Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Haze

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 21
211
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 30.03.10 - klo: 13.46 »
Sanoinko jossain vaiheessa että se koskisi kaikkia laitteita? Ja muistan kyllä eräänkin henkilön joka valitti kyseisestä asiasta viime kesänä.  :azn:

Puhun akuista ja latureista, jotka oleellisesti liittyvät asiaan. Sun pöydällä en ole nähnyt yhtään "kunnollista" sellaista hieman kärjistettynä. Pitäisi varmaan hieman laajemmin tutkia ja selvittää asiaa ennenkuin totuuksina laukoo asioita.  :wink:

Se mitä itse manasin viime kesänä, niin ei liittynyt mitenkään tähän asiaan. Silloin oli kyse säätimestä ja kuinka se kyykkäsi lämmetessään. Tällöin aluksi epäilin lipoja, mutta pienen tutkinnan jälkeen selvesi, ettei niissä mitään vikaa ollut, vaan huonossa säätimessä.

Oli minulla myös ongelmia laturin/balanserin kanssa, kun ne veteli viimeisiään eikä ladannut lipoja enää kunnolla. Tällöin oli kyse vaan siitä, että oli p_skat latauslaitteet, eikä mistään sun kehittämästä "ilmiöstä", joka ei pidä paikkaansa. Tällöin myös aluksi epäilin lipoja, mutta pienen tutkinnan jälkeen selvesi, ettei niissä mitään vikaa ollut, vaan huonossa laturissa.

Edit: Höpinää lisätty.

212
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 30.03.10 - klo: 13.17 »
Ainaki ite oon huomannu että kun kisoissa ajaa niin viimesissä finaaleissa akut alkaa oleen jo kohtuu "pehmeitä" (akku ei ole niin terävä kuin nopealla latauksella) kun niitä on balancerin kanssa lämmitelty turhaan koko päivän.
Täh...?
Nyt en kyllä ymmärrä mitä tarkotat tuolla että on balancerin kanssa lämmitelty turhaan koko päivä???
Balancerilla ladatessa akku latautuu huomattavasti hitaampaa kuin sallittulla 1c latausvirralla ja samalla lämpenee enemmän koska lataus kestää pidempään. Akusta ei enää loppupäivän erissä lähde yhtä hyvin tehoa pihalle kuin alkupäivän erissä, tämä taas aiheuttaa sen että kaasua joutuu polkemaan huomattavasti enemmän kuin balansoimattomalla akulla. Kaikilla radoilla tästä ei ole haittaa mutta osalla radoista ero on huomattava. Kennojen balansointi on turhaa sillon kun ne ovat hyvässä kunnossa koska ne säilyvät balansissa ilman balancerin jatkuvaa käyttöä. Balansointia tarvitaan vasta siinä vaiheessa kun kennojen sisäiset vastukset alkavat muuttua (alkavat hajota) jolloin toinen kenno tyhjenee nopeampaa kuin toinen.

Sakke puhut absoluuttisena faktana täällä asioita, jotka ei loppupeleissä taida ihan olla niinkuin sanot... Kyseisessä tapauksessa taitaa olla homma enemmän kiinni siitä, mitä laturia ja akkuja käytät. Itsellä ei kyseisiä ongelmia ole ollut silloin, kun on toimivat laitteet käytössä vaikka aina lataan balanserilla. Toisin sanoen halvin ei ole aina paras ostos...  :wink:

213
Rapsaa:

+Rata toimi loistavasti ja betoni antoi halutunlaisen pidon. Ensimmäistä kertaa sisällä oli krossi fiilis työnnellä
+DEXI toimi loistavasti ja hieno vitois voitto tiimille
+Kuskiltakin ihan hyvät ajosuoritukset
+Jussi R päivän ehdottomia onnistujia hienolla ajolla läpi päivän
+Peten Grand Slam
+Kuulutukset
+Jatkot

214
No niin pojat kertokaas miten se rata toimii - ootte kuitenkin vääntäny siellä 24/7 1001 kierrosta mieheen! Viteotakin löytynee  :grin:

