloin nousueräajat vaikka puolitetaan. Sateen määrittää kisajohto. Ylimääräinen aika käytetään mekkaamiseen. Eli aikataulu pidetään, mutta ensimmäinen puoli ajoajasta käytetään mekkaamiseen.
 - käytetään kahta auto, joista toinen on sadeauto, jota saa käyttää kisajohtajan määritettyä sadeolosuhteen.
 - lopetetaan kisa jos on lätäkköjä.
 - jotain ihan muuta...

233
Tulokset / Vs: TULOKSET - M8 SM Salo 19.6.2010
« : 28.06.10 - klo: 09.23 »
Ilmeisen ikimuistoinen on tämä Salon kisa. Taitaa siellä ollut ennenkin sadekisoja...

Jertzin pisteidenkeruumurheeseen voi helposti vastata, että EM-kisoihin pääsee nykytavalla kaikki, jotka sinne haluavat. Siellä olisi myös ensi kuun AEM-kisoihin paikka auki. MM-kisoihin on sitten tunkua, mutta epäilen, että jos vesi pelottaa niin ei ole noihin kisoihin asiaa muutenkaan. Ulkoilmaurheilussa on vesi yksi elementti.

Karsastan sääntökirjan laatimista sellaiseksi, että "ihan kaikki vastaukset löytyvät sieltä". Jos vaikka Hoken ehdottamaa lätäkköä pidetään rajana, niin mikä on sitten lätäkkö? Laitetaanko sinne halkaisija, syvyys, määrä, sijainti, jne...? Eli aina löytyy spekuloitavaa.

Varmasti sen sijaan kannattaa ohjeistoon lisätä malli sadekisasta. Toiseksi kannattaa miettiä voisiko SM kisat olla varaukseltaan 2 päiväiset, jossa lauantai on se ajopäivä ja sunnuntai varapäivä. Esimerkiksi perjantaina klo 16.00 tehtäisiin siirtopäätös sunnuntaille, jos sääennusteet huonoa lupaavat. Tämä menettely kyllä taas tiputtaa niin kuskeja ja kuin järjestäjiä. Toisaalta kisojen urheilullisuus paranisi.

Auton vaihto (pohjalevy) on ymmärtääkseni haluttu rajoittaa, jotta ei päädytä tilanteeseen, jossa sponssikuskilla on heittää uutta autoa joka erään muiden putsatessaan sitä yhtä. On säälittävää jos ei suomikisoja saada pidettyä ilman pohjalevyjen merkintää. Jos ei sen vertaa olla herrasmiehiä, niin muistakaa varastaa jokaisesta kaupastakin jos ei myyjä nää.

Ja eikun ehdottamaan sääntöihin uutta tekstiä...

234
Juuri tulleen tiedon mukaan vielä olisi paikkoja auki Euro A kisoihin. Nämä paikat on siis Efra laittanut uudelleen jakoon.

Kiinnostuneet asap minuun yhteyttä, jos reissu kiinnostaa.

235
Tulokset / Vs: M-8 2010 B-EM:t
« : 15.06.10 - klo: 11.57 »
2011 B-Em kisat on Ranskan Lyonissa. Aina kesäkuun toinen viikonloppu.

236
Tulokset / Vs: M-8 2010 B-EM:t
« : 15.06.10 - klo: 10.11 »
Hyvä, että oli muistamisen arvoinen reissu!

Olet itsekin yrittänyt hehkuttaa näitä B-EM kisoja. Ne on hyvällä kolmen päivän formaatilla sekä "ei niin hampaat irvessä" tyyppisenä kisana tosi mukava tapahtuma.

237
Eipä taida olla. Ei tässä mitään salailua ole tarkoitus harrastaa, mutta olen hieman allerginen laittamaan ainakin itse webbisivuille missä kukin on. Ehkä tässä julkistusasiassa pitäisi tehdä joku linjanveto.

238
Hei!

Paikka on täytetty.

239
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 02.06.10 - klo: 08.42 »
Kiitos kaikille vinkeistä. Onpas taas valmistaja tehnyt källit asiakkaille, kun moisen konstruktion on tehnyt. Katsotaan miten tarina etenee.

240
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 01.06.10 - klo: 15.29 »
Antakaapas jotain vinkkejä ohjausservon uusintaan. Vanha on kuollut. Originaalisähköihin pitäisi sopia. Saa mieluiten laittaa suoraan kaupan linkkivinkkinä. Kiitos jos joku jaksaisi auttaa.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 35