Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jani Lindqvist

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 14
211
Ja heti uudempaa tietoa perään.. kaikki ponderit ovat varattuna. Eli lopuilla pitää sitten olla oma ponderi. Harmi kun menee tällaseksi, ei ole kovin aloittelija-ystävällistä  :|

212
Ponderittomille kuskeille tiedoksi: vielä yksi personal vuokraamatta!

213
Yleinen keskustelu / IRC-Kanavia/kanava?
« : 08.06.05 - klo: 00.39 »
#rcnetti löytyy jo. Ja polttiskrossista kiinnostuneille #nitrobuggy

Molemmat @ IRCnet

215
Kaikki seuran personal ponderit ovat jo varattu.

Pari ponderia saattais ehkä vielä löytyä vuokrattavaksi.. ehkä.

Ostakaa nyt hyvät ihmiset niitä personaleja.. :) Kerran se vain kirpaisee.. pakko se jossain vaiheessa on kuitenkin ostaa; akkukäyttöiset tulee häviämään! VAUlle on tulossa personaleja tukeva laitteisto, kun tämä tulee käyttöön käytetään joka ikisessä M8 kisassa personaleja! Vuokraaminen toki maksaa joka kerta.

Ilmoja tulemaan, 16 ilmoittautunutta nyt!

216
Kisoista tulossa lähipäivinä reilusti Jerryn ottamia kuvia nettiin.

217
Baana on muuttunut aika paljon vuoden aikana.. Tänään otettuja kuvia radasta:

http://www.rc-racing.info/kuvat/radat/imatra/

218
Saako varikolla yöpyä autossa pe-la välisen yön kuten tähänkin asti? Kuulin että näin ei tänävuonna olisi, vaan joutuisi menemään karting porukan kanssa johonkin lähistölle.. mikäköhän tähän on syynä jos näin on?

219
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 04.06.05 - klo: 11.28 »
Joo, kysyinkin asiaa täällä että onko kukaan suunnitellut mitään ettei tule päällekkäisyyksiä sovittu, ja kerroin faktoja, en arvostellut.

220
Ilmoittautuneet:  (17.6 klo 11.00)

Nimi,  Seura,  Automerkki,   Moottorimerkki

1. Jani Lindqvist,  TUA,  Xray,  Novarossi
2. Niko Andersson,  TUA,  HoBao,  CMB
3. Markku Honkanen, VAU,  Xray,  Novarossi
4. Veli-Pekka Virtanen,  TUA,  Xray,  Novarossi
5. Jethro Lehtojärvi,  TUA,  Xray,  OS
6. Juuso Siivonen,  Salon UA,  Kyosho,  RB
7. Ville Liski,  TUA,  HoBao,  HoBao
8. Jari Huttunen,  ÄkiUA,  HoBao,  Novarossi
9. Arttu Helenius,  Salon UA,  Kyosho,  RB
10. Ari Heinonen, VAU, Carson, Sirio
11. Martti Honkasalo, Hankiralli ry, Carson, Sirio
12. Tomi Salonen,  TUA,  Kyosho,  RB
13. Antti Sainio,  V-SUA,  Kyosho,  RB
14. Rami Rantanen,  V-SUA,  Kyosho,  RB
15. Tomi Björkman, TUA, HoBao, Novarossi
16. Ari Lahtinen, Ulvilan FK-PA, Kyosho, LRP
17. Petri Mylläri, Salon UA, Kyosho, RB
18. Olli Viitanen, AAU, HoBao, HoBao
19. Joseph Quagraine, VAU, HoBao, Novarossi
20. Jari Eklund, Vau, Kyosho, RB
21. Markus Kallio, V-SUA, Kyosho, RB
22. Aki Mertsola, TUA, HoBao, CMB
23. Jari Laiho, TUA, HoBao, CMB
24. Jani Alanko, HeiUA, Mugen, REX
25. Mika Ahola, Ulvilan FK-PA, HoBao, OS
26. Jerry Hellström, LahUA, Mugen, RB
27. Mikko Muola, VAU, Mugen, Novarossi
28. Jonni Kotola, VAU, Kyosho, LRP
29. Miika Isotalo, V-SUA, Kyosho, RB
30. Heinonen, Salon UA
31. Juha Sartesuo, LahUA, Kyosho, RB
32. Tommi Saari, TamUA, Mugen, Novarossi
33. Ilari Riikonen, SalonUA, HoBao, Sirio
34. Topias Airola, TamUA, Mugen, Novarossi