Parina päivänä on vähän ajettu.  :wink: Pitoa on tullut rataan ja se on nyt sopiva. Pitolinja on kyllä kapea. Renkaina toimii hyvin vähän kuluneet tai enemmänkin... Ei taida videoita olla. Rata toimii hyvin.  :mrgreen:

215
Hitto ois ollu mukava slashilla tulla ajamaan, vaa ku ilmoittautuminen jo suljettu  :embarrassed:. -Sami

Laita Jarelle viestiä -> jarno.siltanen(a)gmail.com Sinne voi vaikka mahtua vielä mukaan.  :wink:

216
Niin ja mitä tohon majotusten täyteisyyteen tulee, niin lauantaina saattaa olla aika kovat partypartyt sitten kylillä, joten sillon on iha turha lähtee himaa. :)
Tuota silmällä pitäen ollaankin tulossa la ja kotio su  :wink: Onko teillä mitään yhteistä suunnitteilla/ varattuna?

Ei ole vielä mitään varsinaista... Ajatusta oli, jos jonkun luokse saisi saunan lämpimäksi ja siinä voi pohjat ottaa neon valoja kohti.  :wink: Vielä ei ole kutenkaan saunapaikkaa tiedossa.

Edit: K18! -> illan ohjelmassa ehkä: http://www.findance.com/uutiset/10740/nintendon-painajainen-isorintainen-topless-blondi-pelaa-wii-fitia-katso-video  :mrgreen:

217
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 18.03.10 - klo: 00.49 »
Tresreyn palikat kilahti tänään postiluukkuun ja tulipa niitten parissa hetki askarreltua. Laatu vaikutti oikein hyvälle ja osat hyvin viimeistellyltä. Kuvista en ollut huomannut sitä, että hubeissa sisä laakeri on normi kokokoinen ja ulko laakeri se isompi. Eipä olisi edes sisäpuolelle se isompi tainnut sopia ja ulompihan se joutuu kovemmalla rasitukselle, jossa isompi laakeri tuo kestävyyttä lisää...

218
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 12.03.10 - klo: 11.43 »
Eikös tuo ole polttiksen renkaita.  :wink: Itsekkin ensin säikähdin otsikkoa...  :lol:

219
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 11.03.10 - klo: 20.39 »
Kyl huomasin, mahdollisesti myös sokan linja muuttunut, koska sovitettu 2010 spec lipoille max 25mm.

Sillä nuo mahdolliset kevennysosat kiinnostaa, jotta voi lyödä perään tarpeeksi punttia, ettei kuitenkaan kokonaismassa nouse aivan härskiksi.  :wink: Mietin kanssa tuota servon häkkiä, mutta toisaalta servon pitää mielellään mahdollisimman tukevasti kiinni...  :lol:

Kardaanien sävy/väri poikkee vetareista ja muistuttaa kummasti kuuluisaa HUDY:n jousiteräksen sävyä, sillä vaan ajattelin... Ihme, jos olisi sattumalta mennyt juuri noin...

PS. runko testit tulee olemaan hyvin mielenkiintoisia.  :mrgreen:

220
Team Durango / Vs: Durango DEX410
« : 11.03.10 - klo: 12.50 »
Mielestäni R-mallin mukana esitellyt muoviosat tarjoavat kivasti myös mahdollisuuksia kokeilla Dexissä eri osakokonaisuuksia.
Nuo muoviset rungonjäykkärit vois olla ainakin kokeiltavien listalla..

Miettisin syytä noihin teräksisiin "steel chasis stay post" palikoihin, orginaalissa ne on alumiinia. Onko siinä säästetty kustannuksissa vai haettu jotain (kestävyyttä/jäykkyyttä) ?

