Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 27
211
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 26.02.13 - klo: 11.02 »
Viestiketjun ensimmäiseen viestiin päivitetty loput kisapäivät sekä liitetiedostona löytyy loppukauden spekulointeja varten pistetaulukko, jossa on laskettu 3 parasta kisaa neljästä.

212
Pidetäänpäs tämä virallinen kisakutsutopicci siistinä pojat, jälkipeleissä sitten voi irroitella. =)

Suurin osa on tainnut Jyväskylän radalla ajella Schumin mediumilla insertillä. Uusi rengas on hyvä, mutta rengas on nopeimmillaan jonkin verran kuluneena. Rata ei kuluta rengasta kovinkaan paljoa, joten ei ole pelkoa renkaan "loppumisesta" ellei nyt aivan slicksillä lähde kisaamaan.

213
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 25.02.13 - klo: 19.09 »
Jep, se vaikuttaa vaimennuksen nopeuteen. Jos siis tulet mutkaan ja keula tuntuu putoavan nopeasti, niin tuolla jäykemmällä öljyllä saat keulan tukevammaksi.

214
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 25.02.13 - klo: 12.06 »
Oletko kokeillut laittaa jäykempää öljyä keulaan? Mikäs öljy on tällä hetkellä käytössä?

215
Tulokset / JConcepts Winter Indoor Nationals
« : 10.02.13 - klo: 18.15 »
Tuolla on kovat kahinat kaynnissa, redrc seuraa tilannetta ja tarjoaa videoita kahinoista.

http://events.redrc.net/

http://www.redrc.net/?tag=pof,prc,peof,pgof,rof

216
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 10.02.13 - klo: 15.41 »
Molemmat saddle pacin puolikkaat ladataan yhtä aikaa, myos tuolla laturilla.

217
Sähköautot / Vs: X Factory X-6 Squared
« : 09.02.13 - klo: 19.47 »
Hieman sisäpiirin tietoa uutukaisesta

"We have just sent out a "teaser" photo and press release on the all-new X - 6 Cubed, set for release in early April.  No details of this new car have been released.

... The car is an all-CF slim design ...

Pre-production prototypes are on the track for the second weekend with our U.K. Team, and U.S. drivers will begin running them next weekend at Motorama.  The Cubed is very close to production right now, and will be our third new car in just 10 months."

Seurataanpa kisatopicceja, jos sieltä tihkuisi lisää kuvia autosta...

218
Niin, aika painavasti goosilta sanottu, että tuo olisi suosituin paketti markkinoilla. On kyllä yksi vaihtoehto, mutta markkinoilla on paljon muitakin. Kannattaa ehkä ottaa yhteyttä RCM:ään ja kysellä hyvä paketti.

219
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.02.13 - klo: 21.23 »
Avaa iskarit, tyhjennä ne, pura ja tarkasta, että ovatko männän varret suorat.

220
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 30.01.13 - klo: 21.12 »
Siinä käy usein siten, että jos alumiinipinjonilla ajetaan pidempään, niin se kuluu pikku hiljaa "sahalaitaiseksi" ja alkaa syömään vetoratasta. Tämän vuoksi pidemmän keston saa teräspinjonilla.

221
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 30.01.13 - klo: 20.03 »
Joo, kyllä käy. Melkein vain suosittelisin tuohon nelkkucorriin teräspinjoneita, alumiinipinjonit kuluu melkoisen nopeasti...

222
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 30.01.13 - klo: 06.25 »
Onko sinulla auto 32dp vai 48dp spurrilla? Jos 32dp, niin silloin nuo eivät toimi, nuo ovat 48dp rattaita.

223
Tulokset / Vs: Reedy Race 2013
« : 28.01.13 - klo: 07.18 »

224
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 17.01.13 - klo: 22.17 »
Tuolta vanhan Asson manual ja sieltä näet yhden toteutustavan taka-akselin kiinnittämiseen / laakerointiin (kuva42). Tuossa oli painelaakeri laitettu akselille juuri tätä asiaa varten.

http://www.rctube.eu/download/rc/instruction/manuals/Team_Associated_RC12L_Manual.pdf

Mutta eikös tuossa ole painelaakeri sen takia, että akseli ei paina laakeria pesästään ulos?
Kyllähän laakerin pitäisi vetosuuntaakin hyvin kestää, perus neulalaakeri on sitten tietysti eriasia.