221
Polttisautot / Xray XB8
« : 03.06.05 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Meneekö niitä osia sitten niin paljon todella?


Niin no jaa.. Ei se varaosa-auton ostaminen meilestäni tätä tarkoita.

Itelläni 23 litraa takana autolla ja rikki olen saanut ohjauspalan, c-palan ja ylätukivarren uloimman osan. Lisäks xb8:n ekan version "lapsuuksien" piikkiin menevät pääratas ja vanttiruuvi jotka tosin nykyään on eri matskua ja ainakin pääratas tuntuu kestävän. Uusia vantteja en jaksa kokeilla, käytän pidätinruuveja niinkuin tähänkin asti. Ei sitä camberia oo ennenkään säädetty;)

Mielestäni hyvin kestänyt ja kaikinpuolin tyytyväinen olen kärryyn.. muut voi todistaa että kovaa kyytiä on saanut ;)

Itse olin kanssa viittävaille ärrän ostamista mutta jätin väliin.. Kärry kun oli kuitenkin halpa, vielä kun sillä hinnalla saa xrayn laatua. Päätin kuitenkin jättää väliin ja käytän tämänkin rahan treenaamiseen (=fuilia, renkaita, moottoreita..) :)

Muilla tuntuu napsuvan noita kovia tukivarsia jostain syystä? Päätin nyt sitte softit ostaa ettei tule kisoissa pettymystä, jos ne vaikkapa sais rikki

222
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 03.06.05 - klo: 15.53 »
Ei hirveesti kiinnosta ajaa baanalla nykyisessä kunnossa, kisojen jälkeen aika kuopalla. Kuulemma mitään talkoita ei kuitenkaan olla suunniteltu?

Jos jostain saadaan betonimylly niin vois koittaa sitä kikkaa että savea+vettä myllyyn ja tätä "laastia"  levittää röykkykohtiin. Kuulemma todella kestävä ja pitkäikäinen ratkaisu. Ainut vaan että se savikasa aidan toisella puolella alkaa olemaan aika finaalissa, tarttis saada lisää.

Matoista huomioita: estää suhteellisen hyvin hyndien ja radan kulumisen. Ongelmana tuntuu olevan saumakohdat; maton puolelta rata kuluu vähemmän, toiselta puolelta enemmän --> pomppu

Kisojen loppupuolella neloshyndistä ei enää hypännyt kunnolla kuin ihan reunasta. Syy: mattoa ei oltu vedetty ekan hyndän yli asti, eikä se ollut yläpäästä kiinni mitenkään. Oli käynyt niin, että autojen sutiessa hyndän yläpäässä savea meni maton alle ja siihen tuli pomppu... Joten autot lähti lentoon aika paljon liian aikaisin.

Aika jännästi kuluneet kaikki hyndät.. Ja nyt oli vain 30 kuskia, mites ensi keväänä kun tulee toinen mokoma lisää, aika ruvella on. Sitten pitää mennä vaan vähän kovempaa=)  Esim. se uusi hyppyrisektio.. ennen kisoja hyppäsi 1+2.. kisojen alussa teki tuo tiukkaa kun jälkimmäisen "tuplan" ensimmäinen röykky oli niin kulunut keskeltä ettei hypännyt kunnolla yli.. Ja kisojen jälkeen jälkimmästen hyndien keskellä oli "ura" mistä oli hyndät kuluneet kokonaan pois  :mrgreen:

223
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 27.05.05 - klo: 11.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Hyvä hyvä! Mutta saako siihen jonkun jutun että se piippaa kun esim. 8 min. on mennyt?


