Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ClodZ

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 27
211
Lainaus käyttäjältä: "Paraislainen"
Jos haluaa jokapaikanmönkijän niin tässä olisi: http://www.maxatvs.com


TM joskus koeajoi tuon, se on pirun vanha konstruktio mutta suorituskyky on melkoinen renkaiden aiheuttamasta alhaisesta paineesta pintaa vasten. Muistanko väärin vai käytettiinkö värkkiä jossain Bondissakin?

212
Sähköautot / RC F1
« : 12.01.05 - klo: 00.33 »
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta olen ymmärtänyt että Tamiyan F1 olisi ihan asiallinen peli. Nelivetoisuus on tietysti pois realismista, mutta läpileikkausta katsoen etuvoimansiirron poistaminen vaikuttaa melko helpolta. En tiedä kuinka paljon tämä vaikuttaa kestävyyteen, takarattaiden joutuessa kovemmalle? Epäilen kyllä, ettei neliveto jaksa pitkään harmittaa, vallankaan jos on tarkoituksena ajaa mahdollisimman nopeasti radalla.

http://www.tamiya.nl/specials/tam_58288_tips.html

Mitä tulee ulkonäköön, taitaa auto olla kokolailla kärkiporukassa.


213
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 11.01.05 - klo: 00.19 »
Ei tullut sitikkaa sittenkään, vaan farmari-Camry. Toistaiseksi on vaikuttanut hyvältä peliltä, sähköhärpäkkeet toimii ja vanhaksi painavaksi autoksi on yllättävän ripeä. Pelleissä on vähän sanomista, mutta niidenkin puolesta kilometrejä taitaa olla vielä reilusti edessä. Takana on yli 400 tkm.  :D

214
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 10.01.05 - klo: 01.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Kökkö_traktori"
Tilasin juuri Iwaverin monsterin kuulalaakerisetin sekä virimotin kera. Pitäisi tulla 2-3 päivässä. Saas nähä millainen vekotin on. Lähinnä tuossa kiinnosti se että viriosineen ja postikuluineen hinta jäi yli 70 euroa normi Mini-Z monsteria halvemmaksi. Lueskelin ulkomaisia foorumeita jossa tuota kehuttiin. Olikos täällä kellään moista? Postailen fiiliksiä kunhan saan vehkeen ajoon...


Mielenkiintoinen laite...jotain outoa tuossa on, valmistakin myöntää auton olevan tarkka kopio Kyoshosta kopan kiinnikkeitä lukuunottamatta. Hinta on kuitenkin enemmän kuin kohdallaan. Kirjoittele tosiaan kokemuksia kun saat auton käsiisi.

215
Sähköautot / Tamiya palsta
« : 08.01.05 - klo: 15.03 »
Vaikka kovasti Tamiyan nimeen vannonkin, niin tästä kaksikosta Stampede vetää pidemmän korren. Etulyöntiasema tulee kestävyydestä, ulkonäköähän voi sitten muutella mielensä mukaiseksi renkaita ja koria vaihtamalla. Tuo Blackfootin viimeisin versio on myös edeltäjiään siinä suhteessa huonompi, että joustot on uuden rungon myötä melko vaatimattomat, katsohan etujousien kokoa?

Yksi valtti Blackfootilla kuitenkin on, sen voi halutessaan muuttaa melko pienellä investoinnilla nelivetoiseksi, eteen sopii samat voimansiirron osat kuin taaksekin. Jos tuntuu siltä että neliveto voisi kiinnostaa, kannattaa kuitenkin katse kääntää Wild Daggeriin/Twin Detonatoriin, nimittäin runko on sama kuin Blackfootissakin, mutta voimansiirto on valmiina edessäkin. Ja mikä parasta, hinta on jostain käsittämättömästä syystä toisinaan jopa Blackfootia edullisempi. Eivät nekään vielä E-Maxxille haastajaksi käy, mutta hintaansa nähden hyvinkin käypäinen peli. Tamiyaclubin sivuilta löytyy lisää infoa mainitsemistani autoista. http://www.tamiyaclub.com

Mutta tosiaan, jos hakusessa on takavetoinen sähkömonsteri niin Stampedelle on vaikea löytää haastajaa. Auto on vakiona suhteellisen nopea ja ennenkaikkea kestävä, virityspotentiaalia myös riittää.