Tuskimpa tuosta akselin painosta mitään haittaa on, pääasia että se kestää ja ettei painopiste ole kuitenkaan taka-akselilla. :grin:

Yks juttu vielä, sulla on muuten spurri sileenä... :tongue:

Tuossa painelaakerin kuulat ottivat kiinni laipallisen laakerin leveään ulkoreunaan ja toisella puolella (spurrin puolella) oli tuo prikka, jota vasten se nojasi. Kyllähän laakeri pysyy pesässään ilman tuota painelaakeriakin, se ei käsittääkseni ollut sen tehtävä.

225
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
« : 17.01.13 - klo: 06.42 »
Tuolta vanhan Asson manual ja sieltä näet yhden toteutustavan taka-akselin kiinnittämiseen / laakerointiin (kuva42). Tuossa oli painelaakeri laitettu akselille juuri tätä asiaa varten.

http://www.rctube.eu/download/rc/instruction/manuals/Team_Associated_RC12L_Manual.pdf

226
Tulokset / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013 sarjatilanne 3/6
« : 06.01.13 - klo: 21.46 »
Kiitti Juholle pisteiden pikaisesta laskemisesta. Liitteenä M2-10 koontia, jossa on mukana myös pistekeskiarvot.

edit. Nyt myös M4-10 mukana.

227
RCM:llä on ainakin molempia pondereita mukana kisoissa.

228
Onhan tuossa selkeää silmään viilaamista noissa arvoissa, joita printataan akkujen kylkiin. Juttelin  syksyllä SMC:n Dannyn kanssa (luetettava kaveri, jolla on erittäin pitkä historiikki akkujen testaamisessa / käsittelyssä) ja tässäpä pieni lainaus häneltä:

"Hi Matti,

Yes, the battery market is a mess at the moment.
 
We will not get EFRA approval as it's simply too expensive and with most European battery resellers using crazy C rates and higher mAh than the true specs we can't compete with them.  We use the very best Lipo factory and have real specs as far as mAh for C rate we have no choice but to follow the trend of the market.  I refuse to claim 90C , 100C or 150C like others and for now 70C is the max."

Eli tuossa se raja lienee tällä hetkellä, mitä akuista saa irti.

Ja tuolta Grepowin suunnalta he ovat ilmoitelleet, että he kyllä printtaavat akkuihin sen tarran, jonka "akkutalo" haluaa. Eli he ilmoittavat valmistajana tilaajille oikeat arvot, mutta eivät ole vastuussa siitä, mitä esim. Orion tai Gens tai muut merkit tarroihin haluavat. Ja kyllähän tuohon pitäisi joku tolkku saada, koska noilla feikkiarvoilla myyntiä kuitenkin tehdään jonkin verran...

Ottamatta kantaa eri merkkeihin, niin pitää muistaa myös n.s puolueettomat akkutestit, joita välillä tehdään. Joskus voi olla niin, että puolueettoman testin voittaja on kuitenkin hieman voidellut testin kirjoittajaa. Tai voi olla niin, että akuista on kaivettu esiin parhaat yksilöt testeillä esiin ja toimitettu testiin. Näinhän on tehty jo vanhoina hyvinä NiMH-aikoinakin...

229
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 22.12.12 - klo: 19.56 »
junnu_85:lle:

Jos ei laita ollenkaan inserttiä, rengas antaa enemmän periksi käännettäessä ja on siis vähemmän ohjaava. Insertin kanssa siitä tulee "tukevampi" ja  terävämpi ajaa. Kovuus (insertin käyttö) tosin vie hieman etupitoa pois liukkaalla alustalla, jos sitä tarvitsee.

230
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 22.12.12 - klo: 19.53 »
Jos ajaa normi slipperillä, niin kannattaa ehdottomasti vaihtaa siihen (kuten moneen muuhunkin slipperiin) Pro Slipper Padit, jotka ovat käytännössä ikuisia:

http://www.rcm.fi/rcm-pro-slipper-pad-team-associated.html

231
Tuolta löytyy kuva ratapaikasta tyhjillään:

http://sootaj.com/kuvia/WP_20121218_19_19_46_Panorama.jpg

Profiilia saatiin eilen jo hieman hahmoteltua, mutta hyppyjä eikä muitakaan erikoisjuttuja vielä radalle kiinnitelty. Liukastahan tuolla vielä on, kuten Miikan K1:n kurvailusta näkee:

First rounds on RC Club Jyväskylä's unfinished track

Talkoilut jatkuvat tänään n. klo 17 aikoihin. Kaikki kynnelle kykenevät siis mukaan!