Ei saa, mutta joistakin radioista löytyy tällainen toiminto.

224
Noniin.. kamat netissä, suuret kiitokset Jerry.

3,5 minuuttia videota ja kuvia.. 227kpl :)

Kuvat: http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/turku_22.5_III/
Video: http://www.rc-racing.info/videot/kisa/2005/turku_22.5/turku_22.5_II.wmv

225
http://www.rc-racing.info/videot/kisa/2005/turku_22.5/

Siellä on yks pieni pätkä.. eipä tuo särinä kokonaan vielä hävinnyt :(

Tulossa: ISO kasa Jerryn ottamia kuvia ja videoita

226
Yleisön pyynnöstä: Yllä olevaan jokaisen kuskin nopeimpaan läppiin on laskettu mukaan nyt koko päivän ajot, erätreenistä A-finaaliin saakka. Yllätyin itsekin että olin pystynyt semeissä parantamaan vielä vähän, vaikka rata oli paljon röykkyisempi verrattuna alkueriin

227
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Ois kyllä voinu olla mielenkiintosta nähdä finaalinkin nopeimmat kierrokset.
Itseä ainakin kiinnostaa.


Mulla on kaikki muut laput mutta A-finaali puuttuu.. Se on varmaankin Nikolla kun jakoi palkinnot siitä

228
Ihan mielenkiinnosta. Jokasen kuskin nopein kierros koko päivän aikana. Eihän jose mitenkään erotu joukosta, eihän?  :mrgreen:

Joseph Quagraine 41.717
Markku Honkanen 44.280
Jani Lindqvist 44.424
Jethro Lehtojärvi 44.451
Ari Heinonen 44.958
Tanel Torger 45.128
Markus Kallio 45.209
Sami Virtanen 45.438
Petri Mylläri 45.882
Tomi Björkman 46.014
Aki Mertsola 46.516
Topias Airola 47.138  
Rando Mere 47.161                          
Kim Lemberg 47.210
Mikko Muola 47.404
Arttu Helenius 47.431
Martti Honkasalo 47.591
Tommi Saari 47.610
Ville Liski 47.644
V-P Virtanen 47.673
Juha Rousku 48.035
Margus Hanvere 49.296
Juuso Siivonen 49.310
Niko Virtanen 49.343
Jukka Vihmo 49.376
Jonni Kotola 49.982
Jussi Sihto 49.985
Siim Kikka 51.735
Niko Andersson 52.107
Ilari Riikonen 52.302
Jesse Heinonen 52.941

229
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Kenelle voin lähettää niitä jotta saadaan kaikille näytille.
Jerzi


jani@rc-racing.info

231
Jaa, katoin suoraan yllä olevasta listasta

232
Jees.. Hauskat kisat oli. Kiitokset kaikille!

Ajanotto pahoittelee sähläilyä.. Aikataulu ei pitänyt paikkansa alkuunkaan.. Kiteiden kanssa oli pahaa sähläilyä; osa kiteidenvaihdoksista oli syystä tai toisesta jätetty näpyttelemättä koneelle, joku ilmeisesti vaihtoi kidettä kysymättä, ja ettei menis liian helpoksi niin kone oli päättänyt joidenkin kiteitä vaihtaa ilmottamatta.

Tämä oli kuitenkin ensimmäinen kunnollisempi kisa tällä laitteistolla, pientä alkukankeutta.. eiköhän tähän saada pikkuhiljaa oma rutiini päälle.

Virheistä oppii, tänäänkin opittiin todella paljon, eiköhän ensikerralla homma toimi paljon paremmin.

Kuvia ja videota tulossa.

Tahkottiin sitten meidän baana ihan ruvelle.. Aika hirveä oli ajaa finaalissa. Alkuerien ja semien välissä oli muuttunut todella radikaalisti. Vaati jälleen taitoa ajaa varmasti ja kovaa.. Se on vaan hiton vaikeeta jos kone sammuu neljä kertaa=)  ..meniköhän tulppa..

