Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Cale

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 53
211
Tulokset / Vs: ELECTRIC CHAMPIONSHIP 2010 ANICHE FRANCE
« : 09.08.10 - klo: 15.06 »
Lopputuloksia

1. Ronald Völker
2. Elliot Harper
3. Vicktor Wilck
4. Andy Moore
5. Juho Levänen
6. Yannick Pruemper
7. Jilles Groskamp
8. Loic Jasmin
9. Marc Fischer
10. Marc Rheinard

24. Teemu Leino
28. Christer Andersson
33. Miko Teponoja
36. Viljami Kutvonen
43. Joni Minkkinen
51. Simo Ahoniemi


212
Penan pointti oli varmaankin se, että kutsussa lukee perjantai 9.8. Voisi sinnekin korjata sen maanantaiksi.  :angel:

213
Tulokset / Vs: 12.-13.6.2010 - M2-10 / M4-10 PM Norja
« : 16.06.10 - klo: 22.57 »
Huippureissu! Kiitokset kaikille mukana olleille!

Oma suoritus jäi taas vähän heikoksi. Kalustomurheita hiukan kriittisellä hetkellä ja täysin uuden tyyppinen ajoalusta yhdistettynä krossitreenin puutteeseen olkoon syynä. Mutta hauskaa oli ja sehän on tärkeintä.

Erityiskiitokset Petelle meikäläisen kisaamisen mahdollistamisesta!

Muutamia kuvia löytyy feissarista.

214
Enää tarvitaan ihmisiä tekemään niitä päätöksiä...  :wink:

215
60 vastausta tuli yhteensä (TSS 23, C-12 16, TSP 13, TSM 8). Eli vähän yli puolet kilpailijoista palautti kyselyn.

Tyytyväisyydesta vastausten määrään voi kysyä lajiryhmältä. Mutta ei tuota nyt mitenkään erityisen kattavana voi pitää. Omasta mielestä parasta antia oli "sana vapaa" -osaston ehdotukset ja ajatukset.

216
Juu täältä odotellaan kanssa kyselyä ja sitä mitä ensikaudeksi on muuttumassa.

Kuten goos mainitsi, päätöksiä ensi kauden kuvioista tulee vasta syksyllä. Koko kesäkausi on vielä ajamatta.

Sain lajiryhmältä koosteen kyselyiden tuloksista. En tiedä onko niitä tarkoitus julkaista sellaisenaan. Mutta varmasti niistä saadaan hyvää "inputtia" ensikauden kuvioita suunniteltaessa.

217
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 06.05.10 - klo: 21.30 »
Kyl se pitäs sähkö ratapuolella olla sama juttu

IFMAR GENERAL RULES

1.8.7


Entry fees will be: -

(i) $175.00 U.S. maximum (which includes one (1) banquet ticket) for the
following World Championship events: 1/8th on-road, 1/8th off-road, 1/5th onroad,
1/10th on-road.

(ii) $200.00 U.S. maximum (which includes one (1) banquet ticket) for the
following World Championship events:

(a) 1/10th off-road electric World Championship events covering 2WD and
4WD classes,

(b) 1/12th on-road electric and International Scale Touring Car on-road
electric classes.

The entry fee will comprise $150.00 U.S. for the first class entered with one (1) banquet
ticket and $50.00 U.S. for the second class entered with no additional banquet ticket.



Eli esim. pelkkä c-12 pitäs olla ton $150 U.S.

218
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 06.05.10 - klo: 21.20 »
Kannattaa myös muistaa, jos "ilmaisia" paikkoja kalastelee, että AKK ei maksa enää edustuspaikkoja (edes EM tai MM -kisoihin), MM:n kisapaikka on kiinteästi $200 tai $250 + EFRA-lisenssi 75e.

Osallistumismaksu 1/10 sähkökrossi MM-kisoissa on $150 U.S. ensimmäinen luokka ja $50 U.S. toinen luokka (tämän vuoden hinta, joka toki voi muuttua ensi vuodeksi) ja lisäksi tarvitaan EFRA-lisenssi.

219
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 06.05.10 - klo: 21.15 »
Kiitti Cale infosta. Mutta vielä tarvitsee väännellä rautalangasta, kun ei ihan täysin vielä mennyt minulle jakeluun. Tässäpä kuvitteelliset kuskit:

Kuski 1: B-finaalin 7. vuoden 2010 EM-kisoissa.
Kuski 2: PM-kisan voittanut kaveri vuonna 2010
Kuski 3: PM-kisan 2. vuonna 2010
Kuski 4: SM-voittaja 2010
Kuski 5: SM 2. vuosina 2009 ja 2010
Kuski 6: SM 2., PM 10. ja EM 38. vuonna 2010
Kuski 7: SM 5, PM 3, EM 38 vuonna 2009

Eli lähinnä tällaisia erilaisia tapauksia, joiden perusteella kuskit laitettaisiin järjestykseen.