216
Sähköautot / Nikko osia Porvoosta
« : 08.01.05 - klo: 09.11 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Kuinkas monessa nikossa on portaaton ohjaus? Kuinka monessa se on toteutettu samalla lailla kun zetassa, eli että siellä on pontiometer? Kuinka monessa nikossa on kiteet? Jos nikko nyt tekee pari autoa mistä nämä löytyvät, niin mita sellaiset sitten maksavat? Samalla hintaan saisi jo varmaan uuden sähköpureteinin!


Ymmärsit varmastikin, että tarkoitin esimerkilläni sitä, ettei kaikkia Nikkoja voida niputtaa toteamalla, että niiden tekniikka on aivan eri maailmasta kuin Mini-Z:ojen. Veikkaisin että mallistossa on tällä hetkellä pari kolme portaattomilla kontrolleilla varustettua mallia, hinta lienee hiukan alhaisempi kuin PTA:lla. PTA on varmasti parempi valinta, sitä en kiellä.

En ole varma millä tekniikalla Nikkojen ohjaus keskittyy, mutta voisin kuvitella että sieltäkin potikka löytyy? Komponentttivalinta ei itsessään liene kovin merkityksellinen, kyseessä ei varsinaisesti ole mikään avaruusajan teknologian huippusaavutus. Voi olla että Nikoissa on myös jonkinlainen servo, ja sen yhteydessä luonnollisesti potentiometri, jossain vaiheessa nämäkin olivat käytössä.

Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Mulla on ollut tietääkseni 3 Nikkoa ja 2 Zetaa, eli jotenkin on tullut niihin tutustuttua....  Miten auotot voivat sitten olla aivan samanlaisia, mutta kumminki suunniteltu eri ostajakunnille ja eri tarkoitukseen?


Tekniikka voi hyvinkin olla samanlaista (kun puhutaan ohjaukseen ja nopeudensäätöön liittyvistä komponenteista), mutta muut ominaisuudet määrittelevät käyttötarkoituksen. Nikkojen kohdalla autot myydään pääsääntöisesti valmiina paketteina, joita ei ole tarkoituskaan purkaa, viritellä tai korjata itse. Kyosho on vastaavasti suunnannut mallinsa hieman pidemmälle ehtineille kavereille. Tämä selittänee eri ostajaryhmät?

217
Sähköautot / Nikko osia Porvoosta
« : 08.01.05 - klo: 07.02 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"

Nikkoa ei voi verratakkaan mini-z:taan....
Niissä nyt on aivan erilainen tekniikka... Radio-ohjaus tekniikka on ainakin aivan eri planeetalta!
Nikolla ei millään pääse samoihin kierrosaikoihin radalla, kun zetalla pääsee.
Jotenkin tuntuu että kannattais tutustua noiden autojen tekniikkaan ennen kun alkaa niitä vertailemaan!!!


"Aivan eri planeetalta"...nimenomaan kannattaa tutustua siihen tekniikkaan ettei kuulosta typerältä. Nikolla on ollut pitkään (80-luvulta) mallisarjassaan autoja, joiden radio-ohjaustekniikka on täysin vastaava kuin Mini-Z:ssa. Eli yhdelle piirilevylle integroitu portaaton nopeudensäädin + portaaton ohjaus, vaihdettavilla kiteillä.

Kierrosaikojen vertailu on tietysti hölmöä, koska samaan skaalaan ei ole malleja molemmilla valmistajilla, ja autot on suunniteltu eri ostajakunnille + eri tarkoitukseen.

218
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 05.01.05 - klo: 09.52 »
Lainaus käyttäjältä: "konecads"
Mikä on hyvä rengasvalinta mr-02 mm raceriin, kun ajoalustana on uusi, liukas parketti? Vaihdoin vakio kumien tilalle taakse softit, mutta ei auttanut. Pehmeä rengas likaantuu heti ja pito katoaa, eikä viitsisi olla koko aikaa siivoamassa. Autossa on kuulalaakerit, kuuladiffin tarpeellisuutta olen miettinyt. Löytyykö muuten mini-z kuskeja kuopion suunnalta?


Oman kokemukseni pohjalta väittäisin, ettei pölyä vastaan auta oikein mikään. Jälleen kerran ehdottaisin diffin lukittamisen kokeilua, se ei maksa mitään, ja auto muuttuu yleensä hiukan aliohjautuvaksi, mikä on pölyisellä pinnalla aika hyvä vaihtoehto.