Runkojäykkärit ja "rear brace":n voisi laittaa kokeiluun.. Ja suoralta kädeltä voisi adoptoida teräksiset holkit lakujen väliin  :grin:

Samoja mietitty täällä Jyväskylän suunnalla runko palikoiden osalta. Slipperin muovinen pukki olisi myös painon kannalta mielenkiintoinen ja korkeampi lipo panta, jos vaikka lipon alle sais hastista levyä painoksi... Noille teräksisille tolpille en kyllä oikeen lämpee. Alumiiniset oli loistava sulake, kun ruuvit oli oikein mitoitettu...

PS. kardaanien materiaali on tainnu muuttua, kun sävy on selkeästi erinlainen...

221
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 02.03.10 - klo: 13.40 »
Ja tuo erän kesto ois hyvä miettiä vasta just tuolle 2011 kaudelle kun alkaa yleistyä noi halvemmat 50c akut jolloin ei turhaan nouse kustannukset nykysestä.
En kyllä ajatellutkaan, että tämä finaalien/ erien pituus muuttuisi tälle kaudelle, mutta halusin herättää asiasta keskustelua.

Jos erien pituuden kasvattaminen näyttäisi hyvältä vaihtoehdolta niin uudet eräpituudet voisi ottaa käyttöön seuraavalle sisäkaudelle mm. WJ:hin.

Ja kerro ny vielä miten C-arvo vaikuttaa ajoaikaan? Siis eikös C-arvo nyt käytännössä vaikuta akun hetkelliseen virranantokykyyn, eikä siihen, että kuinka kauan potkua riittää? Kyllä 3200 mAh 25C akulla ajaa sen 10 min siinä missä 5000 mAh 50C akullakin, enkä usko, että kummallakaan tarvitsee vauhdista tinkiä.

Sakke tarkoittaa sitä, että esim. vastaavilla 3200 mAh 25C lipoilla yleensä kaasu tuntuma pehmenee 4-6min kohdalla riippuen muusta kalustosta, mikä on varsin ikävä hyppäämistä silmällä pitäen... 40-50C lipoissa tämä pehmeneminen on paljon pienempää, joskin ei välttämättä edes havaittavaa.

Ensi talven Winter Jumps kokeiluna toimisi varmasti, joista hyvä siirtyä SM sarjan sääntöihin... Niin ja mielestäni ensin 7min yksi kausi ja sit 10min, jos tarvetta...

222
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 26.02.10 - klo: 09.35 »
...niillä autot oli ihan laillisissa mitoissa. Spekulaatioo kyllä oli asian tiimoilta enemmän kuin laittomia autoja.

Jokaisessa kisassa ei vaan tainnut ihan näin olla... Ei taida sulla kuitenkaan olla veden pitävää tietoa jokaisesta kisasta tuosta asiasta.

HUOM! Se nyt ei ole tärkeää kuka teki ja millä merkillä, kun asia on jo tapahtunut, eikä sille mitään enää voi. Eli tarkoitukseni ei ole osoittaa ketään syyttävällä sormella, vaan herättää keskustelua asiasta, jotta tulevalla kaudella ollaan tarkempia kyseisen säännön kanssa!

223
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 23.02.10 - klo: 11.49 »
Taisipa laatikko vielä hajota näissä leikeissä, jonka jälkeen sinne ois vaikka tunkenu buggyn...  :lol:


Aijaa... eiks maastosarjassa ajetakaan buggyillä???
Turisteillako siellä on vedetty?

Joo joo, buggy tarkoittaa krossiria ylipäänsä ja myös sähkö vehjettä jos ei ole erikseen tehon lähdettä mainittu ja plää plää...

Tarkoitin tuolla buggy ilmaisulla 1:8 polttista, kun eikös sitä käytetä yleisesti niistä nimityksenä...

224
Kilpailijoiden kanava / Vs: 2010 Maastosarjan säännöt
« : 23.02.10 - klo: 11.30 »
Edellisenä vuonna nähtiin takavedon katsastuksessa mielenkiintoisia tilanteita ja tulkintoja. Autoja ei katsastettu kunnolla ja kuljettajat pystyi puhumalla tekemään laittomasta autosta laillisen.