Nuo kuvitteelliset kuskit menee järjestyksessä

Kuski 1 (Peruste 1)
Kuski 2 (Peruste 2)
Kuski 4 (Peruste 3)

Loput kuskeista laitetaan jonoon sitten perusteen 4 pisteytyksellä.

Kuski 7 - 165 p (72 + 82 + 11)
Kuski 6 - 158 p (90 + 57 + 11)
Kuski 3 - 90 p
Kuski 5 - 90 p

Kuskit 3 ja 5 on pykälien mukaan tasoissa. Mutta jos pitäisi valita, niin varmaan PM 2. menee sitten SM 2. ohi...


Ja onko siis:
*vuoden 2009 SM4. ja PM20. sekä
*vuoden 2010 SM4. ja PM20.
täysin samanarvoisia?

Saa siis vääntää ihan rautalangasta, jotta menee perille. =)

Tasapistetilanteessa uskoisin, että päätöksiä tekevät katsovat tuoreemman vuoden tulokset, mutta muuten vuodet ovat saman arvoiset keskenään.

220
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 06.05.10 - klo: 21.03 »
Maapaikat jaetaan maiden kesken alustavasti EFRAn vuosikokouksessa marraskuun alussa. MM-kisoista kun on kyse, niin IFMAR hyväksyy ne lopullisesti. Muilta kattojärjestö bloceilta (ROAR - pohjoisamerikka, FEMCA - Aasia ja Australia, FAMAR - Etelä-Amerikka ja mm. Israel ja Etelä-Afrikka) yli jääneet paikat tulevat jakoon jossain vaiheessa talvea, jolloin voidaan saada lisää paikkoja.

Paikkojen määrää voi arvioida sen pohjalta, että lähtökohtaisesti EFRAlla (eli eurooppalaisilla kuskeilla) on 32+10, eli 42 paikkaa per luokka. Noiden paikkojen lisäksi jakoon tulee muilta bloceilta käyttämättä jääneet paikat (muilla blockeilla 32 paikkaa jokaisella), sekä mahdolliset IFMARin myöntämät vapaat paikat joillekin vanhoille mestareille (yhteensä 12).

Tässä vaiheessa on siis mahdotonta sanoa mitään varmaa, mutta jos kiinnostus muualla maailmassa kisoja kohtaan on suurta voi suomalaisten paikkamäärä olla huonoimmassa tapauksessa paikkamäärä voi jäädä helposti alle 5 / luokka. Parhaassa tapauksessa paikkoja voisi olla jaossa jopa päälle 10.

221
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vaasan sähkökrossin MM 2011
« : 06.05.10 - klo: 20.16 »
Tässä on ainakin nykyisin käytössä oleva systeemi arvokisapaikkojen jakoon. Lajiryhmä voi kommentoida jos tähän on tulossa muutoksia.

Arvokisa edustusjoukkueen valintakriteerit:

1. Viimeksi ajetuissa MM/EM -kisoissa A/B/semifinaaliin ajanut kuljettaja.
2. Viimeksi ajetun PM-kilpailun voittaja
3. Viimeksi ajetun SM-sarjan voittaja
4. Suurimman tuloksen omaavat seuraavasta kaavasta:
- kahden edellisen vuoden, SM-sarjan loppusijoitus, PM, EM sijoitus
- paremmasta vuodesta lasketaan pisteet yhteen
- pisteet sääntökirjan mukann
5. 20 % paikoista voidaan ratkaista muilla kuin em. perusteilla
(esim. ulkomailla vaihto-oppilaana oleva ajaja tai muun autoluokan kyvykäs kuljettaja voidaan ottaa mukaan)

222
Alla linkit MM-kisojen kori-, akku- ja moottorilistoihin. Ei tainnut tulla hirveästi muutoksia niihin alustaviin listoihin verrattuna.

korit:
http://www.ifmar.org/pdf/bodies/104310-E-BodiesIfmar.pdf

moottorit:
http://www.ifmar.org/pdf/electric/2010%20IFMAR%20MotorList%20.pdf

akut:
http://www.ifmar.org/pdf/electric/2010-%20IFMAR-BATTERIES-Final.pdf

223
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 03.05.10 - klo: 16.14 »
Ei noiden autojen massojen ero ole niin hirveä loppujen lopuksi. Nopealla googletuksella Modus 1160 kg ja Volvo 1380 kg (2.0 GL Farmari).