219
Tämä on niin väsynyt aihe, mutta koitetaan taas kerran. Tälläkin foorumilla on nähty tuhat kertaa, kuinka 12-vuotias vilperi kinuaa vanhemmiltaan 800 euron polttismonsun ja ihmettelee seuraavan kuukauden minkä takia se ei käynnisty vaikka sitä on koitettu hinatakin kaverin mopolla. Tämän kuukauden ajan veijari tietysti hehkuttaa autoaan universumin parhaana ja suosittelee sitä kaikille, ajo-ominaisuuksien täytyy olla hyvät kun siinä on kaksi moottoriakin, tietääkö joku miten sen saisi käymään? Seuraavaksi foorumille ilmestyy kuvia viisimoottorisesta monsterista paripyörillä, vilperi toteaa oman laitteensa totaalisen tyhmäksi ja lapselliseksi, (mitä kaveritkin nyt sanoo) ja myy vanhemmiltaan salaa vekottimen 15 eurolla. Nämä eurot päätyvät kuitenkin moporahastoon ja kaverista ei kuulu koskaan mitään.

Toisin sanoen, välineet eivät tee harrastusta, ne voivat antaa paremmat lähtökohdat harrastamiselle mutta eivät paikkaa kiinnostusta. Minusta on hyvä että edes jollakin valmistajalla, oli sitten kyse vaikka Nikosta, on tarjota jonkinlainen lähtötason vekotin minkä saa kympeillä. Kyllä se kipinä syttyy jos on syttyäkseen, kiinnostus herää ja tietoa aletaan etsimään. Jos ei syty, niin kukaan tuskin menetti mitään.

Minusta tuntuu etä täällä on moneltakin nuoremmalta todellisuudentaju hiukan kadonnut noiden hintojen suhteen. 300 euroa on oikeasti aika helvetinmoinen summa siitä ilosta, että katsotaan josko 12-vuotias Seppo kiinnostuisi rc-harrastuksesta...ja siltikin pitäisi osata suunnata katse kohti käytettyjä laitteita, ei välttämättä houkuttele tietämätöntä? Veikkaan että jos Nikkoa ei olisi, olisi rc-harrastajien rivit aikalailla harvemmat. Sama koske kaikkia yleisesti halveksuttuja laitteita, alpha on hyvä esimerkki laitteesta joka on tuonut monet harrastuksen pariin ja toisaalta karsinut niitä joiden kiinnostus ei olisi pitkän päälle kuitenkaan riittänyt.

220
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.12.04 - klo: 15.12 »
Mahtaako kellään olla kokemusta Citröen ZX:sta? Tarkoituksena olisi viikonloppuna käydä tuollainen hakemassa, Sunny sanoi sopimuksensa irti. Autohan on sama (ainakin farkkuna) kuin Peugeotin 306, joten kokemukset siitäkin olisivat tervetulleita.

221
Yleinen keskustelu / Juggzilla era 2
« : 01.12.04 - klo: 08.49 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Jep jep, mutta miten oikeen aiot laittaa putket taivasta kohden? Niihin kertyy öljyä, niin miten se sit tulee pois? Sitä öljyä tulee sinnen niin paljon, että se ei kyllä oikeen onnistu toi homma, jo lyhyessä ajassa se tukkii pakotiet ja auto ei pysty enää käymään.


Voi olla, ettei sähköautossa ole oikeita pakoputkia?

222
Mä henkilökohtaisesti toivoisin myös sellaisen tavan yleistymistä, että vastattaisiin esitettyihin kysymyksiin vain siinä tapauksessa että itsellä on ihan oikeasti edes jonkinlainen aavistus asiasta. Tämä tosin karsisi kirjoitettujen viestien määrää todella rajusti...

Eikä sääntöikkunoita kiitos, tavallisella harkintakyvyllä varustettu kaveri tietää miten toimitaan ilman pop-uppejakin...

223
Polttisautot / 1:5 kokosee rc autoo 125cc crossin kone?
« : 22.11.04 - klo: 00.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Moottorisahan pitää olla ns"väärinpäin" siinä akselin etupuolella, koska silloin se kone pyörii oikein. jos se olisi ns. "oikein päin" niin se menisi kokoajan pakilla  :mrgreen:


Voi olla, että tarkoitit ihan samaa, mutta moottorisahan pitää olla nimenomaan laippa menosuuntaan päin. Se tuntuisi minusta samalta kuin "oikein päin"..? Tosin laippaahan tässä tapauksessa tuskin pidetään kiinni...anyway, konesahan ketju vetää, ei työnnä.

224
Ongelma on siinä, etteivät foorumin nuorimmat jätä vapaan keskustelun teemoja vain vapaaseen keskusteluun ts. sama meininki heijastuu myös muihin keskusteluihin. Viittaan jälleen näihin sata kertaa esiin ottamiini kahden sanan kommentteihin ja hymiöhyökkäyksiin. Jos ei ole mitään sanottavaa niin parempi on olla turpa kiinni.