Suuret kiitokset vielä kerran osallistujille, Ulvilassa jatketaan 19.6 toisen osakilpailun merkeissä! Tervetuloa

A-finaalin kerhot / autot / motit jaksoin hakea, loput saatte kattoa itse tuosta ylhäältä:)

Edit: jos ja kun joku ihmettelee että miksi 8 finalistia, meidän korokkeelle ei oikein mahdu 10.

LOPPUTULOKSET

A-finaali

1. Ari Heinonen / VAU / HoBao / Sirio
2. Tomi Björkman / TUA / HoBao / CMB
3. Mikko Muola / VAU / Mugen / Novarossi
4. Jani Lindqvist / TUA / XRAY / REX
5. Markku honkanen / VAU / XRAY / Novarossi
6. Joseph Quagraine / VAU / HoBao / Novarossi
7. Sami Virtanen / ??? / Kyosho / RB
8. Arttu Helenius / Salon UA / Kyosho / RB

9. Markus Kallio
10. Ville Liski
11. Tanel Torger
12. Aki Mertsola
13. Tommi Saari
14. Jethro Lehtojärvi
15. Kim Lemberg
16. Petri Mylläri
17. Martti Honkasalo
18. Juha Rousku
19. V-P Virtanen
20. Niko Virtanen
21. Jukka Vihmo
22. Juuso Siivonen
23. Ilari Riikonen
24. Jussi Sihto
25. Topias Airola
26. Jonni Kotola
27. Rando Mere
28. Margus Hanvere
29. Jesse Heinonen
30. Niko Andersson

233
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Onko radalla mommoinen wc kuin minulla on minun pojat mukana ne vaativat että wc on ja miten pitääkös ottaa oma pöytä mukaan ja tuolit. Miten onko siellä paineilmaa saatavilla.
Jerzi


Nuokkarin wc:t pitäisi olla käytössä. Omat pöydät ja tuolit. Paineilmasta ei vielä varmaa tietoa.. Luultavasti on.

Edit: niko kerkes eka

234
Polttisautot / Xray XB8
« : 21.05.05 - klo: 09.20 »
Vaikuttaa toki. Lämpötilan mukaanhan niitä iskariöljyjäkin vaihdetaan. Silikooniöljyihin lämpötila vaikuttaa vain huomattavasti vähemmän.
Ja juu, lämpimämpi=notkeampi

235
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 19.05.05 - klo: 09.30 »
Itse oon käyttänyt tuota nippuside kikkaa jo aika pitkään. Eipä ole adapterikumit irtoillut. Enää en kylläkään käytä muita kuin inlinejä.

Lohkon ympäri oleva käyrän kiinnitysjousi saattaa myös irrota jos putkisto on heiveröisesti kiinni. Jos tätä ongelmaa on niin kannattaa kokeilla pujottaa polttoaineletkunpätkät jouseen. Tosin tästäkin pääsee eroon nippari-viritelmällä :)

Jos on ongelmia adapterikumin pysymisen kanssa, niin kannattaa kokeilla CMB:n tai HoBaon pitkää adapterikumia. CMB:n kumi on paras mitä olen kokeillut, suosittelen lämpimästi. HoBaon kumikin pysyy hienosti kun työntää pitkän osan pilliin niin pitkälle kuin menee ja loppu, käyrä osa adapteriin. Kannattaa myös kokeilla puhdistaa pinnat rasvasta jos irtoilee.