Ehkä se on uskottava, että uusien autojen korikehikot suurlujuusteräksineen vaan kestää paremmin verrattuna vajaat 20 vuotta vanhoihin oman aikansa turvallisiin autoihin.  :azn:


224
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 03.05.10 - klo: 15.55 »
No siinä se nyt kuitenkin näkyy.




225
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 03.05.10 - klo: 15.31 »
Hyvää propagandaa ainakin jos ei muuta, kai se nyt kasaan menee kun on motti poistettu..

Kyllä se moottori siellä paikallaan on. Näkyy hyvin kohdassa 6:50.

226
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 kilpailukalenteri
« : 28.04.10 - klo: 21.06 »
UAUn Sähkö- ja polttisturistikisapäivät käännettiin toiseen järjestykseen, että TP-10 EM-kisaajat saa yhden matkapäivän lisää. Täytyy päivittää sarjasääntöihin.

227
Messupaikasta ei yhdistys maksa mitään. Päin vastoin messuorganisaatio on antanut pienen budjetin radan rakentamiseen ja ylläpitoon ja tämä budjetti onkin tarkkaan käytetty  :wink:

Toisaalta jos kerran messuorganisaatiolta on tullut budjettia radan rakentamiseen, niin ei kai se niin hirveen väärin oo vaikka ne osan siitä ensimmäisen luokan osallistumismaksusta ottaa. Tavallaan kisan järjestäjiähän nekin sitten on.

228
Ei nykyään ole ilmottauduttu mihinkään luokkaan kaudeksi. Luokkaa saa vaihtaa kilpailusta toiseen, miten haluaa. Toki on menestysrajoituksia sen suhteen ketkä saa ajaa TSS-10:ssä, mutta se ei koske lähellekään kaikkia TSM-kuskeja.

Keskustelusta yleensä. Ihan hyviä ideoita on heitetty ja kuka ikinä sarjaa/sarjoja jatkossa pyörittääkään saa varmasti näistä paljon pohdittavaa.

229
Lainaus käyttäjältä: Vesa
Onko siihen jokin muu kuin aikataulullinen syy, etteivät TSS-kuskit voi ajaa sunnuntaina TSM-luokassa?

Aikataulu on varmaankin se suurin syy. Tavoitteena kuitenkin on, että viri SM-luokkana saisi ajaa touringin hengen mukaisesti pistealkueriä eli käytännössä siis 4 alkueräkierrosta.

Toinen ongelma tuossa on tietysti se, että pitäisi määritellä kuka on TSS-kuski ja kuka TSM-kuski (Saattaa kuullostaa typerältä, mutta sen jälkeen jos kaveri ajaa sekä TSS-kisan, että TSM-kisan, niin kumman luokan kuski hän sitten on?). Siis jos (ja kun) ei haluta, että TSM-kuskit tulee ajamaan lauantaina TSS-luokkaa harjoitusmielessä.


230
Tulokset / Vs: 12.-13.6.2010 - M2-10 / M4-10 PM Norja
« : 13.04.10 - klo: 15.13 »
Myös täällä voisi olla kiinnostusta.

231
Kesän TSM-10 EM-kisoihin edustusjoukkue on täynnä.



232
Poistin listat edellisestä viestistä. Näistä kuulemma väännetään vielä pari päivää.

Mitä puuttuviin konetyyppeihin tulee, niin listalle pääsy on kokolailla kiinni moottorin valmistajan halukkuudesta saada moottori listalle, jos se siis muuten menee sääntöihin.

234
Kilpailijoiden kanava / Vs: FinTrack Tour 2010 Ohjeisto
« : 01.04.10 - klo: 09.53 »
Eli sääntökirjan mukaan KAIKKI cliinerit on kielletty, eikä sarjasännöissäkään ole mitään tarkentavaa klausuulia. Käytäntö on siis ilmeisesti kuitenkin toinen?

No nyt on tarkentava klausuuli sarjasäännöissä.

Lainaus
Sarjasäännöt kohta 6.1.

Renkaiden kemiallinen käsittely

Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!