Savage-topikkiin tuli heti laatua, kun joku vihelsi pelin poikki ja ilmoitti että tästä eteenpäin jaarittelijoita muistetaan banneilla tms. Heti jäi pois viestit kuten "mä-ehkä-kans-ostan-just-tollasen-lokakuussa-2006-keuliiko-se?" Samanlaisia jumalaisia väliintuloja toivoisi useamminkin.

225
Yleinen keskustelu / Maastoauto-projektit
« : 19.11.04 - klo: 22.22 »
Tuosta voimanlähdepuolesta on keskustelu aiemminkin, toivotaan ettei tämä ketju saa yhtä korneja piirteitä.

http://rc10.fi/viewtopic.php?t=2180&start=0&postdays=0&postorder

Kannattaa muuten tsekata millaisia varaosia olisi saatavilla itsevetäviin ruohonleikkureihin. Hintakaan tuskin lienee ylitsepääsemätön.

226
Vapaa keskustelu / RC10.FI statistiikkaa
« : 18.11.04 - klo: 01.08 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Viestejä jo yli 70 000, ja 90-luku lähestyy :mrgreen:


Jotenkin hiljaa toivon ettei viestien määrä olisi itseisarvo...

227
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 09.11.04 - klo: 16.16 »
Tamiyan TLT ei tosiaan ole vakiona kovinkaan kummoinen vekotin, mutta askartelemalla siitä saa kyllä likipitäen parasta tavaraa mitä tuohon mittakaavaan on tehty. Ohessa kuvamateriaalia keskustelun lomassa:

http://www.tamiyaclub.com/xforum/topic.asp?TOPIC_ID=13423&whichpage=2&SearchTerms=start%2Ctlt

Tamiya on epäonnisunut raskaasti rungon suunnittelussa, mutta akselistot ovat (kuten niin monsta kertaa aiemminkin) todella hyvät.

228
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 08.11.04 - klo: 18.55 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mikäs tämmönen on?http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHAS7&P=7


Tamiyan toinen versio TLT:stä. Käyttää normiakkua ja runkoratkaisua on hiukan muutettu, muuten sama vekotin.

229
Vapaa keskustelu / Digikamerat
« : 08.11.04 - klo: 05.31 »
Vielä sellainen pikku vinkki, että päädyt sitten mihin hyvänsä kameraan: Opettele käyttämään sitä. Se että kuvien tuottaminen on tänä päivänä helpompaa, on aiheuttanut helvetinmoisen inflaation kuvien laadussa. Kamera saattaa maksaa 500 euroa, mutta otetuissa kuvissa varsinainen kohde on kuin usvan keskeltä ja taustalla näkyvät perintötaulut skarppeja. Megapikselit, optiset zoomit, saati muistikortit eivät ota hyvää kuvaa, sen tekee käyttäjä. Toki ne edesauttavat lopputuloksen onnistumista, mutta tärkein yksittäinen tekijä on käyttäjä. Se tosiseikka ei muutu vuosien saatossa vaikka tekniikka kuinka kehittyisi.

230
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 05.11.04 - klo: 23.01 »
Edelleen ihmettelen mitä tekee kamerapuhelimen lisääntyneillä megapikseleillä, keskittyisivät optiikkaan. Suttuisella kuvalla ei tee mitään, vaikka se olisi kuinka iso.

231
Vapaa keskustelu / Paintball ja air soft
« : 04.11.04 - klo: 19.50 »
Muistan joskus kuulleeni, että airsoft- ja paintball-harrastuksen hyötyjä olisi mm. se, että lapsi oppii turvallisesti käsittelemään aseita?

232
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 03.11.04 - klo: 21.04 »
Minä vaihdoin juuri Nokia 3310:ni 3210:iin. En oikein ikinä tottunut tuon 3320:n pulleaan muotoiluun.

233
Vapaa keskustelu / Paintball ja air soft
« : 03.11.04 - klo: 19.35 »
Tuo 120 metriä sekunnissa kuulostaa kyllä aika kovalta vauhdilta....? Tietysti laajapintainen kevyt pallo hidastuu huomattavan, nopeasti.