Eli kyseessä on auton leveysmitta. Sääntökirja sanoo: "leveys max 250 mm (mitattava
kaikissa jousituksen asennoissa)". Joten tämä ei anna eri vapautta kenellekkään ajaa autolla, joka on tuota leveämpi missään jousituksen asennoissa, oli autossa sitten orkkis vanteet tai x merkin vanteet/renkaat. Se ei riitä, että kuljettaja painaa jousituksen tiettyyn asentoon ja saa väkisin survottua auton mittalaatikkoon, jonka seinät turpoo ja tällöin mitta muuttuu. Taisipa laatikko vielä hajota näissä leikeissä, jonka jälkeen sinne ois vaikka tunkenu buggyn...  :lol:

Useammassa kisassa kiersi ilmeisesti sama mittalaatikko... onko tämä virallinen SM-sarjan mittakalusto vai lainailtu jostain. Sillä ihan tiedustelen olisiko sitä mahdollista saada käyttöön myös Jyväskylän kilpailuun, jos se on vielä käyttökelpoinen...? Niin ei tarvitsisi, joka paikkaan askarrella mittalaatikoita, jos niitä on yhteisesti käytettävissä.

Edit: siis kesän SM kisaan!

225
mitenköhän mahtaa näiden optio iskaritornien muutettu geometria erota alkuperäisestä?

"-Muokattu iskarigeometria
-Tarjoaa 2 alkuperäisestä poikkeavaa iskariasentoa"
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1742

Reijät on lähempänä toisiaan ja optimaalisessa paikassa...  :wink: Reijät on orkkis tornien kahden alimmaisen paikkeilla...

226
Sulla ei vaan ollu vertauspohjaa nopeemmasta ;)

Eikös D4:n mun käsissä ole ollut kahden viime vuoden ajan voittamaton Jyväskylän radalla, joten on kai jokin vertailu pohja ollu...  :mrgreen:

227
Kyl se varmaan sisällä toimii ku ajetaan matolla, ku auto kääntyy ratasdiffeillä paremmin varsinki kaasupäällä.

Kerkesin syksyllä testaan 3 viikon ajan savella...  :mrgreen: Ja voin todeta, että toimii myös ulkona.  :p

228
Ratasdiffillä takapitoa ei vain saa riittävästi, ei ainakaan turistissa, ja voisin olettaa että krossisa ei tilanne ole sen kummempi.

Kokeileppas kokonaisuutta niin voit yllättyä  :wink:

229
Nuo hubit ainakin näytästi olevan vain tietokoneen 3D-malleja, eli ei vättämättä vielä ole myynnissä missään. Uutisessakin lukee että "Tresrey have introduced details of..." eli vähän niikuin esitteleevät mitä on tulossa. Tiiääppä tuosta varmana mutta tuon kuvan minä sain.


Noilla on aikaisempia hops upseja jo myynnissä... Ne sivut on vaan pelkkää risuaitaa.   :angry:

Palikoita saattaa saada ihan Suomesta tulevaisuudessa, katsotaan...  :wink:

230
http://www.redrc.net/2010/02/tresrey-dex410-option-parts/#more-28100

Laittakaas linkki, jos joku löytää "aikuisten oikeen" sivun mistä noita voi tilata ja ymmärtäisi edes jotain tilauksesta...

231
Vapaa keskustelu / Vs: OLYMPIAKISAT 2010
« : 13.02.10 - klo: 21.59 »
............

232
Vapaa keskustelu / Vs: OLYMPIAKISAT 2010
« : 13.02.10 - klo: 21.56 »
Kyllä jäi harmittamaan Jannen puolesta, vaikka hyvin hyppäsikin. Ei ne olympiamäet ole vaan Jannen juttu. No vielä yksi mahdollisuus jäljellä...

Toisaalta ei Jannen tarvitse enää todistaa kenellekkään olevansa historian paras mäkiurheilija. Olisi kuitenkin kyllä suonut metallia kaulaan Jannen omaa mieltä lämmittämään.