Tulkinta on ollut tuo vuodesta 2005 tai 2006 asti kun sääntö tuli sääntökirjaan. Valitettavasti sääntö oli silloin kirjattiin lopulta sääntökirjaan väärin, eikä sitä jostain ihmeen syystä ole tähänkään päivään mennessä saatu sinne korjattua.

235
Kilpailijoiden kanava / Vs: FinTrack Tour 2010 Ohjeisto
« : 23.03.10 - klo: 12.12 »
Kauppias otti tuossa ilmoittamisessaan pienen varaslähdön, mutta asiaa se ei miksikään muuta.

Kesän 2010 FTT rengas on siis
- LRP VTEC 30X, Pre-Glued Asphalt Wheels (4pcs) (tuotenumero 65034)

Kisarengaskäytäntö on renkaiden hintaa myöden kesällä sama kuin nyt talvella. Eli kisarenkaat ostetaan järjestäjältä kilpailuaamuna hintaan 25 e/setti. Rengasmäärät ohjeiston mukaan. Kisarenkaiden maahantuoja on Power Racing Oy.


Renkaan valinta suoritettiin lajiryhmän ja luokkayhteyshenkilön toimesta. Viime kesänä ei päästy testaamaan renkaita ja tarkoituksena oli jatkaa samoilla edelliskauden renkailla vielä tämä kesä. Kyseisten renkaiden valmistus on kuitenkin jo lopetettu.

Valinnan perusteita olivat
- varma saatavuus
- kohtuullinen hinta
- kesän 2010 MM-kilparengas

Esillä oli myös pari muuta vaihtoehtoa, mistä toinen hylättiin huomattavan korkean hinnan vuoksi ja toinen testaamattomuuden sekä laatuongelmien vuoksi.


236
Stanu on nyt napannyt käytännössä ProStockin paikan harrastajaluokkana. Vauhdit on liian kovat sisääntuloluokaksi.

Ensi kaudeksi tulee uudet moottorit stanuun ja on hyvin mahdollista, nykyiset stanumoottorit siirtyy ProStock -luokkaan. Ainakin vauhti olisi juuri sopiva siihen luokkaan. Koneasioista on kuitenkaan turha odottaa mitään varmaan ennen loppukesää.

237
Tulokset / Vs: C-12 Mod ja Spec EM-kisat 2010 Englannissa
« : 08.03.10 - klo: 13.27 »
Onnittelut Juholle!

Muutenkin hienoa tekemistä suomalaisilta! Ja erityis maininta Vesan V-Dezign -merkin menestyksestä!


Modified

A-finaali

1. Juho Levänen
2. Ronald Völker
3. Marc Fischer
4. Simo Ahoniemi
5. Olly Jefries
6. Andy Griffiths
7. Alexander Hagberg
8. Vesa Yli
9. Elliot Harper
10. Chris Kerswell

B-finaali
16. Teemu Saarinen


Spec

A-finaal
i
1. Chris Kerswell
2. Markus Mobers
3. Keith Robertson
4. Marc Fischer
5. Andy Moore
6. Mick Farrel
7. Mark Stiles
8. Simon Rupert
9. Olivier Bultynck
10. Vesa Yli

238
Kilpailijoiden kanava / Vs: FinTrack Tour 2010 Ohjeisto
« : 07.03.10 - klo: 23.48 »
Juuri niinkuin _jtr_ tuossa edellä sanoi. Eli pitää olla joko tämän talven kisoissa käyttetty rengas tai sitten uusi. Välttämättä ei tarvi ostaa koko settiä. Esim. Tampereen kisassa oli katsastuksessa irraliisia yksittäisiä uusia renkaita.

239
Kilpailijoiden kanava / Vs: FinTrack Tour 2010 Ohjeisto
« : 07.03.10 - klo: 20.29 »
Yhden rengassetin luokissa (talvella TSS ja TSP) hajonneen renkaan saa vaihtaa. Katsastukseen vaan hajonneen renkaan kanssa. Jos yhdeltä kuskilta alkaa mennä "epäilyttävän paljon" renkaita niin jossain vaiheessa katsastusmiehen harkinnan mukaan peli vihelletään poikki  :wink:.

240
Tulokset / C-12 Mod ja Spec EM-kisat 2010 Englannissa
« : 05.03.10 - klo: 10.45 »
C-12 EM-kisat on meneillään Birminghamissa englannissa. Vahvaa suomalaisedustusta on mukana molemmissa luokissa.

Kisasivut:
http://www.ec2010.org

EFRAn uutiset:
http://news.efra.ws/index.php?id=336

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 53