Tuossa Sivarikeskuksen selostus lajista, tietenkään mistään aseista ei puhuta, vaan kyseessä on puoliautomaattimerkkaimet.

http://www.sivarikeskus.fi/sivarilehti/18_02/vapaaaika.html

234
Yleinen keskustelu / Minkä ikäisenä?
« : 02.11.04 - klo: 23.25 »
Typeristä toivomuksista huolimatta minun ensimmäinen rc:ni oli nikko ja sain sen joululahjaksi -87. Auto on minulla yhä ja piirilevyn vaihtoa lukuunottamatta edelleen täysissä voimissa. Kokeilkaapa pitää Savagenne ajokunnossa seuraavat 17 vuotta?

235
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 28.10.04 - klo: 17.33 »
Tämä topikki vaikuttaa heti näin tuoreeltaankin todella paljon asiapitoisemmalta. Montakohan viestiä edelliseen ketjuun jäisi, jos edes puolet täyteviesteistä poistettaisiin? Ei, älkää sittenkään vastatko vaan keskittykää autoon.

236
Polttisautot / Tamiya
« : 27.10.04 - klo: 18.40 »
Uskallan väittää että Tamiyaan saa varaosia siinä missä muihinkin autoihin, ja melkoisella varmuudella pitkään. Hyllytuotteena ei varmastikaan löydy, koska valmistajan mallivalikoima on niin laaja. Tamiyan kohdalla ei kuitenkaan puhuta mistään marginaalimerkistä.

237
Vapaa keskustelu / Ennakkoluulot koirarodusta
« : 26.10.04 - klo: 14.13 »
Rottweiler on seura-, palvelus- ja käyttökoira. Näin sanoo rotumääritelmä.

"Vanhimpiin koirarotuihin kuuluva rottweiler on peräisin roomalaisvallan ajoilta, jolloin rodun yksilöitä pidettiin paimenina ja karjanajajina. Roomalaiset legioonat toivat Alppien yli mukanaan koiria, jotka suojelivat ihmisiä ja ajoivat nautakarjaa. Rottweilin seudulla ne risteytyivät paikallisten koirien kanssa. Rottweilerin päätehtäväksi tuli nyt karjan ajaminen ja vartiointi sekä isännän ja hänen omaisuutensa suojelu. Rotu nimettiin vanhan saksalaisen Rottweilin kaupungin mukaan rottweilinteurastajankoiraksi. Teurastajat kasvattivat koiria vain suorituskyvyn ja käyttötarkoituksen perusteella. Ajan myötä syntyi erinomaisia karjakoiria, joita käytettiin myös vetokoirina. Kun 1900-luvun alussa etsittiin poliisin palvelukseen sopivia rotuja, kokeiltiin myös rottweileria ja huomattiin nopeasti, että se soveltui työhön erinomaisesti. Se hyväksyttiin virallisesti poliisikoiraksi vuonna 1910."

Se on sitten tietysti eriasia mikä on todellisuus tänä päivänä, vallankin näyttelylinjoista tahtoo väkisinkin kadota nuo rotumääritelmien luonneominaisuudet melko tehokkaasti. Rodun kuin rodun kohdalla, tämä ei tietenkään koske vain rottweileria.

238
Sähköautot / Mini-z ohjaus takkuilee
« : 21.10.04 - klo: 16.34 »
En poissulkisi noita ulkoisia häiriöitä, auto taskuun ja pihamaalle koittamaan?

239
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 20.10.04 - klo: 14.22 »
Millä muuten poliisit perustelivat sakkoja, oliko jotain näyttöä siitä että nopeus oli hallitsematon? Kerroithan heille, että autoon tuli vika ja onnettomuus johtui siitä?

Peltiä saa onneksi rahalla, joten mä en oikein osaa murehtia auton perään, jos tilanne on ollut siinä määrin vakava että auto on pitänyt lunastaa. Tuntuu monesti unohtuvan autojensa kanssa naimisissa olevilta.

240
Vapaa keskustelu / "Paras" tv ohjelma...
« : 19.10.04 - klo: 22.46 »
CSI:t on kyllä aika hyviä, joskin tutkimusmenetelmät ja todisteet ovat välillä koomisia. Sallittakoon se viihteelle. Ihan laadukkaasti toteutettua kamaa kuitenkin.

Ihmettelen kyllä mikä nuoria miehiä vaikkapa salkkareissa kiinnostaa, en osaa kuvitella itseäni tai ystäviäni 13 vuotiaina seuraamassa päivästä toiseen ihmissuhdesotkuja? Niin ne ajat muuttuvat.

Uhkaavan paljon alkaa televisiosta tulla reality-sarjoja, ja mikä pahempaa tv-chatteja. Tiedän, pakko ei ole katsoa, kanavaa voi vaihtaa, mutta noin yleissuuntauksena tarjonta alkaa olla huolestuttavan surkeaa.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 27