236
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 15.05.05 - klo: 23.10 »
Kyl sitä nyt valitetaan röykyistä.. Tuo vähän haastetta radalle, varsinkin liukkauteen yhdistettynä, siinä näkee ketkä pystyy ajamaan silti varmasti ja kovaa. Krossiahan tää on, jos röykyt harmittaa niin siinä on vieres reilusti asvalttia ;)

Tottakai se on hauskempaa ja helpompaa ajaa tasasella radalla ja hyndistä mistä hyppää joka kohdasta samalailla.. Tykkää vaan olla radat heti samassa kunnossa kun alkaa tasoittamaan. Jos haluaa kisat ajaa vähän tasaisemmalla radalla niin kisaa edeltävien talkoiden jälkeen radalle pitää laittaa EHDOTON AJOKIELTO perjantaihin saakka. Muuten se ei onnistu. Ja vielä jos talkoiden yhteydessä tekee muutaman uuden jutun niin ei kotipaikkakuntalaiset hyödy niin paljon ;)

237
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 15.05.05 - klo: 15.50 »
Jees hauskaa oli kisata jälleen.. A-finaalipaikka jäi niin ärsyttävän pienestä kiinni, mut Imatralla sitten uutta yritystä taas.. Baana oli haastava, vaati taitoa ajaa varmasti, pudottamatta hirveesti vauhtia. Liukas (pölyä radalla, pikkuhiljaa alkoi sentään ajolinja puhdistua) ja röykkyinen..

Positiivistä kehitystä havaittavissa viimevuosista, nyt pelas kalusto 100%:sti, enää jäi äijästä kiinni.. :)  

Kuvia löytyy alla olevista linkeistä. Videota tulossa jossain vaiheessa, kunhan kerkee editoida.

http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/vantaa_14.5/  Kuvaus: Jani Lindqvist

http://www.rc-racing.info/kuvat/kisa/2005/Vantaa_1405_II/Lavanko.html  Kuvaus: Jethro Lehtojärvi

238
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 11.05.05 - klo: 20.29 »
Riittääkö Tappi kuitenkin aika tällä osallistujamäärällä?

Kaks alkueräkierrosta on aika vähän.. Tuo menee, mutta mun mielestä ei kyllä sais sitten missään nimessä laskea mukaan molempia tuloksia. Mutta jos aika riittää vielä niin eihän niitä muutoksia kannata tehdä.. ennenkuin osallistujamäärä sen vaatimalla vaatii.

239
Polttisautot / Xray XB8
« : 11.05.05 - klo: 20.22 »
Mulla ei ole ollut iskareiden suhteen minkäännäköistä ongelmaa. Kertaakaan ei ole litkua hävinnyt.

Eilen purkasin autoa.. parit laakerit veteli viimeisiään. Keskikardaaneihin oli tullut pieni klappi, huom. pieni. Muuten ei ollut mitään kulumisen jälkeä. Vetoakselit, ulostulot yms kuin uusia. Hudy spring steel on kova sana voimansiirrossa :)
Xrayn siipi kesti 13 litraa, ilman keittämistä. _Kovaa_ käyttöä =)

Ja tuuninkipalikoista.. Ite menin hetken mielijohteesta ostamaan sen erilaisen alustan etujäykkärin.. Enempää viripalikkaa en aio laittaa.. Senkin rahan voi käyttää paljon paljon hyödyllisemmin, kuluviin osiin menee muutenkin sitä rahaa tarpeeks. Fuili, renkaat, moottorit, laakerit jne jne.. Pitää sitten treenata senkin rahan edestä ;)

Edit: Jaa niin, ne softit tukivarret ajattelin hommata.. Jospa vaikka saisin nuo kovemmat jossain vaiheessa rikki?...

240
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 1
« : 11.05.05 - klo: 20.09 »
Pitääkö ihan kaikkien kuskien välttämättä päästä nousufinaaleihin?  Alkuerien merkitys kasvaisi. Toisaalta, joillekkin kuskeille jäisi aika vähän ajoaikaa; 4 hiittiä + treenit. Liian raaka systeemi?..  Toisaalta, sitten Teponkin pitäis herätä jo alkueriin..  :mrgreen:

Vapaaseen treeniin vois riittää tunti? 6x10min, max. 1 ajokerta / nenä.

58 kuskia taitaa vielä mennä nykyisellään, mutta jos ja kun vielä määrä kasvaa?

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 14