232
Vedeltä suojattuja säätimiä ei kovin paljoa vielä markkinoilla ole. Traxxasin omien säätimien lisäksi ainakin Viperin punaiset säätimet kestävät vettä

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/nopeudensaatimet/viper-vtx10r-sensored-brushless-esc.html

Kuten goos tuossa kertoikin, monet säätimet kestävät vesiroiskeita / lunta enemmän tai vähemmän. Valmistajat eivät kuitenkaan anna takuuta kosteuden kestosta, joten harrastajan kannattaa tuollainen säädin, jolle ei ole luvattu kosteuden kestoa, suojata itse harmien välttämiseksi. Toimintasavut kun tuntuvat joskus lähtevän pihalle kohtuullisen helposti, kuten moni harrastaja on valitettavasti joutunut kokemaan. =(

233
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 14.12.12 - klo: 07.22 »
Olin tuossa yhteydessä AMB:n kavereihin ja he kyselivät, millä radoilla meillä Suomessa on käytössä tuo uusi RC4 -laskenta. Ajattelin kerätä yhteenvedon Suomen kerhoista ja tällä hetkellä käytettävistä laskentasoftista / raudoista. Tästä on varmasti hyötyä myös harrastajille, kun voivat ennakoida, millä radoilla laskenta toimii milläkin pondereilla. Jos siis viestittelet (kerhokohtaisesti) minulle seuraavat asiat, niin saan ne näppärästi taulukoitua:

*Kerho / Paikkakunta

*Mikä laitteisto / mikä softa käytössä tällä hetkellä (jos useampi laitteisto kerholla, niin voi laittaa tiedot kaikista)

*Jos vanha laskentalaitteisto, niin onko tarkoitus päivittää RC4:een ja millä aikataululla?

Yksityisviestit toimivat tässä tapauksessa parhaiten. Kiitti.

234
Hyvää dataa. Jos joku viitsisi vielä etsiä nuo kisapaikkakunnat, niin silläkin tiedolla voisi olla merkitystä dataa tulkattaessa.

238
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 09.11.12 - klo: 21.02 »
Minkähän kokoisia nuo jousisarjat ovat halkaisijaltaan? =)

239
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 05.11.12 - klo: 07.20 »
Vesalle; Tuossa peri viestiä ylempänä on kisapäivät tällä kaudella.

240
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 04.11.12 - klo: 12.55 »
WJ-kausi on nyt saatu hienosti käyntiin, kiitti PKSRCA:n porukalle kisoista. Varikolla keskusteltiin jonkin verran siitä, pitäisikö insertti määritellä tietyksi, esim. Schumin mediumiksi, jotta inserttikikkailua ei esiintyisi.

Perusteena tuolle olisi tosiaan se, että kuskien ei tarvitsisi testailla ja mietiskellä, millä insertillä ajaisi.

Perusteena taas vapaalle insertille olisi ainakin se, että inserttien valvonta toisi lisätyötä kisajärjestäjille ja voisi olla vaikeaa.

Nyt olisikin hyvä käydä rakentavaa keskustelua aiheesta. Eli laittakaapa kommentteja ja mielipiteitä asiasta sekä kokemuksia, mikä insertti toimii milläkin radalla ja milläkin renkaan kulumisasteella. Mitä avoimemmin tämä keskustelu käydään, sitä paremmaksi saadaan säännöt muokattua. Jollakin voi toki olla syynsä jättää kertomatta, mikä insertti missäkin toimii, mutta toivottavasti kaikki jakaisivat omat kokemuksensa.

Toinen asia on renkaan hiominen / peseminen. Itse huomasin, että uudella eturenkaalla ei ainakaan Tiksin sileällä laatalla kääntynyt riittävästi ja hiomapaperilla sai nappulan "avattua", jolloin se toimi paremmin. Tästäkin asiasta olisi kokeneiden kuskien hyvä jakaa kokemukset ja huomiot, jotta kaikille kisaajille saataisiin mahdollisimman tasapuoliset lähtökohdat uudelle radalle tultaessa (mikä rengas toimii ja kuinka kuluneena).

Alun perin, kun sarjasääntöjä tehtiin, niin oletus oli, että kaikki radat olisivat ns. multi surface ratoja, joissa olisi siis ainakin kahta eri pintamateriaalia. Nyt lattian lisäksi muuta materiaalia käytetään vain hyppyreissä. Tuo eri pintojen yhdistely todennäköisesti tasoittaisi eroja kuluneen ja uuden renkaan välillä.

Eli kommentteja asiaan, kiitti!

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 27