233
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 05.02.10 - klo: 09.46 »
Boksin alla on shimmit tai palat jolla korkeus säätyy. Boksin etupuolella on nivel (se mihin akkutuki/ylä dekki kiinnittyy), jonka varassa boksi liikkuu... Se jää hiemän hämärän peittoon, että kuinka boksi on alaalta kiinni, koska jos sitä liikutetaan yllä mainitseman nivelen kautta kierrereijät liikkuu ympyrän säteellä ja hieman haastava saaha vapaareikiä samaan linjaan eri asennoissa vastakappaleeseen...  :huh:

234
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 04.02.10 - klo: 14.28 »
Juuri niin sitä aluksi ajattelinkin. Siis että kaksi samalla akselilla. Eli myös silloin voisi olla se 5 ratasta ja pyörimys suunta täsmäis...

235
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 04.02.10 - klo: 12.39 »
Kaks ylintä ei oo vaan samalla linjalla alempien kanssa, jos ne on noiden tötteröiden kohdalla molemmissa suunnissa... Mitä varten sit lie nuo tötteröt, jos rattaat kuitenkin keskilinjalla.  :huh: Pyörimissuunnan mukaan kyllä sen olis pakko olla neljällä...

236
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 04.02.10 - klo: 10.45 »
Selviskö kenellekkään, kuinka tuo ohjaus loppupelissä toimii? Hieman hämmentävän näköinen...

Arvelisin että tuossa ohjausvivusto on laakeroitu raidetankojen etupuolelle eikä taakse, kuten perinteisesti. Näin vivut kääntyvät lineaarisesti hubien kanssa. Auton spekseissäkin ohjauksen kehutaan olevan lineaarinen.

Edit. Tuosta varmaan johtuu että keula on tollainen möykky.

Joo. Olin aluksi kahtovinaan että tuossa on kolme pistettä laakeroitu raidetankojen välissä, mutta siinähän on renkaat tapissa toiseen suuntaan ja siellä pilkistää toinen puoli, jolloin normaalisti kaksi pistettä laakeroitu. Tietysti vaan vivut toiseen suuntaan, tuollahan holkit kiiltää, joissa todennäköisesti kiinnitys pisteet... Nyt näyttää järkevältä...  :mrgreen:

237
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 04.02.10 - klo: 10.04 »
Selviskö kenellekkään, kuinka tuo ohjaus loppupelissä toimii? Hieman hämmentävän näköinen...



Mites tuo boksi? Näyttäisi, että se olisi jopa 5:llä rattaalla. Eli kolme olisi perinteisen mallisesti ja kaksi lisäksi sivussa... :shocked:


238
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 02.02.10 - klo: 09.38 »
Tuota kuvaa, kun katsoo niin näyttäisi siltä että akku on B4 mäisesti. Varmasti kyllä hieman edempänä, liekkö tarvii matala profiili servon. Tämä ratkaisu on kyllä paljon parempi, kuin x6:n poikittainen.

http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/02/MossCougarSV.jpg

Edit:

Olipa tuo akku homma näköjään varmistettu tuolla uutisessa: "centrally weighted lipo layout" -> http://www.redrc.net/2010/02/simon-moss-wins-on-schumacher-cougar-sv-debut/#more-27125

239
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 27.01.10 - klo: 13.45 »
Kovia juttuja:

"The new mid-motor 2WD Cougar SV will come with the new PTFE coated 13mm 'big bore' dampers which have been tested on the CAT SX over recent months. The car can use stick or saddle-type lipo batteries. A 'reversed' motor position and multi-gear gearbox help put the power down. The car also features what Schumacher are calling a 'constant radius steering system'."  :shocked: -> http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=38773

Kaipais lisä detailee! No reilun viikon päästä tulee.  :grin:

Edit:

Tuo keula on todella härskin näköinen.  :lol:

240
Uusi väri teema, jolla kisataan jatkossa. Pitäisi olla ainakin tarpeeksi erottuva:



PS. tuli maalauksen jälkee ihan Solero mielee...  :lol:

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 21